לקראת החגים האמריקאים: מספר הנוסעים חוזר לטרום הקורונה - וחברות התעופה ירוויחו
חברות תעופה בארה"ב כבר החלו להכין את המטוסים שלהן לקראת חג ההודיה האמריקאי שיחול בסוף השבוע הקרוב. החברות מנערות את הניילונים מעל המטוסים מוקדם מהרגיל ומתכוננות למספרי נוסעים שנראו לאחרונה רק לפני פרוץ משבר הקורונה, כלומר בשנת 2019. יותר מ-4.5 מיליון בני אדם צפויים לטוס מיום רביעי עד ראשון - עלייה של 8% לעומת השנה שעברה ורק 2% פחות מהמספר 2019, לפי רשות התעופה האמריקאית.
אבל האם כל הסיבה היא 'אורגנית'? לא בטוח. החשש בוול סטריט - ואפילו אצל חברות התעופה עצמן - הוא שהגידול במספר הנוסעים הוא בגלל עובדים שיש להם לוחות זמנים גמישים יותר או שהם 'עובדים היברידיים', כאלה שיכולים לפתוח את המחשבים הניידים שלהם בכל מקום.
בכל מקרה, האמריקאים החלו לצאת לחג כבר בסוף השבוע שעבר, ושברו את הדפוסים המוכרים. על פי נתוני מינהל אבטחת התחבורה בארה"ב העונה התחילה ביום חמישי האחרון והיא המשיכה עד יום ראשון. ביום חמישי האחרון למשל, עברו יותר מ-2.3 מיליון נוסעים בשדות תעופה בארה"ב, דומה לנתונים ביום חמישי שלפני חג ההודיה בשנת 2019. ביום שישי, המספר הגיע ל-2.45 מיליון, ועקף את המספרים של ימי השיא בשנת 2021. הנתונים של יום שבת וראשון היו 2.15 מיליון ו-2.3 מיליון, בהתאמה - טוב יותר מנתוני 2021 ומעט מתחת לימים המקבילים ב-2019.
איך זה ישפיע על החברות?
לדברי האנליסטית של קוון, הלן בקר: "כל חברות התעופה צריכות ליהנות מהחוזק הזה, במיוחד מכיוון שאנו מצפים שהאמריקאים יחזרו שוב את נסיעותיהם ליעדים בינלאומיים בחג הזה", אמרה, כאשר היא ציינה שהדולר החזק מועיל גם לאמריקאים הנוסעים לחו"ל.
- חברה תשלם לסמנכ"ל לשעבר פדיון חופשה של 234 אלף ש'
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניות חברות התעופה טיפסו לאחרונה באופן משמעותי, בעקבות התוצאות בעונת הדוחות לרבעון השלישי שהסתיימה זה עתה. החברות הכו את התחזיות, חלקן חזרו לרווח והציגו תחזיות טובות מצפי האנליסטים לרבעון הרביעי. אז נכון שעונת החגים כבר מתומחרת במידה רבה, ובכל זאת, חברות תעופה עשויות להפיק תועלת מתקופה ממושכת של ביקוש חזק ואולי הן ימשיכו להפתיע לטובה.
מה צופות חברות התעופה?
חברות התעופה מצפות כמובן למספרים גבוהים יותר מהשנה שעברה, אך כאמור 2% מתחת למספרי הנוסעים של שנת 2019.
כך למשל, דלתא איירליינס DELTA AIR LINES (DAL) מצפה להסיע קרוב ל-6 מיליון נוסעים מה-18 בנובמבר עד ה-27 בנובמבר, מעט מתחת ל-6.3 מיליון עבור באותה התקופה בשנת 2019. המתחרה שלה, יונייטד איירליינס UNITED AIRLINES (UAL), מצפה להטיס 5.5 מיליון נוסעים מנובמבר 18 עד 30 בנובמבר, עלייה של 12% לעומת השנה שעברה ודומה ל-2019.
ומה עם החברות הישראליות?
- 1.אחד! וגם אחד! 23/11/2022 00:36הגב לתגובה זולצערי נראה שמספר המאומתים ממשיך לעלות.
אנבידיה"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית
מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.77% נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.
הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.
בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.
הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות
בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.
- אנבידיה תשקיע 2 מיליארד דולר בסינופסיס - עוד עסקה סיבובית?
- "זה העולם של אנבידיה, כל השאר משלמים שכר דירה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.
וול סטריט שור (גרוק)בואינג זינקה 10%, אינטל 8.7% והמניה שטסה ב-23%
טאואר זינקה 4.8%,
מניית אינטל Intel Corp 8.65% זינקה ב-8.7% על רקע שורה של דיווחים והערכות חיוביות, בראשם: הערכות חדשות בשוק שלפיהן אפל עשויה לשקול שימוש בשירותי הייצור של אינטל עבור סדרות עתידיות של שבבי "M" - מהלך שעשוי להפוך להזדמנות אסטרטגית משמעותית עבור אינטל. הדיווחים אינם מלווים באישור רשמי, אך בשוק ההון רואים בכך אינדיקציה להתחזקות האמון ביכולות של אינטל בתחום הפאונדרי - ייצור שבבים עבור חברות חיצוניות. אם אכן תצא לפועל עסקה כזו, היא תוכל להעניק לאינטל חוזה רב-שנתי, גידול בהכנסות, ובמקביל לשדרג את התדמית שלה מול יצרניות אחרות. להרחבה - אינטל זינקה ב-9% - 120% מתחילת השנה; הפעם הסיבה היא אפל
מניית בואינג טסה מעל 10% - אחרי שנים של קשיים, בואינג מעריכה ש-2026 תביא התאוששות - גם במסירות של מטוסי 737 ו-787, גם ברווחיות וגם בתזרים המזומנים.מניית בואינג (The Boeing Co 10.15% ) מזנקת כעת ב-10% במסחר בוול סטריט, בעקבות דבריו של סמנכ"ל הכספים של החברה, ג'יי מאלה, שלפיהם החברה מצפה לשיפור משמעותי בפעילות העסקית בשנה הבאה. בין היתר, מאלה אמר בכנס של UBS כי מסירות מטוסי ה-737 וה-787 צפויות לעלות ב-2026, וכי החברה חוזה תזרים מזומנים חיובי של מיליארדי דולרים, ברמות "חד-ספרתיות נמוכות". זו תהיה התוצאה השנתית החיובית הראשונה בתזרים של בואינג מאז 2021 - תקופה שהתאפיינה בפגיעות תפעוליות קשות בעקבות בעיות בטיחות ודחיות במסירות.
שיפור בתזרים אחרי שנים של הפסדים
בואינג The Boeing Co 10.15% לא רשמה רווח שנתי מאז 2018, אך לפי מאלה, השיפור במסירות יהווה "מנוע מרכזי" לצמיחה בתזרים. עוד הוסיף כי אישור רגולטורי למטוס ה-737-10 - שנמצא בעיכוב של שנים - צפוי להגיע רק בסוף 2026.
- הנאסד"ק יורד בכ-0.36%; קיסרסטון מזנקת 23% וניו פורטרס 7%
- לקראת שבוע המסחר בוול סטריט - מה צופים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדבריו, החברה מעריכה כי עד 2030 היא תיהנה מ"שיפור ניכר בשולי הרווח במזומן", בעיקר בזכות גידול בפרודוקטיביות. כלומר, לא רק שיותר מטוסים יסופקו, אלא שעלות הייצור ליחידה צפויה לרדת - מה שישפר את הרווחיות.
