המשבר בשירותי הכבאות: העובדים שכרו ייעוץ תקשורתי
כמעט חצי שנה של שביתה בשירותי כבאות והצלה כולל במערך הדוברות הרחב של הארגון, ופתרון נראה לעין עדיין אין. ואולם בשבוע שעבר שכרו העובדים את שירותיהם של יועצי התקשורת ואסטרטגיה רונן צור ועופר רוזנבאום, שיילוו אותה במאבק בהנהלת נציבות הכבאות.
כפי שפורסם באייס בחודש אפריל האחרון, שירותי הכבאות מעסיקים דובר ארצי בתקן מלא - יורם לוי, ותחתיו עובדים 7 דוברי מחוזות שמנהלים עוד עשרות דוברי מרחבים, כולם לוחמי אש במשרה מלאה שעוסקים בכיבוי ובמקביל מדבררים בהתנדבות את פעילות המחוז או המרחב עליו הם מופקדים. זו גם הסיבה לשביתה בה פתחו הדוברים כחלק משביתה גדולה יותר שכוללת כ-300 כבאים העוסקים בתפקידים נוספים בארגון: העובדים טוענים כי אינם מתוגמלים למרות כפל התפקידים בארגון ההצלה.
לוחמי האש טוענים למשל כי המשטרה מעסיקה למשל 92 דוברים בתקנים מלאים, עליהם יש להוסיף צלמים, אנשי ניו מדיה ועוד, שעוד שבכיבוי אש מועסק כאמור רק דובר אחד במשרה מלאה. לאורך השנים התקיימו מגעים בין דוברי הכבאות לבין הנציב, והצדדים הגיעו להבנה שלפחות למחוזות יהיו דוברים בתקן. גורמים בשירותי הכבאות טוענים כי נציבות שירות המדינה אף אישרה לפני יותר משנה את 7 התקנים אבל מאז לא נרשמה התקדמות.
מסוף חודש מארס חדלו עשרות הדוברים מעבודתם התקשורתית, ומתמקדים בעבודה המקצועית שלהם ככבאים. במידה ועיתונאי מתקשר אליהם, הם מפנים אותו לדובר הראשי של שירותי כיבוי אש. קבוצות הוואטסאפ האזוריות והמחוזיות שמפעילים הדוברים, שקטות בתקופה הזאת ואינן מתעדכנות.
מאז פתיחתה של אותה שביתה, לא חלה התקדמות וכאמור ארגון הכבאים – המאוגד תחת כנפיה של ההסתדרות – החליט לשכור שירותי ייעוץ כחלק מהמאבק הרחב מהמאבק התקשורתי אותו הם שכרו. לאייס נודע כי ניצנים ראשונים של אותה התקשורת ניתן היה לראות כבר ביום חמישי בידיעות אחרונות על קמפיין מחאה נרחב ברשתות החברתיות של לוחמי האש כנגד ההחלטה של נציב הכבאות לקבוע דרישת סף של תעודת בגרות על מנת להצטרף אל שירותי הכבאות. הקמפיין זכה לפולו-אפים וחשיפה גבוהה ברשתות החברתיות.
האייטם הנרחב בידיעות אחרונות (סריקה)
ועוד באותו בוקר, במקרה או שלא, נציב הכבאות דדי שמחי פרסם מכרז למתן שירות ייעוץ אסטרטגי לרשות הארצית לכיבוי והצלה. ההתקשרות תהיה לתקופה של 12 חודשים, עם אפשרות להארכה עד ל-3 שנים, וכוללת תנאים כאלה ואחרים.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
בפירוט על השירות הנדרש נכתב בתנאי המכרז, המתפרס על פני לא פחות מ-33 עמודים, נכתב: "השירות המתבקש כולל מתן שירות ייעוץ וליווי אסטרטגיים בתחומי העיסוק של הרשות על כלל יחידותיה ובכלל זה: ליווי אסטרטגי לחתימת הסכם קיבוצי עתידי, בחינה אסטרטגית של מערכים ותהליכים בארגון, ליווי הרשות בניהול משברים, החל מקביעת אסטרטגיה, הכוונת מסרים - ובכלל זה תדרוך בעלי תפקידים עד ליציאה מהמשבר".
ועל רקע פרסום המכרז שעשוי לעלות לשירותי הכבאות כמה מאות אלפי שקלים בשנה, אומר לאייס אחד מדוברי הכבאות האזוריים, ששובת: "הייתי מצפה מארגון ממשלתי כדול כמו הכבאות, שישכיל לראות איך זה קורה גם בעולם הרחב וגם בישראל את החשיבות של הדיווח לאזרחים, ועבודת הדוברים".
- 2.דנית 17/09/2017 18:59הגב לתגובה זויחצנים של אייטם אחד . עברו שבועיים, לאן נעלמתם ?
- 1.אלדד 03/09/2017 18:51הגב לתגובה זומתה על פרגון עצמי. אבל גם לזה יש גבול. לא ?

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.