בדרך לביזנס עוצרים בווגאס: כמה תובנות על כנס הניו-מדיה בעיר ההימורים
כנס הניו מדיה אקספו 2014 NMX נערך בשבוע שעבר זו השנה השביעית בלאס וגאס ומהווה נקודת מפגש של אנשים מתחומי הניו-מדיה על גווניה ומפעיליה הרבים. המושבים הרלוונטיים בהם השתתפתי, עסקו בנקודות המפגש בין יחסי ציבור לעולם הניו-מדיה בראי השיווק.
הנתונים המעניינים שהוצגו התייחסו לסקר שערך מגזין STARTUP MONTHLY שהושק לכבוד הכנס. הסקר בחן בשנתיים האחרונות אלפי עסקים שנעזרו בתוכנית יחסי ציבור לרשתות החברתיות ובדגש על פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, לינקדין וTUMBIR- ובלוגים משמעותיים.
מבין המשתתפים בסקר עלה כ-63% מהלקוחות שהסתייעו במשרד יח"צ שהפעיל תכנית שיווקית ברשתות החברתיות, דיווחו על בניית קהל נאמן וחוזר ושיפור בדירוג מנועי החיפוש בזכות אותם קמפיינים. נתון נוסף ומעניין היא ש-62% מהלקוחות מהעסקים הקטנים (המעסיקים פחות מ-10 עובדים הוגדר כקטן) דיווחו כי הקמפיין המוצלח הקטין עבורם את סעיף הוצאות השיווקיות ברשת באותה שנה.
ליבת הכנס עסקה בדיוק בנושא זה - כיצד למנף את יח"צ בעידן הניו-מדיה להגברת המכירה ונאמנות הלקוחות שהוצגה בשיטת השלבים: 1. מודעות (AWARENESS) - זהו השלב ההתערבותי החשוב ביותר של יח"צ ברשתות החברתיות, העלאת המודעות לקיומו של המוצר/השירות. 2. לקיחה בחשבון (CONSIDERATION). 3. עניין (INTEREST). 4. העדפה (PREFERENCE). 5. רכישה (PURCHASE).
יחסי הציבור משפרים את הביצועים בסרגלי הכלים החדשים שנמדדים היום, לצד המדדים הוותיקים יותר דוגמת כמות ה"לייק" אותו מקבל דף הפייסבוק, או מספר העוקבים בטוויטר. סרגלי הכלים בהם נמדדת הצלחה של מוצר (שכאמור כל כולו מכוון למטרת העל - המכירה) התרחבו וכוללים מדדים דוגמת ENGAGEMENT LEVELS; SHARING; REACH; SITE VISITS ו-CONVERSIONS, המביאים לביסוס המותג והדרך בה הוא נתפס ומניעים לפעולה בשיטת השלבים כפי שפורטה.
כנס בלאס וגאס (צילומים: קובי ברדה)
תכנית היח"צ ברשת וקידומה בפלטפורמות חדשות אם כן, חשובה לא פחות, ויש אף שיגידו יותר, מהתקשורת הוותיקה, ומחייבת את תשומת הלב וההשקעה הנכונה של מנהלי המוצר/ אנשי יח"צ/ מנהלי רשתות חברתיות בעבודת אסטרטגיה שיווקית באותן פלטפורמות.
כיאה לכנס העוסק בתחום השיווק של יחסי ציבור בעולם הניו-מדיה, היה זה רק טבעי שהקמפיין שהושק בכנס היה קמפיין ה-DO AC s 2014 (ראשי תיבות של Things to Do in Atlantic City) של העיר אטלנטיק סיטי באמצעות הפרזנטורית נינה דוואלרי שנבחרה בספטמבר האחרון למיס אמריקה. נינה, שעמדה והצטלמה ברצון עם באי הכנס, השיקה באמצעות צ'ט-לייב בטווייטר את קמפיין התיירות של עיר ההימורים אטלנטיק סיטי, ובכך יישמה הלכה למעשה את הכיוון המסתמן של עולם היח"צ לשנים הקרובות, עם תשומת לב הולכת וגוברת ליח"צ בעולם הניו-מדיה.
אם בעבר אנשי יח"צ היו מנסים לכוון את מסיבת העיתונאים לשעה 20:00 כדי שתתאים למהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2, ובשנים האחרונות העבירו את שעת מסיבת העיתונאים לשעה 12:00 בצהריים לתפוס את קוראי אתרי החדשות ברשת לפני היציאה לארוחת הצהריים, הרי שהכיוון המסתמן לשנים הבאות יהיה בכלל שינוי הזירה (לרשתות החברתיות) במקום שינוי נוסף במועד השעה, וזוהי ללא שום צל של ספק בשורה המכריחה את כל מי שעוסק בענף לשנות את החשיבה.
קובי ברדה הוא דובר עיריית נתניה לשעבר. הוא מנכ"ל ובעלים של משרד בר-דעה, אסטרטגיה שיווקית
- 2.כבר עכשיו צריך להבין את זה (ל"ת)גיא 13/01/2014 09:11הגב לתגובה זו
- 1.שבתאי 12/01/2014 22:14הגב לתגובה זוחבל. כנראה היו שם תובנות אבל הכותב לא ממש הצליח להעביר

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.