עמית סגל
צילום: באדיבות אוניברסיטת אריאל

עמית סגל על המעבר לידיעות: "העיתון עושה מאמץ לגוון"

הכתב הפוליטי ששוחח עם סטודנטים באוניברסיטת אריאל, אמר כי המעבר לידיעות אחרונות נובע מהניסיון של העיתון להרחיב את שורותיו גם לקהל הימני  
כתבי אייס | (3)

ב-14 בינואר 2017 צייץ הפרשן הפוליטי של חדשות 2 עמית סגל: "מה בעצם נוני מוזס עוד עושה כמו"ל ידיעות אחרונות". פחות משנתיים לאחר מכן, והנה סגל עוזב את מקור ראשון ומתחיל לכתוב טור פרשנות פוליטי ב'מוסף לשבת' של ידיעות. תהייה זו עלתה בפני סגל בתכנית "מפגשים עם התעשייה" שמופקת על ידי בית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל.

 

בתגובה הוא עונה כי "ההחלטה לא הייתה פשוטה ובהתחלה לא עלה על דעתי לעבור לידיעות בגלל אותו ציטוט, היות ואני חושב כי מוציא לאור שחשוד בניסיון שוחד לראש הממשלה, יש בעיה חמורה שהוא יהיה מוציא לאור של עיתון שאמור לסקר את אותו ראש ממשלה. והאם אני מאושר מכל מה שקרה בידיעות? התשובה שלילית. ושאלתי את עצמי במהלך המשא ומתן עם ידיעות - האם אני הולך להיות עלה התאנה? מלבין הכתמים של תיק 2000?".

 

סגל סיפר אתמול באירוע באוניברסיטת אריאל כי מה שעזר לו לקבל את ההחלטה בסופו של דבר היה ראיון של אורי אליצור ז"ל שסגל מתייחס אליו כאל מורו והשראתו בתקשורת. בראיון כותב אליצור כי הוא יודע שהוא לעולם לא יהיה בין הוגי הדעות הבכירים בידיעות אחרונות וזאת מפני שהוא ימני, אך הוא ממשיך לכתוב שם כי היה רוצה ש"העיתון של המדינה" יראה אחרת.

 

"בעקבות כך חשבתי לעצמי שגם אם נוני מוזס לא חזר בתשובה ולא התאהב בביבי נתניהו או הלך בעצמו להקים מאחז, אני כן רואה את הניסיון של ידיעות להשתנות. וכאשר מציעים לי עמדת השפעה בכירה כזאת, אני חושב שזה יהיה לא הוגן לדחות אותה על הסף. כשסוף סוף קורה השינוי, בין אם זה בגלל האבולוציה שישנם יותר ימנים או בין אם המצב של שוק התקשורת, בו ישנן פחות פרסומות וצריך להגיע ליותר קהל וגם אם זה קשור לתיק 2000 שבאיזה שוק חשמלי גרם לידיעות אחרונות ולכלי תקשורת אחרים להגיד שאולי הם צריכים להשתנות, אז אני חושב שאני צריך להיות שם ואני מודע לביקורת שיכולה להיות כלפיי".

 

על סוגיית חוק הנאמנות בתרבות, אמס סגל כי "הדמוקרטיה בישראל היא בפריחה, לא נשקפת לה שום סכנה, יש מקרים שבהם המדינה לא צריכה לממן יצירות שחותרות תחת עצם קיומה. אני חושב שיש מרחק אדיר בין מקרי הקיצון האלה לבין צנזורה. אני חושב שהחוק הוא בזבוז זמן היות ומבחינתי מה שחשוב זה שנגיע למצב שבו האמנות תתחיל להיות עם ייצוג שמתקרב לעשירית מהדתיים, הדרוזים, הימנים והחרדים. כרגע המצב הוא שהאמנות מדברת בקול אחד, זה לא קולה של הממשלה, זה קול של אגף מאד רדיקלי בשמאל ובעיני האמנות נפגעת מכך. נשאלת שאלה  שקשורה גם לדיון על התקשורת, למה כל האמנים והכתבים הם שמאלנים? האפשרות הראשונה היא שהימנים הם בבונים, הם יצורים לא תרבותיים, הם לא אינטליגנטיים, הם לא מבינים אמנות גבוהה והולכים למשחק של בית"ר ירושלים ורואים מאסטר שף או MKR? והאפשרות השנייה שזה קשור למעגלים חברתיים. למעשה אני חושב שרוב האמנים הגדולים היו ימניים - נעמי שמר הייתה ימנית, הייתה בסבסטיה. נתן אלתרמן חתם על העצומה לארץ ישראל השלמה, וכן הלאה. זאת אומרת שאין מונופול לאמנות לשמאל ואנחנו צריכים לשאול את עצמנו מה גרם לכך שהאמנות והתקשורת הם כולם בידיים של מעגל חברתי מאוד מצומצם. לדעתי אין בעיה שלא יהיה חוק נאמנות בתרבות אבל גם שלא יהיו שורות סגורות ומצופפות בתרבות ובתקשורת".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עדנה.ב. 05/01/2019 11:45
    הגב לתגובה זו
    האמנים מחפשים את האמת,את הצדק,את השוויון,את השלום,בדיוק כמו שהיו המשוררים הכי גדולים,הנביאים,אז אם אתה מזהה יותר אמנים בשמאל,כנראה,שהם הממשיכים הכנים של הנביאים.
  • 2.
    הדס 28/11/2018 00:52
    הגב לתגובה זו
    וכאשר ייחשפו הקלטות השיחות בינו ובין נתניהו הוא ירוויח את שתיקתו של סגל. זה שווה בשבילו את הכסף הגדול שהוא משלם לסגל.
  • 1.
    כסף כסף 27/11/2018 17:39
    הגב לתגובה זו
    תמורת כסף
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.