דובר הבית הלבן: "יהיה נהדר להעביר את רפורמת המס עד פגרת הקיץ, אך נדאג שנעשה זאת כראוי"

איתן יונסי |

המשקיעים בוול סטריט שלחו את המניות לראלי מרשים בציפייה לכך שטראמפ יזניק את הכלכלה האמריקנית בעזרת הרפורמה במס אותה קידם במהלך קמפיין הבחירות שלו. בכירים בממשלתו של טראמפ, כמו למשל שר האוצר סטיבן מנוצ'ין, הציבו בעבר את חודש אוגוסט כתאריך יעד להעברת הרפורמה במס אותה מתכנן טראמפ, לפני שהקונגרס יצא לפגרת הקיץ.

אמש אמר שון ספייסר, דובר הבית הלבן, כי הוא ישמח לראות את הרפורמה במס עובר עד חודש אוגוסט אך לא התחייב שכך אכן יהיה. ספייסר מסר לתקשורת במהלך התדרוך היומי כי "זו תהיה הזדמנות נהדרת להעביר את הרפורמה לפני הפגרה באוגוסט, אך אנחנו נוודא שנעשה זאת כראוי".

דבריו של ספייסר מגיעים לאחר דיווח של סוכנות הידיעות AP כי טראמפ "השליך" את רפורמת המס שקידם במהלך קמפיין הבחירות שלו וחזר לשלבים המוקדמים של מציאת תכנית חדשה שתזכה למספיק תמיכה בכדי לעבור בקונגרס (שלא כמו מה שקרה עם רפורמת ביטוחי הבריאות). במידה וטראמפ אכן יצליח להעביר את החקיקה, תהיה זאת רפורמת המס הראשונה שתעבור בהצלחה בקונגרס מאז שנת 1986, אך זאת לא צפויה להיות משימה פשוטה מכיוון וכבר צצו קשיים ואיי הסכמות בין מחוקקים ואנשי עסקים בנוגע לרפורמה. יש לציין כי מנהיג הרוב בסנאט, מיץ' מקונל, אמר כי הרפורמה במס ככל הנראה לא תעבור לפני אוגוסט.

ספייסר הכחיש אמש כי העברת הרפורמה במס "נדחקת" אך הוסיף כי שיחות מוקדמות עם מחוקקים ואנשי עסקים בנוגע לדרך שבה הרפורמה תיושם הן בגדר "ההתחלה של התהליך". דובר הבית הלבן הוסיף כי הוא מקווה אזרחי ארה"ב יהנו מקיצוץ במס עד שיגישו את החזרי המס שלהם באביב הבא.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
twitter logo טוויטר
צילום: לוגו

המלצה חזקה: "לאחר פרסום הדוחות, מניית טוויטר תזנק עד ל-60%"

ההערכה של אנליסט ג'וזף גרינקורן מגיעה בעקבות החשיפה של שיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות בתחום החיפוש והתוכן
שרות Bizportal |
נושאים בכתבה טוויטר
ארבעה ימים לאחר פרסום דוחות הפיננסיים של טוויטר וזינוק של 16%, חלק מהאנליסטים עדיין לא נרגעו מהתוצאות וחוזים כי זו רק ההתחלה בעליית הערך של המניה. בדוח  הפיננסי האחרון של טוויטר נצפתה העלייה המתונה ביותר בגידול מספר המשתמשים של טוויטר מאז החלה לדווח החברה – 1.4% בלבד המשקפים הצטרפות של 4 מיליון משתמשים בלבד. מאידך באותו דו"ח טוויטר דיווחה על הכפלה של ההכנסות שלה ל-479 מיליון דולר, בשורת ההכנסות, עקפה טוויטר את תחזיות האנליסטים ב-97% ולכן המניה שלה הגיבה בהתאם. "פוטנציאל הצמיחה של טוויטר הוא עצום, במיוחד במדינות מחוץ לארה"ב, טוויטר הוכיחה שהמודל העסקי שלה עובד מצוין והוא צפוי להניב לה הכנסות ורווחים גדולים עוד יותר בטווח הארוך", כך אמר ג'וז'ף גרינקורן, מומחה מדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ.  טוויטר הושפעה כמעט לחלוטין מעלייה בכל הפרמטרים בתחום הפרסום של החברה. מחיר קליק על מודעות עלה בממוצע ב-10% ובמקביל נרשמה עלייה של כ-70% ב-Ad engagement כשהמשמעות היא שטוויטר מפרסמת יותר עבור הלקוחות שלה.   גרינקורן ציין כי החדשות הטובות לעתיד של טוויטר הן משיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות מתחום החיפוש והתוכן. החברה המהותית ביותר שטוויטר חתמה איתה לאחרונה על שיתוף פעולה היא גוגל ששולטת כיום בכ-75% משוק החיפוש האמריקני שלה בלבד יש 12 מיליארד חיפושים בחודש. עמודים רלוונטיים בטוויטר צפויים להיכנס באופן אורגני לשורות החיפוש של גוגל, דבר שאמור להגדיל משמעותית את השימוש בטוויטר מצד הגולשים של גוגל. טוויטר תיהנה גם מהגדלה של עוגת הפרסום של גוגל. בניגוד למערכת הסגורה יחסית של פייסבוק, טוויטר אמורה לצאת החוצה לכלל משתמשי האינטרנט בעולם בהתאם לנושא הרלוונטי. חברות נוספות שמשתפות פעולה בתחום הפרסום הן יאהו יפן ופליפבורד. גרינקורן מעריך כי טוויטר תחתום על עסקות נוספות לשיתופי פעולה עם חברות כמו באיידו – מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין, בינג של מיקרוסופט ו-AOL. בסין פוטנציאל הצמיחה במיוחד בהתחלה יהיה מעט מוגבל בשל הצנזורה הסינית אך בסופו של דבר, השוק הסיני עצום ויש בו פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד. אנליסטים ומשקיעים לא באמת הפנימו את צמיחת עולם האינטרנט והחיבור של המשתמשים לרשת בכל זמן ובכל מקום. כבר היום יש כ-3 מיליארד משתמשים באינטרנט ברחבי העולם, מדובר בעלייה של כ-6.5% לעומת השנה שעברה כשיותר ויותר משתמשים ממשיכים להתחבר לאינטרנט במדינות מתפתחות כשבראשן סין והודו. מדובר כאן בקצב גידול המאפשר צמיחה לכל חברות האינטרנט והמדיה החברתית מעבר לגבולות הקיימים כיום. גרינקורן מעריך כי שיתוף הפעולה של טוויטר עם גוגל חשוב לטוויטר לא רק בשל השליטה של גוגל בשוק האמריקני, אלא גם בזכות הגישה של גוגל לכלל העולם. שיתוף הפעולה הזו צפוי בעתיד ליצור אפיק הכנסה חשוב נוסף ממפרסמים במקומות אחרים בעולם מחוץ לארה"ב. להערכתו, שיעור המשתמשים האקטיביים הקבועים בטוויטר גם הוא צפוי לעלות ברבעונים הקרובים, דבר שיעלה את ערך הפרסומות בטוויטר וכך גם את המחיר שלהן למפרסמים.