אורן עזר אלקטריאון
צילום: ניר סלקמן

אלקטריאון תוציא לפועל את הפרויקט בסין בתמורה לחצי מיליון דולר

החברה תקים "כביש חשמלי" עם מערכות טעינה דינאמיות וסטטיות אשר ישמש כמסלול הנסיעה של שאטל להסעת עובדים ברחבי פארק התעשייה; לאחר מכן, ישמש הפרוייקט כ"אתר הדגמה" עבור לקוחות מפתח פוטנציאלים, שותפים מהסקטור הפרטי והציבורי ובעלי עניין אחרים
דור עצמון | (6)
נושאים בכתבה אלקטריאון

חברת אלקטריאון אלקטריאון -0.6% העוסקת בפיתוח טכנולוגיית "כביש חכם" חתמה על הסכם מחייב עם הזרוע הביצועית של SITEC, חברת Shandong Guohe industrial Technology Institute Co, הוצאתו לפועל של השלב הראשון במזכר ההבנות עליו חתמה עם החברה לפני כחצי שנה.

במסגרת שלב זה, יקימו הצדדים במהלך שנת 2024 "כביש חשמלי" עם מערכות טעינה דינאמיות וסטטיות שפיתחה החברה, בפארק התעשייה של SDHS בעיר ג'ינאן במחוז שאנדונג, הוא המחוז השני בגודלו בסין (מבחינת היקף האוכלוסייה) ומרכז ייצור עולמי של רכבים חשמליים - לרבות בנייה ותפעול של כבישים מהירים, רכבות ונמלים.

הכביש החשמלי שיוקם בפרויקט ישמש כמסלול הנסיעה של שאטל להסעת עובדים ברחבי פארק התעשייה, אשר ייטען הן באופן דינמי תוך כדי נסיעה, והן באופן סטטי, וזאת כחלק מהשלב הראשון להצגת ביצועי המערכת לגורמי התקינה והרגולציה בסין לתקופה של כ-6 חודשים. לאחר מכן, ישמש הפרוייקט כ"אתר הדגמה" עבור לקוחות מפתח פוטנציאלים, שותפים מהסקטור הפרטי והציבורי ובעלי עניין אחרים, כאשר הצדדים יפעלו ביחד על מנת לייצר הזדמנויות עסקיות למוצרי החברה במחוז שאנדונג.

לפי הודעת אלקטריאון, הפרויקט יכלול אינטגרציה מלאה של מערכת הטעינה האלחוטית של החברה עם אוטובוס של אחת מיצרניות האוטובוסים המובילות בסין, Zhongtong, אותו תרכוש הזרוע הביצועית של SITEC, והאחרונה אף תהיה אחראית להוצאת כל הרשיונות והאישורים הנדרשים לצורך שימוש, הפצה והטמעה של הטכנולוגיה של החברה בסין, בהיקף משמעותי ולמטרות מסחריות.

עבור מערכת הטעינה שתשמש את הפרויקט ושירותי התחזוקה והתפעול שתספק החברה, צפויה החברה להכנסות בהיקף מוערך של כ-560,000 דולר. יצויין כי בד בבד עם החתימה על הסכם זה, השלימה החברה את תהליך הקמת חברה בת בבעלותה המלאה בסין אשר החברה סבורה כי תסייע לה להעמיק את פעילותה בשוק הסיני.

מניית אלקטריאון זינקה ב-160% מתחילת השנה למחיר של 205.6 שקל ושווי שוק של 2.57 מיליארד שקל.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אנונימי 06/05/2024 18:49
    הגב לתגובה זו
    יש פה שילוב קטלני של חברה פח אשפה שאין לה שום בשורה ובטח לא מובילות יש עוד מספר חברות בעולם שעושות את אותם דברים ,וכנופיית פשע שמטפלת מריצה ומתחזקת את במנייה בדגש על השעה האחרונה.אם רק יווצר סיכוי קטן שהנייר יהפוך לאדום ישר יגיעו חבורת מטפלי הנייר.אם הרשות לא תתערב ותחקור ותבדוק ותעצור את הפשע הזה מי שיענש הם משקיעי המדדים והנגררים שמסתכלים על הקשקושים הטכניים והמומחיות הפונדמנטלית של מריצי המנייה.ברור שזה יגמר כמו באוגווינד אייסקיור אולטרהשייפ אקסיליון אקופיה ועוד ועוד אבל פה ללא ספק זה הכי חמור כי ממש מטפלים בנייר .חברה ששווה 0 .חברה שכלל החליטה להמר בכספי חוסכים כי זה כסף לא שלה.לא בנוסטרו חס וחלילה אלא בכספי מסכנים.ממליץ לשלוח את ההנהלה לפוליגרפים
  • 3.
    יריב 06/05/2024 15:54
    הגב לתגובה זו
    הסינים ילמדו ויעתיקו וייצרו כבישים חשמליים בעשירית המחיר.
  • 2.
    אייל 06/05/2024 12:37
    הגב לתגובה זו
    נראה כמו בועה.
  • לא מראים לחמור חצי 06/05/2024 13:03
    הגב לתגובה זו
    העסקאות כעת הן אפילו לא פרומו לפוטנציאל האדיר.....
  • 1.
    עובדים בהפסד כבד - הסינים יעתיקו את הטכנולוגיה (ל"ת)
    ילדי ישראל 06/05/2024 11:46
    הגב לתגובה זו
  • דני חקרני 06/05/2024 13:01
    הגב לתגובה זו
    אין מה להעתיק, זה טוען רק במהירות נסיעה שואפת לאפס
שווקים מסחר (AI)שווקים מסחר (AI)

תחזית ל-2026 - מה יקרה בשווקים, במחירי הדירות ובדולר?

המנכ"לים, מנהלי ההשקעות הבכירים והאנליסטים שאומרים לכם שהשוק יעלה וממליצים על מניות אטרקטיביות שנסחרות בשיא, הם בדיוק אותם אנשים שטעו לפני שנה ולפני שנתיים ולפני שלוש - מי באמת צודק? הנה התשובה  

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה תחזית

אל תצפו לאנשים שמרוויחים משוק ההון להיות אמיתיים לגמרי או להיות לא מוטים. הם לא יכולים להגיד לכם שיהיו ירידות. זה מבחינתם גול עצמי. אנליסטים כמעט לא ממליצים למכור, מנהלי השקעות בכירים, סמנכ"לים ומנכ"לים כמעט ולא אומרים לכם שיהיו ירידות. אצלם הכל חיובי, אופטימי. ההטייה הזו היא בעיה אחת בהתבססות על תחזיות והערכות שלהם, אבל היא לא הגדולה ביותר. הגדולה ביותר היא פשוט חוסר היכולת שלהם לחזות. תעברו על התחזיות בשנה שעברה, לפני שנתיים, לפני שלוש שנים, ועוד, ותגלו שהן לא הכו את השוק. השוק היכה אותן. בעיה שלישית, קטנה יותר, היא שהם הולכים על בטוח. הם לא אמרו לכם שנאוויטס מעניינת לפני שנתיים-שלוש, הם אומרים את זה עכשיו אחרי שעלתה פי 9. הם תמיד ילכו על "המניות הרגילות"  ולא ילכו על מניות קטנות. 

אלו הם כללי המשחק שלהם. ואגב, מה שיותר מאכזב שהם לא רק בינוניים במה שהם אומרים בתקשורת, הם בינוניים בתשואות - אתם אולי מאוד מרוצים כי התשואות בשמיים, אבל האמת היא שביחס לבנצ'מרק, מעטים הצליחו להכות את השוק. כשאתם רואים תשואות של 20%, 22% בקרן השתלמות המנייתית, השאלה היא מה עשה השוק - והוא עשה יותר. גם בהשוואה למסלולים מעורבים השוק עושה יותר. הם מנהלים אקטיביים שאמורים לייצר תשואה טובה, וזה לא כך - במסלול כללי שמחולק לרוב 60% אג"ח והיתר מניות, הרווחתם כ-13-14%, אבל אם הייתם מחלקים את הכסף בין קרנות מחקות, קרנות סל על אגרות חוב ומסלולים מנייתיים הייתם מרוויחים יותר.
בסוף, היכולת של גופים מנהלים להכות את השוק, במיוחד שרוב הכסף שלהם באפיק מנייתי, במניות בחו"ל - היא קטנה, גם בגלל דמי הניהול שמורידים את התשואה שלכם. הרגולטור צריך לספק לחוסכים יכולת להשקיע בחסכונות ארוכים לפנסיה, גמל במכשירים עוקבי מדד בעלויות נמוכות. כשזה יהיה, התשואה שלכם תהיה גבוהה יותר, אבל כמובן שזה לא יהיה פשוט,  מדובר כאן בכסף גדול: דמי הניהול בכל האפיקים המנוהלים מסתכמים בעשרות מיליארדים בשנה. 

ובחזרה לתחזיות. התחזיות של המוסדיים הן תחזיות מלוטשות, יחסית בטוחות, אבל במבחן ההיסטוריה לא פוגעות. התחזיות הטובות יותר הן... שלכן. חוכמת ההמונים, ויש על זה מחקרים רבים, מצליחה לנצח. זה לא אומר שאין חשיבות למומחים, בטח שיש, אבל יש הבדל בין פרשנות-ניתוח של מומחה לעיתון-אתר ובין מה שהוא עושה בפועל. אנחנו מכירים לא מעט מנהלי השקעות שהורידו את הרף המנייתי בחודשים האחרונים בהשקעות האישיות שלהם. הם אומרים לנו שהם לא יכולים לעשות את זה בכספים שהם מנהלים כי זה לפי מחויבות תשקיפית, אבל הם חושבים שהשוק גבוה - כמעט ולא תראו את זה בתחזיות החוצה של הבית שלהם. ולכן, אנו מביאים את הסקר שלכם (הנה הסקר של שנה שעברה). בואו להצביע ולהשפיע. בסקר אתם עונים על כיוון השווקים, הנדל"ן, הדולר, וככל שהמדגם גדול יותר, כך הוא מקבל תוקף חזק יותר: 


 התחזית של גולשי ביזפורטל ל-2026




דודי הראלי מנכל אפקון; קרדיט: יחצדודי הראלי מנכל אפקון; קרדיט: יחצ
ראיון

מנכ"ל אפקון: "EBITDA של 50 מיליון שקל לרבעון - רק מגרד את הפוטנציאל"

אפקון עם פחות בטון והרבה יותר טכנולוגיה: אחרי שספגה הפסדים בפרויקטי ענק בתחום הבנייה, קבוצת אפקון השלימה שינוי תמהיל דרמטי; עם רווח גולמי שזינק ל-16.2%, צבר של 2.1 מיליארד שקל שממוקד במערכות ו-EPC ועסקת ענק באנרגיה המתחדשת, דודי הראלי מנכ"ל הקבוצה מסביר בראיון מיוחד למה זו רק תחילת הדרך: "אנחנו בונים את הקפיצה הבאה"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אפקון דודי הראלי

מניית אפקון החזקות 2.13%  זינקה בלמעלה מ-90% השנה, ואחרי שזינקה גם בשנה שעברה בכ-85% בשנתיים האחרונות היא הניבה למשקיעים כמעט 240% והיא נסחרת בשווי שוק של 1.86 מיליארד שקל, מה שעומד מאחורי הזינוק הזה הוא הפקת לקחים, גמישות והרבה מאוד יצירתיות.

במשך עשורים, אפקון הייתה מזוהה עם קבלנות תשתיות מסורתית. תחת המטריה של קבוצת שלמה (שמלצר), החברה פעלה במגוון רחב של תחומים, מחשמל ובקרה ועד לבנייה קבלנית מסיבית. אבל, המודל העסקי של שנות ה-2000, שהתבסס על צמיחה דרך פרויקטי "בטון ושלד" היה בעייתי. המרווחים בתחום צרים מאוד בין 2-4%. טעות בתכנון, עיכוב קטן בלוחות זמנים וכל עליה בתשומות היו הורסים את כל הערך הכלכלי של הפרויקט. שינויים כאלה גררו בפועל את הקבוצה להפסדים תפעוליים במגזר ההנדסה האזרחית, שקיזזו את הרווחים מפעילויות הליבה האחרות.

קמפוס מובילאיי בירושלים היה אחד הפרויקטים הבולטים שהמחישו את המורכבות של המגזר. פרויקט בהיקף של קרוב למיליארד שקל, עם מערכות מתקדמות וביצוע הנדסי מורכב, שבו הפער בין מחזורי ההכנסה הגבוהים לבין הרווחיות בפועל בולט במיוחד. גם פרויקטים גדולים נוספים שביצעה אפקון לאחרונה, בהם בנק הדם של מד״א ברמלה, פרויקט תת-קרקעי (6 קומות מתחת לאדמה) ורב-מערכתי, חידדו אצל ההנהלה את ההבנה שגם ביצוע איכותי בפרויקטים אזרחיים גדולים לא מבטיח יחס סיכון-סיכוי שמצדיק את ההיקפים. ולכן אפקון התחילה לשנות את התמהיל, אם תפתחו את הדוחות תראו את תמהיל הצבר, ובעיקר את הגרף שמתייחס למגזר הבניה הולך ומצטמק מדו"ח לדו"ח -




השקף הזה מספר את סיפורה של הקבוצה. אפקון שינו את התמהיל, יש עדיין 2 פרויקטים בביצוע אבל הם "תחת בקרה מאוד קפדנית" לדבריהם. אפקון החלה לצמצם באופן שיטתי את פעילות הבנייה וההנדסה האזרחית, והסיטה את עיקר המשאבים לתחומים שבהם יש לה יתרון תחרותי מובהק: מערכות אלקטרומכניות מורכבות, אנרגיה, תשתיות חשמל, תחבורה חכמה ו-EPC במובנו ההנדסי, תכנון וביצוע של מערכות קריטיות. מעבר ל-2 הפרויקטים אפקון כבר לא רואה את עצמה חוזרת למודל של קבלן מבצע במגה-פרויקטי בטון וכדומה.