עמוס 4 יספק תקשורת ואינטרנט בסין ומזרח אסיה תמורת 40 מ' ד'

חלל תקשורת התקשרה בהסכם עם חברת NEO טלמדיה להקצעת מקטעי חלל על בסיס שימוש בלעדי של כל אלומת תדר Ka בלווין עמוס 4, למשך 5 שנים תמורת 40 מיליון דולר שישולמו מראש
יעל גרונטמן |

הלווין עמוס 4 של חברת חלל תקשורת שבשליטת יורוקום של אלוביץ' (64.7%) יספק שירותי תקשורת והפצת אינטרנט במזרח אסיה ובסין, כך עולה מדיווח של החברה לבורסה לפיו היא התקשרה בהסכם עם חברת NEO טלמדיה להקצעת מקטעי חלל על בסיס שימוש בלעדי של כל אלומת תדר Ka בלווין עמוס 4, למשך 5 שנים תמורת 40 מיליון דולר שישולמו מראש. מדובר בהסכם גדול יחסית שמצטרף להסכם נוסף עליו הודיעה החברה לאחרונה בקשר עם הלווין עמוס 5.

הלוויין עמוס 4 מצוי בבנייה, צפוי להיות משוגר ברבעון השלישי של שנת 2013 ומתוכנן להצבה בנקודת שמים 65 מעלות מזרח. באמצעות עמוס 4 מתכננת החברה לספק שירותי תקשורת לוויינית באסיה, במזרח התיכון וברוסיה.

התמורה בסך של 40 מיליון דולר שכוללת גם דמי ביטוח ודמי תפעול הלווין תשולם לפי לוח הזמנים ההמפורט:

מקדמה של 5 מיליון דולר תשולם לא יאוחר מ-5 ימי עסקים לאחר התנאים המוקדמים לכניסת ההסכם לתוקף ולא יאוחר מה-31 ביולי 2014.

תשלום שני בסך 15 מיליון דולר ישולם 5 ימי עסקים לאחר שיגורו המוצלח של הלווין עמוס 4.

היתרה, בסך 20 מיליון דולר תשולם לא יאוחר מ-5 ימי עסקים מהשלמה מוצלחת של בדיקות הלווין עמוס 4 במסלול לאחר שיגורו.

למרות ההודעה החיובית על ההסכם המשמעותי לחברה, מניית חלל תקשורת מרכזת מחזור נמוך של כ-150 אלף שקל ועולה ב-1% לאחר שאיבדה מתחילת החודש 5.3% וב-12 החודשים האחרונים כ-17.9%.

לדברי אורי ליכט, מנהל המחקר של בית ההשקעות IBI: "סה"כ בשורה מצויינת לחלל שמצטרפת לחוזה בהיקף של 6.5 מיליון דולר על פני שלוש שנים בלוויין עמוס 5 שדווח רק לפני מספר ימים.

"החוזה עם NEO הוא אחד החוזים הגדולים עליהם חתמה החברה בזמן האחרון. מעניין לראות כי החוזה כולל את כל התקבולים מראש זאת בהתאם לעמידה בלוחות הזמנים לשיגור הלווין ובהצלחתו.

"לעמוס 4 יש כ-24 מקטעים (כל משיב זה שני מקטעים) על הלוויין ומכירה מיידית של 4 משיבים מהווים בשורה מצויינת.

ליכט מציין עוד כי בשל גודלו הקטן יחסית של הלווין ובשל האמצעים המתקדמים שיש עליו והעובדה שרוב האלומות שלו ניידות "ידענו כי הוא מאפשר גמישות תפעולית רבה יותר ולכן הערכנו מראש כי החברה תצליח להגיע לתפוסה גבוהה בקצב גבוה יחסית".

לדבריו נקודה מעניינת נוספת שעולה מהדיווח של חלל היא האפשרות לשיתוף פעולה עתידי בין החברות לשיגור לוויין נוסף בתדרי KA. "הנקודה הזו מעניינת במיוחד כיוון שהיא מלמדת על צרכי הלקוח של חלל ומרמזת על כך כי קיימת סבירות גבוה יחסית כי החוזה יוערך בעתיד".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

פריים אנרג'י מזנקת 15%, אוריון 8%; הבנקים יורדים 1% - המדדים במגמה מעורבת

הרפורמה בדיווחי החברות - איך לאזן בין שקיפות למשקיעים לבין עומס על החברות; ההנפקה החדשה של ג'י סיטי - אוריון - ממשיכה לזנק; על הפרישה של עמית בירק מאקוואריוס ואיזה דגלים אדומים היו לנו עוד לפני; על החלטת הריבית מחר בארה"ב שמשפיעה גם עלינו

מערכת ביזפורטל |

  


המסחר במדדים במגמה מעורבת אחרי נעילה מעורבת אתמול ללא שינויים מהותיים. ת"א 35 מוסיף 0.1% העליות בת"א 90 נמחקות והמדד יורד 0.1%.

במגזר הפיננסים התמונה שונה - הבנקים יורדים בכ-1%, בעוד ת"א ביטוח יורד 0.3%. ת"א נדל"ן חיובי עם עליה של 0.3% בעוד ת"א נפט וגז יורד 0.1%.


נתוני ביצועי התקציב לנובמבר שפרסם משרד האוצר הפתיעו לטובה את האנליסטים והכלכלנים - הגירעון התכווץ לרמה של 4.5% מהתוצר: הכנסות המדינה זינקו ב-15%. עופר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, אומר כי מדובר בנתונים אומר טובים בהרבה מהציפיות "שמשנים את התמונה הכלכלית של ישראל. "הכנסות המדינה ממסים עמדו על כ-43 מיליארד ש"ח (ללא מע"מ יבוא ביטחוני), עלייה נומינלית של כ-18% לעומת נובמבר אשתקד, שהם כ-10% גידול ריאלי בניכוי שינויי חקיקה", מפרט קליין. "הן ההכנסות הישירות והן ההכנסות העקיפות היו גבוהות מהצפוי." במקביל לזינוק בהכנסות, נרשמה ירידה דרמטית בהוצאות. "הוצאות הממשלה ירדו משמעותית בנובמבר ועמדו על כ-49 מיליארד ₪, עדיין רמה גבוהה אך הנמוכה ביותר מאז פברואר השנה", מציין קליין, "בעיקר בשל ירידה בהוצאות המנהליות ובהוצאות מערכת הביטחון." - "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים


רפורמה בדיווחי החברות יוצאת לדרך כבר ב-2026: ד"וח הדירקטוריון המלא לצד תיאור עסקי התאגיד והדוחות עצמם ופרטים נוספים על תאגיד הם כמות בלתי נתפסת של מידע חלקו לא רלבנטי, חלקו חוזר על עצמו. מדובר על מאות עמודים שמתקבלים בדוח השנתי, וגם המשקיעים הרציניים ביותר, לא באמת קוראים את כל הדוח. רשות ניירות רוצה לעשות בו סדר. הבעיה היחידה היא שלפעמים כשמצמצמים "זורקים" בלי לשים לב מידע חשוב על הדרך. בגישה הקיימת הוחלט שכל המוסיף הרי זה משובח. זו גישה בעיתית, אבל לפחות לחרוצים יש יכולת לקבל את המידע שנדרש לצורך קבלת החלטת השקעה ולצורך הבנת העסק. כעת, בגישה החדשה, ירדו סעיפים ויהיה מיקוד, אבל בדרך אנחנו עלולים לאבד מידע חשוב.