נטפליקס
צילום: יחצ
לקראת הדוחות

לקראת דוחות נטפליקס: למה אפשר לצפות?

החברה עדכנה כי היא מכוונת להכפיל הכנסות ולשלש רווח תפעולי, בעוד המשקיעים ממתינים לדוחות הרבעון הראשון שיתפרסמו ביום חמישי לאחר הסגירה

אביחי טדסה | (1)
נושאים בכתבה נטפליקס

נטפליקס Netflix, Inc 0.53%  , ענקית הסטרימינג, סימנה לעצמה יעדים שאפתניים במיוחד לשנים הקרובות. על פי דיווח של וול סטריט ג'ורנל, החברה שואפת להגיע לשווי שוק של טריליון דולר עד שנת 2030, להכפיל את הכנסותיה ל-72-80 מיליארד דולר בשנה, ולשלש את הרווח התפעולי השנתי שלה מ-10 ל-30 מיליארד דולר. המידע מגיע מסקירה עסקית פנימית שקיימה החברה בחודש שעבר, כאשר המשקיעים כבר עם הפנים קדימה לדוחות הרבעון הראשון שיפורסמו ביום חמישי לאחר סיום המסחר. כעת, המניה מגיבה בעלייה של כ-2.5% במסחר המוקדם.

דוחות בצל הציפיות הגבוהות - המבחן של נטפליקס 

לפי תחזיות האנליסטים, נטפליקס צפויה לדווח על הכנסות של 10.5 מיליארד דולר - צמיחה של 12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח צפוי לעמוד על 5.72 דולר למניה, עלייה של כ-8% לעומת רווח של 5.28 דולר למניה לפני שנה.

גם מבחינת התמחור, נטפליקס ממשיכה ליהנות מאמון המשקיעים: מניית החברה נמצאת בעלייה של 4.5% מתחילת השנה, בזמן שה-S&P 500 והנאסד"ק איבדו כמעט 9% ו-13% בהתאמה. הדוחות יכללו גם עדכונים על נתוני המנויים, שעמדו ברבעון הקודם על תוספת מרשימה של כמעט 19 מיליון משתמשים חדשים. כמו כן, המשקיעים יצפו לעדכונים על תזרים המזומנים (שצפוי לעבור את רף 8 מיליארד דולר השנה) וההשקעות בתוכן, המוערכות בכ-18 מיליארד דולר.



המודל החדש של נטפליקס שמציע מנוי מוזל הכולל פרסומות ממשיך להתרחב ולמשוך משתמשים חדשים, גם בשווקים מתקדמים וגם במדינות מתפתחות. על פי ההערכות, לא רק שכמות המשתמשים בעלת המנוי הפרסומי הולכת וגדלה, אלא שגם ההכנסות מפרסום פר מנוי נמצאות בעלייה משמעותית. לצד הלחץ להציג תוצאות פיננסיות מרשימות, נטפליקס מתמודדת גם עם רגולציה מתהדקת במגוון תחומים, ובראשם פרטיות המשתמשים, תוכן ופרסום. במדינות כמו צרפת, הודו וקליפורניה, חוקים מחייבים את החברה להחמיר באיסוף ושימוש בנתוני משתמשים, מה שעלול לפגוע ברווחיות של מודל הפרסומות החדש שלה.


באירופה למשל, רגולציות כמו ה-GDPR מגבילות את האפשרות להציג פרסומות ממוקדות, והדבר עלול להרתיע מפרסמים או לצמצם את ההכנסות לכל משתמש. בנוסף, רגולציה על תוכן, בין אם צנזורה במדינות מסוימות או דרישה להפקת אחוז מסוים של תוכן מקומי, מאלצת את נטפליקס להשקיע יותר גם באזורים שפוטנציאל הרווח בהם מוגבל. מעבר לכך, כל טעות או חריגה בהגנה על פרטיות עשויה להוביל לקנסות עתק ולפגיעה תדמיתית. כל אלו מציבים את נטפליקס במצב שבו היא חייבת לנווט בין ציפיות שוק גבוהות לבין מגבלות רגולטוריות ההולכות ומתרחבות, שלעיתים מאטות את החדשנות ומכבידות על השקת שירותים חדשים.


לצד התחזיות האופטימיות, נטפליקס ניצבת מול שוק רווי ותחרותי יותר מאי פעם. דיסני, אמזון, אפל, ו-HBO מקצות משאבים עצומים להפקת תכנים, תוך שהן מחזיקות ביכולות הפצה בינלאומיות ובמותגים מבוססים. כדי לשמור על יתרון תחרותי, נטפליקס נדרשת להמשיך ולהשקיע בתוכן מקורי באיכות גבוהה - אתגר שמעלה שאלות בנוגע לרווחיות ארוכת הטווח של החברה, במיוחד אם תבחר להרחיב את מודל המנויים הזולים על חשבון תמחור גבוה יותר.


תחום נוסף שבמרכז ההשקעה של נטפליקס הוא תחום הגיימינג. החברה רכשה מספר אולפני פיתוח והשיקה משחקים חדשים שנשענים על עולמות הסדרות האהובות בפלטפורמה. המהלך, שנחשב עדיין בשלב מוקדם מבחינת תרומתו להכנסות, נועד להעמיק את המעורבות של המשתמשים ולהרחיב את ההיצע. במקביל, נטפליקס נהנית מיתרון יחסי במלחמת הסחר העולמית, בעוד חברות שמבוססות על ייצור חומרה ויבוא פיזי סובלות מהתייקרויות ומכסים, נטפליקס פועלת כמעט לחלוטין במרחב הדיגיטלי, מה שמספק לה גמישות ויציבות נדירה בתקופה של טלטלה בשווקים. 

קיראו עוד ב"גלובל"


בשונה מחברות שנשענות על ייצור במזרח כמו אפל, אנבידיה, או חברות אחרות, נטפליקס נשענת על הפצת תוכן על גבי האינטרנט, מה שמפחית את הרגישות שלה להפרעות בשרשראות אספקה או למכסים על מוצרים פיזיים. בהנהלת נטפליקס מעריכים כי האטה כלכלית עשויה להוביל דווקא לעלייה בצפייה הביתית על חשבון בילויים יקרים כמו קולנוע או מסעדות - מגמה שיכולה להמשיך ולתמוך בהכנסות החברה גם בתקופות של חולשה בצריכה.


שווי השוק של נטפליקס עומד על כ-398.5 מיליארד דולר, מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-4.5%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים עלתה בכ-50%. מכפיל הרווח העתידי של החברה הוא 31.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מצחיק 15/04/2025 18:30
    הגב לתגובה זו
    בינתיים אנכנו חיים כאן
לארי אליסון
צילום: Photo courtesy of Hartmann Studios

אורקל חזרה למחיר טרם הזינוק: האם זו הזדמנות?

החברה שחתמה על עסקת ענק עם OpenAI ונחשבת לאחת המובילות של מרוץ הבינה המלאכותית מגלה שהמשקיעים פחות סלחניים: אחרי התחזיות האופטימיות וההשקעות במיליארדים, המניה חזרה לנקודת ההתחלה

אדיר בן עמי |

מניית אורקל Oracle Corp -3.55%  מאבדת היום עוד כ־3% ונסחרת סביב 234 דולר, רמה שמחזירה אותה למחיר שלפני השיא אליו הגיעה בעקבות הזינוק הגדול לפני מספר חודשים, לאחר שהחברה חשפה תחזית שאפתנית לשנים הקרובות, חתמה על עסקה של מאות מיליארדים עם OpenAI והבטיחה להיות כוח מוביל בעידן הבינה המלאכותית. משהו לא מסתדר. הדוחות היו טובים, התחזיות היו חזקות, ובכל זאת המניה איבדה את המומנטום והחזירה את כל העליות.


בספטמבר דיווחה אורקל על רווח של 1.47 דולר למניה על הכנסות של 14.9 מיליארד דולר, צמיחה של 12% בשנה. לא דרמה, אבל אז הגיעה ההפתעה: החברה חשפה צבר חוזים של 455 מיליארד דולר, פי שלושה מהנתון ברבעון הקודם. זה מספר שהדהים את וול סטריט. המניה טסה 36% ביום אחד, וסיימה בשיא של 328 דולר, על רקע ההתרגשות מהעסקה הענקית עם OpenAI - עסקה של 300 מיליארד דולר להשכרת כוח מחשוב בענן לחמש שנים. אבל מהר מאוד התברר שהעסקה הזאת היא גם החוזקה וגם החולשה של הסיפור.


חוזקה כי מדובר בכמות עבודה חסרת תקדים שיכולה להציב את אורקל בשורה אחת עם אמזון ומיקרוסופט בתחום הענן. החולשה: כמעט שני שלישים מהחוזים האלה תלויים בלקוח אחד בלבד, OpenAI, חברה שעדיין מחפשת מימון כדי לעמוד בקצב ההתחייבויות שלה.


במקביל, נחשף שהרווחיות בעסק החדש הזה נמוכה משמעותית מהצפוי. לפי הדיווחים, שיעור הרווח הגולמי בעסקי השכרת השרתים ל־AI עומד על כ־14% בלבד. ההנהלה ניסתה להרגיע, וטענה במצגת למשקיעים שהרווחיות המלאה לאורך חיי החוזים תגיע ל־35%. זה הרגיע ליום אחד, ואז שוב התחיל המימוש. מאז השיא בספטמבר איבדה המניה כמעט שליש מערכה, מתחת למחיר שבו הייתה ערב הזינוק.


ממכונת מזומנים לחברה עתירת הון עם גירעון תזרימי

כדי לספק את החוזים עם OpenAI ויתר השותפות, אורקל נמצאת במהלך בנייה של דאטה סנטרים בהיקף היסטורי. ההשקעות האלה שוחקות את תזרים המזומנים: אחרי שנים שבהן החברה נחשבה ל"מכונת מזומנים" עם רווחיות גבוהה ופעילות רזה, היא הפכה בשנים האחרונות לחברה עתירת הון, עם גירעון תזרימי ברבעונים האחרונים.

on holdings
צילום: טוויטר
דוחות

המתחרה השווייצרית של נייקי ואדידס מפתיעה עם תוצאות מרשימות

עלייה של 25% במכירות, רווחיות גבוהה מהצפוי ושיפור תחזיות - איך המותג השווייצרי מצליח לשמור על צמיחה מרשימה למרות אתגרים כלכליים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ONION נעליים

חברת On HoldingOn Holding 18.86%  , יצרנית הנעליים השווייצרית, הציגה תוצאות כספיות מרשימות לרבעון השלישי של השנה. מניית החברה מזנקת ב־20% ל-42 דולר בעקבות הדיווחים על מכירות גבוהות מהצפוי, ומעדכנת את תחזית הרווח שלה לשנה כולה. המותג מוכיח שאפשר למכור הנעלה ומוצרי ספורט במחירי פרמיום מבלי לפגוע בביקושים.


במהלך הרבעון שהסתיים בספטמבר, מכירות החברה עלו ב־25% והגיעו ל־794.4 מיליון פרנקים שווייצריים (כ־994 מיליון דולר), נתון שמעיד על ביצועים חזקים בהרבה מהתחזיות הקודמות. המותג הצליח להציג תוצאות מרשימות למרות המצב הכלכלי העולמי, כולל עלויות גבוהות שנגרמו מהמכסים על הסחורה, וזאת בעזרתה של אסטרטגיית מחירים חכמה. On מצליחה להרחיב את תחום הפעילות ולהדגיש את הקטגוריות החדשות של הלבשה ואביזרים. מכירות בגדים עלו ב־90% ברבעון, ומכירות אביזרים הוכפלו. הצלחה זו מייחסת את עצמה בעיקר לצעירים שהפכו את המותג לאחד הסמלים של סגנון חיים בריא ופעיל.


עם זאת, מה שמייחד את On Holding באמת הוא המיצוב שלה בשוק כמותג פרמיום. בעוד שחברות אחרות בתעשיית ההנעלה סובלות מירידה בביקוש בגלל העלות הגבוהה של המוצרים, ב-On מרגישים שזו לא הבעיה. "הביקוש למוצרים שלנו נשאר חזק מאוד, גם במחירים גבוהים יותר", אמר מרטין הופמן, מנכ"ל משותף. המותג לא מתכוון להוריד מחירים כדי למשוך יותר לקוחות, ובמקום זאת הוא מתמקד במכירה במחירים מלאים, בשיטה שמאפיינת מותגים יוקרתיים.


המהלך של On אינו מקרי. החברה, שממוקמת כיום בחזית השוק, לא מציעה הנחות ב-Black Friday, צעד שמחזק את הדימוי שלה כמוצר פרמיום. על פי האנליסטים, זהו תהליך מיתוג חשוב שמבסס את החברה כמובילה בשוק הנעליים הפעיל, תוך שמירה על הרווחיות.


בנוסף, החברה דיווחה על רווחיות גבוהה הרבה יותר מהתחזיות: הרווח המתואם עמד על 0.43 פרנק שווייצרי למניה, מעל התחזיות שציפו ל־0.26 פרנק בלבד. העלות של המשלוחים ירדה משמעותית, ושערי מטבע חיוביים תרמו גם הם לשיפור ברווחיות. אחד הגורמים המרכזיים להצלחה היה שהחברה העלתה את המחירים כדי להתמודד עם מכסי הסחר לפני שההשלכות המלאות של המיסים הורגשו בשוק. זה נתן לה זמן למכור במחירים גבוהים יותר מבלי שהלקוחות ירגישו את השפעת המחירים המוגדלים באופן מיידי.