ניר פרח
צילום: יח"צ

פוגל אוגילבי - הדור הבא: ניר פרח מונה למנכ"ל המשרד במקומה של עדנה מאור

סמנכ"ל הקריאייטיב של JWT ב-3 השנים האחרונות עובר לפוגל. בנוסף מונה פול פשקובסקי, לשעבר בשלמור אבנון עמיחי Y&R לסמנכ"ל הקריאייטיב
משה בנימין | (21)

תשע"ג נפתחת באופן רשמי עם המינויים הראשונים בענף הפרסום. בפוגל אוגילבי לא משתהים הרבה עם ההודעה על מחליפה של עדנה מאור, מנכ"לית המשרד שהודיעה על פרישתה, והכריזו הבוקר (יום ד') על מינויו של ניר פרח, סמנכ"ל הקריאייטיב של JWT ב-3 השנים האחרונות למנכ"ל החדש של המשרד.

בנוסף למינויו של פרח לתפקיד המנכ"ל הודיע המשרד על מינויו של פול פשקובסקי, עד לאחרונה סמנכ"ל קריאייטיב בשלמור אבנון עמיחי (כיום Y&R ישראל), לתפקיד סמנכ"ל הקריאייטיב בפוגל. פשקובסקי יחליף בתפקיד זה את ירמי ניר ששימש סמנכ"ל הקריאייטיב של פוגל בשנה החולפת והגיע אליו ממקאן אריקסון.

במייל ששיגר היום (יום ד') דוד פוגל ללקוחות המשרד נכתב: "המינויים של ניר ופול משדרים לכולנו, שהמנוע המפעיל אותנו, הוא האהבה למקצוע הפרסום וההזדמנות הניתנת לנו כל פעם מחדש, לייצר קריאיטיב המניע צרכנים לפעולה. על כן, החלטנו שבראש הפירמידה יעמוד הפעם איש קריאיטיב אשר יזכיר לנו שפרסום מבריק הוא פרסום מוכר. איננו תמימים כדי לחשוב, שהענף יחזור בן - לילה לעצמו ולייעודו האמיתי. אבל, אנחנו רוצים לקוות, שהמהלך שלנו יחזיר למרכז הבמה של משרדי הפרסום את אנשי הקריאטיב הטובים הנוטשים אותנו בשנים האחרונות".

עוד הוסיף פוגל: "ועוד הערה אישית: כמו שרוב בעלי המשרדים בני מחזורי הפכו ליושבי ראש חברות הפרסום ומינו תחתם מנכ"לים מקצועיים - כך גם אני. אלא שבגלל אהבתי למקצוע הפרסום, אני משקיף בעין פקוחה אחת כדי ינת יוזנט רבילהיות בטוח שהמורשת של דיוויד אוגילבי האגדי תישמר גם במשרדינו. את העין הפקוחה השניה, אני משאיר, כדי לשמור על קשר איתכם".

כפי שמציין פוגל במייל ללקוחות, המהלך של מינוי איש קריאייטיב למנכ"ל משרד הפך נדיר בשנים האחרונות. דווקא אחד המשרדים בהם מינוי שכזה מחזיק מעמד שנים רבות הוא JWT ממנו מדיע פרח, בו מכהן כמנכ"ל ובעלים יורם דמבינסקי. 2 המינויים האחרונים בענף הפרסום היו של ריצ'י האנטר במקאן אריקסון - מינוי שהמשיך את הקו של בכירי השיווק ועולם הייעוץ העסקי ומינויו של ארי מלמוד, לשעבר בחוגלה, למנכ"ל פובליסיס ישראל (לשעבר גלר נסיס). מינוי נוסף שניתן להזכיר, מאותו האופי, הוא זה של עינת יוזנט רביד למנכ"לית יהושע TBWA.

פרח כאמור, שימש ב-3 השנים האחרונות כסמנכ"ל הקריאטיב של J.W.T ואף היה שותף לניהול לקוחות המשרד. בין השאר הוא חתום על מספר קמפיינים מובילים כגון: חישגד, בנק הפועלים, תנובה, פולקסווגן, Orange, אלקטרה, פריגת ועוד רבים אחרים. פרח גם משמש כמרצה לשיווק ופרסום באוניברסיטת ת"א וכן במכללה למנהל.

פול פשקובסקי שימש בתפקידו האחרון כסמנכ"ל קריאטיב בשלמור, אבנון עמיחי. לפשקובסקי ניסיון של כ-15 שנים כקופירייטר בכיר במשרדי פרסום בולטים, בנוסף ליוזמות הנוגעות לכתיבה ספרותית. פשקובסקי היה שותף לקמפיינים בולטים כגון- ORANGE, ביטוח ישיר, נביעות, נסטי, טובורג, מיצובישי, אלדן, מרצדס, סטימצקי ועוד רבים אחרים.

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 17.
    יואב 20/09/2012 15:32
    הגב לתגובה זו
    לניר ופול המוכשרים - כל הכבוד על הקידום מגיע לכם !!! ושכל הקנאים ייחיו עם הקינאה שלהם ! אוהבים - כל משפחת סאונדהאוס (-:
  • 16.
    אוגי 20/09/2012 15:14
    הגב לתגובה זו
    עלק הדור החדש. הפראיירים לא מתים הם רק מתחלפים . מעניין למה הוא לא ממנה את הבן שלו למנכל...
  • 15.
    דנידין 20/09/2012 13:20
    הגב לתגובה זו
    רק אחרי שניר עזב את JWT הוא התחיל לפרוח, כך היה עם קודמו ארז מי טל ועוד רבים. JWT יודע לקחת כשרונות טובים ולהפוך אותם לאנשים משעממיםן
  • 14.
    השובב מציון 20/09/2012 09:43
    הגב לתגובה זו
    עבדתי גם עם ניר וגם עם פול ושניהם מוכשרים כל כך עד שאין ספק בליבי שהמשרד ישטח הרים, יבקע נהרות ויגרדל גירדולים. שיהיה בהצלחה לשני הרכשים החדשנים (חדשים/ישנים) ולפוגל-אוגילבי. המשרד הכי בבית בעולם. דיק.
  • 13.
    אומרת אמת 20/09/2012 09:18
    הגב לתגובה זו
    זה מה שהסתבר. היתה לו תקופה בסדר. וכבר שנים שהוא בקרבות התחתית עם איזו תקווה כנראה לחזור לרבנטיות כשהוא כבר אחרי 70. פרסומאי הוא לא, כי פרסומאי זה מי שיודע להתאים את עצמו לתקופה. וגם סופר הוא לא כל מי שאפילו הציץ בהגיגנות בגרוש שלו יודע. עדיף שיישב בבית ויספור כבשים
  • אומרת אמת 20/09/2012 09:46
    הגב לתגובה זו
    משמעו להפוך כל פרסומת לדקה וחצי של ריקנות, תוכן רדוד ואיוולת גמורה, אז עדיף לפוגלים להישאר ב"תחתית" כמו שאת קוראת לזה. עדיף לשמור על הערכים שלך כאדם וכמשרד מאשר למכור את אימא בשביל שקל. זה שכל משרדי הפרסום האחרים מנמיכים את רמת האינטליגנציה של הפרסומות שהם יוצרים, רק בשביל לסיים עוד בריף, לא אומר שזו הדרך הנכונה. הגיעה השעה לקריאייטיב אמיתי ואת זה פול וניר יוכלו לספק בשקט.
  • 12.
    גיא 20/09/2012 00:01
    הגב לתגובה זו
    יפה עשה פוגל כשחשב למנות איש קריאטיב בכיר לעמוד בראש המשרד. אבל - 1. חבל שלא עשה את זה לפני שלוש שנים ובזבז את זמנו על המנכ"לית האחרונה 2. חבל שהוא לא מינה איש קריאטיב בכיר באמת. לא מכיר את ניר פרח אבל עובדתית JWT עושה עבודה מזעזעת כבר שנים ואם הוא חתום על זה אז יכול להיות שהוא איש קריאטיב וותיק אבל לא כל כך מוצלח. אני מקווה שהוא לפחות מנהל טוב 3. חבל שפוגל לא לקח מאה צעדים אחרים, אם אפשר היישר לבית אבות או לאיזו יאכטה. כל עוד הוא מסתובב במסדרונות המשרד הזה יהיה תקוע מאחור. חבל שהוא לא למד מאוגילבי הגדול מתי לפרוש בהצלחה
  • 11.
    רז 19/09/2012 19:34
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה לשחקני הרכש החדשים :)
  • 10.
    גולי 19/09/2012 17:44
    הגב לתגובה זו
    גם פול וגם פרח פשוט זכינו... כיף לקום לעבודה גם אחרי 13 שנה.
  • כפרה עליך גולי (ל"ת)
    גורן 19/09/2012 17:51
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    מומו 19/09/2012 16:03
    הגב לתגובה זו
    הכל טוב ויפה, אבל בסופו של דבר צריך מנכ״ל בולדוזר שיעלה את המשרד מהמקום ה30 לעשיריה. ניר מקסים ומוכשר, אבל לא מתחבר ללקוחות. פול הוא המענטש של הענף. צנוע, שקט ורציני. בחירה מצוינת
  • 8.
    זכיתם!! פול בחור מוכשר ובן אדם מיוחד במינו (ל"ת)
    שלמורית לשעבר 19/09/2012 15:48
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    יערה 19/09/2012 15:42
    הגב לתגובה זו
    אוי דוביד דוביד. כמה מנכלים, כמה שותפים. והכל בלי תוצאות. פה גדול זה יש לך, אולי כשרון גדול לא כל כך.
  • יער 19/09/2012 18:01
    הגב לתגובה זו
    האכזבה על שבחרו בניר ולא בך מובנת לי בהחלט.כן כן..שנינו יודעים מי אתה..
  • 6.
    לך תבין 19/09/2012 15:20
    הגב לתגובה זו
    למה לא לקחת מנכ"ל שמסוגל להביא לקוח ?
  • 5.
    אביב 19/09/2012 15:07
    הגב לתגובה זו
    איש מדהים ומוכשר מאוד. בהצלחה!
  • 4.
    אוה 19/09/2012 14:55
    הגב לתגובה זו
    לא יכולתם לזכות באדם טוב יותר (בכל המובנים) ומוכשר יותר!
  • 3.
    גם פרח וגם פשקובסקי?! שניהם ת-ו-ת-ח-י-ם!!! (ל"ת)
    מאוהב 19/09/2012 14:23
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לאה 19/09/2012 13:26
    הגב לתגובה זו
    מהשתעבדות לאינטצ'ים ביפעת,הגיע הזמן לחזור לפרסום.לקריאטיב. כל הכבוד לדוביד פוגל שעשה כאן מהלך שהוא גם ערכי ולא רק מקצועי נבון.
  • 1.
    רן 19/09/2012 13:17
    הגב לתגובה זו
    איש מיוחד מעבר לכישוריו הרבים, פוגל זכו.
  • קוקי 24/09/2012 13:48
    הגב לתגובה זו
    כמה זמן יש להם ? שנתיים? שלוש? גם להם הוא יראה את הדלת החוצה כמו שהראה למוכשרים מהם
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.