עיתונאים על שביתת דוברי הכבאות: "עלולה לעלות בחיים"
שביתת דוברי הכבאות עשויה להוביל לפגיעה בחיי אדם - כך כותבים עיתונאים במכתב שהעבירו הבוקר (יום א') לנציב כבאות והצלה רב-טפסר דדי שמחי, והגיע לידי אייס. הכתבים דורשים מהנציב במכתב שהעתק שלו הועבר גם לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, לפעול כדי להגיע לפתרון שיאפשר את פעולתם של הדוברים, שהם למעשה כבאים בפועל שעושים "על הדרך" גם את עבודת הדוברות. לאייס נודע כי עיתונאים נוספים החברים בתאי כתבים ברחבי הארץ, מנסחים מכתבים דומים שיישלחו בהקדם.
כפי שפורסם באייס, מזה כחודשיים שדוברי שירותי הכבאות שובתים כחלד משביתה גדולה יותר שכוללת כ-300 כבאים העוסקים בתפקידים נוספים בארגון. סכסוך העבודה עצמו אושר על ידי ההסתדרות. שירותי הכבאות מעסיקים דובר ארצי בתקן מלא - יורם לוי. תחתיו עובדים 7 דוברי מחוזות שמנהלים עוד עשרות דוברי מרחבים, כולם כבאים במשרה מלאה שעוסקים בכיבוי, ובמקביל מדבררים בהתנדבות את פעילות המחוז או המרחב עליו הם מופקדים.
לאורך השנים התקיימו מגעים בין דוברי הכבאות לבין הנציב, והצדדים הגיעו להבנה שלפחות למחוזות יהיו דוברים בתקן. גורמים בשירותי הכבאות טוענים כי נציבות שירות המדינה אף אישרה לפני שנה את 7 התקנים, אבל מאז לא נרשמה התקדמות. מסוף חודש מארס חדלו עשרות הדוברים מעבודתם התקשורתית, ומתמקדים בעבודה המקצועית שלהם ככבאים. במידע ועיתונאי מתקשר אליהם, הם מפנים אותו לדובר הראשי של שירותי כיבוי אש. קבוצות הוואטסאפ האזוריות והמחוזיות שמפעילים הדוברים, שקטות בתקופה הזאת ואינן מתעדכנות.
במכתב לרב-טפסר שמחי, כתבו הכתבים האזוריים החברים בתא כתבי חיפה ובתא כתבי הצפון, כי "אנו מבינים את דרישות הדוברים לתגמול נאות, תקנון וכדו' ולא מתערבים במשא ומתן ביניכם לבין הדוברים - אך דורשים את החזרת מערך הדוברות לכשירות בהקדם המיידי". לדבריהם, "מעבר לפגיעה בהעברת מידע רשמי ומהימן לציבור באמצעות כלי התקשורת, הרי שהדבר עלול גם לעלות בחיי אדם בשל המשבר הזה שלא מאפשר לעדכן את הציבור על שריפות גדולות, הנחיות באירועי שריפה ועוד. מיותר לציין כמובן עד כמה עבודת הכבאים הראויה לא זוכה לתשומת הלב בשל השבתת המערך".
מכתב העיתונאים
העיתונאים נותנים מספר דוגמאות למקרים בהם דוברות הכבאות לא נתנה מידע על אירועים מסוכנים, כגון שריפה שפרצה בסמוך ליפיע ולמגדל העמק ודרשה פינוי תושבים "וסיכנה חיי אדם אך לא זכתה לכל דיווח ועדכון מוסמך מכם כגורם רשמי", ושריפת 2 בתי מגורים במרכז צפת".
"עבודת הדוברים במרחבי הכיבוי השונים במחוז צפון וחוף הייתה במשך שנים טובה, מקצועית, אמינה ומהירה", כתבו העיתונאים. "הם מוכיחים את עצמם שוב ושוב ובמיוחד באירועי השריפה בזכרון יעקב ובחיפה לצד אירועים נוספים ומשמעותיים שבהם עמדו ונתנו מידע מהיר וזמין... בשם כל כתבי תא חיפה ותא צפון אנחנו דורשים את התערבותך המיידית לסיום".
על מכתב זה חתומים עיתונאים ממגוון כלי תקשורת, והם אחיה ראב"ד (ynet), אלי אשכנזי ועדי חשמונאי (וואלה), אלי לוי וסמי עבד אל חמיד (חדשות 10), פוראת נסאר וגיא ורון (חדשות 2), דני ברנר ודניאל סיריוטי (ישראל היום), יאיר קראוס (NRG מקור ראשון), יואב איתיאל (רדיו חיפה ו'פוסטה'), יואב מינץ (רדיו צפון), יוני הללי (מעריב), ליאור אל חי (ידיעות אחרונות), רובי המרשלג, מיכל וסרמן וניצן גלוסמן (תאגיד השידור כאן), נעה שפיגל (הארץ) וקובי מנדל (גל"צ).
- 1.סמי הכבאי 04/06/2017 13:50הגב לתגובה זוהכל בסדר
- חרטטה 04/06/2017 16:09הגב לתגובה זואין ספק שמגיע לדוברי הכבאות תגמול על עבודתם.. ולא משנה כמה הם מרוויחים ככבאים והם מרוויחים הרבה. אבל כל מי שעובד מגיעה לו תמורה עבור עבודתו. משום מה יש לי הרגשה, שהדוברים הללו ביקשו מהעיתונאים הללו החתומים על המכתב לשלוח אותו כדי ליצור לחץ על נציב כבאות והשר הממונה. תקנו אותי אם אני טועה...
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
