ארץ נהדרת בחירות 2019
צילום: מסך: קשת 12
רייטינג

צמוד צמוד: כמעט שוויון בין ארץ נהדרת להישרדות VIP

אחרי שבוע שעבר, ארץ הצליחה לעקוף את הישרדות, אבל הרייטינג של השתיים ירד. רק 3.2% להפסד של מכבי ת"א בחצי גמר הגביע, נתון חלש לחדשות 12
אלכסנדר כץ | (6)

2 תכניות הדגל ששודרו אמש (יום ד') רשמו ירידה קלה בנתוניהן, וגם מהפך: על פי נתוני צפייה ראשוניים, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה, עולה כי ארץ נהדרת (קשת 12) רשמה 16.1% בקרב היהודים ו-405 אלף צופים באוכלוסייה הכללית, וניצחה ברייטינג את הישרדות VIP (רשת 13) עם 15.9%, אבל במספר הצופים רשת ניצחה עם 441K. בשבוע שעבר גברה הישרדות על ארץ עם 17.3% מול 16.7%.

 

הניצחון של בני יהודה על מכבי תל אביב בחצי גמר גביע המדינה בכדורגל (ספורט 5) הסתפק ב-3.2%, הפרק השני בסדרת הדוקו ימי בגין (כאן 11) גירד 2.7% (70K), ואילו האולפן הפתוח (ערוץ 20) סחט בקושי 0.5%.

 

'הצינור' (רשת 13) - 8.4%, 'אנשים' (קשת 12) - 7.7%, 'מה נסגר' (כאן 11) - 2.1%, 'חדשות הלילה' (כאן 11) - 2.8%, 'חדשות סיכום היום' (ערוץ 20) - 0.2%.

 

תעמולת בחירות:

קשת 12 (23:10) - 3.2%.

רשת 13 (23:30) - 3.7%.

כאן 11 (18:00) – 0.5%.

ערוץ 20 (22:00) – 0.2%.

בחישוב מצרפי: שפל של 7.6% בלבד.

 

בגזרת הבוקר:

העולם הבוקר (רשת 13) הניבה 4.1%,

וגברה על חדשות הבוקר (קשת 12) עם 3.9%.

 

רצועת 17-19:

קשת 12: חמש עם רפי רשף - 7%, שש עם עודד בן עמי - 9.5%.

רשת 13: החדשות עם יעקב אילון - 4.2%, שש עם אמנון לוי - 5.1%.

כאן 11: ערב ערב - 0.5%, שידורי תעמולה ואז העולם היום - 1.5%.

ערוץ 20: ספורט ברשת - 0.3%, כולם ב-20 - 0.6%.

 

ראש בראש בפרה-פריים:

ערב טוב עם גיא פינס (קשת 12) הניבה 9.1%, ואחריה תכנית חיסכון (חדשות12) עם 11.1%.

מנגד לפני החדשות (רשת 13) ניפקה 4.6%, ובהמשך ברקוד (רשת 13) עם 5.9%.

קלמן וסג"ל (כאן 11) ניפקה 2%, ואחריה מהצד השני עם גיא זוהר (כאן 11) עם 2.4%.

ריקלין ומגל (ערוץ 20) עם 0.9%.

בגזרת החדשות:

חדשות 12 עם רייטינג נמוך של 15.2% (404K),

ובפער קטן יחסית של פחות מ-7 נקודות מחדשות 13 עם 8.9% (274K).

חדשות הערב (כאן 11) ניפקה 4.3% (106K),

וחדשות ערוץ 20 עם 1.3%.

 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    חדשות 13 ייסגרו 04/04/2019 19:40
    הגב לתגובה זו
    הרייטינג בשפל. הערוץ גוסס
  • 5.
    דורינה 04/04/2019 18:56
    הגב לתגובה זו
    כתבות מסוג זה ממש לא ברורות לי, במיוחד עכשיו, בעידן הממירים שרק הולכים ומתפתחים ומקליטים יותר ויותר תוכניות במקביל. אני ראיתי גם וגם. והרייטינג של כל אחת לחוד לא משנה לי כלום בחיים!
  • 4.
    ארץ נהדרת יבשה כמו צנון, הלכתי לישון (ל"ת)
    אילה 04/04/2019 14:21
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שקרים שקרים ערוץ 20 עובר בריטינג את כל החדשות (ל"ת)
    שוקי 04/04/2019 14:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ארץ נהדרת מתדרדרת..לזה הם קוראים סאטירה????????? (ל"ת)
    פחדנים בשירות ביבי 04/04/2019 10:20
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    נילי 04/04/2019 10:12
    הגב לתגובה זו
    מראיין פח שמאלני בלי צפיות .....
אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

שלמה קרעי
צילום: שלמה קרעי

שלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית

במהלך לחיבור בין הפריפריה והמרכז, לראשונה בישראל יתאפשר שידור רדיו מסחרי ארצי; משרד התקשורת מפרסם את תזכיר חוק התקשורת (רדיו) ובו מודל חדש לשידורי הרדיו המסחריים בישראל

רן קידר |

משרד התקשורת מפרסם את תזכיר חוק התקשורת (רדיו) ובו מודל חדש לשידורי הרדיו המסחריים בישראל. מטרת הרפורמה היא להסיר חסמי כניסה לשוק הרדיו ולעבור לתצורת מכרז פתוח, שקוף ושוויוני, שיאפשר את הסבתן של תחנות רדיו אזוריות לשידורי רדיו בפריסה ארצית וכן את הקמתן של תחנות רדיו חדשות, כך שהציבור ייהנה ממגוון רחב יותר של אפשרויות, ויוכל להאזין לכל תחנה מכל מקום בארץ. 

התזכיר שפורסם להערות הציבור יאפשר לראשונה לגופים עסקיים לשדר שידורי רדיו FM מסחריים ללא הגבלות גיאוגרפיות, וכך תינתן גמישות מלאה לתחנות בבחירת מודל השידור שלהם, לרבות האפשרות של שידור במודל האזורי הקיים. כיום ישנו "נתק" בין אזורי הנגב, יהודה ושומרון והגליל לבין מרכז הארץ וירושלים, מאחר שתחנה פרטית אינה רשאית לשדר באופן רחב למאזינים במספר אזורים.

הרפורמה המוצעת עתידה לשנות זאת ולאפשר לכולם להאזין לתחנות האהובות עליהם מכל מקום, לפי בחירת התחנה. במסגרת הרפורמה המוצעת, ייערך מכרז פתוח, שקוף ושוויוני להקצאת תדרי FM, בו יוכלו להתמודד הן שחקנים חדשים והן בעלי זיכיונות קיימים. המעבר למודל החדש יבוצע באופן הדרגתי, כך שתדרים פנויים חדשים יועמדו למכרז. 

בעלי זיכיון קיים יוכלו להתמודד במכרז עוד לפני פקיעת זיכיונו, ואם יזכה במכרז יוכל לעבור לשידור במתכונת החדשה ואף לשדר בפריסה ארצית רחבה. המכרז יתבסס על מחיר, במטרה להבטיח שהמשאב הציבורי של תדר הרדיו יוקצה לגורם היעיל ביותר, כשכל גורם יוכל להחזיק ב-3 אפיקי תדר לכל היותר. 

הזוכים במכרז יידרשו להירשם במרשם ספקי הרדיו, ויוכלו לשדר ללא מגבלות של אזורי כיסוי וללא מעורבות בתוכן, מה שיאפשר ניצול יעיל יותר של משאב התדרים הציבורי ואף יביא לצמצום משמעותי בנטל הרגולטורי הקיים.