למרות האופציה בחוזה: הפועל ב"ש תפתח את החוזה של ברדה - זו הסיבה
במקביל לטלטלה בשוק המאמנים הישראלי, הפועל באר שבע ואליניב ברדה מכניסות את המשא ומתן להילוך גבוה. לביזספורט נודע כי המאמן מקבל כל הזמן הצעות מעבר לים, אבל במקביל - במועדון מתכוון לממש את האופציה בחוזהו ולא רוצים שיעזוב.
ההצלחה של ברדה, בעיקר בחלק השני של העונה, לא נעלמה מעיני אלונה ברקת. היא מבינה שהיא צריכה לגרום לו לבטל הצעות אחרות ולכן ההערכה היא שבבאר שבע יציעו לפתוח את ההסכם ולשדרג את שכרו ב-10% - מה שאומר שירוויח בערך 40 אלף שקל נטו לחודש. בימים האחרונים ישנו ניסיון לקיים פגישה שתיערך במהלך אפריל, בה יסוכמו התנאים הסופיים.
לברדה אין כרגע אף הצעה אחרת מישראל מהטעם הפשוט שכרגע מכבי חיפה ומכבי תל אביב רוצות להמשיך להעסיק את המאמנים שלהן. מבחינת מכבי תל אביב קין יישאר, אלא אם יקבל הצעה מאירופה שלא יוכל לסרב לה. מסר ברוח הזו הועבר גם לברק בכר. מלבד העובדה הזאת, ברדה לא מתכוון, לפחות בשלב זה, לאמן בקבוצה ישראלית אחרת. מבחינתו, באר שבע היא הקבוצה הטובה ביותר בה יוכל לאמן ומכאן יתפתח, כשההערכה היא שייצא לאירופה אחרי שיסיים את הפרק במועדון. ברדה שיחק בעבר בבלגיה, הוא בקשרים טובים עם סוכנים ומנהלים מקצועיים באירופה ויכול להיות שנראה אותו מעבר לים בעוד שנה.
מעבר לצד המקצועי, ברדה משפיע מאוד על חדר ההלבשה של הקבוצה. לנושא הזה יש חשיבות עליונה - ברקת יודעת שזה חלק ממה שהוציא את הקבוצה מהמשבר בתחילת העונה - זו הסיבה שהיא מוכנה לשדרג את חוזהו במועדון.
- מי צודק, אלונה ברקת או אוהדי ב"ש ומה המאמן הבא חייב לקחת בחשבון?
- חזרה על אותה טעות: הפועל באר שבע פישלה שוב והפסידה גביע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שחקן אחר שהמשא ומתן איתו נמשך הוא הבלם איאד אבו עביד - השחקן רוצה לעזוב לאירופה, אבל הוא במועדון הציעו לו חוזה לשנתיים. מיגל ויטור דורש חוזה לשנתיים, כשבמועדון הציעו לו חוזה לעונה אחת.
- 3.טל 01/04/2024 09:01הגב לתגובה זוישאר בארץ !!!
- 2.מה אתה דפ!ק 31/03/2024 18:22הגב לתגובה זומה הקשר ברק בכר? הוא לא במכבי חיפה כבר שנה
- 1.בשורה התחתונה לא הביא אליפות!!! (ל"ת)מכביסט 31/03/2024 14:01הגב לתגובה זו
- חתואל 01/04/2024 00:07הגב לתגובה זותחליפו 4 מאמנים העונה ותביאו אליפות

נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
אחרי הדחה, פיצויים 70 מיליון דולר, מה יהיה הצעד הבא של כריסטיאן הורנר בפורמולה 1
כריסטיאן הורנר, האיש שהפך את רד בול לאימפריה של הפורמולה 1, סיים את דרכו באחת מהעזיבות המתוקשרות בתולדות הספורט המוטורי. אחרי שני עשורים בפסגה, שמונה אליפויות עולם לנהגים ושש ליצרניות, הורנר מצא את עצמו מחוץ לקבוצה שבנה מאפס אבל עם צ׳ק פיצויים מרשים שנע בין 60 ל־80 מיליון אירו. עכשיו, כשהאבק שקע, השאלה המרכזית היא לא מה היה, אלא מה יהיה: האם האיש שהמציא מחדש את ניהול קבוצות המרוצים יחזור לזירה והפעם מהצד של הבעלות?
כריסטיאן הורנר (במרכז) עם מקס וורסטפאן (מימין) בגרנד פרי הבריטי, המרוץ האחרון של הורנר בתפקיד (Getty Images/Red Bull Content Pool)
בהתחשב בגודל פיצויי הפיטורים, 60-80 מיליון יורו, תלוי לאיזה אתר מדיה מאמינים יותר, סיום המו״מ בין רד בול GmbH, ענקית משקאות האנרגיה והבעלים של קבוצת הפורמולה 1 הנושאת את שמה, לבין כריסטיאן הורנר, מי שמעשית ייסד את הקבוצה, ניהל אותה במשך 20 שנה, הוביל אותה לשמונה אליפויות עולם לנהגים ולשש אליפויות עולם ליצרניות, והודח ביולי האחרון, אחרי מאבק מתוקשר היטב שנמשך כמעט שנתיים, הרי משך המו״מ היה קצר ביותר. להורנר, ככל הנראה מנהל הקבוצה בעל השכר הגבוה ביותר בפורמולה 1, 10-12 מיליון יורו לעונה, נותרו עוד חמש שנים לסיום חוזהו, והחברה הפרטית העדיפה לסיים את הפרשה במהירות במקום להיגרר בין בתי משפט במשך שנים. מצידו, גם הורנר רצה לסיים את הפרשה, כדי שיוכל להתפנות לפרויקט הבא שלו, שרבים סבורים שיהיה בפורמולה 1, זירה שבה הוא זכה להצלחות כרון דניס, פרנק ויליאמס, טוטו וולף, ואפילו אנצו פרארי, אולם להבדיל מהם הוא היה שכיר, שברגע שהמעסיק הגיע למסקנה שנוכחותו פוגעת בקבוצה יותר מאשר מסייעת לה, הוא לא היסס לוותר על שירותיו מהיום למחר.
הורנר (51) צפוי לנצל את הטרנפורמציה העוברת כיום על סדרת הפורמולה 1 ומבנה הבעלות על הקבוצות, כדי למצוא את דרכו חזרה אל הספורט. אם בשנות ה-50׳ קבוצות נשלטו ע״י יצרניות רכב – מרצדס, מזראטי, אלפא רומיאו ועוד - החל משנות ה-60׳ נוסדה באי הבריטי תעשיית מרוצים שמתוכה צמחו קבוצות מרוצים עצמאיות, שרובן נעלמו ונשכחו ואחדות מהן, דוגמת מקלארן, ויליאמס עדיין פעילות. בשנים האחרונות מתקבע דפוס חדש של בעלות, ובו מדובר בשת״פ בין יצרניות רכב לבין משקיעים, לעיתים משקיעים פיננסיים בלבד, לעיתים משקיעים אסטרטגיים.
- בראד פיט על המסלול - הצלחה לסרט F1 של אפל; האם הסרט יזניק את הפורמולה 1 לשיאים חדשים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מקס וורסטפאן חוגג זכיה ראשונה באליפות עולם לנהגים בסיום הגרנד פרי של אבו דאבי 2021. עוד אליפות לאוסף של הורנר (Getty Images/Red Bull Content Pool)

נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
אחרי הדחה, פיצויים 70 מיליון דולר, מה יהיה הצעד הבא של כריסטיאן הורנר בפורמולה 1
כריסטיאן הורנר, האיש שהפך את רד בול לאימפריה של הפורמולה 1, סיים את דרכו באחת מהעזיבות המתוקשרות בתולדות הספורט המוטורי. אחרי שני עשורים בפסגה, שמונה אליפויות עולם לנהגים ושש ליצרניות, הורנר מצא את עצמו מחוץ לקבוצה שבנה מאפס אבל עם צ׳ק פיצויים מרשים שנע בין 60 ל־80 מיליון אירו. עכשיו, כשהאבק שקע, השאלה המרכזית היא לא מה היה, אלא מה יהיה: האם האיש שהמציא מחדש את ניהול קבוצות המרוצים יחזור לזירה והפעם מהצד של הבעלות?
כריסטיאן הורנר (במרכז) עם מקס וורסטפאן (מימין) בגרנד פרי הבריטי, המרוץ האחרון של הורנר בתפקיד (Getty Images/Red Bull Content Pool)
בהתחשב בגודל פיצויי הפיטורים, 60-80 מיליון יורו, תלוי לאיזה אתר מדיה מאמינים יותר, סיום המו״מ בין רד בול GmbH, ענקית משקאות האנרגיה והבעלים של קבוצת הפורמולה 1 הנושאת את שמה, לבין כריסטיאן הורנר, מי שמעשית ייסד את הקבוצה, ניהל אותה במשך 20 שנה, הוביל אותה לשמונה אליפויות עולם לנהגים ולשש אליפויות עולם ליצרניות, והודח ביולי האחרון, אחרי מאבק מתוקשר היטב שנמשך כמעט שנתיים, הרי משך המו״מ היה קצר ביותר. להורנר, ככל הנראה מנהל הקבוצה בעל השכר הגבוה ביותר בפורמולה 1, 10-12 מיליון יורו לעונה, נותרו עוד חמש שנים לסיום חוזהו, והחברה הפרטית העדיפה לסיים את הפרשה במהירות במקום להיגרר בין בתי משפט במשך שנים. מצידו, גם הורנר רצה לסיים את הפרשה, כדי שיוכל להתפנות לפרויקט הבא שלו, שרבים סבורים שיהיה בפורמולה 1, זירה שבה הוא זכה להצלחות כרון דניס, פרנק ויליאמס, טוטו וולף, ואפילו אנצו פרארי, אולם להבדיל מהם הוא היה שכיר, שברגע שהמעסיק הגיע למסקנה שנוכחותו פוגעת בקבוצה יותר מאשר מסייעת לה, הוא לא היסס לוותר על שירותיו מהיום למחר.
הורנר (51) צפוי לנצל את הטרנפורמציה העוברת כיום על סדרת הפורמולה 1 ומבנה הבעלות על הקבוצות, כדי למצוא את דרכו חזרה אל הספורט. אם בשנות ה-50׳ קבוצות נשלטו ע״י יצרניות רכב – מרצדס, מזראטי, אלפא רומיאו ועוד - החל משנות ה-60׳ נוסדה באי הבריטי תעשיית מרוצים שמתוכה צמחו קבוצות מרוצים עצמאיות, שרובן נעלמו ונשכחו ואחדות מהן, דוגמת מקלארן, ויליאמס עדיין פעילות. בשנים האחרונות מתקבע דפוס חדש של בעלות, ובו מדובר בשת״פ בין יצרניות רכב לבין משקיעים, לעיתים משקיעים פיננסיים בלבד, לעיתים משקיעים אסטרטגיים.
- בראד פיט על המסלול - הצלחה לסרט F1 של אפל; האם הסרט יזניק את הפורמולה 1 לשיאים חדשים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מקס וורסטפאן חוגג זכיה ראשונה באליפות עולם לנהגים בסיום הגרנד פרי של אבו דאבי 2021. עוד אליפות לאוסף של הורנר (Getty Images/Red Bull Content Pool)