תודה ל-AI - אנבידיה עקפה את תחזיות האנליסטים וממריאה ב-15% במסחר המאוחר לשיא כל הזמנים
חברת אנבידיה NVIDIA COR מדווחת על תוצאותיה לרבעון שנגמר בחודש אפריל ומציגה רווח מתואם למניה של 1.09 דולר על הכנסות של 7.19 מיליארד דולר, הצפי בשוק היה לרווח של 0.92 דולר למניה על הכנסות של 6.53 מיליארד דולר. החברה צופה שההכנסות ברבעון הבא יעמדו על 11 מיליארד דולר (פלוס מינוס 2%) בעוד צפי האנליסטים היה להכנסות בסך 7.18 מיליארד דולר.
שיעור הרווח השולי המתואם של החברה עמד על 66.8% לעומת הצפי ל-66.6%. ההכנסות ממרכזי הדאטה עמדו על 4.28 מיליארד דולר לעומת הצפי ל-3.91 מיליארד דולר. ההכנסות מסקטור הגיימינג עמדו על 2.24 מיליארד דולר, התחזית הייתה ל-1.98 מיליארד דולר.
אנבידיה הפכה בחודשים האחרונים לחברה הראשונה שחושבים עליה כאשר מזכירים את הבינה המלאכותית. טרנד הצ'אטבוטים, אשר החל עם הצ'אט גיפיטי, העיר את המשקיעים לכך שהשבבים של החברה, הם בעצם "המנוע" עבור חלק מכל החידושים האחרונים בתחום, בעיקר אצל מיקרוסופט MICROSOFT , איתה החברה משתפת פעולה. השוק הבין כי אנבידיה תהיה, נכון לעת עתה, אחת המרוויחות הגדולות ביותר מההתפוצצות של הבינה המלאכותית בשנים הקרובות וזה בא לידי ביטוי במחיר המניה, שזינק מתחילת השנה בלמעלה מ-115%.
ההתלהבות המהירה הובילה את החברה להסחר לפי מכפיל 67 ובכדי להצדיק את המחיר הנוכחי החברה תצטרך להציג צמיחה מהירה וגבוהה במהלך השנים הקרובות. שווי החברה עומד כעת על 755 מיליארד דולר והיא נמצאת במרחק של פחות מ-13% משיא כל הזמנים, זאת לאחר שהספיקה לאבד כ-65% במהלך השנה שעברה. בתגובה לדוח מניית החברה ממריאה במסחר המאוחר בלמעלה מ-15% למחיר של 360 דולר - שיא כל הזמנים, עלייה של למעלה מ-115 מיליארד דולר לשווי החברה.
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנבידיה כמובן לא נמצאת לבדה בתחום הבינה המלאכותית והמלחמה נמצאת בעיצומה לגבי מי תהיה המובילה של התחום מבחינת החומרה. בחודש שעבר הכריזה אלפאבת GOOGLE , חברת האם של גוגל, כי שבביה של גוגל עוקפים את אלו של אנבידיה, אשר נכון להיום רוב הפיתוחים בתחום נשענים עליהם. באנבידיה לא התרגשו ואמרו שהשבבים החדשים שלהם, מסדרת H100 מפיקים תוצאות פי 4 יותר טובות משל אלו בסדרה הנוכחית. השבבים החדשים נמצאים בתהליכי ייצור כעת ועוד לא שוחררו לשוק, מה שלא נתן לגוגל את האפשרות להשוות אותם ולשבבים שלה.
השבוע הכריזה אנבידיה על כך שהיא עובדת על פיתוח מחשב-על, תחום בו שלטו עד עכשיו אינטל INTEL CORPORATION ו-AMD ADVANCED MICRO DEVICES . אנבידיה היא היצרנית המובילה בעולם של יחידות עיבוד גרפיות (GPU), או במילים אחרות מעבדים גרפים, אשר זוכות לאחרונה לביקוש גבוה בין היתר בשל היכולת שלהם להאיץ את עבודת הבינה המלאכותית. הבעיה (בעינייה של אנבידיה) היא ששבבי ה-GPU שלה משויכים בדרך כלל ליחידת עיבוד מרכזית (CPU), שוק שנשלט בעשרות השנים האחרונות על ידי אותן המתחרות מולן היא רוצה לעמוד.
- 2.דני 25/05/2023 16:23הגב לתגובה זוללא שבבים ,אין טכנולוגיה.
- 1.יאיר 25/05/2023 06:01הגב לתגובה זוהחברה הכי חשובה בעולם כיום הרבה מעבר לאופנות כמו מייקרוסופט וכולי מדובר בחברה שמחזיקה את עתיד המיחשוב בעולם בכל אספקט עתידני מרכב אוטונומי כריית מטבעות AI ugus
- Oz 25/05/2023 19:13הגב לתגובה זוכולל חבר שלי שעובד באנבידיה ותיאר שוק תחרותי במיוחד. כרגע אנבידיה רוכבת על ההייפ של הai. כשזה ידעך, תוך כמה חודשים, גם החברה תציג גידול ריאלי
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
משקיעים עובדים AIלקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?
זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.
מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.
בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.
מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45% , פלנטיר Palantir 1.65% או רובין הוד Robinhood 2.58% מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.
