עמוס 4 יספק תקשורת ואינטרנט בסין ומזרח אסיה תמורת 40 מ' ד'

חלל תקשורת התקשרה בהסכם עם חברת NEO טלמדיה להקצעת מקטעי חלל על בסיס שימוש בלעדי של כל אלומת תדר Ka בלווין עמוס 4, למשך 5 שנים תמורת 40 מיליון דולר שישולמו מראש
יעל גרונטמן |

הלווין עמוס 4 של חברת חלל תקשורת שבשליטת יורוקום של אלוביץ' (64.7%) יספק שירותי תקשורת והפצת אינטרנט במזרח אסיה ובסין, כך עולה מדיווח של החברה לבורסה לפיו היא התקשרה בהסכם עם חברת NEO טלמדיה להקצעת מקטעי חלל על בסיס שימוש בלעדי של כל אלומת תדר Ka בלווין עמוס 4, למשך 5 שנים תמורת 40 מיליון דולר שישולמו מראש. מדובר בהסכם גדול יחסית שמצטרף להסכם נוסף עליו הודיעה החברה לאחרונה בקשר עם הלווין עמוס 5.

הלוויין עמוס 4 מצוי בבנייה, צפוי להיות משוגר ברבעון השלישי של שנת 2013 ומתוכנן להצבה בנקודת שמים 65 מעלות מזרח. באמצעות עמוס 4 מתכננת החברה לספק שירותי תקשורת לוויינית באסיה, במזרח התיכון וברוסיה.

התמורה בסך של 40 מיליון דולר שכוללת גם דמי ביטוח ודמי תפעול הלווין תשולם לפי לוח הזמנים ההמפורט:

מקדמה של 5 מיליון דולר תשולם לא יאוחר מ-5 ימי עסקים לאחר התנאים המוקדמים לכניסת ההסכם לתוקף ולא יאוחר מה-31 ביולי 2014.

תשלום שני בסך 15 מיליון דולר ישולם 5 ימי עסקים לאחר שיגורו המוצלח של הלווין עמוס 4.

היתרה, בסך 20 מיליון דולר תשולם לא יאוחר מ-5 ימי עסקים מהשלמה מוצלחת של בדיקות הלווין עמוס 4 במסלול לאחר שיגורו.

למרות ההודעה החיובית על ההסכם המשמעותי לחברה, מניית חלל תקשורת מרכזת מחזור נמוך של כ-150 אלף שקל ועולה ב-1% לאחר שאיבדה מתחילת החודש 5.3% וב-12 החודשים האחרונים כ-17.9%.

לדברי אורי ליכט, מנהל המחקר של בית ההשקעות IBI: "סה"כ בשורה מצויינת לחלל שמצטרפת לחוזה בהיקף של 6.5 מיליון דולר על פני שלוש שנים בלוויין עמוס 5 שדווח רק לפני מספר ימים.

"החוזה עם NEO הוא אחד החוזים הגדולים עליהם חתמה החברה בזמן האחרון. מעניין לראות כי החוזה כולל את כל התקבולים מראש זאת בהתאם לעמידה בלוחות הזמנים לשיגור הלווין ובהצלחתו.

"לעמוס 4 יש כ-24 מקטעים (כל משיב זה שני מקטעים) על הלוויין ומכירה מיידית של 4 משיבים מהווים בשורה מצויינת.

ליכט מציין עוד כי בשל גודלו הקטן יחסית של הלווין ובשל האמצעים המתקדמים שיש עליו והעובדה שרוב האלומות שלו ניידות "ידענו כי הוא מאפשר גמישות תפעולית רבה יותר ולכן הערכנו מראש כי החברה תצליח להגיע לתפוסה גבוהה בקצב גבוה יחסית".

לדבריו נקודה מעניינת נוספת שעולה מהדיווח של חלל היא האפשרות לשיתוף פעולה עתידי בין החברות לשיגור לוויין נוסף בתדרי KA. "הנקודה הזו מעניינת במיוחד כיוון שהיא מלמדת על צרכי הלקוח של חלל ומרמזת על כך כי קיימת סבירות גבוה יחסית כי החוזה יוערך בעתיד".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

יוגב שריד שיח מדיקל
צילום: יחצ

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות

רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"

רן קידר |
נושאים בכתבה שיח מדיקל קנאביס

ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4%  ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.

הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.

הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי  של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.