הבעיה הגדולה של הדיגיטל והיתרון באופליין? רפיטיציה
גם זה יעבור. אחרי אינספור קמפיינים בכל המדיות המסקנה מתבקשת - הווידאו הדיגיטלי הוא הטלוויזיה החדשה, רק בלי היתרונות שלה: יקר, מוגבל וחד פעמי. רוצים למכור? הגיע הזמן לחזור לבסיס.
אני בסופר. בעת מילוי תפקידי כקניין המזון הראשי בבית, התהלכתי בין המדפים ברוטינה הקבועה. ירקות, בשר, לחם, עצירה ליד דוכן טעימות הזיתים. הכל הרגיש דומה. עד שנעמדתי אל מול מקרר הגבינות והיוגורטים. באוטומטיות רציתי לשלוף את המעדן המוכר והאהוב. אבל מעדן אחר, יולו, משך את עיניי, קרץ לי וקרא לי בחושניות: קח אותי, תנסה אותי, אני רך, טעים, חדש ואמלא את כל החסכים שלך. לא יודע למה, אבל השתכנעתי. הרמתי צמד מעדנים ובהתלהבות מוגזמת רצתי (לא רצתי) לביתי לטעום.
בזמן שהתענגתי על היולו שלי, ניסיתי להבין מה גרם לי להרים אותו ולשנות את ההרגל הקבוע שלי? תהיתי ולקחתי ביס נוסף מהמעדן המתוק.
קאט.
40 מעלות חום גוף משכנעות אותי לדדות (כן דידיתי) אל הרופא. זה ויראלי, הוא אמר לי, כמו שזה בא, ככה זה גם יעבור. אין לך מה לעשות, פשוט תנוח.
באותו רגע, אולי מההזיות של החום הגבוה, זה הכה בי, ד"ר פאדילה, רופא המשפחה שלי, הפיל לי אסימון (לא באמת קמה אלטרנטיבה ראויה למשפט הזה). ויראלי עובר מהר. הוא יכול להיות חזק, חריף, מדבק, אבל עובר כמו שבא. תוך כמה שעות או ימים אני אשכח אותו ואמשיך בחיי כאילו לא קרה דבר. ואם אפגש שוב באותו וירוס הגוף שלי לא יראה אותו ממטר.
קאט. טור לאייס.
כמעט ואין לקוח שלא פגשתי בשנתיים האחרונות, שלא ביקש ממני סרטון ויראלי שיחרוך את הרשת. מילים כמו: תוכן, אינג'מנט, יוניקים, נזרקות לאוויר כמו תמונות אחרי הקשת בענן. אבל מה עומד מאחוריהן? ויותר חשוב מכך, מה הן נותנות ללקוח? לקוחות מתרשמים ממספר צפיות, ממספר שיתופים ותגובות. זה אכן דבר חשוב, לאגו של הלקוח ושל משרד הפרסום, אבל מה התוצאה של הצפיות הללו? האם הן מייצרות בסופו של דבר מכירות? האם הן משנות העדפה? לא בטוח בכלל.
תשאלו את עצמכם, כמה פעמים ראיתם סרטון פרסומת ברשת, מבריק, חד, מצחיק, ככל שיהיה, יותר מפעם אחת. פעמיים. רוב האנשים, ייהנו מהפרסומת, במקרה הטוב, פעם אחת וימשיכו בחייהם. וזה סה"כ הגיוני. הדיגיטל (גוגל) הוא כלי חשוב וחזק, בעיקר כאשר הוא פוגש את הצרכן בצומת קבלת ההחלטות שלו - איזה מחשב לקנות? איזו חופשה להזמין? מהם התסמינים לזיבה?
חשיבות המפגש עם הצרכן במקרים כאלו היא קריטית. אבל מה קורה כשמדובר ביוגורט? בחולצה? או בכוסמת, דמט?! מה יגרום לצרכן לעמוד בנקודת המכירה ולבחור דווקא חולצה של מותג אחד ולא של אחר?
מה גרם לי להרים את היולו? לשבור את הבחירה האוטומטית שלי? למה דווקא הוא? יולו עלו בקמפיין אופלייני קלאסי, מלא בברייקים טלוויזיוניים ובשלטי חוצות והצליחו לשכנע גם אותי. ואותי לא קל לקנות, שכבות של מסמכי וורד עם דבר מפרסם מפתה עוטפות את נשמתי. אבל הנה, זה עבד עלי. למה? כי על מנת לשנות הרגלים אצל בני אדם, להזיז אותם מהמוכר והידוע, חייבים לייצר העדפה, צריך לשבת בתודעה של הצרכן ברגע האמת, לשכנע, שוב ושוב ושוב.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
שינוי הרגלים הוא אחד האתגרים הגדולים שאדם מתמודד איתו, פסיכולוגים רבים מתפרנסים בדיוק מכך. בכדי להוציא אנשים מהמקום המוכר שלהם, לא יספיק מסר חד פעמי, מצחיק ומבריק. דרושה עבודה. רפיטיציה. חזרה על המסר. לא כי הצרכן טיפש, בעיקר כי הוא עסוק. כן, המסר חייב לעבור בצורה קריאטייבית, מעניינת, מכבדת, אבל זה חייב לקרות שוב ושוב ושוב.
ואת זה בדיוק הקמפיין של יולו עשה. הוא דפק לי בראש בכל ערב, בזמן שרבצתי על הספה (במצב קליטה), שהוא משהו טוב ושאני חייב לנסות אותו. ערב אחרי ערב, נסיעה לעבודה אחרי נסיעה לעבודה. בסוף, כשהגעתי לסופר, בחרתי בו.
הדיגיטל (הכוונה לוידאו בפייסבוק, יוטיוב, ארטימדיה) הוא כלי מצוין, אבל חייבים להכיר במגבלות שלו. העובדה שהמפרסם פוגש את הלקוח בנקודת זמן שבא הוא מפריע לצרכן לעבור לתוכן שמעניין אותו, או שהוא בסטייט אוף מיינד של רפרוף וחוסר קשב יחסי, היא בעוכריו. לדעתי למפרסם שרוצה להצליח אין ברירה אלא להמשיך ולהשקיע גם במדיה המסורתית, ובמקביל להמשיך לעניין, ליצור וליזום תוכן מושקע (כן, ממש להשקיע בהפקה, למרות שזה לדיגיטל) ואיכותי בדיגיטל.
מי שלא יעשה את זה, ימשיך לרדוף אחרי הזנב של עצמו.
- 6.אולי תסתפר מה אתה אומר? (ל"ת)יהושוע פרוע 14/02/2017 09:22הגב לתגובה זו
- 5.יקי 14/02/2017 09:05הגב לתגובה זואם משרדי הפרסום ימשיכו לדחוף טלוויזיה ללקוחות הענף הזה בדרך לקריסה. אנחנו מבינים, שם הכסף... משם נובע הטור שלך.
- 4.מה המודל 14/02/2017 00:25הגב לתגובה זומשרדי הפרסום בהיסטריה! הכסף בורח להם מבין האצבעות ורובם לא השכילו להתפתח והיום הם מחזיקים צבאות של :אנשי דיגיטל" עם משכורות, שבחיי אלוהים, אני צנצנת אם מישהו בתוך המשרד יודע מה הם עושים, ועכשיו הם החליטו על הטקטיקה הזו, של אם נגיד מספיק פעמים שזה לא עובד אז זה יהפוך להיות אמת, בתקווה שזה יעבוד על מישהו. אם הדיגיטל היה בנאדם, הוא היה תובע על הוצאת דיבה(וזוכה).
- 3.יואב צוייג 14/02/2017 00:17הגב לתגובה זו"בכדי להוציא אנשים מהמקום המוכר שלהם דרושה עבודה. רפיטיציה״. תגיד לי אתה מסתלבט?
- 2.נרקיס 13/02/2017 23:04הגב לתגובה זו1. יולו לא נחל הצלחה שיווקית גדולה (לא נחל). 2. הרפטיציה היא של אילון שכבר שנים מתמיד במסר שמנסה למתג את גוגל כדפי זהב 2.0 ומשמש כקדוש המעונה של התעשיה הישנה. הפעם הוא עשה את זה דרך מנהל הקריאייטיב. קיצור, כתוב יפה אבל אמין כמו הפאה של דונלד
- 1.חולק עליך 13/02/2017 21:58הגב לתגובה זומה אתה מקשקש? כל פרסום הוא הפרעה, אלא אם הוא לא הפרעה, כלומר סיפור שבאמת בא להם לשמוע
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
