משרד התקשורת מציע: גם זכיין שלא עמד במחויבות תוכן - יוכל לקבל רישיון
תזכיר החוק שניסח מחלקת הייעוץ המשפטי של משרד התקשורת, מציע כי זכייניות ערוץ 2 'רשת' ו'קשת' יוכלו להגיש בקשה לקבל רישיון - ולקבלו - גם אם יהיו להן חובות בתחום התוכן.
בתזכיר שפורסם היום (יום א'), מנסה המשרד להרגיע את זכייניות ערוץ 2: "לצד קידום המלצות הצוות לפתרון סוגיית ערוץ 10", נכתב בתזכיר, "פעל משרד התקשורת לפעול להשוואת התנאים למתן יכולת להעניק רישיון גם לבעל זיכיון אחר שלא קיים את כל מחויבויות התוכן שלו". במשרד התקשורת גם מבהירים כי "לחוק המוצע לא תהיה השפעה על תקציב המדינה".
כזכור, בשבוע שעבר פורסמו המלצות ועדת לוקר,
על פי תזכיר החוק שהועבר הבוקר לגורמים שונים, תוכל מועצת הרשות השנייה להעניק רישיון ב-3 מקרים בהם לא יכלה בעבר להעניק רישיון לבעל הזיכיון. המקרה הראשון הוא כאשר לפני כניסתו של התיקון המוצע לתוקף, בעל הזיכיון לא שילם את מחויבויותיו הכספיות, "ובלבד שהמועצה תיווכח, במועד בו תבחן את הבקשה לרישיון, כי מחויבויותיו הכספיות שולמו עד ל-31 דצמבר 2012".
במקרה השני, כאשר בעל הזיכיון לא עמד בהוראות החוק לעניין מקום ישיבתה של חברת החדשות, ובלבד שעד 1 בספטמבר 2013 בעל הזיכיון יעמוד בהוראות החוק (הכוונה היא כמובן ל'חדשות 10', א"כ). ובמקרה השלישי - כאשר המבקש לא עמד לפני כניסתו לתוקף של התיקון המוצע, בהתחייבויותיו בתחום התוכן, אבל מועצת הרשות השתכנעה כי חומרת ההפרה אינן מצדיקות את אי מתן הרישיון, ובתנאי שככל שההפרה טרם תוקנה, תורה המועצה על תיקון ההפרה בתוך תקופת זמן סבירה. "ככל שהורתה המועצה על תיקון ההפרה כאמור", נכתב בתזכיר, "ימציא המבקש ערבות בנקאית אוטונומית בגובה ההפרה, להבטחת תיקונה, בהתאם לתנאים שעליהם יורה המנהל. לא תתוקן ההפרה במהלך התקופה שהוקצבה לכך וטרם ניתן לבעל הזיכיון רישיון לשידורי טלוויזיה, לא יינתן לו רישיון כאמור".
מאידך, ב-3 מקרים יפוג הזיכיון או הרישיון לשידורים: הראשון - בעל הרישיון לא עמד בתשלום החזר ההלוואה; השני - המורשה לשידורים לא שילם את דמי הזיכיון או הרישיון או דמי ההפצה שהוא חייב; ובמקרה השלישי - המורשה לשידורים הפר לאחר 1 ספטמבר 2013 את ההוראות בנוגע למקום מושבה של חברת החדשות.
תומכים בעזרה לערוץ 10, רוצים השוואת תנאים
ולמרות זאת, ב'רשת' מאיימים לפנות לבג"צ אם ההקלות לערוץ 10 לא ייחולו גם על הזכיינית. במכתב שהופנה לחברי ועדת לוקר, בראשותו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, נכתב כי "במהלך הדיונים של נציגי 'רשת' מול הוועדה ומול גורמים מסומכים נוספים (שר האוצר והמנכ"לית הרשות השנייה אילת מצגר, א"כ), ניתנו הבטחות שלטוניות ברורות ונחרצות, כי יימצא פתרון כולל, שוויוני ומקיף לכל הכשלים הקיימים בשוק הטלוויזיה בישראל... כי הוועדה תנהג בשוויון בהתייחסותה למרשתנו ולערוץ 10 ותמנע מלהפלות ביניהן".
בזכיינית מציינים את הפגישה שהתקיימה בין מנכ"ל 'רשת' אבי צבי ללוקר, ואת דברי ההסבר, אולם למרות זאת, בזכיינית התפלאו לגלות ב-29 בנובמבר, בעקבות הפרסומים בתקשורת על מסקנות הוועדה, כי אלו "התמקדו כולן בערוץ 10... ב-4 בדצמבר הגיעה לידי רשת טיוטה של המצלות הוועדה, הכוללות הסדר חדש בנוגע לחובות של ערוץ 10 המותאמות במיוחד עבודה".
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
