אביב גפן
צילום: מתוך התכנית אביב או אייל, מאקו

העבודה הצדדית של אביב גפן - יועץ לאינטליקנה בתמורה ל-250 אלף שקל

הזמר אביב גפן, מכהן כיועץ תדמית ושיווק בחברה; החברה מגייסת מיליון שקל, ומקצה מניות בתמורה ל-30% מ-WeNoid פלטפורמת מידע למשתמשי קנאביס
נועם בראל | (6)

חברת הקנאביס אינטליקנה דיווחה בסוף השבוע על שתי עסקאות, האחת עם בעלי השליטה, חברת אלויט ומנכ"ל החברה אורי וייס, והשניה החלפת מניות. כמו כן, מדווחת החברה על הקצאת אופציות בשווי של 250 אלף שקל לאביב גפן, הזמר המוכשר שיהיה היועץ התדמית והשיווק של החברה. 

אינטליקנה תקיים אסיפה כללית בחודש הבא, בה תבקש לאשר את הארכתם כהונתם של חברי הדירקטוריון, ובנוסף הקצאת מניות ואופציות לחברת אלויט ומנכ"ל החברה, אורי וייס, אשר התחייבו להשקיע סכום של מיליון שקל בחברה בתמורה. הסכום יוקצה לפי מחיר של 8 שקל - יותר מכפליים ממחיר השוק.

בנוסף, החברה הודיעה על כי תקצה 330 אלף מניות בהסכם החלפת מניות עם חברת WeNoid, וזאת כחלק מהעסקה עם בעל השליטה לשעבר באינטליקנה, אייל זילברמן, במסגרתה תקבל אינטליקנה 30% מחברת WeNoid, אשר נמצאת כעת בהקמה, ומפתחת פלטפורמת מידע למשתמשי CBD בכל העולם.

הזמר והיוצר, אביב גפן, אשר הצטרף לחברה כיועץ תדמית ושיווק בחודש יוני האחרון, יקבל מהחברה 100 אלף אופציות בשווי של כ-250 אלף שקל. מחיר המימוש לאופציות נקבע על 6.6 שקלים - גבוה בכ-95% ממחיר המניה בבורסה בתל אביב. אך לאופציות האלו יש ערך כלכלי (שנובע מתקופת המימוש) ועל פי החישוב הכלכלי מדובר כאמור ב-250 אלף שקל. 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    לאלוהי הסטלה פיתרוני 23/09/2019 04:19
    הגב לתגובה זו
    אביב גפן מוסיקאי ופרפורמר מוכשר ומצליח, אבל מה הקשר שלו ל"קנביס רפואי". וכידוע אין אישורים של ה-FDA לקנאביס רפואי (=אולי קראתי על מקרה אחד). לי הסיפור הזה לא נשמע מבוסס על עובדות, רק על הזיות.
  • 5.
    Money for nothinng (ל"ת)
    dire strait 22/09/2019 22:31
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    כל עבד נהיה למלך (ל"ת)
    אני 22/09/2019 15:01
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אייל 22/09/2019 12:47
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד אביב , קח את כל הנסיון שצברת למסלול העסקי, אתה תהנה מאוד , יזמות זה רכבת הרים מטורפת ומבורכת שמספקת המון אדרנלין וסיפוק. בהצלחה
  • 2.
    "יועץ תדמית ושיווק" --> עוד דרך לפזר כספי חברה למקורבים (ל"ת)
    פחחחחחחחחח 22/09/2019 12:29
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אבל אם הוא מייצג את החברה אז תתכוננו להמשך ירידות (ל"ת)
    לא משתמש 22/09/2019 11:32
    הגב לתגובה זו
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.