'סוני' נכנסת לשוק ה-TV בישראל: רוכשת 50% מערוצי הטלנובלות של דורי מדיה
אחת מספקיות התוכן הגדולות בתעשיית הטלוויזיה, סוני פיקצ'רס טלוויז'ן, מבצעת חדירה לשוק המקומי, כשתרכוש מחברת דורי מדיה 50% מערוצי הטלנובלות ויוה, ויוה פלוס והשירות המקוון ויוה וואלה הפועל באמצעות אתר וואלה. בנוסף, בנוסף תרכוש סוני 50% מחלקה של דורי בחברת דורי מדיה אות המספקת שירותים טכניים הכוללים דיבוב, כתוביות ותמלול, ו-50% מהפעלת ערוץ Baby TV באינדונזיה. ב'דורי' מסרבים לחשוף את סכום העסקה, אולם הערכות בשוק התקשורת גורסות כי מדובר בכמה עשרות מיליוני שקלים.
ויוה ו-ויוה פלוס פועלים בישראל ב-HOT וב-yes. על פי דיווח של דורי מדיה, הערוצים זוכים לנאמנות גבוהה מצד הצופים הישראלים ונמצאים באופן קבוע בין 4 הערוצים הפופולריים ביותר בכבלים על פי מדידת HOT טלקום. גם שירות השיתוף המקוון FVOD ויוה וואלה, המציע טלנובלות דרך וואלה זוכה לצפייה גבוהה.
ערוץ Baby TV הוא הערוץ הראשון של אינדונזיה לפעוטות עד גיל 3. הערוץ משדר 24 שעות ביממה וללא פרסומות במסגרת הפלטפורמה בתשלום המובילה Indovision, כמו גם בשירות למנוייםTop TV.
סוני פיקצ'רס טלוויז'ן היא חברה בת של סוני אנטרטיינמנט קומפני, והיא אחת מספקיות התוכן המובילות בתעשיית הטלוויזיה. החברה מפיקה ומפיצה תכניות בכל חלקי העולם ובמספר רב של פלטפורמות. בנוסף להפקותיה בארצות הברית, לסוני פיקצ'רז טלויז'ן 18 חברות הפקה בבעלות מלאה או חלקית ב-12 מדינות מחוץ לארה"ב ומשרדים ב-31 מדינות.
- "שוק התוכן מצליח אבל המדינה חייבת להזרים כסף - כמו בהייטק"
- עוד עסקה לחו"ל: הסרט "הרפסודה" נמכר לשידור ב-HBO Max
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תיק רשתות הטלוויזיה של סוני פיקצ'רז טלויז'ן בעולם כולל 126 ערוצים הניתנים לצפייה ב-168 מדינות ומגיעים לקהל של יותר מ-980 מיליון משקי בית בעולם. בנוסף, סוני פיקצ'רז טלויז'ן יוצרת תכנים מקוריים עבור אתר הווידאו של סוני פוקצ'רז אנטרטיינמנט באינטרנט - Crackle, בבעלותה חברת ההפקות Embassy Row ובבעלות חלקית את ערוץ הכבלים Game Show Network (GSN), את ערוץ התלת-ממד 3net, ואת החברה האמריקאית למכירת מדיה ITN Networks Inc. בנוסף, SPT Advertiser Sales היא אחת מהחברות הגדולות בארה"ב למכירת פרסום והיא אחראית למצאי המסחרי בסדרות הסינדיקציה של SPT כמו גם לעסקים הדיגיטליים בארה"ב הכוללים את Rural Media Group ו-DrOz.com.
אנדי קפלן, נשיא הערוצים הבינ"ל של סוני פיקצ'רס טלוויז'ן, מסר כי "רכישה זו מתבססת על האסטרטגיה שלנו למימוש הזדמנויות לרכישת ערוצים ברחבי העולם, הכוללת כניסה לשווקים חדשים. הייתה לנו חוויה נהדרת לעבוד עם הצוות של דורי מדיה ואנו שמחים על הרחבת מערכת היחסים בינינו".
לדברי נדב פלטי, נשיא ומנכ"ל דורי מדיה, "החלטה של סוני פיקצ'רס טלויז'ן להרחיב את יחסי העבודה שלנו באינדונזיה ולראשונה גם בישראל משקפת את עצמת מעמדנו ב-2 השווקים המצוינים. אנו שמחים לעבוד עימם באופן הדוק יותר ובטוחים כי מיזמים אלו ישגשגו".
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
