למרות סימני השאלה: 'כאן' צילם אמש מהדורה לא לשידור
תאגיד השידור הציבורי בהקמה כאן ממשיך להיערך לעלייתו לאוויר, גם כאשר חרב הסגירה צמודה מאד לצוואר חטיבת החדשות האחודה. אמש (יום ב') בדיוק בשעה 20:00 צולמה באולפנני התאגיד במודיעין מהדורת חדשות בהגשתה של רומי נוימרק, שנמשכה 30 דקות, ולא שודרה באוויר.
היה זה "ראן" המהדורה השני, לאחר שהראשון היה לפני כחודש, וזה שאמור היה להיות בחמישי האחרון, בוטל בשל השתתפות עובדי החדשות בהפגנה נגד המתווה של ראש הממשלה ושר האוצר להקמת תאגיד חדשות ואקטואליה. אתמול היה זה הראן הראשון שכלל את 2 בכירי חטיבת החדשות - עורך המהדורה עילי לוין שהגיע מחדשות 2, וסמנכ"ל החדשות בתאגיד ברוך שי שהגיע מחדשות 10.
"ראן" הוא למעשה פיילוט של תכנית, שמטרתו לראות כיצד המערכת פועלת בזמן אמת, מבלי שהשידור יוצא החוצה לצופים. באותו יום הכתבים והצלמים יוצאים לשטח להכין כתבות, שנערכות ומשודרות במהדורת דמה ב-20:00.
המהדורה אמש נפתחה בפיגוע הקטלני ברוסיה, וכללה אייטמים על האסון בקולומביה, מחיר למשתכן וגם מסיבת העיתונאים לחזרתו לפוליטיקה של גדעון סער, בעלה של גאולה אבן – שאמורה להיות המגישה הראשית של המהדורה. באולפן גם היו סיט-אפים של ראש הדסק הכלכלי שאול אמסטרדמסקי וכתב הדתות של התאגיד אוריה אלקיים.
אגב, דיווח על הגשת 2 העתירות לבג"צ נגד המתווה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון לסגירת חטיבת החדשות של כאן, לא היה במהדורה אתמול.
חדר הקונטרול באולפני התאגיד במודיעין, אתמול (צילום גולשים)
האולפן וחדר הקונטרול היה מלא בעובדים נרגשים של חטיבת החדשות, שבימים אלו עתידם לוט בערפל, בשל ההצעה לביטול החדשות בתאגיד, והקמת תאגיד חדשות והאקטואליה עצמאי. עד כה גויסו כ-350 עובדים לחטיבת החדשות בתאגיד: כ-150 מרשות השידור - שאם תיקוני החוק יקודמו ולא יתקלו במגבלות משפטיות - יחזרו לרשות עצמה, ועוד כ-200 ממקומות עבודה אחרים, שנמצאים בסכנה תעסוקתית.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
אחד מעובדי הרשות שאמור היה לעבור כבר השבוע לתאגיד כדי להשתתף בראנים הללו לקראת השקת כאן, הוא מפיק המהדורה אופיר זליקוביץ'. בשל המתווה המתגבש, הוא "גויס" מחדש לערוץ 1, כפי שפורסם אתמול באייס.
- 4.אני רק שאלה 06/04/2017 07:08הגב לתגובה זואתם כנראה שקרנים מדופלמים אם הודעתם לכולם באוקטובר שאתם מוכנים בינואר אבל רק לפני כמה שבועות עשיתם ראן ראשון לחדשות . ואגב, למה התפוטרו גל שטרנברג זיו נווה דינה לניר שלומית אברהם אודי הלמן? האם השאלות האלה נשאלו במהדורה או ששכחתם אותם כבר?
- 3.חבורה של אליטיסטים בדיוק כמו הרשות - רקובים (ל"ת)על הפנים 05/04/2017 17:15הגב לתגובה זו
- 2.יוסף 05/04/2017 02:28הגב לתגובה זוכאן כדי להישאר כאן ועכשיו כאן ולא שם כאן לתמיד עוד רעיונות? בהצלחה רבה להם, לחופש העיתונות ולדמוקרטיה. חג שמח לכל בית ישראל ולכל היתר
- 1.אחרי 3 שנות הקמה ושבועיים לפני השידור - התמונה בהחלט משרה בטחון ומעוררת תקווה. (ל"ת)מבטיח 05/04/2017 00:32הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
