לרגל האקזיט: היסטוריית הפרסום הסוערת של סודהסטרים
ענקית מתקני המים המוגזים הביתיים סודהסטרים רשמה היום (יום ב') ציון דרך היסטורי עם מכירתה ב-3.2 מיליארד דולר לחברת פפסיקו.
לרגל האקזיט המרשים של החברה הישראלית-בינלאומית חזרנו להיסטוריית הפרסום הקצרה והסוערת של המותג שהצליח לרכז סביבו עניין רב במשך 5 שנים בלבד, כשהוא קורא תיגר על שחקניות הענק בשוק המשקאות, ובראשן קוקה קולה ופפסי, כן, זו שרכשה היום את החברה.
לצד העובדה שמדובר בחברה מצליחה שרשמה זינוק של 700% בערך המניה מאז שנרשמה למסחר בבורסה בתל אביב בשנת 2015, המותג נבנה תקשורתית, צעד אחר צעד כ"ילד הרע" שנכנס בקוקה קולה ופפסי ומנגד כ"ילד הטוב" בכל הקשור לדאגה ליקום, שמירה על איכות הסביבה, מחזור, קיימות ואורח חיים בריא. אסטרטגיית הפרסום של החברה שהוכיחה את עצמה בהפיכת המותג לכזה שמסוקר על ידי התקשורת באופן קבוע שילבה בין פרובוקציה שהובילה בין השאר לפסילת פרסומות בסופרבול, הומור שנון ומתיחות 1 באפריל תוך כדי שימוש בדמויות מוכרות.
1. בשנת 2013, החברה צילמה פרסומת סופרבול שנכנסה חזיתית ב-2 מותגי העל בתחום המשקאות בארה"ב, קוקה-קולה ופפסי. הפרסומת הייתה מתוכננת לשידור במהלך המשחק אך נפסלה - אקט כמעט צפוי מראש שזירז את שידור הפרסומת בכל מקום אחר שרצה לספק את הצורך המציצני של קוראיו/גולשיו והרוויח לחברה עשרות מליוני דולרים של מדיה בחינם.
2. שנה לאחר מכן, ב-2014, שחזור של פסילת הפרסומת לשידור בסופרבול. רשת FOX האמריקאית לא הסכימה לשדר את הפרסומת של סודהסטרים בה כיכבה השחקנית סקרלט ג'והנסן מכיוון שזו נחתמת בהתייחסות ישירה, שוב לפפסי וקולה.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
3. בשנת 2016 החל שיתוף הפעולה המוצלח של סודהסטרים עם סוכנות הפרסום המקומית - בית הקונספטים אלנבי - ובמרכזו כוכבי הקאסט של משחקי הכס ובראשם ת'ור הענק ביורנסן. ב-1 באפריל השיקה החברה פרסומת שהתבררה כמתיחה משעשעת. שבוע לאחר מכן שחררה החברה את הפרסומת המלאה ובה הפאנץ'.
4. מאוחר יותר באותה השנה (נובמבר 2016) שיתוף הפעולה בין אלנבי, סודהסטרים והקאסט של משחקי הכס הניב את רגע השיא של החברה בכל הקשור לפרסום עם פרסומת ה-Shame, בהשראת הסצנה המפורסמת ממשחקי הכס, שזכתה לעשרות מיליוני צפיות בכל העולם.
5. בשנת 2017 החברה הפגינה שוב את יכולתה לזהות טרנדים וטאלנטים בזמן אמת וגייסה לקמפיין את השחקנית מים ביאליק כוכבת הסיטקום המפץ הגדול שהיה (ועדיין) בשיאו בארה"ב. על ניהול הקריאייטיב הופקד איש הקריאייטיב הישראלי-אמריקאי אלון זייפרט.
6. בינואר 2018, סרטון גיוס עובדים בכיכובו של המנכ"ל דניאל בירנבוים (שגם הופיע בפרסומת ה-Shame) הציג שוב את ה-DNA הקליל והשובבי של המותג.
7. באפריל 2018 חוותה סודהסטרים רגע של פטריוטיות והעלתה פרסומת "עצמאות" לקהל הישראלי על רקע חגיגות שנות ה-70 למדינת ישראל.
- 2.ירוחם 20/08/2018 17:09הגב לתגובה זוהרעיון והפרסום המצוין לשיפור העצום שהכניסו לסיפולוקוס משנות ה60 שהיה מקובל להביאו כמתנה לחתונה . התלבשו על הטרנד של איכות הסביבה הבקבוק הקטן והשקוף בלון הגז הגדול יחסית ובעה הצליחו. חן חן לגאונות.
- 1.גאווה ישראלית (ל"ת)warren_buffet 20/08/2018 16:05הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
