עמוס 4 יספק תקשורת ואינטרנט בסין ומזרח אסיה תמורת 40 מ' ד'
הלווין עמוס 4 של חברת חלל תקשורת שבשליטת יורוקום של אלוביץ' (64.7%) יספק שירותי תקשורת והפצת אינטרנט במזרח אסיה ובסין, כך עולה מדיווח של החברה לבורסה לפיו היא התקשרה בהסכם עם חברת NEO טלמדיה להקצעת מקטעי חלל על בסיס שימוש בלעדי של כל אלומת תדר Ka בלווין עמוס 4, למשך 5 שנים תמורת 40 מיליון דולר שישולמו מראש. מדובר בהסכם גדול יחסית שמצטרף להסכם נוסף עליו הודיעה החברה לאחרונה בקשר עם הלווין עמוס 5.
הלוויין עמוס 4 מצוי בבנייה, צפוי להיות משוגר ברבעון השלישי של שנת 2013 ומתוכנן להצבה בנקודת שמים 65 מעלות מזרח. באמצעות עמוס 4 מתכננת החברה לספק שירותי תקשורת לוויינית באסיה, במזרח התיכון וברוסיה.
התמורה בסך של 40 מיליון דולר שכוללת גם דמי ביטוח ודמי תפעול הלווין תשולם לפי לוח הזמנים ההמפורט:
מקדמה של 5 מיליון דולר תשולם לא יאוחר מ-5 ימי עסקים לאחר התנאים המוקדמים לכניסת ההסכם לתוקף ולא יאוחר מה-31 ביולי 2014.
תשלום שני בסך 15 מיליון דולר ישולם 5 ימי עסקים לאחר שיגורו המוצלח של הלווין עמוס 4.
היתרה, בסך 20 מיליון דולר תשולם לא יאוחר מ-5 ימי עסקים מהשלמה מוצלחת של בדיקות הלווין עמוס 4 במסלול לאחר שיגורו.
למרות ההודעה החיובית על ההסכם המשמעותי לחברה, מניית חלל תקשורת מרכזת מחזור נמוך של כ-150 אלף שקל ועולה ב-1% לאחר שאיבדה מתחילת החודש 5.3% וב-12 החודשים האחרונים כ-17.9%.
לדברי אורי ליכט, מנהל המחקר של בית ההשקעות IBI: "סה"כ בשורה מצויינת לחלל שמצטרפת לחוזה בהיקף של 6.5 מיליון דולר על פני שלוש שנים בלוויין עמוס 5 שדווח רק לפני מספר ימים.
"החוזה עם NEO הוא אחד החוזים הגדולים עליהם חתמה החברה בזמן האחרון. מעניין לראות כי החוזה כולל את כל התקבולים מראש זאת בהתאם לעמידה בלוחות הזמנים לשיגור הלווין ובהצלחתו.
"לעמוס 4 יש כ-24 מקטעים (כל משיב זה שני מקטעים) על הלוויין ומכירה מיידית של 4 משיבים מהווים בשורה מצויינת.
ליכט מציין עוד כי בשל גודלו הקטן יחסית של הלווין ובשל האמצעים המתקדמים שיש עליו והעובדה שרוב האלומות שלו ניידות "ידענו כי הוא מאפשר גמישות תפעולית רבה יותר ולכן הערכנו מראש כי החברה תצליח להגיע לתפוסה גבוהה בקצב גבוה יחסית".
לדבריו נקודה מעניינת נוספת שעולה מהדיווח של חלל היא האפשרות לשיתוף פעולה עתידי בין החברות לשיגור לוויין נוסף בתדרי KA. "הנקודה הזו מעניינת במיוחד כיוון שהיא מלמדת על צרכי הלקוח של חלל ומרמזת על כך כי קיימת סבירות גבוה יחסית כי החוזה יוערך בעתיד".
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
הצלחה בפרוקיטי היוקרה - מכירת 137 דירות ברבעון ב-704 מיליון שקל
ישראל קנדה ישראל קנדה 0.83% מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי ומציגה תמונה כפולה של התקדמות מצד אחד אבל לחץ מימוני מהצד האחר. ההכנסות ברבעון מטפסות לכ-402.6 מיליון שקל, עלייה של כ-25% לעומת התקופה המקבילה, בעיקר בזכות
הכרה בהכנסות מפרויקטים שהגיעו לשלב ביצוע מתקדם כמו Rainbow בתל אביב ומידטאון ירושלים. במקביל, החברה מרחיבה השנה את פעילותה המלונאית, בין היתר באמצעות רכישת פעילות מלונות בראון ומיזוג חטיבת המלונות עם קבוצת DNA, מה שמוסיף לה פורטפוליו כולל של כ-4,000 חדרים
בישראל וביוון.
למרות זאת, הרווח הנקי ברבעון יורד ל-68.2 מיליון שקל, לעומת 172.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-60% . הירידה מוסברת בעיקר בשחיקה בחלק החברה ברווחי חברות המוצמדות בשיטת השווי המאזני, וגידול בהוצאות מימון. ועדיין המספרים של ישראל קנדה מרשימים. ישראל קנדה מציגה תמונה טובה בהרבה משוק הנדל"ן בכללותו. מגזר היוקרה מגלה סימני התאוששות. החברה שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר דיווחה כי מכרה מאז תחילת הרבעון הרביעי 137 דירות - חלקן חוזים חתומים, היתר בבקשות למכירה, בסכום מצטבר של 704 מיליון שקל.
מהנתונים המצטברים עולה כי מתחילת השנה מכרה החברה 337 דירות תמורת כ-2 מיליארד שקל, במחיר ממוצע של כ-6.03 מיליון שקל לדירה. מדובר בהיקף יוצא דופן ביחס לשוק, במיוחד לאור קיפאון יחסי ששרר בתקופה האחרונה במכירת דירות יוקרה בתל אביב ובמרכז הארץ.
בישראל קנדה מדווחים כי בפרויקט מידטאון בירושלים נמכרו מאז תחילת השנה 261 דירות ושטחי משרדים בהיקף של כ-4,000 מ"ר. גם בפרויקט ריינבו בשדה דב בתל אביב, שממשיך להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה, נמכרו 267 מתוך 459 דירות עד כה, שיעור שיווק של כ-58%. המחיר הממוצע לדירה בפרויקט עמד על כ-81 אלף שקל למ"ר.
- ישראל קנדה מכרה דירות ב-1.33 מיליארד שקל; מחיר ממוצע לדירה - 6.1 מיליון שקל
- הבעת אמון של הפניקס בקנדה גלובל; המניה עולה בכ-8%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל החלה החברה בשיווק של פרויקט PEOPLE בתל אביב, שם נמכרו 57 דירות (כולל כתבי הרשמה) תמורת כ-213 מיליון שקל. בפרויקטים מרכזיים אלה ניכרת מגמה של המשך עניין מצד קהל היעד, על אף תנאי השוק המאתגרים, הכוללים ריביות גבוהות ועלויות מימון כבדות.
