כבאות והצלה ידיעות אחרונות
צילום: סריקה: ידיעות אחרונות
פרסום ראשון

המשבר בשירותי הכבאות: העובדים שכרו ייעוץ תקשורתי

ארגון הכבאים המאגד את לוחמי האש, שכר את רונן צור ועופר רוזנבאום כחלק מהמאבק בהנהלה שהוליד את שביתת דוברי הכבאות. במקביל, שירותי הכבאות יצאו במכרז לשכירת יועץ אסטרטגי
אלכסנדר כץ | (2)

כמעט חצי שנה של שביתה בשירותי כבאות והצלה כולל במערך הדוברות הרחב של הארגון, ופתרון נראה לעין עדיין אין. ואולם בשבוע שעבר שכרו העובדים את שירותיהם של יועצי התקשורת ואסטרטגיה רונן צור ועופר רוזנבאום, שיילוו אותה במאבק בהנהלת נציבות הכבאות.

 

כפי שפורסם באייס בחודש אפריל האחרון, שירותי הכבאות מעסיקים דובר ארצי בתקן מלא - יורם לוי, ותחתיו עובדים 7 דוברי מחוזות שמנהלים עוד עשרות דוברי מרחבים, כולם לוחמי אש במשרה מלאה שעוסקים בכיבוי ובמקביל מדבררים בהתנדבות את פעילות המחוז או המרחב עליו הם מופקדים. זו גם הסיבה לשביתה בה פתחו הדוברים כחלק משביתה גדולה יותר שכוללת כ-300 כבאים העוסקים בתפקידים נוספים בארגון: העובדים טוענים כי אינם מתוגמלים למרות כפל התפקידים בארגון ההצלה.

 

לוחמי האש טוענים למשל כי המשטרה מעסיקה למשל 92 דוברים בתקנים מלאים, עליהם יש להוסיף צלמים, אנשי ניו מדיה ועוד, שעוד שבכיבוי אש מועסק כאמור רק דובר אחד במשרה מלאה. לאורך השנים התקיימו מגעים בין דוברי הכבאות לבין הנציב, והצדדים הגיעו להבנה שלפחות למחוזות יהיו דוברים בתקן. גורמים בשירותי הכבאות טוענים כי נציבות שירות המדינה אף אישרה לפני יותר משנה את 7 התקנים אבל מאז לא נרשמה התקדמות.

 

מסוף חודש מארס חדלו עשרות הדוברים מעבודתם התקשורתית, ומתמקדים בעבודה המקצועית שלהם ככבאים. במידה ועיתונאי מתקשר אליהם, הם מפנים אותו לדובר הראשי של שירותי כיבוי אש. קבוצות הוואטסאפ האזוריות והמחוזיות שמפעילים הדוברים, שקטות בתקופה הזאת ואינן מתעדכנות.

 

מאז פתיחתה של אותה שביתה, לא חלה התקדמות וכאמור ארגון הכבאים – המאוגד תחת כנפיה של ההסתדרות – החליט לשכור שירותי ייעוץ כחלק מהמאבק הרחב מהמאבק התקשורתי אותו הם שכרו. לאייס נודע כי ניצנים ראשונים של אותה התקשורת ניתן היה לראות כבר ביום חמישי בידיעות אחרונות על קמפיין מחאה נרחב ברשתות החברתיות של לוחמי האש כנגד ההחלטה של נציב הכבאות לקבוע דרישת סף של תעודת בגרות על מנת להצטרף אל שירותי הכבאות. הקמפיין זכה לפולו-אפים וחשיפה גבוהה ברשתות החברתיות.

האייטם הנרחב בידיעות אחרונות (סריקה)

 

ועוד באותו בוקר, במקרה או שלא, נציב הכבאות דדי שמחי פרסם מכרז למתן שירות ייעוץ אסטרטגי לרשות הארצית לכיבוי והצלה. ההתקשרות תהיה לתקופה של 12 חודשים, עם אפשרות להארכה עד ל-3 שנים, וכוללת תנאים כאלה ואחרים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

בפירוט על השירות הנדרש נכתב בתנאי המכרז, המתפרס על פני לא פחות מ-33 עמודים, נכתב: "השירות המתבקש כולל מתן שירות ייעוץ וליווי אסטרטגיים בתחומי העיסוק של הרשות על כלל יחידותיה ובכלל זה: ליווי אסטרטגי לחתימת הסכם קיבוצי עתידי, בחינה אסטרטגית של מערכים ותהליכים בארגון, ליווי הרשות בניהול משברים, החל מקביעת אסטרטגיה, הכוונת מסרים - ובכלל זה תדרוך בעלי תפקידים עד ליציאה מהמשבר".

 

ועל רקע פרסום המכרז שעשוי לעלות לשירותי הכבאות כמה מאות אלפי שקלים בשנה, אומר לאייס אחד מדוברי הכבאות האזוריים, ששובת: "הייתי מצפה מארגון ממשלתי כדול כמו הכבאות, שישכיל לראות איך זה קורה גם בעולם הרחב וגם בישראל את החשיבות של הדיווח לאזרחים, ועבודת הדוברים".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דנית 17/09/2017 18:59
    הגב לתגובה זו
    יחצנים של אייטם אחד . עברו שבועיים, לאן נעלמתם ?
  • 1.
    אלדד 03/09/2017 18:51
    הגב לתגובה זו
    מתה על פרגון עצמי. אבל גם לזה יש גבול. לא ?
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.