אנדי קפלן נדב פלטי תמי מוזס ליאורה ניר ג'ורג' צ'ן סוני פיקצ'רס דורי מדיה
צילום: Sony pictures televisin

'סוני' נכנסת לשוק ה-TV בישראל: רוכשת 50% מערוצי הטלנובלות של דורי מדיה

בעסקה הנאמדת בעשרות מיליוני ש', תרכוש חברת הבת 'סוני פיקצ'רס טלוויז'ן ' גם 50% מדורי מדיה אות' וחצי מערוץ Baby TV המופעל באינדונזיה
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה דורי מדיה

אחת מספקיות התוכן הגדולות בתעשיית הטלוויזיה, סוני פיקצ'רס טלוויז'ן, מבצעת חדירה לשוק המקומי, כשתרכוש מחברת דורי מדיה 50% מערוצי הטלנובלות ויוה, ויוה פלוס והשירות המקוון ויוה וואלה הפועל באמצעות אתר וואלה. בנוסף, בנוסף תרכוש סוני 50% מחלקה של דורי בחברת דורי מדיה אות המספקת שירותים טכניים הכוללים דיבוב, כתוביות ותמלול, ו-50% מהפעלת ערוץ Baby TV באינדונזיה. ב'דורי' מסרבים לחשוף את סכום העסקה, אולם הערכות בשוק התקשורת גורסות כי מדובר בכמה עשרות מיליוני שקלים.

ויוה ו-ויוה פלוס פועלים בישראל ב-HOT וב-yes. על פי דיווח של דורי מדיה, הערוצים זוכים לנאמנות גבוהה מצד הצופים הישראלים ונמצאים באופן קבוע בין 4 הערוצים הפופולריים ביותר בכבלים על פי מדידת HOT טלקום. גם שירות השיתוף המקוון FVOD ויוה וואלה, המציע טלנובלות דרך וואלה זוכה לצפייה גבוהה.

ערוץ Baby TV הוא הערוץ הראשון של אינדונזיה לפעוטות עד גיל 3. הערוץ משדר 24 שעות ביממה וללא פרסומות במסגרת הפלטפורמה בתשלום המובילה Indovision, כמו גם בשירות למנוייםTop TV.

סוני פיקצ'רס טלוויז'ן היא חברה בת של סוני אנטרטיינמנט קומפני, והיא אחת מספקיות התוכן המובילות בתעשיית הטלוויזיה. החברה מפיקה ומפיצה תכניות בכל חלקי העולם ובמספר רב של פלטפורמות. בנוסף להפקותיה בארצות הברית, לסוני פיקצ'רז טלויז'ן 18 חברות הפקה בבעלות מלאה או חלקית ב-12 מדינות מחוץ לארה"ב ומשרדים ב-31 מדינות.

תיק רשתות הטלוויזיה של סוני פיקצ'רז טלויז'ן בעולם כולל 126 ערוצים הניתנים לצפייה ב-168 מדינות ומגיעים לקהל של יותר מ-980 מיליון משקי בית בעולם. בנוסף, סוני פיקצ'רז טלויז'ן יוצרת תכנים מקוריים עבור אתר הווידאו של סוני פוקצ'רז אנטרטיינמנט באינטרנט - Crackle, בבעלותה חברת ההפקות Embassy Row ובבעלות חלקית את ערוץ הכבלים Game Show Network (GSN), את ערוץ התלת-ממד 3net, ואת החברה האמריקאית למכירת מדיה ITN Networks Inc. בנוסף, SPT Advertiser Sales היא אחת מהחברות הגדולות בארה"ב למכירת פרסום והיא אחראית למצאי המסחרי בסדרות הסינדיקציה של SPT כמו גם לעסקים הדיגיטליים בארה"ב הכוללים את Rural Media Group ו-DrOz.com.

אנדי קפלן, נשיא הערוצים הבינ"ל של סוני פיקצ'רס טלוויז'ן, מסר כי "רכישה זו מתבססת על האסטרטגיה שלנו למימוש הזדמנויות לרכישת ערוצים ברחבי העולם, הכוללת כניסה לשווקים חדשים. הייתה לנו חוויה נהדרת לעבוד עם הצוות של דורי מדיה ואנו שמחים על הרחבת מערכת היחסים בינינו".

לדברי נדב פלטי, נשיא ומנכ"ל דורי מדיה, "החלטה של סוני פיקצ'רס טלויז'ן להרחיב את יחסי העבודה שלנו באינדונזיה ולראשונה גם בישראל משקפת את עצמת מעמדנו ב-2 השווקים המצוינים. אנו שמחים לעבוד עימם באופן הדוק יותר ובטוחים כי מיזמים אלו ישגשגו".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים