מטוס יונייטד איירליינס
צילום: N509FZ, ויקיפדיה

לקראת החגים האמריקאים: מספר הנוסעים חוזר לטרום הקורונה - וחברות התעופה ירוויחו

יותר מ-4.5 מיליון בני אדם צפויים לטוס בסופ"ש הקרוב, כמעט כמו המספרים ב-2019. אחרי הקורונה חברות התעופה רוצות לחגוג וזה יבוא לידי ביטוי גם בתוצאות שלהן לרבעון הרביעי
אלירן אלישע | (1)

חברות תעופה בארה"ב כבר החלו להכין את המטוסים שלהן לקראת חג ההודיה האמריקאי שיחול בסוף השבוע הקרוב. החברות מנערות את הניילונים מעל המטוסים מוקדם מהרגיל ומתכוננות למספרי נוסעים שנראו לאחרונה רק לפני פרוץ משבר הקורונה, כלומר בשנת 2019. יותר מ-4.5 מיליון בני אדם צפויים לטוס מיום רביעי עד ראשון - עלייה של 8% לעומת השנה שעברה ורק 2% פחות מהמספר 2019, לפי רשות התעופה האמריקאית.

אבל האם כל הסיבה היא 'אורגנית'? לא בטוח. החשש בוול סטריט - ואפילו אצל חברות התעופה עצמן - הוא שהגידול במספר הנוסעים הוא בגלל עובדים שיש להם לוחות זמנים גמישים יותר או שהם 'עובדים היברידיים', כאלה שיכולים לפתוח את המחשבים הניידים שלהם בכל מקום.

בכל מקרה, האמריקאים החלו לצאת לחג כבר בסוף השבוע שעבר, ושברו את הדפוסים המוכרים. על פי נתוני מינהל אבטחת התחבורה בארה"ב העונה התחילה ביום חמישי האחרון והיא המשיכה עד יום ראשון. ביום חמישי האחרון למשל, עברו יותר מ-2.3 מיליון נוסעים בשדות תעופה בארה"ב, דומה לנתונים ביום חמישי שלפני חג ההודיה בשנת 2019. ביום שישי, המספר הגיע ל-2.45 מיליון, ועקף את המספרים של ימי השיא בשנת 2021. הנתונים של יום שבת וראשון היו 2.15 מיליון ו-2.3 מיליון, בהתאמה - טוב יותר מנתוני 2021 ומעט מתחת לימים המקבילים ב-2019.

איך זה ישפיע על החברות?

לדברי האנליסטית של קוון, הלן בקר: "כל חברות התעופה צריכות ליהנות מהחוזק הזה, במיוחד מכיוון שאנו מצפים שהאמריקאים יחזרו שוב את נסיעותיהם ליעדים בינלאומיים בחג הזה", אמרה, כאשר היא ציינה שהדולר החזק מועיל גם לאמריקאים הנוסעים לחו"ל.

מניות חברות התעופה טיפסו לאחרונה באופן משמעותי, בעקבות התוצאות בעונת הדוחות לרבעון השלישי שהסתיימה זה עתה. החברות הכו את התחזיות, חלקן חזרו לרווח והציגו תחזיות טובות מצפי האנליסטים לרבעון הרביעי. אז נכון שעונת החגים כבר מתומחרת במידה רבה, ובכל זאת, חברות תעופה עשויות להפיק תועלת מתקופה ממושכת של ביקוש חזק ואולי הן ימשיכו להפתיע לטובה.

מה צופות חברות התעופה?

חברות התעופה מצפות כמובן למספרים גבוהים יותר מהשנה שעברה, אך כאמור 2% מתחת למספרי הנוסעים של שנת 2019.

כך למשל, דלתא איירליינס  DELTA AIR LINES (DAL) מצפה להסיע קרוב ל-6 מיליון נוסעים מה-18 בנובמבר עד ה-27 בנובמבר, מעט מתחת ל-6.3 מיליון עבור באותה התקופה בשנת 2019. המתחרה שלה, יונייטד איירליינס  UNITED AIRLINES (UAL), מצפה להטיס 5.5 מיליון נוסעים מנובמבר 18 עד 30 בנובמבר, עלייה של 12% לעומת השנה שעברה ודומה ל-2019.

ומה עם החברות הישראליות?

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אחד! וגם אחד! 23/11/2022 00:36
    הגב לתגובה זו
    לצערי נראה שמספר המאומתים ממשיך לעלות.
רובוטיקה  (רשתות)רובוטיקה (רשתות)

למה מניית הרובוטיקה הזאת מזנקת היום ב-80%?

חברת AMC Robotics, שפועלת מאז 2014 והשלימה לאחרונה מיזוג SPAC, מציגה רובוט אבטחה אוטונומי למחסנים, שווי שוק של כ־250 מיליון דולר והיקף מצומצם של מניות זמינות למסחר

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רובוטיקה

מניית AMC Robotics (AMCI) מזנקת ב-80%, יום אחד בלבד לאחר זינוק חד של כ־168%. העלייה האחרונה מצטרפת לגל עניין שנוצר סביב החברה בעקבות שורת התפתחויות עסקיות, ובראשן המעבר לשלב מסחור של טכנולוגיית הרובוטיקה מבוססת הבינה המלאכותית שפיתחה. בשוק רואים במהלך זה שינוי מהותי באופי החברה, ממיזם טכנולוגי בשלב מוקדם לחברה המבקשת לייצר הכנסות בפועל.

AMC Robotics פועלת מאז 2014, אך עד לאחרונה פעלה הרחק מאור הזרקורים של שוק ההון. פעילותה התמקדה בפיתוח פתרונות אבטחה חכמים, בעיקר באמצעות שילוב של ראייה ממוחשבת, עיבוד תמונה ובינה מלאכותית במערכות פיקוח וניטור. אחד המוצרים המרכזיים בפעילות ההיסטורית של החברה הוא קו מצלמות האבטחה YI, שנועד לשימושים מסחריים ותעשייתיים. עם השנים הרחיבה החברה את תחומי הפעילות שלה מעבר למצלמות, מתוך ניסיון להציע פתרונות אבטחה אוטונומיים ומבוססי תוכנה.

לאחרונה חשפה החברה רובוט ארבע-רגלי אוטונומי, המבוסס על טכנולוגיית Visual-AI, המיועד לסיורי אבטחה ותגובה לאירועים במחסנים, מרכזים לוגיסטיים ואתרים תעשייתיים. הרובוט נועד לפעול באופן עצמאי, לנווט בסביבה מורכבת ולהגיב לאירועים בזמן אמת. לפי תיאורי החברה, הרובוט משלב חיישנים מתקדמים עם יכולות עיבוד תמונה ובינה מלאכותית, ומסוגל לקבל החלטות תפעוליות ללא צורך במפעיל אנושי צמוד. השוק הלוגיסטי, שבו נרשמת מגמה מתמשכת של אוטומציה, נתפס כיעד המרכזי ליישום הטכנולוגיה.

מנכ״ל החברה, שון דה, אמר עם פרסום התוכניות למסחור כי החברה נכנסת לשלב חדש בפעילותה. לדבריו, השאיפה היא להביא לשוק מוצרים שיספקו רמת אוטומציה גבוהה יותר ללקוחות ארגוניים, תוך שיפור היעילות והבטיחות באתרי פעילות.


כבר לא שלד בורסאי

בתחילת דצמבר הושלם מיזוג שבמסגרתו חדלה החברה לפעול כשלד בורסאי מסוג SPAC, והחלה להיסחר כחברה תפעולית בנאסד״ק תחת הסימול AMCI. לפני המיזוג, פעילותה הציבורית של החברה הייתה מוגבלת להחזקת כספים בנאמנות, ללא פעילות עסקית שוטפת. עם השלמת העסקה שוחררו הכספים, והחברה קיבלה גישה להון שנועד לממן את המעבר משלב פיתוח לשלב מסחור.

וול סטריט שור וילדה (דאלי)וול סטריט שור וילדה (דאלי)
סקירה

וול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-1.8%, אנבידיה איבדה 4%

צוות גלובל |
נושאים בכתבה וול סטריט טסלה

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים, כאשר המשקיעים ניסו לפענח את משמעות נתוני המאקרו האחרונים עבור מדיניות הריבית של הפדרל ריזרב. מדד נאסד״ק ירד בכ־1.8%, S&P 500 איבד כ־1.2%, והדאו ג׳ונס נחלש בכ־0.5%. הירידות הגיעו לאחר פתיחה חיובית מתונה, אך חזרתו של הלחץ על מניות הטכנולוגיה הובילה לשינוי מגמה במהלך היום.

לאחר תקופה דלה בנתונים כלכליים, תשומת הלב הופנתה לדו״ח התעסוקה של נובמבר, שנתפס כרועש ולא חד־משמעי, ולציפייה לנתון מדד המחירים לצרכן שיפורסם ביום חמישי. במקביל, דבריו של חבר הנהלת הפד, כריסטופר וולר, סיפקו רמזים לכיוון העתידי: וולר אמר כי לבנק המרכזי עדיין יש מרחב להפחתות ריבית של כ־50 עד 100 נקודות בסיס, אך לא סיפק לוח זמנים ברור. מניות הטכנולוגיה עמדו שוב במרכז הלחץ, על רקע חששות מחודשים סביב השקעות עתק בתשתיות בינה מלאכותית. מניית אורקל צנחה בכמעט 6% לאחר דיווח שלפיו פרויקט מרכז נתונים בהיקף של 10 מיליארד דולר איבד את תמיכת אחד המממנים הפרטיים. הדיווח חידד את החששות בשוק לגבי מימון מבוסס חוב והתחייבויות חוץ־מאזניות, בזמן שהביקוש ל־AI עדיין נתון לסימני שאלה.

המשקיעים ממתינים כעת לדו״חות של מיקרון טכנולוגיות, שיפורסמו לאחר סיום המסחר, בתקווה לקבל אינדיקציה ברורה יותר לגבי הביקוש לשבבי AI, במיוחד עבור מערכות של אנבידיה. במקביל, מניית נטפליקס עלתה לאחר שדירקטוריון וורנר ברדרס דיסקברי קרא לבעלי המניות לדחות הצעת רכש מתחרה מצד פרמאונט, מהלך שהוסיף נדבך נוסף של עניין לזירת החברות, אך לא הצליח לשנות את הטון השלילי הכללי בשוק.


ביום המסחר הראשון: אנדרסן גרופ זינקה ב-30% - חברת המס והייעוץ, שקמה אחרי קריסת ארתור אנדרסן, גייסה 176 מיליון דולר לפי שווי של כ־2.3 מיליארד דולר ומבקשת להשתמש בשוק הציבורי כמנוע להתרחבות גלובלית.


קורסרה תרכוש את יודמי בעסקת מניות של 2.5 מיליארד דולר - העסקה, הצפויה להיסגר במחצית השנייה של השנה הבאה, משקפת האצה בתהליכי מיזוג בענף הלמידה הדיגיטלית על רקע האטה בצמיחה, שחיקת שווי והימור משותף על ביקוש גובר להכשרות מבוססות בינה מלאכותית בשוק העבודה.