החוש השישי: ה-AAR האהוב על וורן באפט מצביע על מומנטום חזק בארה"ב
בקורסים הקשורים לשוק ההון באקדמיה, ובקורסים מתקדמים למסחר בשוק ההון, מסבירים לך שוורן באפט נהנה משתי תכונות שלרוב המשקיעים אין. התכונה הראשונה היא היכולת לראות את התמונה השלמה ברמת המאקרו, או לפחות שלמה יותר מיתר הסוחרים והתכונה השנייה היא פשוט "חוש שישי" להשקעות.
אז קשה להניח שאדם זכה להיוולד עם חוש שישי וגם קשה להאמין שבכל רגע נתון סוחר יכול לראות את התמונה השלמה אבל הנה נתון מאקרו שלרוב לא מדברים עליו אבל הוא בהחלט מוסיף לסל הנתונים. ואם באפט בוחן אותו כנראה שהוא מהווה אינדיקציה טובה.
ובכן הנתון נקרא AAR והוא אחד האינדיקטורים האהובים על באפט לבחינת הצמיחה בארה"ב. ה-AAR נבדק על ידי The Association of American Railroads והוא בוחן את תנועת הרכבות בתקופה נבדקת ביחס לתקופות עבר. ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ה-AAR רשם עליה משמעותית במיוחד - זינוק של 9.3%. השיפור המדובר בתנועת הרכבות הורגש בצורה משמעותית ב-12 השבועות האחרונים כאשר הנתון עלה בממוצע ב-5.6% בתקופה.
"איגוד הרכבות מדווח היום על עלייה בתנועת הרכבות לשבוע שנסתיים ב-12 לחודש אפריל. בתקופה זו עברו 295 אלף קרונות תובלה, עליה של 7.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. כ-8 מתוך 10 סוגי המטענים שהועברו הציגו עלייה בתקופה המדוברת ".
- "זה יהיה חלום שיתגשם": האם באפט ירכוש את אוקסידנטל פטרוליום?
- ברקשייר האת'וויי מביטה קדימה - האתגר שלאחר עידן באפט
במידה ובוחנים את הנתונים היסטורית, מתחילת המשבר של 2008 חלה ירידה משמעותית בתנועת רכבות התובלה בארה"ב. השפל בתנועת הרכבות הגיע בחודש יולי של שנת 2009 ומאותו מועד המגמה השתפרה. החל מחודש אפריל של שנת 2010 אנו עדים להתרחבות בתנועת הרכבות, התרחבות אשר נמשכת עד למועד הנוכחי.
נזכיר וורן באפט רכש באמצעות ברקשייר התוואי בסוף שנת 2009 את חברת הרכבות ברלינגטון נורת'רן (Burlington Northern Santa ). מדובר בעסקה הגדולה ביותר שביצעה ברקשר התוואי מאז ומעולם. היקף העסקה נאמד ב-44 מיליארד דולר כאשר באפט רכש את יתרת המניות שלא היו ברשותו 77.4%.
הסוחרים בארה"ב ראו בעסקה המדוברת כהבעת אמון בכלכלה בארה"ב שהחלה להתאושש ממשבר הסאב פריים.
- 7.וואצ'ר 21/04/2014 21:46הגב לתגובה זושממשיכים להדפיס כסף שממשיך לנפח את בועת החוב. וזהו.
- 6.וואצ'ר 21/04/2014 21:43הגב לתגובה זווַיִּתְפָּרְקוּ כָּל-הָעָם אֶת-נִזְמֵי הַזָּהָב אֲשֶׁר בְּאָזְנֵיהֶם וַיָּבִיאוּ אֶל-אַהֲרֹן. וַיִּקַּח מִיָּדָם, וַיָּצַר אֹתוֹ בַּחֶרֶט וַיַּעֲשֵׂהוּ עֵגֶל מַסֵּכָה וַיֹּאמְרוּ אֵלֶּה אֱלֹהֶיךָ
- 5.מניה בודקים על תוצאו 21/04/2014 18:07הגב לתגובה זויתנו את הסיבה לפריצה לעבר 6000 מחקים לעיסקה בסין לשם פניי החברה שבוע טוב
- 4.טאואר 21/04/2014 17:51הגב לתגובה זוזה אחד הנירות ששווה לאסוף המניה עד יוני מעל 10 דולר וזאת רק ההתחלה כי הקפיצה שלו לעבר 6000 זה עינין של זמן דו"ח חזק של הריבעון והניר עף השורטים מעונינים להפיל את המניה כי הם רוצים להעיף את השורטים שהתקסו בהם לצערי הפעם זה לא ילך ויגמר רע מאוד מפחינתם הוזהרתם שבוע טוב
- 3.אביב 21/04/2014 14:01הגב לתגובה זו2014 עד אפריל נשאר מדשדש במקום ,,,,,וכאן עולה הדאגה ..מדד המשאיות ,,,תחבורה ימית כולם מינאור תקועים במקום ....וזה קצת מעורר דאגה שמא הכלכלה נשארת תקוע במקום ,,,אולי הפסקת הזרמת הכספים מתחילה לעשות את שלה .....לא רק במשאיות רכבות וכל התחבורה הלא אווירית רואים עצירה ,,,אלא באופן כללי תוכניות בניה , חומרי בניה , הלבשה הנעלה מסעדות בידור רפואה הכל נעמד ....לכן הרבה ......??????לגבי ההמשך ,,,,במבט על תעסוקה בסקטור הפיננסי גם כאן ירידה תלולה במועסקים ,,,,הרבה סימני שאלה בכל אינדיקטור
- 2.קליפ 21/04/2014 13:22הגב לתגובה זוסבלנות.....
- 1.שטוטי 21/04/2014 13:14הגב לתגובה זובמיץ גזר. הכיוון למטה חזק!
- מדבר ממשאלות ליבך ? (ל"ת)22 21/04/2014 17:22הגב לתגובה זו