דובר הבית הלבן: "יהיה נהדר להעביר את רפורמת המס עד פגרת הקיץ, אך נדאג שנעשה זאת כראוי"

איתן יונסי |

המשקיעים בוול סטריט שלחו את המניות לראלי מרשים בציפייה לכך שטראמפ יזניק את הכלכלה האמריקנית בעזרת הרפורמה במס אותה קידם במהלך קמפיין הבחירות שלו. בכירים בממשלתו של טראמפ, כמו למשל שר האוצר סטיבן מנוצ'ין, הציבו בעבר את חודש אוגוסט כתאריך יעד להעברת הרפורמה במס אותה מתכנן טראמפ, לפני שהקונגרס יצא לפגרת הקיץ.

אמש אמר שון ספייסר, דובר הבית הלבן, כי הוא ישמח לראות את הרפורמה במס עובר עד חודש אוגוסט אך לא התחייב שכך אכן יהיה. ספייסר מסר לתקשורת במהלך התדרוך היומי כי "זו תהיה הזדמנות נהדרת להעביר את הרפורמה לפני הפגרה באוגוסט, אך אנחנו נוודא שנעשה זאת כראוי".

דבריו של ספייסר מגיעים לאחר דיווח של סוכנות הידיעות AP כי טראמפ "השליך" את רפורמת המס שקידם במהלך קמפיין הבחירות שלו וחזר לשלבים המוקדמים של מציאת תכנית חדשה שתזכה למספיק תמיכה בכדי לעבור בקונגרס (שלא כמו מה שקרה עם רפורמת ביטוחי הבריאות). במידה וטראמפ אכן יצליח להעביר את החקיקה, תהיה זאת רפורמת המס הראשונה שתעבור בהצלחה בקונגרס מאז שנת 1986, אך זאת לא צפויה להיות משימה פשוטה מכיוון וכבר צצו קשיים ואיי הסכמות בין מחוקקים ואנשי עסקים בנוגע לרפורמה. יש לציין כי מנהיג הרוב בסנאט, מיץ' מקונל, אמר כי הרפורמה במס ככל הנראה לא תעבור לפני אוגוסט.

ספייסר הכחיש אמש כי העברת הרפורמה במס "נדחקת" אך הוסיף כי שיחות מוקדמות עם מחוקקים ואנשי עסקים בנוגע לדרך שבה הרפורמה תיושם הן בגדר "ההתחלה של התהליך". דובר הבית הלבן הוסיף כי הוא מקווה אזרחי ארה"ב יהנו מקיצוץ במס עד שיגישו את החזרי המס שלהם באביב הבא.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.