ליבי עוז
צילום: גלעד קוורלצ'יק

פונקציה חדשה במערך הסייבר הלאומי: ליבי עוז תהיה הדוברת

פרסום ראשון: כשברקע איומי סייבר על מערכת הבחירות בישראל, נבחרה במכרז עוז, דוברת משרד המדע והטכנולוגיה. עד כה טופל דיברור המערך על ידי דוברות משרד רה"מ
אלכסנדר כץ |

מערך הסייבר הלאומי גייס לראשונה דובר שילווה את הפעילות התקשורתית שלו. לאייס נודע כי מדובר בליבי עוז, שהייתה דוברת משרד המדע והטכנולוגיה, לאחר שמערך הסייבר קיים מכרז לתפקיד.

 

מדובר על פונקציה חדשה במערך, שאחריותה כל נושאי התקשורת, פרסום, הסברה וניו מדיה. עד כה על מלאכת דברור מערך הסייבר הלאומי הייתה האחראית דוברות משרד ראש הממשלה, שתחתיו פועל המערך.

 

הגוף אחראי על קידום ויישום מדיניות לאומית בתחומי הסייבר. במסגרת תפקידיו אחראי המערך על הגנת מרחב הסייבר האזרחי, על קידום היכולות הלאומיות בתחום ועל שיפור יכולות ההתמודדות עם האתגרים הנוכחיים והעתידיים בעולמות הסייבר. כמו כן אחראי על קידום מובילותה של ישראל כמרכז לפיתוח ידע וטכנולוגיות סייבר. לאחרונה הזהיר המערך מפני ניסיונות לאיומי סייבר על מערכת הבחירות בישראל, ולפני יומיים פרסם אזהרה על פריצות לחשבונות וואטסאפ בישראל.

 

ב-8 השנים האחרונות הייתה עוז דוברת משרד המדע והטכנולוגיה וסוכנות החלל הישראלית. עוד לפני כן הייתה סגנית דוברת האוניברסיטה העברית במשך 4 שנים. בעבר עבדה בידיעות אחרונות ובמכרז להקמת ערוץ 10 בזמנו. בעלת תואר ראשון בסוציולוגיה ומדע המדינה ותואר שני במדיניות ציבורית.

 

עוז אישרה את הפרטים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.