וול סטריט חתמה בירידות חדות: הנאסד"ק צנח 1.3%, מניית אפל צללה 5%

מניית גוגל זינקה 4.1%, הנפט צנח 4% קראפט היינץ השילה 1.1%, הזהב דווקא עלה 0.4%
אלמוג עזר | (16)
נושאים בכתבה וול סטריט

יום (כמעט) ללא תחתית בוול סטריט. יום המסחר השני של השבוע התנהל בירידות שערים שהלכו והחמירו ככל שנקפו השעות - לפחות עד שעת המסחר האחרונה. הסיבה למסכים האדומים הייתה ההודעה שהגיעה מסין על פיחות במטבע היואן שיזמה הממשלה המקומית היום, בכדי לתמוך בכלכלה ובייצוא המדינה. 

פעולות החלשת היואן ובד בבד חיזוק הדולר מביאות לחששות משמעותיים לגבי פגיעה במכירות של החברות בוול סטריט שחשופות לשוק הסיני. לדוגמא, אפל שמוכרת כמות משמעותית מהאייפונים שמיוצרים על ידה בסין, צללה במסחר קרוב ל-5%. התחזקות הדולר גם גרמה לצניחה במחירי הנפט בסך של מעל ל-4% כאשר זה הגיע לשפל של 6 שנים במחירו וגורר לצניחה במחירי מניות האנרגיה. 

מדדי וול סטריט

דאו ג'ונס

S&P 500

נאסד"ק

מניית אפל: APPLE

יומן מאקרו

בשעה 15:30 שעון ישראל פורסם מדד הפריון התעשייתי בארה"ב לרבעון השני של השנה. הצפי של השוק שפריון הייצור בשלושת החודשים האחרונים יעלה ב-1.6% לא נענה. לקריאה המלאה

לאחר סגירת המסחר (23:30) יפורסם מדד מלאי הדלקים של ארגון הנפט האמריקני (API) שירמוז על השינוי במאגר הנפט הגולמי בשבוע האחרון. 

מניות בכותרות 

גוגל GOOGLE- ענקית האינטרנט גוגל במהלך ענק: חברת גוגל החליטה לשנות את המבנה התפעולי שלה ולהקים חברה חדשה שתקרא 'אלפבית'. לפי מנכ"ל גוגל, לארי פייג', 'אלפבית' תהיה חברת האם אשר תכלול את עסקי החיפוש לצד יחידות נוספות של החברה הענקית. לקריאה מלאה  

קראפט היינץ (סימול: KHZ) - תאגיד המזון הטרי נוסד רק השנה על ידי החיבור של חברות המזון קראפט והיינץ. אתמול, פרסם התאגיד לראשונה לוול סטריט את תוצאותיו הפיננסייות לרבעון השני של השנה. הדיווח של התאגיד היה מוגבל ביותר (בשל הזמן הקצר בו קיים התאגיד) אך הצביע על ירידה של 4.9% במכירות של קראפט ו-4.1% במכירות היינץ.

פייסבוק FACEBOOK - מחלקת המחקר של הבנק Susquehanna העלתה את הדירוג של מניית פייסבוק לכדי דירוג חיובי. המחלקה ציינה מספר נתוני מפתח שמגדילים את פוטנציאל הצמיחה בפייסבוק ביניהם ההתפתחות האחרונה במחלקת הוידאו (פרסום וידאו ממומן).

סחורות 

מחיר חבית נפט צנח היום 4% וסיים במחיר של .443 שפל בן שש שנים. מחיר אונקיית זהב עלה היום 0.4% אל מחיר של 1,108 דולר.

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    מחר בונוס וננו ימשיכו לזנק (ל"ת)
    בונוס וננו בתל אביב 11/08/2015 23:21
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    מיכאל 11/08/2015 23:04
    הגב לתגובה זו
    בועת המדדים הספקולטיבים בבורסות העולם מתחילות לצלול לכיוון שוויים האמיתי,לאט לאט ניראה איך האויר יורד מחברות הנסחרות בבורסה, בקרוב ניראה פשיטות רגל, וחברות ניסגרות ומפטרות עובדים, השוק יכנס למיתון, בקיצור הכל בלוף במי
  • 7.
    אמנון 11/08/2015 23:04
    הגב לתגובה זו
    ירידות רק של 3 או 4 אחוז יסמנו שמתחילים לרדת. זה מה מוש
  • 6.
    שמטוב 11/08/2015 21:56
    הגב לתגובה זו
    זה היה בתחילת היום כאשר שער מניית אפל עלה ב- 3 אחוז. הכותב המלומד הסבירשהעליה היא בזכות הטלוויזיה המיוחדת שאפל תמכור. מסתבר שזה לא עשה שום רושם על המשקיעים כי אפל לא ייצרנית טלוויזיות.
  • אבי 11/08/2015 23:12
    הגב לתגובה זו
    iPad sales were worse than expected, falling 23% year-over-year. הסיניים הורגים כם את האייפון. מוצרים עתידיים? כמה שנים זה יקח? הולכת די בוודאות מתחת ל 100 ואפילו ל 80 לדעתי.
  • 5.
    אבי 11/08/2015 21:25
    הגב לתגובה זו
    והתגובות שאני מקבל הם. הבורסה ברזל" אנשים צעירים שמעולם לא חוו מפולת. חבל
  • זה שאשתך נפלה עליך,עדיין לא מרמז על מפולת (ל"ת)
    בבורסה..... 11/08/2015 23:58
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    האט , ירידות חדות לפניך ! (ל"ת)
    אורי 11/08/2015 21:09
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    21:07 האירו/דולר עלה ב0.16% למה האירו יורד ב0.19%? (ל"ת)
    מתחזקים ה$ ע"ח האירו 11/08/2015 21:09
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    המעוף ירד מחר כחצי אחוז (ל"ת)
    אמיר 11/08/2015 20:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    היום תחילת המפולת .....חייב להגיע....הבלון כבר לא מתנפח (ל"ת)
    miki 11/08/2015 17:30
    הגב לתגובה זו
  • שמקה 11/08/2015 23:13
    הגב לתגובה זו
    על איזה מפולת אתה מדבר כאשר אין שום בעיה , נתוני המקרו טובים.מכירות עלו,ומישרות נוספו לשוק העבודה.מה שמתרחש בשבועות אחרונים זה תיקון אגרסיבי שאחריו יבוא גל של עליות.
  • דוד המקצוען 11/08/2015 22:25
    הגב לתגובה זו
    קשקוש
  • עמי 11/08/2015 21:40
    הגב לתגובה זו
    פתאום כולם יוצאים מן החורים מחר תחזרו חזרה מה קרה מה?
  • החג הקדים (ל"ת)
    חג 11/08/2015 20:58
    הגב לתגובה זו
  • רמי 12/08/2015 00:28
    אנחנו לפני תיקון של 10 אחוז
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: