הגיע הזמן ל"שורט" על השווקים?
על רק ההודעות בשבועיים האחרונים של של פייזר ומודרנה וברקע לביטחון המשקיעים מהבנקים המרכזיים, נראה כי האופוריה השתלטה על וול סטריט. דוגמה לאופוריה ניתן לראות בסקר מנהלי הקרנות של בנק אוף אמריקה לחודש נובמבר שיצא בימים האחרונים. מחברי הסקר בבנק אוף אמריקה טוענים כי מדובר בסקר ה"שורי ביותר של 2020".
ע"פ הסקר האחרון, האופטימיות של מנהלי הקרנות הגיעה לרמה של 46% - שיא מאז ינואר 2018, כאשר נציין שרמות של מעל ל-50 מהוות נק' קיצון.
ציפיות הצמיחה בארה"ב עלו בחודש האחרון לרמות שיא של 20 שנה
הציפיות עלו גם הן לרמות שיא מאז תחילת 2002
- עליבאבא מצליחה להכות את הצפי לראשונה מזה שלושה רבעונים
- כל מה שצריך לדעת לפני שמקימים חנות אינטרנטית לעסק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כתוצאה מהאופטימיות הגבוה, שיעור המזומן ירד בחודש האחרון לרמה של 4.1% - כאשר אנחנו מתקרבים לרמות שפל היסטוריות המאותתות על אופוריה בשווקים.
ושימו לב לזה - בעקבות ההודעות האחרונות, הציפיות של מנהלי הקרנות להתללה של עקומת האג"ח של ארה"ב עלו לרמות שיא. בכל הפעמים האחרונות זה הסתיים באירוע חריג בשווקים.
נזכיר בהקשר זה את הכתבה שפרסמנו בסופ"ש האחרון, על עודף הנזילות במערכת (לכתבה המלאה). אחת הדרכים להרגיש את שוקי האג"ח היא ע"י ירידות חדות בשוקי המניות.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 22.שלי 19/11/2020 12:40הגב לתגובה זוהמצב בכלכלי בעולם בכי רע.הבורסות עלו בגלת ההזרמות האדירות של המדינות.מישהוא צריך לשלם את הכספים שהזרימו
- שוב השאלה מתי יירדו? 19/11/2020 23:00הגב לתגובה זוהשלטון לביידן, שתתרחש ב-20.1.21. עדאז השוק, בעיקר כן יכול לעלות חזק. אבל ברור מאד שתהיינה ירידות רציניות. אין אשליות.
- 21.סמי 19/11/2020 11:04הגב לתגובה זוהרבה פעמים ברמות שיא תרחיש כזה קורה.
- 20.מסתכל מלמעלה 19/11/2020 10:50הגב לתגובה זורק מי שיודע לקרוא נכון את הנתונים - מסוגל לראות את הדרך קדימה, ולא מתבלבל בדרך מהרעשים (שמועות שווא)
- 19.ישראל 19/11/2020 07:31הגב לתגובה זולגזור ולשמור, הירידות יגיעו, את הסיבה ימצאו.
- אלי 19/11/2020 08:49הגב לתגובה זוברגע שאני רואה את שם הכותב אני אפילו לא טורח לקרוא. אפילו ניתוח טכני בסיסי שלומדים בפסגות עדיף מהניתוחי שוק שלו שתמיד טועים.
- 18.יודע הכל 19/11/2020 06:58הגב לתגובה זוהשוק עומד ליפול או למעשה לעלות בחדות. הנייר סופג הכל... לשוק כללים משלו... א
- 17.מגיב 18/11/2020 23:52הגב לתגובה זושלושת המדדים המובלים בשיא אנחנו אחרי בחירות מצאו חיסון להגיף כך שהכל כבר מגולם במחיר, מה שנשאר זה תיקון למטה של 15 אחוז ואחר כך נראה.
- 16.שימקה 18/11/2020 22:58הגב לתגובה זומנסים להבריח את המשקיעים מהמשך העליות!!!!!!!????????????
- שימקה תחליף את השם לא מתאים לכאלו שפולטים שטויות בליהרף (ל"ת)חנני 19/11/2020 10:48הגב לתגובה זו
- 15.התחלת..... (ל"ת)vvc 18/11/2020 22:09הגב לתגובה זו
- חכם 19/11/2020 01:58הגב לתגובה זומקווה שהוא לא משקיע במה שהוא כותב. פאניקה בשקל
- 14.דרור 18/11/2020 22:05הגב לתגובה זוריבית אפס , תמיכה מסיבית בשווקים , הכוון ברור מעלה .
- 13.יוסי 18/11/2020 21:51הגב לתגובה זושוק שורי. כל הנתונים מעידים על המשך עליה
- 12.מחר יגידו שאין איפה להשקיע אז הבורסה תעלה (ל"ת)רמי 18/11/2020 21:31הגב לתגובה זו
- 11.אנונימי 18/11/2020 21:21הגב לתגובה זונושא כל כך חשוב דורש פרישה רחבה הרבה יותר של הענינים
- איצ לאנונימי 18/11/2020 22:18הגב לתגובה זוטעם ועולם ומלואו..
- 10.ראלי 18/11/2020 21:12הגב לתגובה זונועם תודה על כתבותיך המעולות. בתאוריה אתה צודק מאוד אך לדעתי ואשמח לתגובות הגולשים מי שקובע ומי שמנהל את המסחר זה הבנקים העולמיים והם כל הזמן קובעים את השערים. הם חזקים יותר מכל כלכלה. הכותב מחזיק תעודות שורט. תודה שוב
- 9.חזזזק. bearbur (ל"ת)אנונימי 18/11/2020 20:59הגב לתגובה זו
- 8.. 18/11/2020 20:44הגב לתגובה זולעמית..טרם קראנו הכתבה..אבל אין להתייחס בהכרח ....מייד המשך.
- . 18/11/2020 22:30הגב לתגובה זוובכל מקום ממש לא נישענות על שוק עולה..צונח וכדומה.. מנסיוננו שנים רבות ועם כמעט 0 ליקויים..השיטה היא פשוטה..יש למצוא..לצוד..לאתר..מניות חברות "איכותיות" ולשאול מהם כמה שיותר...ההצלחה בעסקות אלו היא בוודאות 99% כנאמר וגדולות בערך פי 4 עד 6 מכל השקעת LONG ואפילו הטובות ביותר ולזמנים ארוכים שבידינו. מה שמתחרה עם שיטת שאילת הסחורה הוא ...סחורות מתכלות שגם בן אחוזי הרווח בטוחים וודאיים..לילה טוב.
- 7.דן 18/11/2020 20:27הגב לתגובה זוראינו שיא ב 16.11 ....18.11 מתחילה המפולת שתלך ותתעצם .......14.12 עד 20.1.21 קטסטרופה בשווקים , גרוע מ 1929 .
- 6.שום שורט 18/11/2020 20:24הגב לתגובה זוואחרי מיתון תמיד באה פריחה חדשה. די לבכי ולנהי תקועים בשנות ה 60 עם כלכלה מיושנת תתקדמו כבר
- 5.משחק של נגידים 18/11/2020 20:19הגב לתגובה זושיניחו חודש את הכלים ונראה את השוק
- 4.הסבר הגיוני להרגשת האופוריה שנארית מוגזמת ברמות האלה (ל"ת)יחזקאל 18/11/2020 20:07הגב לתגובה זו
- 3.אתה כרגיל פסימי ואנחנו נמשיך להרויח. (ל"ת)מני 18/11/2020 19:56הגב לתגובה זו
- אתם תמשיכו להרוויח אהה????? (ל"ת)אהה ילד.. 18/11/2020 22:19הגב לתגובה זו
- 2.אריק 18/11/2020 19:55הגב לתגובה זוישנו משחק חדש בשווקים ולא מהיום מי כמוך יודע ההיסטוריה לא בהכרח תחזור על עצמה
- 1.ברכות לכתב עמית-ברכות לחודש העברי-ברכות לזהירים (ל"ת)כותבי תרחישים 18/11/2020 19:53הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
