סומכים על הגז הטבעי: S&P מעלות מעלה את תחזית הדירוג לקבוצת דלק ליציבה

בסוכנות הדירוג מעריכים שביצועיה החברה ייחלשו במהלך שנת 2012 אך ישתפרו חזרה החל משנת 2013 ברקע לעלייה מהותית בתזרים המזומנים בשל עלייה במכירות הגז
אריאל אטיאס | (7)

שנה לאחר ששינתה את תחזית הדירוג לקונגלומרט קבוצת דלק של יצחק תשובה לשלילית בסוכנות הדירוג סטנדרד אנד פורס עדכנו הבוקר חזרה את תחזית הדירוג ליציבה ואשררו דירוג ilA לכל סדרות החוב של הקבוצה.

"הביצועים התפעוליים והפיננסים של קבוצת דלק בשנת 2011 עלו על ציפיותינו, זאת כתוצאה מגידול בתזרימי המזומנים כתוצאה מעלייה במכירות גז טבעי וממרווח זיקוק", נכתב בדוח של האנליסטים איציק מאיסי ויובל טורבטי. "בעוד שאנו מעריכים תזרימי מזומנים נמוכים יותר והשקעות הוניות גבוהות יותר בשנת 2012, תרחיש הבסיס שלנו מניח עלייה מהותית בתזרים המזומנים החל משנת 2013 בשל עלייה במכירות הגז".

בינואר 2011 הודיעה סוכנות S&P מעלות על אשרור דירוג ilA לקבוצת דלק ודלק פטרוליום ושינוי תחזית הדירוג לשלילית. הסיבה הייתה: מינוף גבוה מידי עבור הדירוג הנוכחי וצפי להמשיך גידול היקף החוב ברקע להמשך פיתוח מאגר 'תמר' ללא הפקה מקבילה של תזרימי מזומנים.

שינוי תחזית הדירוג ליציבה משקפת את ציפיות סוכנות הדירוג לכך שביצועיה של דלק קבוצה ייחלשו במהלך שנת 2012 אולם ישתפרו חזרה החל משנת 2013, נכתב בדו"ח, זאת בעיקר כתוצאה מתזרימי המזומנים שינבעו מהחזקה במאגרי הגז הגדולים במדינה.

מקבוצת דלק נמסר בתגובה: "העלאת הדירוג של קבוצת דלק לA יציב, בוודאי לאור המצב במשק, משקפת את עוצמתה של הקבוצה. איתנותה הפיננסית של החברה מאפשרת לנו לאתר הזדמניות חדשות במשק".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אא 26/12/2011 16:00
    הגב לתגובה זו
    נמאס כבר לראות את הפרצוף המחייך של תשובה. איך הוא אמר... הסכמים צריך לקיים. תחזיר את הכסף או שאף אחד לא ילווה לך יותר כסף.
  • 6.
    רר 26/12/2011 15:26
    הגב לתגובה זו
    מה הדירוג לנוכל?
  • 5.
    כל מי שיהיה לו סבלנות.ירוויח בגדול זיכרו זאת. (ל"ת)
    מקס הזועם!!!!!!!!!!! 26/12/2011 11:49
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    בעוד 18 חדש הכל יראה אחרת.המחיר של היום מצחיק (ל"ת)
    מקס הזועם!!!!!!!!!!! 26/12/2011 11:48
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מי שלא יקנה את מניות " תמר" יצטער בעתיד........ (ל"ת)
    מקס הזועם!!!!!!!!!!! 26/12/2011 11:46
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    30% מתמר שייך לישראמקו אז תחשבו לבד !!!!! (ל"ת)
    חי 26/12/2011 11:14
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לא לתמוך בכלום בנושאים עם תשובה מסוכן (ל"ת)
    הסנדק 26/12/2011 11:12
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.