לא עוד משווקת אלקטרונית: מזון תצא בקו מוצרים ביתיים ומזון משלה
לאחר שאתמול פורסם כי חברת גוגל GOOGLE תחל לאפשר מכירה ישירה דרך מנוע החיפוש שלה ובתוך כך הכריזה תחרות מול אמזון AMZON COM, נודע היום כי גם אמזון לא קופא על השמרים. החברה שעד כה שימשה כאתר לשיווק מוצרים דרך האינטרנט בלבד, תחל גם בייצור ושיווק של מוצרים אוטונומים של החברה.
כבר בהווה אמזון מספקת מספר מוצרים ללקוחות פרימיום שרשומים אצלה במערכת. מעתה, על פי הוול סטריט ג'ורנל, החברה תבקש להרחיב את קו המוצרים שלה לשאר הלקוחות שעושים שימוש בשירותיה לכדי חפצי בית ומוצרי מזון.
אילו מוצרי מזון אמזון תמכור לאמריקנים? חלב, דגני בוקר, פסטה, קפה וויטמינים. כמו כן החברה תמכור מוצרי ניקוי.
חברות השיווק הגדולות בארה"ב כמו קוסקו וול מארט משתמשות בצד שליליש לשווק את המוצרים שלהם באינטרנט. כלומר, במילים אחרות, אמזון נכנסת לתחום פעילות שכבר נתון בידי החברות הגדולות לשיווק בארה"ב.
פחד ותאוות בצע בוול סטריט: המדד שיכול לעזור לכם לתזמן את השוק
שוק המניות יכול להיות מקום מבלבל במיוחד עבור משקיעים חדשים. יום אחד המסכים צבועים ירוק והאופטימיות בשמיים, וביום הבא המדדים יכולים ליפול בחדות כשהסנטימנט משתנה בפתאומיות. אחת השיטות לניתוח המגמות בשוק מסבירה שהשוק נע מעלה ומטה בגלל המשקיעים הקונים והמוכרים שמונעים בעיקר על ידי שני רגשות פחד ותאוות בצע.
שיטה זו הולכת יד ביד עם הגישה הקונטרריאנית, שאומרת שכאשר כולם אומרים למכור עליך לקנות מניות, וכשכולם אומרים לקנות אז הגיע הזמן למכור. הרעיון די פשוט אם השוק מונע על ידי תאוות בצע, אז המשקיעים מצפים לתשואה גבוהה מדי והשוק יתקן זאת תוך זמן קצר, באמצעות ירידות שערים. אם השוק מונע על ידי פחד, אז המשקיעים מעריכים בחסר את השוק, וברגע שהפחד הרגעי יעבור השוק יחזור לטפס.
מקובל לבחון את רמת הפחד בשוק המניות האמריקני באמצעות 'מדד הפחד', או ה-VIX, שנמצא כיום ברמות שפל של כלל הזמנים. אבל שיטה זו מוגבלת ואינה משקללת גורמים רבים המשפיעים על החלטות המשקיעים, כמו תשואת האג"ח הממשלתי שמהווה אלטרנטיבה בטוחה למניות, או מומנטום ארוך טווח בשוק.
מדד ה'גריד' וה'פחד'
באתר האינטרנט של רשת CNN פיתחו כלי חדש שמודד את רמת הפחד ותאוות הבצע בשוק המניות האמריקני (
