התחדשות עירונית בבת ים: 780 דירות חדשות ייבנו
הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) אישרה להפקדה את התוכנית להתחדשות עירונית ב'מתחם דליה' שבשכונת רמת הנשיא בבת ים.
שטח התוכנית הינו כ-36 דונם והיא ממוקמת בתחום שבין הרחובות כ"ט בנובמבר בצפון, הרב מימון מדרום, אנה פרנק ממערב ודליה במזרח.
התוכנית מקודמת על ידי חברת שפיר בשיתוף עיריית בת ים, כוללת מתחם מעורב שימושים ובו 780 יחידות דיור שיוקמו בשמונה מבנים- ארבעה מבנים של עד 10 קומות, ו-4 מבנים נוספים של עד 42 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 156 יוקצו עבור דירות קטנות.
שלושת מבני המגורים על רח' כ"ט בנובמבר המרכזי יבנו מעל שתי קומות מסד למסחר, משרדים ושטחי ציבור שיחזקו את הרחוב כציר עירוני משמעותי. שני מבני המגורים בלב המתחם מוצעים מעל שתי קומות של גני ילדים ומעונות יום. סה"כ כוללת התוכנית 21,000 מ"ר עבור שטחי ציבור.
במתחם מצויים כיום שישה מבני מגורים בני 4 קומות בהם 168 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש.
בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת הקמת רחוב חדש שיחבר בין הרחובות דליה לכ"ט בנובמבר, כדי לשפר את הקישוריות והנגישות. המתחם משורת היטב על ידי תחבורה ציבורית הממוקמים בסמיכות לו - נת"צ במסגרת "מהיר לעיר" (בתכנון מפורט לביצוע), הקו ה"אדום" שהינו קו רכבת קלה (בביצוע) וקו מטרו (בתכנון). כמו כן בתחום התוכנית יעבור שביל אופניים מהיר במסגרת פרויקט ה"אופנידן". כמו כן, חניות המתחם כולו מוצעות בתת הקרקע.
- 5.רון 22/11/2021 09:04הגב לתגובה זולבנות מיגדלים בעיר שבנוייה הכי גרוע מבחינת כבישים זו טעות פשוט טמטום
- 4.. 21/11/2021 19:25הגב לתגובה זוהורסים בניינים ובונים דיור לעשירים מגדלים לאנשים עשירים בכך מלאי דירות הקטנות קטן. צריך לעשות כמות של דירות קטנות!
- 3.אוי ואווי 21/11/2021 19:19הגב לתגובה זולא להאמין בכל האיזור בונים 40 קומות תוך 5 שנים נהפוך לשכונה הצפופה בעיר ובכלל , עם עומס בלתי נסבל על התשתיות, הצילוווווו.
- 2.למה כל תוכנית ישר דוחפים מסחר ותעסוקה? רק עוד פקקים (ל"ת)לא מובן 21/11/2021 16:50הגב לתגובה זו
- רואי 22/11/2021 02:43הגב לתגובה זובלבלת הכל, ככל שיש יותר עירוב שימושים יש פחות פקקים ותנועה ודווקא זה שישר דוחפים לכל תוכנית חניון עצום בגודלו מגדיל את הפקקים. לא אלאה אתכם בפרטים, אבל רק אומר שכשיש חנייה יש תור של אנשים(מכוניות) שמחכה לצאת בבוקר ותור שמחכה להיכנס אחר הצהריים.
- יהודית 21/11/2021 22:40הגב לתגובה זוסיוט לכל תושבי הסביבה. מה עם התשתיות, כבישים, חניות???
- 1.מעניין כמה תוספת קבלה כל דירה במטרים (ל"ת)יוסי 21/11/2021 16:09הגב לתגובה זו
משכנתא (גרוק)ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה
בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.
למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.
בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.
לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.
המגמה בשלושת החודשים האחרונים
בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.
- עלייה בפיגורי המשכנתאות - האם זה אות אזהרה למשק?
- משכנתאות ב-8.9 מיליארד שקל בספטמבר - למרות הירידה במכירות דירות - הכיצד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים,
והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.
מטרו קינג ג'ורג' (הדמייה נת"ע)חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל
מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.
הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת.
חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.
במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- הפקיעו את הקרקע – ועכשיו גם את הפיצוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.
