טוקספייס הפתיעה לטובה בהכנסות; שינוי האסטרטגיה הפיל את הרווחיות
חברת טוקספייס שפיתחה פלטפורמה לקבל שירותי בריאות הנפש מרחוק באמצעות אפליקציה קלעה לתחזית ההפסד של האנליסטים ועקפה את צפי הרווחים ברבעון הרביעי של 2021. טוקספייס דיווחה על הפסד של 14 סנט למניה (21.1 מיליון דולר בסך הכל) והכנסות של 29.2 מיליון דולר. האנליסטים ציפו להכנסות נמוכות יותר של 28.8 מיליון דולר.
בשורה העליונה מדובר בצמיחה של 14% על פני התקופה המקבילה ב-2020 - כשעיקר הצמיחה הייתה בתחום ה-B2C, כלומר הגעה ללקוחות הקצה דרך כיסויים ביטוחיים, המעסיקים שלהם וכדומה. כעת לחברה יש גישה דרך שותפיה ל-69 אלף איש על פניו, עלייה של 75% בשנה. בסוף הרבעון 55.6 אלף איש עדיין היו במהלך טיפול על ידה, גידול של 11%. מספר הטיפולים שהסתיימו במהלך הרבעון עלה ב-52% ל-81.6 אלף.
מנגד, הערוץ הישיר ללקוחות הציג ירידה של 12% בהכנסות ל-16.5 מיליון דולר, גם בשל העובדה שבחברה השקיעו סכום נמוך ב-15% על פרסום הפעם, בשונה משנה קודם לכן. וכשתמהיל העסקים נוטה לטובת אפיק ה-B2B ניכרת בינתיים ירידה ברווחיות - שיעור הרווח הגולמי ירד ב-10 נקודות שלמות ל-55%, וכך הרווח הגולמי עצמו ירד ב-5% ל-16 מיליון דולר. סיבה נוספת לכך הייתה הוצאות השכר, שכן החברה גייסה בתקופה מטפלים בהיקף משרה מלאה. ה-EBITDA המתואם היה שלילי ברמה של 17.6 מיליון דולר, כמעט הכפלתו מ-9 מיליון דולר שנה קודם לכן. בסוף התקופה קופת המזומנים כללה 198 מיליון דולר.
בחברה לא חשפו את שיעורי ההמרה של המשתמשים מכאלה חינמיים למנויים משלמים, וכן לא את שיעור השימור שלהם (כלומר בסוף הטיפול רכישת שירותים נוספים מהחברה). היחס החשוב הוא כמה עולה לחברה לגייס לקוח (CAC - Customer Acquisition) אל מול התקופה בה הלקוח נשאר איתה (LTV - Life Time Value). בשיחה עם השוק אמרו בכירי החברה כי יגדילו את סל השירותים.
טוקספייקס נכנסה לוול סטריט בשנה החולפת באמצעות מיזוג לשלד ספאק והיום שער המניה שלה הוא 1.38 דולר - נמוך בהרבה משער בסיס של שלד ספאק - שהוא 10 דולר, עוד קודם להודעה על החברה שתמוזג לתוכו (הודעה שרק אמורה להעלות את השווי). השער הנוכחי משקף לחברה שווי של 210 מיליון דולר בלבד מול 1.4 מיליארד דולר בעסקת המיזוג. עם פרסום הדוחות לרבעון השלישי של 2021 הודיעו המייסדים אורן ורוני פרנק על התפטרותם מהחברה.
לקריאה נוספת:
>>> אורן ורוני פרנק הפסידו למשקיעים מעל מיליארד דולר בחצי שנה
- 1.נראה 04/04/2022 19:17הגב לתגובה זומי שהשקיעו בטוקספייס ביום הכתבה עשה כמעט 40% והיד עוד נטויה. הונפקה ב10 דולר המחיר יתוקן למשהו באזור החצי מהשווי שהונפקה בה

המניה הזאת מזנקת היום ב-2,900% - מה הסיבה?
הצטרפותו של דן אייבס ל־Eightco וההשקעה המתוכננת ב־Worldcoin הקפיצו את המניה באלפי אחוזים, אך המיזם עדיין בשלב מוקדם ושוויו רחוק מזה של ביטקוין ואתריום, מה שמותיר פוטנציאל לצד סיכונים משמעותיים
דן אייבס, מהאנליסטים המוכרים בוול סטריט, גרם הבוקר לתזוזה חריגה בשוק כשהודיע שהוא מצטרף כיו"ר דירקטוריון לחברת Eightco Holdings Eightco 3,008.97% – חברה קטנה וכמעט לא מוכרת. בעקבות ההודעה מזנקת מניית החברה ב־2,900% במהלך יום המסחר.
אייבס הוא מנהל ואנליסט מחקר מניות בכיר בתחום הטכנולוגיה בחברת Wedbush Securities מאז 2018, ובמקביל משמש כראש מחקר הטכנולוגיה הגלובלי בחברה. הוא נחשב לאחד האנליסטים
המובילים בוול סטריט עם יותר משני עשורים של ניסיון בניתוח תחום התוכנה והטכנולוגיה הרחבה. את הקריירה החל כאנליסט פיננסי ב-HBO, ובהמשך, לאחר סיום תואר MBA במימון, הצטרף ל-FBR Capital Markets, שם עבד במשך 16 שנה והתמקד בתחומי תוכנה, חומרה, אבטחת סייבר, מחשוב ענן,
ביג דאטה והנוף המתפתח של עולם המובייל.
הסיבה לעניין החריג היא לא רק ההצטרפות של אייבס עצמו. הוא חשף כי Eightco מתכננת לגייס 250 מיליון דולר ולהשקיע את כולו בטוקן Worldcoin – פרויקט ביומטרי שנוי במחלוקת שהקים סם אלטמן. גיוס ההון המתוכנן צפוי להיסגר באמצע ספטמבר, במחיר של 1.46 דולר למניה. לאחר מכן תשנה Eightco את שמה ל־ORBS .
Worldcoin מנוהל על ידי אלטמן לצד פעילותו ב־ChatGPT. מטרת המיזם היא ליצור מערכת זיהוי עולמית המבוססת על סריקת עיניים: המשתמש סורק את עיניו, מקבל זהות דיגיטלית ובנוסף גם טוקנים. הרעיון עשוי להישמע עתידני, אך אייבס טוען שמדובר בכלי הכרחי לעולם שבו בינה מלאכותית נוכחת בכל תחום.
- אחרי ההתאבדויות - OpenAI משנה את ChatGPT; יותר פיקוח ומודעות למצבים נפשיים קשים
- הקולות האחרים - ה-AI יוצר בועות, אין עידן זהב ללא קריסה מוקדמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סטנדרט עולמי
לדברי אייבס, Worldcoin הוא מועמד להפוך לסטנדרט עולמי לאימות זהות בעידן הבינה המלאכותית. אייבס מציג את ההשקעה לא כעוד מהלך ספקולטיבי בקריפטו, אלא כתגובה לחשש הגובר מזיופים דיגיטליים ובוטים המתחזים לבני אדם.

ג׳ון קפלן: "אנחנו בתחילתו של עשור מעניין מאוד לפיוניר"
כשפנו אליו לנהל את פיוניר ״לקח לי 90 שניות לענות כן״ - מנכ״ל פיוניר לציון 20 שנה לחברת הפינטק - מדבר על התעשייה, על סטרייפ, Wise ומה שיש רק לפיוניר שלאחרים אין, מה הם עושים מול הורדת ריבית ואיך הוא מתכנן להוביל את פיוניר לעשור הבא שלה
בשביל שוק הפינטק גיל 20 זה כמו 200 לחברת תרופות. פיוניר חוגגת השנה 20, שני עשורים אותן היא לא רק צלחה או שרדה, אלא גם ממש הובילה ובלטה בתעשיית הפינטק. החברה שהוקמה ב-2005 בישראל על ידי יובל טל ובן יניב צ'צ'יק עברה לא מעט ציוני דרך כשהיא מתאימה את עצמה לצרכים הדינמיים בשוק.
למי שלא מכיר, פיוניר מאפשרת לעסקים קטנים עד בינוניים להתנהל מול לקוחות, עובדים וספקים מכל העולם. הדגש כאן הוא על פריצת-גבולות כי עם פיוניר תוכלו להעסיק מפתח בפקיסטן ולשלוח לו כסף, או לשלם משכורת למעצב ממלזיה. הבנתם את הקונספט - אין הגבלות של מערכת בנקאית מיושנת, הכל זורם והכסף זמין בצד השני של העולם בתוך שניות.
אבל פיוניר היא הרבה יותר מזה. היא נותנת לעסקים סל שלם של כלים החל מחשבונות שמקבלים את כל סוגי המט״ח, שירותי המרה ותשלומים לנותני שירות ועובדים ברחבי העולם, וגם פתרונות מימוניים שעוזרים לעסקים קטנים לגשר על המלאי עד שהלקוח ישלם (שוטף + 90 זו לא רק תרבות ישראלית, מסתבר). למי שיש חנות באמזון או מי שהוא פרילנסר בפייבר, פיוניר היא כמו חשבון בנק אבל גלובלי, בלי חסמים בירוקרטיים, וכזה שבאמת תומך בהתרחבות ובהתנהלות מעבר לים.
מעניין לציין שבמקור פיוניר התחילה כפתרון תשלום בשביל צעירים שהשתתפו בתכנית "תגלית" כדי שיוכלו לקבל כספים בצורה קלה יותר מחו״ל אבל מאז אותה תקופה היא צמחה והפכה לענקית פינטק בינלאומית שמספקת שירותים ליותר משני מיליון לקוחות בלמעלה מ-190 מדינות וטריטוריות. למרות שהיא פרשה כנפיים, מרכז הפיתוח שלה שהוא הגדול מבין המרכזים האחרים, נמצא בפתח תקווה הגדול ובו מפתחים את המיקוד העסקי הבא של החברה כמו - טכנולוגיות שמתבססות על בלוקצ’יין (קריפטו), כלים של בינה מלאכותית, אוטומציות תשלומים ועוד.
- פיוניר: הכנסות של 261 מיליון דולר ברבעון השני - גידול של 9%
- התפקיד החדש של ברק עילם אחרי נייס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל לצד ההצלחות, האתגרים לא קטנים. פיוניר פועלת בשוק רווי מתחרים, שבו שמות כמו Wise, Airwallex, Adyen, Stripe ו-dLocal מציעים מוצרים דומים ולפעמים גם יותר בזול, טכנולוגיות וממשקים שלא מפסיקים להתפתח. פיוניר צריכה כל הזמן להמשיך ולשכנע את העסקים הקטנים והבינוניים שהיא נותנת את ההצעת ערך הכי טובה.