נעילה ירוקה בוול סטריט: המדדים המובילים בשיא, הדאו ג'ונס עלה 0.1%

לאחר שנתוני המכירות הקמעונאיות לחודש יוני עלו פחות מהצפוי, המדדים המובילים עברו לעליות שערים קלות. סיטי דווחה את תוצאותיה הרבעוניות והכתה את התחזיות
ידידיה אפק | (4)

פורסם לראשונה ב-15:38 15.07.2013

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה חיובית לאחר שמוקדם יותר המדדים דשדשו באדום. ברקע למסחר, עונת הדוחות נמשכה גם היום, עם ענקית הבנקאות סיטיגרופ שהכתה את התחזיות המוקדמות. במוקד עמדו מספר נתוני מאקרו, ובראשם המכירות הקמעונאיות שפורסמו טרם פתיחת המסחר.

כך, מדד הדאו ג'ונס עלה 0.14%, הנאסד"ק הוסיף 0.21%, ומדד ה-S&P 500 טיפס 0.14%. החוזים על הזהב הוסיפו 0.5% לערכם, וננעלו ברמה של 1,284 דולר לאונקיה, והחוזים על הנפט הוסיפו 0.4% לרמה של 106.3 דולר לחבית.

כאמור, נתוני המכירות הקמעונאיות עמדו במרכז תשומת לב המשקיעים, כאשר הצפי היה לעלייה נוספת, מה שציין את הרבעון ה-14 ברציפות שהמכירות עולות. "הנתונים צפויים לאשר את דעת האנליסטים שלמרות קצת חולשה בתמ"ג, הצריכה המשמעותית של הצרכנים צומחת", אמר היום דייויד קלי, אסטרטג גלובלי בכיר בג'י פי מורגן.

ברחבי העולם, בורסות אסיה הוסיפו לעלות גם היום, לאחר שנתוני הצמיחה בסין עמדו בתחזיות של 7.5%. גם באירופה נמשכה המגמה החיובית מהשבוע שעבר, כאשר הדאקס הגרמני עלה 0.27%, הפוטסי טיפס 0.6%, והקאק בפריז הוסיף 0.6%.

את השבוע שעבר סגרו המדדים בוול סטריט בעליות שערים, כאשר הנאסד"ק עלה 0.61%, מדד הדאו ג'ונס עלה עלייה קלה בלבד, ומדד ה-S&P 500 הוסיף 0.31%.

יומן המאקרו

בשעה 15:30 (שעון ישראל) התפרסמו נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש יוני. בחודש מאי עלו המכירות ב-0.5% (לאחר תיקון), בעוד שנתוני המכירות ללא מכירות רכבים ודלק עלו ב-0.3% בלבד. האנליסטים ציפו לעלייה גדולה יותר לחודש יוני של 0.8%, אך בפועל עלו המכירות הקמעונאיות ב-0.4% בלבד. המכירות הקמעונאיות ללא מכירות הרכב נשארו ללא שינוי, בעוד שהמכירות ללא רכב ודלק ירדו ב-0.1%.

באותה שעה פורסם גם סקר האמפייר סטייט, שמודד את מצב העסקים הכללי במדינת ניו יורק. לאחר שרשם בחודש יוני עלייה לרמה של 7.84 נקודות, צפי האנליסטים עמד על ירידה קטנה לרמה של 5 נקודות בחודש יולי. בפועל עלה הנתון במפתיע, לרמה של 9.46 נקודות. זוהי הרמה הדבוהה ביותר לסקר האמפייר סטייט מאז חודש מרץ האחרון.

בשעה 17:00 (שעון ישראל) פורסמו נתוני מלאי העסקים, שעלו ב-0.3% בחודש אפריל. צפי האנליסטים טרם הפרסום היה להמשך המגמה, ללא שינוי בחודש מאי. בפועל עלה מלאי העסקים ב-0.1%. יחס המלאי למכירות, שמהווה מדד חשוב למצב העסקים, ירד מעט ל-1.29 לעומת 1.3 בחודשיים האחרונים.

מניות במרכז

עונת הדוחות, שהחלה בשבוע שעבר עם אלקואה ושני בנקים גדולים, המשיכה היום עם תוצאותיה של סיטיגרופ (סימול: C). בנק ההשקעות האמריקני עלה על תחזיות האנליסטים ברווח הנקי ובהכנסות. הרווח הרבעוני עלה ביותר מ-40% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, כאשר הרווח למניה עומד על 1.34 דולר למניה. גם בשורת ההכנסות עלתה החברה על התחזיות המוקדמות.

מניית חברת התקשורת ליפ וויירלס (סימול: LEAP) זינקה יותר מ-100% במהלך היום, לאחר שענקית התקשורת AT&T (סימול: T) דיווחה ביום ו' האחרון כי הסכימה לרכוש את החברה תמורת 15 דולר למניה, מה שנותן לחברה שווי שוק של 1.19 מיליארד דולר.

ישראליות במרכז

מניית אלווריון (סימול: ALVR) לא נסחרה היום בנאסד"ק, לאחר שדירקטוריון החברה אישר אמש את פירוק החברה, והיום אף מונה לה כונס נכסים. חברת ההי-טק הפועלת בתחום ה-WiMAX, הודיעה ש שהוגשה בשבוע שעבר ע"י בנק סיליקון ואלי מארה"ב בגין חוב של 3.2 מיליון דולר.

מניה נוספת שמשכה עניין היא גיוון (סימול: GIVN), שעולה ב-4.77% עם פתיחת המסחר, על רקע הודעת חברת הביומד הבוקר כי קיבלה אישור ביפן לשיווק גלולת ה-PillCam Colon.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    איך בדיוק בשעה 15.38 ידעת שוולסטריט יורדת? (ל"ת)
    גל 15/07/2013 19:33
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מכרתי קולים.רווח 1500000 שחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    העורב 15/07/2013 17:52
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    למה דלק יורדת? (ל"ת)
    זאוס הסקסע 15/07/2013 16:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנליסט חול 15/07/2013 16:18
    הגב לתגובה זו
    למרות שנתתם לנתון יותר מידי חשיבות כדי שתבינו שנתון מכירות הקמעונאיות הינו תכנון לנתון שכבר הוצג בעבר לחודש יוני ולכן אין לו השפעה כמעט.
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: