רק זה היה חסר לה: אוהיו תתבע את טבע על מכירת תרופות ממכרות

אלמוג עזר | (15)
נושאים בכתבה טבע

טבע תצטרך להכין את הלשכה המשפטית שלה. מייק דווין, התובע הכללי של אוהיו בארה"ב הודיע  היום כי הוא תובע חמש חברות פארמה, על תפקידן במגיפת ההתמכרות לסמים שפוקדת את המדינה. חמש החברות ובינהן טבע מייצרות משככי כאבים עם תרכיבי אופיואידים אשר גורמים להתמכרות קשה. 

פרט לטבע, התובע הכללי מגיש תביעה גם נגד פורדו פארמה, ג'ונסון אנד ג'ונסון ויחידת ג'נסן פרמצבטיקה, אנדו ואלרגן.

לדברי דווין, חברות התרופות ביצעו הונאה במרכבי התרופות ובכך הפרו חוקים צרכניים מרובים במדינת אוהיו. לדבריו, "רק בשנת 2014, חברות תרופות השקיעו 168 מיליון דולר בהעסקת נציגי מכירות בכדי לשתף פעולה עם רופאים שרושמים מרשמים אופיואידים", אמר דוויין במסיבת עיתונאים ביום רביעי שעבר. על פי נתוני דווין, לכ-2.3 מיליון אנשים באוהיו, או כחמישית מאוכלוסיית המדינה, נרשמו מרשמים לאופיואידים.

 

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    דני 11/06/2017 15:04
    הגב לתגובה זו
    כנראה שמישהו אמר להם שככה הם ימשכו יותר קוראים. אני לא בטוח שזה עובד להם.
  • 11.
    המגמתיות השלילית 11/06/2017 09:20
    הגב לתגובה זו
    כתבות מגמתיוץ כבר המון זמן שאני עוקב מאז רכשתי מניות טבע בחודש האחרון. אתם מנסים לזרוע פחד לאלו שאינם מבינים עניין בכדי להוריד את המניה שהרוכשים המוסדיים וכרישי המשקיעים יקנו בזול. עובדה שלא הולך לכם ובארהב המניה עולה וגם פה היא עוד תעלה. תתביישו לכם.תפסיקו להתעסק בטבע לא מדובשכם ולא מעוקצכם. המניה היום בשער כניסה טוב עם צפי לעלייה . בהצלחה למשקיעים ולחברה שהיא גאווה לאומית.
  • 10.
    יהודה55 11/06/2017 06:34
    הגב לתגובה זו
    יש לי הרגשה ,שכל האנליסטים ,המתמחים במניות הפרמה ,עושים יד אחת על מנת להוריד ערך לריצפה. ועדיין אינני יודע למה. נכון ,שהנהלת טבע המפוטרת ,עשתה כמה וכמה שגיאות. שגיאות שאנו קוראים עליהן השכם ,והערב עד לזרה. אך לעניות דעתי ,נוצר בשוק מצב ,שבו חברה, שלאחרונה קנתה נכס ב 35 מיליארד דולר ,שוה היום בשוק פחות מערך הקניה האחרונה. האין כאן אפשרות להישתלטות? מזכיר לי את הסיפור עם הדייג ,שהוציא מהים דג במשקל של קילו ,ולכשפתח אותו מצא כבד בתוך הדג במשקל של קילו וחצי. תקנו אותי אם אני טועה.
  • 9.
    אוהיו רוצה לעשות קופה מהרד נקס המסטולים שלה (ל"ת)
    יוסי 10/06/2017 08:49
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    צ׳יקו 10/06/2017 07:16
    הגב לתגובה זו
    בעבר חשבתי שהמגיבים כאן סתם מתבכיינים על המגמתיות השלילית של ביזפורטל היום אני מסכים איתם ..לא יתכן שביום שטבעשמודיעה על השקת תרופה חדשה יוצאים ביזפורטל בהודעה שלילית עם כותרת מפחידה ..אבל זה לא עזר ובחו״ל היא עלתה ב 2.5%
  • שלומי 10/06/2017 14:03
    הגב לתגובה זו
    עזוב אחי אף אחד לא מתיחס לזה טבע נראת טוב בשבוע האחרון
  • 7.
    פורסם כבר לפני כמה ימים . המניה חזרה מעל 30 דולר. (ל"ת)
    ב 10/06/2017 00:24
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אפי 09/06/2017 20:04
    הגב לתגובה זו
    בשום מקום אין איזכור לדבר אבל יש תרופה גנרית טיפות עיניים שהושקה היום את התרופה בוחר הכתב לא לאזכר אבל ליצר כותרת על כך שטבע נתבעת באוהיו זה כן בישראל יש שימחה לכל חברה מצליחה לעומת זה כאשר יש הצלחות גדולות יש מאזכרים את הכסף שהעובדים ירוויחו תהיו מעט לא הרבה מאוזנים
  • 5.
    דור 09/06/2017 20:04
    הגב לתגובה זו
    די נו יום שבת היום תנו לנו מנוחה עם כתבות שליליות על טבע הכול טוב היא עולה לו סופרת כלום
  • 4.
    FAKE NEWS 09/06/2017 20:01
    הגב לתגובה זו
    שימו לב, זה התפרסם כבר לפני שבוע בחו"ל. מישהו מביזפורטל כנראה בשורט
  • 3.
    יו 09/06/2017 19:42
    הגב לתגובה זו
    התרופות המיוצרות על ידי החברות הנתבעות הן מאושרות FDA !!!, למה ועל מה רק אוהיו תובעת?!?!?!, כי הם מחפשים שעירים לעזאזל כדי לעשוק אותם והם חושבים שזה קל לעשות זאת מול חברות התרופות ללא הצדקה, ימים יגידו, לדעתי סתם קשקוש עורבא פרח
  • 2.
    הכתב עושה כנראה שורט על טבע יש עוד הרבה תביעות אז מה (ל"ת)
    G 09/06/2017 19:10
    הגב לתגובה זו
  • לכולם 09/06/2017 21:30
    הגב לתגובה זו
    ואתה בטח נכנסת אז
  • 1.
    אבי 09/06/2017 19:10
    הגב לתגובה זו
    בחו"ל. שווה לבדוק את המגמתיות של ביזפורטל נגד טבע
  • אתה חולמת... (ל"ת)
    חחחח 09/06/2017 20:53
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן.
לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות.