לקראת הדוחות

למה צריך לצפות מדוחות וולמארט? האם אכן תכה את הציפיות?

האינפלציה מתקרבת לנקודה הגבוהה ביותר שלה מזה ארבעה עשורים, ועוזרת לחברה להגדיל את נתח השוק ולהניע את צמיחת המכירות; אפילו קונים בעלי הכנסה גבוהה החלו לקנות בוולמארט בתדירות גבוהה יותר
דור עצמון |

ענקית הקמעונאות וולמארט WALMART תפרסם היום את דוחותיה לרבעון השלישי לפני פתיחת המסחר בוול סטריט. אנליסטים צופים שוולמארט תציג רווח מתואם של 1.32 דולר למניה על הכנסות של 147.7 מיליארד דולר כאשר המכירות צפויות לעלות ב-4.3%.

לפי הערכות של אנליסטים, הסיכויים שהחברה תעמוד בציפיות המכירות והרווחים גבוהים. קמעונאים בעלי ערך כמו וולמארט הפכו לפופולאריים עוד יותר בקרב קונים כאשר האינפלציה מתקרבת לנקודה הגבוהה ביותר שלה מזה ארבעה עשורים, ועוזרת לחברה להגדיל את נתח השוק ולהניע את צמיחת המכירות. אפילו קונים בעלי הכנסה גבוהה החלו לקנות בוולמארט בתדירות גבוהה יותר, אמרו בכירים במהלך שיחת הרווחים של החברה ברבעון הקודם.

כל הדברים הללו הפכו את וולמארט למה שמכונה "משחק בטוח" בשנה האחרונה, כתב אנליסט RBC Capital Markets, סטיבן שמש. המניה ירדה רק ב-3.6% מהשנה עד היום, להבדיל ממדד ה-S&P 500 שירד ב-17%. "צרכנים בוודאי נשענים על קמעונאי מוצרי היסוד כדי למתוח את התקציבים שלהם", הסכים אנליסט UBS מייקל לאסר, "וולמארט מתאימה היטב לסביבה הזו".

עד כמה וולמארט תהיה בטוחה בהמשך השנה הזו נותרה שאלה גדולה למשקיעים. וולמארט צמצמה ביולי את תחזית הרווח שלה לשנת הכספים, ציירה תמונה קודרת על בריאות הצרכן ושלחה גלי הלם ברחבי השוק. המשקיעים הפכו אופטימיים יותר באוגוסט, לאחר שהחברה פרסמה דוח טוב מהצפוי לרבעון השני והעלתה מעט את תחזית הרווח לשנה כולה.

וול סטריט תהיה מרוצה אם החברה תוכל לשמור על התחזית הנוכחית שלה, שקוראת לירידה ברווח למניה בין 9% ל-11%. עם זאת, אם ההנהלה תנמיך את הציפיות, זה עלול לזעזע שוב את השווקים, מכיוון שזה יצביע על כך שהצרכנים נמצאים במצב פיננסי רעוע יותר מהצפוי. מלבד התחזית, המשקיעים יתמקדו בהערות ההנהלה לגבי רמות המלאי. לוולמארט יש מלאי גבוה מאז סוף הרבעון הראשון, מה שלחץ על הרווחיות והרווחיות הגולמית. מנהלים ציינו שייקח מספר רבעונים עד שרמות המלאי יתאזנו מחדש, כך שכל התקדמות בעניין תתקבל בחיוב על ידי המשקיעים.

"השוק רוצה לראות המשך התקדמות במלאי כדי להרגיש בנוח עם תחזית הרווחיות הגולמית ברבעון הרביעי", כתב אנליסט סיטי פול לז'ואז. "אם המלאי יהיה גבוה, יהיה חשוב לשמוע אם תהיה השפעה שלילית על הרווחיות הגולמית ברבעון הרביעי ו/או לתוך המחצית הראשונה של 2023". עם זאת, עד שהחברה תנקה את כל המלאי שלה, השוליים הגולמיים עלולים להמשיך לספוג מכה, סבירות שאנליסטים רבים כבר הביאו בחשבון בהערכות שלהם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ספייס אקס
צילום: ספייס אקס

כיצד ארצות הברית הפכה להיות תלויה בחברה פרטית אחת בתחום החלל

SpaceX שולטת ב-83% משוק השיגורים העולמיים, וההצלחה המרשימה שלה יצרה תלות אסטרטגית קריטית מצד ארצות הברית, המעמידה את הממשל האמריקאי בפני אתגרים חדשים בתחום הביטחון הלאומי והתחום העסקי

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ספייס איקס חלל

השנה רשמה SpaceX שיא עם 134 שיגורים למסלול, פי שניים יותר מהתאגיד הסיני לטכנולוגיית חלל ותעופה, המתחרה הקרוב ביותר. הנתונים משקפים הצלחה מרשימה, אך גם תלות אמריקאית שאינה קיימת מאז הקמת תעשיית החלל הצבאית.


החברה של מאסק התפתחה מספק לתשתית קריטית. קפסולות Dragon ורקטות Falcon 9 מהוות כיום את הדרך העיקרית של ארצות הברית לשיגור אסטרונאוטים וציוד לתחנת החלל הבינלאומית. לוויני Starlink הפכו חיוניים לאספקת אינטרנט באזורים מרוחקים ולתקשורת בזמן עימותים עבור מדינות בעלות ברית.


הבסיס למצב הנוכחי נוצר עקב מונופול קודם. בשנת 2003, בואינג ולוקהיד איחדו את יכולות השיגור שלהן בחברה אחת – United Launch Alliance. החברה החדשה גבתה מהממשל מאות מיליוני דולרים לכל שיגור לווין, ויצרה מונופול שפתח את הדלת לחברות חדשניות.

מאסק זיהה את ההזדמנות בזמן הנכון

לאחר מכירת פייפאל בשנת 2002, הקים את SpaceX והחל בפיתוח רקטת Falcon 1. בשנת 2003, הוא הסיע את הרקטה ברחובות וושינגטון במטרה למשוך תשומת לב של סוכנויות ממשלתיות ולהשיג חוזים.


שלבי הפיתוח הראשונים היו מלאים בכישלונות. שלושת השיגורים הראשונים של Falcon 1 נכשלו, והחברה כמעט הגיעה לפשיטת רגל. הצלחה הגיעה רק בשיגור הרביעי בשנת 2008, ברגע אחד קריטי שהציל את עתיד החברה. חודשים ספורים לאחר השיגור המוצלח הראשון,זכתה החברה בחוזה של 1.6 מיליארד דולר מנאס"א לביצוע 12 משימות אספקה לתחנת החלל הבינלאומית. החוזה הציל את החברה מפשיטת רגל והעניק לה את היציבות הפיננסית והאמינות הנדרשים לצמיחה עתידית.


באפט
צילום: טוויטר

באפט לא רוכש את CSX, אבל חותם על שיתוף פעולה

צוות גלובל |
נושאים בכתבה וורן באפט

וורן באפט הבהיר כי אין בכוונתו לרכוש את חברת הרכבות CSX. לאחר פגישה עם מנכ"ל CSX, הדגיש באפט כי הדיונים התמקדו בשיתוף פעולה תפעולי בלבד, ולא ברכישה או מיזוג. השוק הגיב בירידות: מניית CSX נפלה ב-5.1% ל-32.81 דולר, ומניית ברקשייר ירדה ב-0.6%. המשקיעים, שציפו אולי למהלך משמעותי יותר, הביעו אכזבה קלה.


ברקשייר, באמצעות חברת הרכבות שבבעלותה BNSF, ו-CSX יקימו מסלול משותף לשינוע סחורות ממערב ארה"ב לחוף המזרחי. המטרה היא לשפר את יעילות השינוע, לקצר זמני אספקה ולהגדיל את התחרותיות מול חברות שילוח ותחבורה יבשתית. פרטים פיננסיים על ההסכם לא נחשפו.

מנכ"ל CSX מסר כי החברה ממשיכה לחפש דרכים לשפר את השירות וליצור ערך לבעלי המניות, כולל באמצעות שיתופי פעולה נוספים בעתיד.


המהלך משקף את הגישה הזהירה של באפט, שמעדיף להיכנס בזהירות להשקעות חדשות בתקופה זו, במיוחד כשמדובר במחירים מלאים ויותר מכך. לאחר שברקשייר רכשה את BNSF ב-2010 תמורת כ-44 מיליארד דולר, באפט מנסה לפתח את העסקים הקיימים ולא לרכוש פעילויות נוספות בתחום הרכבות. 


תחום הרכבות בארה"ב נמצא בתקופת מעבר עם דגש גובר על שיתופי פעולה לוגיסטיים להוזלת עלויות וייעול שרשראות האספקה. השותפות בין BNSF ל-CSX עשויה לחזק את מעמדן מול מתחרות כמו Union Pacific או חברות שילוח בינלאומיות.