חברות הביטוח הרפואי חוגגות את הפרישה של סנדרס מהמירוץ
במקביל לעליות החדות בשווקים, מניות חברות הביטוח הרפואי בלטו היום ברקע להודעת ברני סנדרס על פרישתו מהמירוץ לנשיאות. יונייטד הלת' גרופ (סימול:UNH) עלתה ב-5.4%. מניית יומאנה (סימול:HUM) עלתה ב-8%. ומניית אנת'ם (סימול:ANTM) הוסיפה 10.2% (לכתבה המלאה). ההודעה של סנדרס לא צריכה להפתיע לנוכח הניצחונות שרשם יריבו במירוץ, ג'ו ביידן, במהלך ה"סופר טיוזדיי" והתמיכה שהביע זמן קצר יותר מייקל בלומברג בביידן. "הגעתי למסקנה שהקרב הזה על המועמדות הדמוקרטית לא יהיה מוצלח", אמר הערב סנדרס לתומכיו והוסיף כי "ביידן יהיה המועמד. אני מברך את ג'ו ביידן, אדם הגון מאוד. אני אעבוד איתו כדי לקדם את רעיונותינו הפרוגרסיביים". המשמעות של ההודעה היום היא כי 2 המתמודדים לנשיאות בהמשך השנה יהיו טראמפ וביידן. ביידן פנה היום לתומכיו של יריבו לשעבר וטען כי "אני יודע שאני צריך לזכות בקולות שלכם. ואני יודע שזה עשוי לקחת זמן. אבל אני רוצה שתדעו שאני רואה אתכם, שאני שומע אתכם, שאני מבין את תחושת הדחיפות שמניעה אתכם. אני מקווה שתצטרפו אלינו. אנחנו זקוקים לכם". נזכיר כי סנדרס נחשב ניצי במיוחד בדעותיו בנוגע לחברות התרופות וחברות הביטוח. במהלך עימות בין המועמדים בתחילת השנה טען סנדרס כי חברות הביטוח מלאות ב"תאוות בצע ושחיתות". נזכיר כי סנדרס שואף להשיק ביטוח בריאות לכולם (Medicare for All), מהלך שבכירי התעשייה מתנגדים לו.
- 6.אברהם 09/04/2020 15:06הגב לתגובה זומי יודע מה יקרה לחברת טבע האם זה טוב למניה
- 5.אים עוד נשארואנשים לא טיפשים ביידן יזכה אבל הרוב מטופש (ל"ת)דני 09/04/2020 10:12הגב לתגובה זו
- הפוך....הפוך, (ל"ת)אריק 11/04/2020 12:25הגב לתגובה זו
- 4.ד.ארוין 09/04/2020 08:56הגב לתגובה זורפואה פרטית בזמן משבר גרועה בהרבה מרפואה ציבורית. חברות הביטוח באהר"ב שילמו לאנשים עבור טיסה למכסיקו למטרת קניית תרופות,ונתנו להם 500 דולר בתמורה. מי שרוצה לראות על הרפואה בארה"ב באחת התוכניות הראשונות העונה של ג'ון אוליבר
- 3.אאא 09/04/2020 01:53הגב לתגובה זוהסיכוי של משפחת הפשע ביידן לנצח בבחירות,נמוך מזה שלי. בהשוואה לביידן,הילארי היתה מלאך.
- 2.Communism is the very definition of failure (ל"ת)Liberty Prime 08/04/2020 21:59הגב לתגובה זו
- 1.היהודי פרש 08/04/2020 21:38הגב לתגובה זוהיה צריך לתת לחברות הביטוח לפול ב2008 .הם גזלנים רמאים חסרי עכבות.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
