לא עוד משווקת אלקטרונית: מזון תצא בקו מוצרים ביתיים ומזון משלה

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה אמזון

לאחר שאתמול פורסם כי חברת גוגל GOOGLE תחל לאפשר מכירה ישירה דרך מנוע החיפוש שלה ובתוך כך הכריזה תחרות מול אמזון AMZON COM, נודע היום כי גם אמזון לא קופא על השמרים. החברה שעד כה שימשה כאתר לשיווק מוצרים דרך האינטרנט בלבד, תחל גם בייצור ושיווק של מוצרים אוטונומים של החברה.

כבר בהווה אמזון מספקת מספר מוצרים ללקוחות פרימיום שרשומים אצלה במערכת. מעתה, על פי הוול סטריט ג'ורנל, החברה תבקש להרחיב את קו המוצרים שלה לשאר הלקוחות שעושים שימוש בשירותיה לכדי חפצי בית ומוצרי מזון.

אילו מוצרי מזון אמזון תמכור לאמריקנים? חלב, דגני בוקר, פסטה, קפה וויטמינים. כמו כן החברה תמכור מוצרי ניקוי.  

חברות השיווק הגדולות בארה"ב כמו קוסקו וול מארט משתמשות בצד שליליש לשווק את המוצרים שלהם באינטרנט. כלומר, במילים אחרות, אמזון נכנסת לתחום פעילות שכבר נתון בידי החברות הגדולות לשיווק בארה"ב.  

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

מכה נוספת לפייסבוק: עשויה לשלם קנס עצום למס הכנסה האמריקני

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה פייסבוק
פייסבוק עשוייה בקרוב לשלם מיליארדים למס הכנסה. החברה הודיעה אתמול כי מס הכנסה האמריקני חוקר את רישומה של נכסי החברה באירלנד אשר מאפשרת פוטר משמעותי ממיסים.  הקנס שמרחף מעל לראשה של פייסבוק יכול להגיע עד לכדי 5 מיליארד דולר - לא כולל ריבית. בתוך כך מודיעה הנהלת הרשת החברתית כי קנס שכזה יהיה בעל השלכות ברורות על מצבה הפיננסי.   הפעם הראשונה שבה פורסמה ההסתבכות של פייסבוק עם רשות המיסים הייתה לפני שלושה שבועות. זאת כאשר ממשלת ארה"ב הגישה תביעה נגד פייסבוק שאילצה אותה לחשוף מסמכים. אם כי דאז לא דובר על מהות העונש שפייסבוק אמורה לקבל.  החקירה שמתנהלת נגד פייסבוק בודקת את התנהלותה מאז שנת 2010 דאז העבירה את כל הפעילות שלה מארה"ב וקנדה אל אירלנד. אירלנד בשנים האחרונות משמשת מעין מקלט מס לכל חברות הטכנולוגיה הגדולות. מס החברות באירלנד הוא מהנמוכים באירופה כדי לעודד השקעה מחוץ למדינה. חלק מהתאגידים הבינלאומיים משלמים מס נמוך הרבה יותר, הודות להטבות ממשלתיות ולתרגילים חשבונאיים. הודעתה של פייסבוק מגיעה לאחר שביום רביעי, פרסמה את הדו"ח הרבעוני שלה. פייסבוק הציגה הכנסות עתק של  6.44 מיליארד דולר. אם כי בד בבד סמנכ"ל הכספים של החברה טען כי מבחינת פרסום ברשת החברתית, הם הגיעו לנקודת האופטימום.