אלקטריאון תוציא לפועל את הפרויקט בסין בתמורה לחצי מיליון דולר
חברת אלקטריאון אלקטריאון -0.83% העוסקת בפיתוח טכנולוגיית "כביש חכם" חתמה על הסכם מחייב עם הזרוע הביצועית של SITEC, חברת Shandong Guohe industrial Technology Institute Co, הוצאתו לפועל של השלב הראשון במזכר ההבנות עליו חתמה עם החברה לפני כחצי שנה.
במסגרת שלב זה, יקימו הצדדים במהלך שנת 2024 "כביש חשמלי" עם מערכות טעינה דינאמיות וסטטיות שפיתחה החברה, בפארק התעשייה של SDHS בעיר ג'ינאן במחוז שאנדונג, הוא המחוז השני בגודלו בסין (מבחינת היקף האוכלוסייה) ומרכז ייצור עולמי של רכבים חשמליים - לרבות בנייה ותפעול של כבישים מהירים, רכבות ונמלים.
הכביש החשמלי שיוקם בפרויקט ישמש כמסלול הנסיעה של שאטל להסעת עובדים ברחבי פארק התעשייה, אשר ייטען הן באופן דינמי תוך כדי נסיעה, והן באופן סטטי, וזאת כחלק מהשלב הראשון להצגת ביצועי המערכת לגורמי התקינה והרגולציה בסין לתקופה של כ-6 חודשים. לאחר מכן, ישמש הפרוייקט כ"אתר הדגמה" עבור לקוחות מפתח פוטנציאלים, שותפים מהסקטור הפרטי והציבורי ובעלי עניין אחרים, כאשר הצדדים יפעלו ביחד על מנת לייצר הזדמנויות עסקיות למוצרי החברה במחוז שאנדונג.
לפי הודעת אלקטריאון, הפרויקט יכלול אינטגרציה מלאה של מערכת הטעינה האלחוטית של החברה עם אוטובוס של אחת מיצרניות האוטובוסים המובילות בסין, Zhongtong, אותו תרכוש הזרוע הביצועית של SITEC, והאחרונה אף תהיה אחראית להוצאת כל הרשיונות והאישורים הנדרשים לצורך שימוש, הפצה והטמעה של הטכנולוגיה של החברה בסין, בהיקף משמעותי ולמטרות מסחריות.
- מנכ״ל אלקטריאון: ״Eurabus זו רק ההתחלה; יש שת״פים נוספים״
- אלקטריאון: עסקה בשווי 21.8 מיליון שקל בארה"ב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עבור מערכת הטעינה שתשמש את הפרויקט ושירותי התחזוקה והתפעול שתספק החברה, צפויה החברה להכנסות בהיקף מוערך של כ-560,000 דולר. יצויין כי בד בבד עם החתימה על הסכם זה, השלימה החברה את תהליך הקמת חברה בת בבעלותה המלאה בסין אשר החברה סבורה כי תסייע לה להעמיק את פעילותה בשוק הסיני.
מניית אלקטריאון זינקה ב-160% מתחילת השנה למחיר של 205.6 שקל ושווי שוק של 2.57 מיליארד שקל.
- 4.אנונימי 06/05/2024 18:49הגב לתגובה זויש פה שילוב קטלני של חברה פח אשפה שאין לה שום בשורה ובטח לא מובילות יש עוד מספר חברות בעולם שעושות את אותם דברים ,וכנופיית פשע שמטפלת מריצה ומתחזקת את במנייה בדגש על השעה האחרונה.אם רק יווצר סיכוי קטן שהנייר יהפוך לאדום ישר יגיעו חבורת מטפלי הנייר.אם הרשות לא תתערב ותחקור ותבדוק ותעצור את הפשע הזה מי שיענש הם משקיעי המדדים והנגררים שמסתכלים על הקשקושים הטכניים והמומחיות הפונדמנטלית של מריצי המנייה.ברור שזה יגמר כמו באוגווינד אייסקיור אולטרהשייפ אקסיליון אקופיה ועוד ועוד אבל פה ללא ספק זה הכי חמור כי ממש מטפלים בנייר .חברה ששווה 0 .חברה שכלל החליטה להמר בכספי חוסכים כי זה כסף לא שלה.לא בנוסטרו חס וחלילה אלא בכספי מסכנים.ממליץ לשלוח את ההנהלה לפוליגרפים
- 3.יריב 06/05/2024 15:54הגב לתגובה זוהסינים ילמדו ויעתיקו וייצרו כבישים חשמליים בעשירית המחיר.
- 2.אייל 06/05/2024 12:37הגב לתגובה זונראה כמו בועה.
- לא מראים לחמור חצי 06/05/2024 13:03הגב לתגובה זוהעסקאות כעת הן אפילו לא פרומו לפוטנציאל האדיר.....
- 1.עובדים בהפסד כבד - הסינים יעתיקו את הטכנולוגיה (ל"ת)ילדי ישראל 06/05/2024 11:46הגב לתגובה זו
- דני חקרני 06/05/2024 13:01הגב לתגובה זואין מה להעתיק, זה טוען רק במהירות נסיעה שואפת לאפס
חיים כצמן, מייסד ומנכ”ל קבוצת ג’י סיטי צילום:שלומי יוסףברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
ג'י סיטי רכשה 7.7% ממניות סיטיקון בפרמיה של 36% על המחיר בשוק ותפרסם הצעת רכש מלאה; המניה קפצה ביום ההודעה אך נפלה ב-11% לאחר שחברת הדירוג מעלות הכניסה את החברה למעקב עם השלכות שליליות בשל חשש לעלייה במינוף ולשחיקה בפרופיל הפיננסי
ביום שני הודיעה ג'י סיטי ג'י סיטי -11.1% , שבשליטת חיים כצמן, על רכישת 7.7% ממניות הבת הפינית סיטיקון (Citycon), תמורת 56.75 מיליון אירו במחיר של 4 אירו למניה, פרמיה של כ-36% על המחיר בשוק ערב ההצעה (ג'י סיטי רוכשת מניות סיטיקון בפרמיה, תגיש הצעת רכש לכלל המניות). בעקבות העסקה עלתה אחזקתה ל-57.4%, ובשל כך היא מחויבת לפי החוק הפיני להגיש הצעת רכש מלאה לכלל בעלי המניות במחיר שלא יפחת מהמחיר ששולם. היקף העסקה הפוטנציאלי, אם תתקבל ותושלם במלואה, נאמד בכ-312 מיליון אירו (כ-1.4 מיליארד שקל).
ג'י סיטי ציינה בדיווח כי הרכישה משקפת דיסקאונט של 44% על ההון העצמי של סיטיקון, וכי היא צפויה להביא לגידול של כ-171 מיליון שקל בהון העצמי שלה ולשיפור ב-FFO, עם "השפעה זניחה על שיעור המינוף" והמשקיעים הריעו. ביום ההודעה קפצה המניה בכ־7%, אך עד סוף השבוע חזרה לאחור, כאשר היא נופלת בכ-11% ביום המסחר האחרון אל מתחת למחיר שבו נסחרה לפני ההודעה. הירידות הגיעו זמן קצר לאחר שחברת הדירוג מעלות (S&P) הכניסה את דירוגי החברה לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. אגרות החוב של החברה סיימו גם הן בירידות, ובלטה לשלילה סדרה יד' ג'י סיטי אגח יד -8.35% שירדה ביותר מ-8%.
מתוך הדוח של מעלות
בין דיסקאונט להזדמנות ומה רואה השוק
מהלך הרכישה יצר ניגוד מעניין. מצד אחד, ג'י סיטי רכשה מניות מתחת לשווי בספרים, מהלך שמחזק את ההחזקה החשבונאית ויוצר "תחתית" (לפחות זמנית) למחיר המניה של סיטיקון, שעלתה בכ-35% ונסחרת קרוב למחיר ההצעה. מהצד השני, העסקה בוצעה בפרמיה של יותר מ-35% על מחיר השוק ערב העסקה, כלומר, החברה שילמה הרבה יותר ממה שהשוק חושב ששווה הנכס, בטענה שהיא מכירה את שווי הנדל"ן טוב ממנו.
בפועל, המהלך הקפיץ את השווי של אחזקת ג'י סיטי בסיטיקון באופן חשבונאי, אך זהו שיפור שמבוסס על השערוך הפנימי של המניה, לא על תזרים או מכירה בפועל. השוק, לעומת זאת, עדיין מעריך את הנכסים בזהירות רבה, כאשר מניית סיטיקון נסחרת קצת מתחת ל-4 אירו, כמעט אותו מחיר כמו הצעת הרכש, מה שמעיד על ספקנות בנוגע לשווי האמיתי של הנכסים.
- ג'י סיטי רוכשת מניות סיטיקון בפרמיה, תגיש הצעת רכש לכלל המניות
- ג'י סיטי: ה-NOI עלה ב-7.3%, ה-FFO מהנדל"ן המניב עלה ב-24.7% ל-116 מיליון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הודעת הדירוג: מינוף גבוה ושחיקה בפרופיל הפיננסי
שלושה ימים לאחר ההודעה, מעלות עדכנה כי דירוג ג'י סיטי וסדרות האג"ח שלה הוכנסו למעקב (CreditWatch) עם השלכות שליליות, בשל חוסר ודאות סביב היקף ההיענות להצעת הרכש והשלכותיה על הנזילות ועל הסיכון הפיננסי. בדוח נכתב כי אם ההצעה תמומש במלואה, יחס המינוף (חוב להון עצמי מתואם) עלול לעלות לרמה של 70%-75%, בניגוד למהלכים שעשתה לאחרונה החברה כדי להוריד את המינוף, רמה שתשקף "שחיקה בפרופיל הפיננסי של החברה".
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהיום בבורסה: על נייס וחברות השבבים
הדירוג של S&P, התיקון בוול סטריט ביום שישי, הבעיה הגדולה של חברות התוכנה ומה יקרה במניות הארביטראז'?
המניות הדואליות עם פער ארביטראז' שלילי של 0.4%. בשלב מסוים בשישי זה כבר היה במינוס 1%, אבל בשעות האחרונות של המסחר היה תיקון למעלה. מניית נייס -2.11% צפויה לרדת בכ-3%, כשהחשש מה-AI רק הולך וגדל. נייס ירדה מתחילת השנה ב-27% ואיבדה בחמש שנים - 50%. היא נסחרת על פי קונסנזוס האנליסטים במכפיל רווח של 10 לשנה הנוכחית ומכפיל רווח של 9 לשנה הבאה. אין הרבה חברות תוכנה צומחות שנסחרות במכפילי רווח כאלו, וגם לא היה בעבר.
מצד אחד, יש שרואים בזה הזדמנות נהדרת. מצד שני, יש כאלו שזוכרים ש"מר שוק" יודע הכל. אולי הוא יודע שאזהרת רווח או הנמכת ציפיות בדרך. כלומר, מה שנראה הזדמנות יכול להיות המחיר האמיתי כי התחזית תרד. ולמה שהיא תרד? כי החברה נמצאת בשוק מאוד מאוים על ידי ה-AI.
תחום התוכנה וחברות התוכנה סובלות מהכניסה של ה-AI. הן אומנם מתייעלות בזכותו ומוותרות על גיוסי ג'וניורים, אלא שהליבה שלהן בסכנה - הרעיון הטכנולוגי, פיתוח התוכנה שלהם נמצא בסכנה - מה שלקח פעם לפתח במשך שנים הפך לעניין של שבועות וחודשים בודדים. התחרות מתעצמת, הסכנה גוברת. החשש שיקומו סטארטאפים יעילים ומהירים ותוך חודשים יעמידו מוצר מתחרה. היתרון של הוותיקות הוא במערכת משומנת עם שיווק, תפעול, וקשרים. אבל בסוף למוצר יש משמעות גדולה. לקוחות לא ימהרו לעזוב, אבל זה יכול לבוא לידי ביטוי בתמחור נוח יותר. חברות התוכנה צריכות לחשב מסלול מחדש.
גם טבע 0.56% צפויה לרדת ב -1.1%, טאואר 1.44% ב-2.4% כשמנגד קמטק -1.51% ו נובה -8.04% צפויות עלות מעט. הנה טבלת הארביטראז' (הקליקו להיכנס לכל המניות):
- איי.סי.אל נפלה 15%, חברה לישראל איבדה 14%; מחזור המסחר - 13.4 מיליארד שקל
- היום של טבע, ומה עוד קרה בבורסה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
