הצרכנים בארה"ב עוברים לרכישות מקוונות וחברת אמאזון היא המרוויחה העיקרית

איתן יונסי | (1)
נושאים בכתבה אמזון וול סטריט

בזמן שהקונים האמריקנים עוברים ממהרים לרכוש את המתנות של הרגע האחרון לקראת החגים בארה"ב, ניתן לראות שינוי חד בהרגלי הקניות המקוונות. הלקוחות עברו בהמוניהם לבצע את הקניות באתר עיקרי - אמאזון.

קן פרקינס, נשיא ברת Retail Metrics, אמר כי "הצרכנים החלו לעבור לרכישות מקוונות בתקופת החגים של 2014 ומגמה זו הלכה וגדלה השנה. הלקוחות מבצעים את הרכישות באמצעות מכשירים ניידים והקניות דרך האינטרנט צומחות בקצב פנומנלי".

לפי Adobe Digitl, הקניות ב-"יום שישי השחור" ו-"סייבר מאנדי" הגיעו לסכום של מעל 300 מיליארד דולר ושברו שיא לקניות מקוונות ביום אחד. בתקופת החגים הנוכחית, הרכישות בכל יום הגיעו כמעט לכדי כמעט מיליארד דולר.

חברת Slice Intelligance בדקו 1.7 מיליון קבלות לרכישות מקוונות שנאספו מאז תחילת חודש נובמבר ועד ה-16 לחודש דצמבר, וגילו שהחלק העיקרי של הקניות התבצעו דרך אמאזון. חברת הענק זכתה בנתח של כ-36.9% מסך הרכישות, כאשר חברת Best Buy הגיעו למקום השני עם שיעור נמוך בהרבה העומד על כ-3.9%. חברת Target השיגה 2.9% מהמכירות, וול-מארט השיגה 2.7% בלבד, ואילו מייסיז' הגיעה ל-2.5%.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בורסה 26/12/2016 10:13
    הגב לתגובה זו
    אנשים ממשיכים לשפר את החיים שלהם לקנות עוד ועוד מוצרים כדי להעלות את רמת החיים שלהם קפיטליזם הוא טוב לכולם. כולם מרוויחים אנשים קונים עוד מוצרי צריכה וחברות צוברות רווחים הבורסה ממשיך לעלות. מניית אמזון שווה עוד מעט 1000 דולר

החברה הסינית שזינקה 9.8% בניו יורק לאחר דו"ח חיובי במיוחד

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה עליות
היום מתקיים בוול סטריט מסחר מקוצר כאשר הוא מסתיים בשעה 19:00 בעקבות חג ההודיה. אם כי לעיתים גם מסחר מקוצר ישנן תנועות חריגות במסחר. מניית חברת סיטריפ (Ctrip) זינקה 10.8% במסחר ברקע לפרסום הדו"ח הרבעוני שלה. בנוסף מניית החברה זכתה להעלת דירוג מקרב אנליסטים. סיטריפ הינה חברה בעלת אתר לרכישת חופשות בסין והנהלתה ממוקמת בהונג קונג (סימול: CTRP).  בשורה התחתונה החברה הרוויחה 17 סנט למניה, לעומת צפי השוק שעמד על 11 סנט. בשורה העליונה החברה הכניסה 835.5 מיליון דולר, לעומת צפי שוק של 801.8 מיליון דולר. החברה מסרה כי מכירת כרטיסי הנסיעות צמחה ב-101% בתוך שנה. בתוך כך, HSBC העלו את דירוג מניית החברה לרמה של "רכוש" מ"החזק". יעד מחיר מניית החברה עלה מ-53 דולר ל-46.  סיטריפ הודיעה כי חתמה על הסכם עם חברת סקיסקנר (Skyscanner), שתרכוש את אתר החופשות הסקוטי. שווי הרכישה עומד על 1.74 מיליארד דולר.  מניית חברת סיטריפ עלתה מתחילת השנה כ-23%. מתוך כך שווי השוק שלה מגיע לכ-34 מיליארד דולר.