אלקטרה צריכה: ירידה בהכנסות, כנגד גידול של 31% ברווח הנקי
חברת אלקטרה צריכה 0.54% , מקבוצת אלקו, דיווחה היום (א') על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2019 עם ירידה של 4.5% בהכנסות ועלייה של כ-31% ברווח הנקי. החברה הציגה ירידה בשולי הרווחיות הגולמית, אך עלייה בשולי הרווחיות התפעולית. המניה קפצה כ-16% מתחילת השנה ונסחרת כעת במכפיל 18 על הרווח הנקי של הרבעון הראשון (מנורמל לשנה שלמה).
הכנסות החברה ברבעון הראשון של שנת 2019 הסתכמו בכ-615.5 מיליון שקל, ירידה של כ-4.5% לעומת כ-644.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות נבעה בעיקר מעיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני של השנה, בעוד שאשתקד חל החג ברבעון הראשון. כתוצאה מכך נרשם ברבעון קיטון בהכנסות מגזר קמעונאות חשמל ובמגזר מוצרי צריכה חשמליים, בתחום סחר המותגים שנכלל בו. קיטון זה קוזז במידה מסוימת על ידי עלייה במכירות מזגנים, שנכללות גם הן במגזר מוצרי הצריכה החשמליים.
עם זאת, שיפור ברמה התפעולית (ביחד עם הפסדים בתקופה המקבילה מפעילות שהופסקה) הובילו בשורה התחתונה לעלייה של כ-30.7% ברווח הנקי, אשר הסתכם בכ-15 מיליון שקל ברבעון הראשון, לעומת רווח נקי של כ-11.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. צריך לציין כי הרווח מפעילות נמשכת צמח בכ-18.8% בלבד.
הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2019 הסתכם בכ-160.2 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-26%, לעומת כ-174.1 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-27% ברבעון המקביל אשתקד.
- אלקטרה צריכה: עלייה קלה בהכנסות, שיפור בשורה התחתונה
- אלקטרה צריכה: השיפור בקרפור ממשיך להוביל את החברה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, ברמה התפעולית הציגה החברה שיפור, עם שולי הוצאות תפעול של כ-21.1% ברבעון הראשון, לעומת כ-21.8% בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי ברבעון הראשון הסתכם בכ-36.8 מיליון שקל (6% מההכנסות) לעומת רווח תפעולי של כ-34.5 מיליון שקל (5.3% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
קיצוץ בהוצאות התפעול
נראה שתחת המנכ"ל החדש, החברה החלה להתייעל מבחינה תפעולית, כאשר החברה הציגה ירידה של כ-12.6 מיליון שקל בהוצאות המכירה ושיווק - ירידה של כ-9.8%. באופן דומה, הוצאות ההנהלה וכלליות של החברה ירדו בכ-0.8 מיליון שקל - ירידה של כ-7.1%. נזכיר, כי באוקטובר 2018 מונה צביקה שווימר למנכ"ל החברה במקום זאב קלימי (לכתבה המלאה).
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה: "אנו פותחים את שנת 2019 עם שיפור משמעותי בתוצאות לעומת רבעון קודם, והדבר בא לידי ביטוי בגידול ברווחיות, ב-EBITDA וברווח הנקי. השיפור בתוצאות הושג למרות עיתוי חג הפסח, שחל השנה ברבעון השני, ובמיוחד אציין את מגזר מוצרי הצריכה החשמליים הכולל גם את פעילות המזגנים, שבו הצגנו הרבעון גידול ניכר בהכנסות לעומת הרבעון הקודם וחזרה לרווח. השיפור הושג בהמשך לפעולות בהן נקטה הנהלת החברה, פעולות שכללו בין היתר שינויים במבנה הארגוני ושיפור תהליכי עבודה. ברבעון זה אנו רואים פירות ראשונים בלבד לפעולות אלו, ואנו פועלים במרץ כדי להמשיך את מגמת השיפור גם בהמשך השנה, בעיקר במגזר מוצרי הצריכה החשמליים. במגזר התקשורת הסלולרית, ממשיכה גולן טלקום לשמור על מעמדה בשוק התחרותי, וזאת תוך צמיחה בתזרים המזומנים וברווחיה"
- אנרג'יקס נפלה אבל המוסדיים עשו רווח מהיר
- מנכ"ל אפקון: "EBITDA של 50 מיליון שקל לרבעון - רק מגרד את הפוטנציאל"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הדילמה של המשקיעים - הם רוצים לממש מניות, אבל לא רוצים לשלם...
גידול במכירות המזגנים; עיתוי חג הפסח הקטין הכנסות ביחס לתקופה המקבילה
במגזר מוצרי הצריכה החשמליים המכירות ברבעון הראשון של שנת 2019 הסתכמו בכ-248.9 מיליון שקל, לעומת כ-224 מיליון שקל ברבעון הקודם, וכ-252.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות לעומת אשתקד נבעה מירידה במכירות של פעילות סחר המותגים, בעיקר כתוצאה מעיתוי חג הפסח, שקוזזה בחלקה עם גידול במכירות המזגנים. הרווח המגזרי ברבעון הסתכם בכ-10 מיליון שקל לעומת הפסד מגזרי של כ-22 מיליון שקל ברבעון הקודם ורווח מגזרי של כ-12 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
במגזר קמעונאות החשמל, במסגרתו מפעילה החברה את הרשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק, המכירות ברבעון הסתכמו בכ-274.8 מיליון שקל לעומת כ-311.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע, כאמור, מעיתוי חג הפסח שחל השנה בחודש אפריל, לעומת הרבעון הראשון אשתקד. המכירות בחנויות זהות הצטמצמו בכ-12.8% והמכירות למ"ר בחנויות זהות קטנו בכ-11.5%. הרווח המגזרי ברבעון הסתכם בכ-10 מיליון שקל, לעומת כ-13.3 מיליון שקל ברבעון הקודם וכ-13 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
גולן טלקום: הרווח הנקי עלה, אבל ללא קשר לפעילות השוטפת
במגזר תקשורת סלולרית, הכולל את פעילות גולן טלקום, המכירות ברבעון הסתכמו בכ-130 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח המגזרי עלה בכ-27.8% לכ-23 מיליון שקל לעומת כ-18 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול שנבע מפחת המיוחס למגזר.
לגולן נבע ברבעון תזרים מפעילות שוטפת של כ-30 מיליון שקל. מספר מנויי הסלולר של גולן הסתכם בסוף הרבעון הראשון של שנת 2019 בכ-901 אלף, לעומת כ-896 אלף מנויים ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסה הממוצעת מלקוח (ARPU) ברבעון הסתכמה בכ-48 שקל, לעומת כ-48.4 שקל ברבעון המקביל אשתקד ו-47.7 שקל ברבעון הרביעי 2018.
- 1.למה לא מחלקים דיבידנד? (ל"ת)יחיאל שטיין 26/05/2019 14:10הגב לתגובה זו
שווקים מסחר (AI)תחזית ל-2026 - מה יקרה בשווקים, במחירי הדירות ובדולר?
המנכ"לים, מנהלי ההשקעות הבכירים והאנליסטים שאומרים לכם שהשוק יעלה וממליצים על מניות אטרקטיביות שנסחרות בשיא, הם בדיוק אותם אנשים שטעו לפני שנה ולפני שנתיים ולפני שלוש - מי באמת צודק? הנה התשובה
אל תצפו לאנשים שמרוויחים משוק ההון להיות אמיתיים לגמרי או להיות לא מוטים. הם לא יכולים להגיד לכם שיהיו ירידות. זה מבחינתם גול עצמי. אנליסטים כמעט לא ממליצים למכור, מנהלי השקעות בכירים, סמנכ"לים ומנכ"לים כמעט ולא אומרים לכם שיהיו ירידות. אצלם הכל חיובי, אופטימי. ההטייה הזו היא בעיה אחת בהתבססות על תחזיות והערכות שלהם, אבל היא לא הגדולה ביותר. הגדולה ביותר היא פשוט חוסר היכולת שלהם לחזות. תעברו על התחזיות בשנה שעברה, לפני שנתיים, לפני שלוש שנים, ועוד, ותגלו שהן לא הכו את השוק. השוק היכה אותן. בעיה שלישית, קטנה יותר, היא שהם הולכים על בטוח. הם לא אמרו לכם שנאוויטס מעניינת לפני שנתיים-שלוש, הם אומרים את זה עכשיו אחרי שעלתה פי 9. הם תמיד ילכו על "המניות הרגילות" ולא ילכו על מניות קטנות.
אלו הם כללי המשחק שלהם. ואגב,
מה שיותר מאכזב שהם לא רק בינוניים במה שהם אומרים בתקשורת, הם בינוניים בתשואות - אתם אולי מאוד מרוצים כי התשואות בשמיים, אבל האמת היא שביחס לבנצ'מרק, מעטים הצליחו להכות את השוק. כשאתם רואים תשואות של 20%, 22% בקרן השתלמות המנייתית, השאלה היא מה עשה השוק - והוא
עשה יותר. גם בהשוואה למסלולים מעורבים השוק עושה יותר. הם מנהלים אקטיביים שאמורים לייצר תשואה טובה, וזה לא כך - במסלול כללי שמחולק לרוב 60% אג"ח והיתר מניות, הרווחתם כ-13-14%, אבל אם הייתם מחלקים את הכסף בין קרנות מחקות, קרנות סל על אגרות חוב ומסלולים מנייתיים
הייתם מרוויחים יותר.
בסוף, היכולת של גופים מנהלים להכות את השוק, במיוחד שרוב הכסף שלהם באפיק מנייתי, במניות בחו"ל - היא קטנה, גם בגלל דמי הניהול שמורידים את התשואה שלכם. הרגולטור צריך לספק לחוסכים יכולת להשקיע בחסכונות ארוכים לפנסיה, גמל במכשירים עוקבי
מדד בעלויות נמוכות. כשזה יהיה, התשואה שלכם תהיה גבוהה יותר, אבל כמובן שזה לא יהיה פשוט, מדובר כאן בכסף גדול: דמי הניהול בכל האפיקים המנוהלים מסתכמים בעשרות מיליארדים בשנה.
ובחזרה לתחזיות. התחזיות של המוסדיים הן תחזיות מלוטשות, יחסית בטוחות, אבל במבחן ההיסטוריה לא פוגעות. התחזיות הטובות יותר הן... שלכן. חוכמת ההמונים, ויש על זה מחקרים רבים, מצליחה לנצח. זה לא אומר שאין חשיבות למומחים, בטח שיש, אבל יש הבדל בין פרשנות-ניתוח של מומחה לעיתון-אתר ובין מה שהוא עושה בפועל. אנחנו מכירים לא מעט מנהלי השקעות שהורידו את הרף המנייתי בחודשים האחרונים בהשקעות האישיות שלהם. הם אומרים לנו שהם לא יכולים לעשות את זה בכספים שהם מנהלים כי זה לפי מחויבות תשקיפית, אבל הם חושבים שהשוק גבוה - כמעט ולא תראו את זה בתחזיות החוצה של הבית שלהם. ולכן, אנו מביאים את הסקר שלכם (הנה הסקר של שנה שעברה). בואו להצביע ולהשפיע. בסקר אתם עונים על כיוון השווקים, הנדל"ן, הדולר, וככל שהמדגם גדול יותר, כך הוא מקבל תוקף חזק יותר:
התחזית של גולשי ביזפורטל ל-2026
- פייזר מאותתת על קיפאון במכירות ב-2026 והמניה נחלשת
- הום דיפו: תחזית לצמיחה כמעט אפסית בשנה הבאה עקב ריביות ולחץ על הצרכן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגאר פי אופטיקל מוסיפה 4.3%; חלל תקשורת נופלת 7.8%; הביטוח מאבד 2% - המדדים בעליות קלות
ירוק במדדי הדגל, אדום בפיננסים, אדום בוהק בביטוח שממשיך במומנטום השלילי מחמישי; אנחנו בעיצומו של יום ראשון האחרון שבו ייערך מסחר לפני מעבר למתכונת שני-שישי; אנרג'יקס מתממשת קלות - איך המוסדיים הרוויחו מההנפקה? ג'ין טכנולוגיות מדווחת על מו"מ עם גוף ביטחוני ישראלי ומזנקת, למה עיכוב בתשלום מפיל את חלל תקשורת?
סנטה קלאוס התעכב השנה ועדיין לא הגיע לוול סטריט, שסיימה את השבוע שטוחה. אבל אולי דווקא לתל אביב הוא נזכר להגיע, באיחור קל. אחרי הירידות החזקות של יום חמישי, היום השווקים בהתאוששות מסוימת. אם לזקוף את זה לסנטה או להתרגשות מהעובדה שזהו היום הראשון-האחרון שבו נערך מסחר השבוע, קשה לדעת, אבל נראה שהשחקנים רוצים שנישאר עם 'טעם טוב' מהיום הזה. מדדי הדגל מטפסים. ת"א 35 מוסיף 0.6%, ת"א 90 סביב האפס עם נטייה קלה לעליות. ועדיין, לא כולם שותפים למגמה החיובית. סקטור הביטוח ממשיך במומנטום השלילי. זו לא הצניחה של 6.8% שראינו בחמישי, אבל ירידה של 2% שמקרבת את הסקטור לחיתוך מצטבר של כ-9% בעשרת ימי המסחר האחרונים.
חלל תקשורת חלל
תקשורת צונחת. החברה מודעיה על דחייה משמעותית בתשלום המקדמה (כ-1.6 מיליון דולר) מצד לקוח אסטרטגי בפרויקט ה-LEO (לוויינים נמוכי מסלול) של OneWeb. עבור חברה שנמצאת בשנים האחרונות במאבק הישרדותי ומתמודדת עם הסדרי חוב מורכבים מול מחזיקי האג"ח, כל
עיכוב בתזרים המזומנים ובמימוש מנועי צמיחה חדשים מתפרש בשוק כסיכון מהותי. המשקיעים, שקיוו כי הפעילות החדשה תסייע לחברה לייצר יציבות לאחר אובדן לוויינים בעבר ושחיקה בערך נכסיה, מגיבים בחשש לכך שהסכמים מהותיים נותרים "על הנייר" בלבד, מה שמכביד עוד יותר על יכולת
השירות של חובות העבר של החברה.
מניית אפקון החזקות 1.92% זינקה בלמעלה מ-90% השנה, ואחרי שזינקה גם בשנה שעברה בכ-85% בשנתיים האחרונות היא הניבה למשקיעים כמעט 240% והיא נסחרת בשווי שוק של 1.86 מיליארד שקל, מה שעומד מאחורי הזינוק הזה הוא הפקת לקחים, גמישות והרבה מאוד יצירתיות. במשך עשורים, אפקון הייתה מזוהה עם קבלנות תשתיות מסורתית. תחת המטריה של קבוצת שלמה (שמלצר), החברה פעלה במגוון רחב של תחומים, מחשמל ובקרה ועד לבנייה קבלנית מסיבית. אבל, המודל העסקי של שנות ה-2000, שהתבסס על צמיחה דרך פרויקטי "בטון ושלד" היה בעייתי. המרווחים בתחום צרים מאוד בין 2-4%. טעות בתכנון, עיכוב קטן בלוחות זמנים וכל עליה בתשומות היו הורסים את כל הערך הכלכלי של הפרויקט. שינויים כאלה גררו בפועל את הקבוצה להפסדים תפעוליים במגזר ההנדסה האזרחית, שקיזזו את הרווחים מפעילויות הליבה האחרות. דודי הראלי מנכ"ל הקבוצה מסביר בראיון מיוחד למה זו רק תחילת הדרך: "אנחנו בונים את הקפיצה הבאה"
אל תצפו לאנשים שמרוויחים משוק ההון להיות אמיתיים לגמרי או להיות לא מוטים. הם לא יכולים להגיד לכם שיהיו ירידות. זה מבחינתם גול עצמי. אנליסטים כמעט לא ממליצים למכור, מנהלי השקעות בכירים, סמנכ"לים ומנכ"לים כמעט ולא אומרים לכם שיהיו ירידות. אצלם הכל חיובי, אופטימי. ההטייה הזו היא בעיה אחת בהתבססות על תחזיות והערכות שלהם, אבל היא לא הגדולה ביותר. הגדולה ביותר היא פשוט חוסר היכולת שלהם לחזות. תעברו על התחזיות בשנה שעברה, לפני שנתיים, לפני שלוש שנים, ועוד, ותגלו שהם לא הכו את השוק. השוק היכה אותם. בעיה שלישית, קטנה יותר שהם הולכים על בטוח. הם לא אמרו לכם שנאוויטס מעניינת לפני שנתיים-שלוש, הם אומרים את זה עכשיו אחרי שעלתה פי 9. הם תמיד ילכו על "המניות הרגילות" ולא ילכו על מניות קטנות. המנכ"לים, מנהלי ההשקעות הבכירים והאנליסטים שאומרים לכם שהשוק יעלה וממליצים על מניות אטרקטיביות שנסחרות בשיא, הם בדיוק אותם אנשים שטעו לפני שנה ולפני שנתיים ולפני שלוש - אז מי באמת צודק ולמי אפשר להאמין (אם בכלל)? הנה התשובה: תחזית ל-2026 - מה יקרה בשווקים, במחירי הדירות ובדולר?
- אלביט עלתה 2.6%, מדד הביטוח ירד 2.1%; המדדים ננעלו בעליות קלות
- ראלי בת"א: טבע עלתה 2.6%, הבנקים עלו 1.4%, הייפר ועל בד זינקו 16%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היום יהיה זה יום הראשון האחרון שבו יתבצע מסחר ומשבוע הבא נעבור לשבוע של שני עד שישי, שבוע המסחר על הדרך יקוצר גם בכשעתיים כשבשישי הבורסה תיסגר בשעה 14:00. המעבר של הבורסה בתל אביב למתכונת מסחר של שני-שישי אמנם נועד לסנכרן אותנו עם השווקים הגלובליים, אבל יש לו גם מחיר יקר, איבוד היתרון היחסי של ישראל כ'מגיבה ראשונה'. עד היום, ימי ראשון בישראל שימשו כ'סייסמוגרף' ברמה גלובלית לאירועים שהתרחשו במהלך סוף השבוע. היכולת של משקיעים מקומיים וזרים להגיב בזמן אמת, בזמן שוול סטריט ואירופה סגורות, הפכה את תל אביב לזירה אסטרטגית שמרכזת עניין וזרימת כספים ייחודית. בביטול יום ראשון, אנחנו מוותרים על הייחודיות שלנו והופכים לעוד גרורה של השוק האמריקאי, במקום להיות השוק שנותן את הטון הראשון לשבוע המסחר החדש.
