לקראת דוחות נטפליקס: למה אפשר לצפות?
החברה עדכנה כי היא מכוונת להכפיל הכנסות ולשלש רווח תפעולי, בעוד המשקיעים ממתינים לדוחות הרבעון הראשון שיתפרסמו ביום חמישי לאחר הסגירה
נטפליקס Netflix, Inc 2.32% , ענקית הסטרימינג, סימנה לעצמה יעדים שאפתניים במיוחד לשנים הקרובות. על פי דיווח של וול סטריט ג'ורנל, החברה שואפת להגיע לשווי שוק של טריליון דולר עד שנת 2030, להכפיל את הכנסותיה ל-72-80 מיליארד
דולר בשנה, ולשלש את הרווח התפעולי השנתי שלה מ-10 ל-30 מיליארד דולר. המידע מגיע מסקירה עסקית פנימית שקיימה החברה בחודש שעבר, כאשר המשקיעים כבר עם הפנים קדימה לדוחות הרבעון הראשון שיפורסמו ביום חמישי לאחר סיום המסחר. כעת, המניה מגיבה בעלייה של כ-2.5% במסחר המוקדם.
דוחות בצל הציפיות הגבוהות - המבחן של נטפליקס
לפי תחזיות האנליסטים, נטפליקס צפויה לדווח על הכנסות של 10.5 מיליארד דולר - צמיחה של 12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח צפוי לעמוד על 5.72 דולר למניה, עלייה של כ-8% לעומת רווח של 5.28 דולר למניה
לפני שנה.
גם מבחינת התמחור, נטפליקס ממשיכה ליהנות מאמון המשקיעים: מניית החברה נמצאת בעלייה של 4.5% מתחילת השנה, בזמן שה-S&P 500 והנאסד"ק איבדו כמעט 9% ו-13% בהתאמה. הדוחות יכללו גם עדכונים על נתוני המנויים, שעמדו ברבעון הקודם על תוספת מרשימה של
כמעט 19 מיליון משתמשים חדשים. כמו כן, המשקיעים יצפו לעדכונים על תזרים המזומנים (שצפוי לעבור את רף 8 מיליארד דולר השנה) וההשקעות בתוכן, המוערכות בכ-18 מיליארד דולר.
המודל החדש של נטפליקס שמציע מנוי מוזל הכולל פרסומות ממשיך להתרחב ולמשוך משתמשים חדשים, גם בשווקים מתקדמים וגם במדינות מתפתחות. על פי ההערכות, לא רק שכמות המשתמשים בעלת המנוי הפרסומי הולכת וגדלה, אלא שגם ההכנסות מפרסום פר מנוי נמצאות בעלייה משמעותית. לצד הלחץ להציג תוצאות פיננסיות מרשימות, נטפליקס מתמודדת גם עם רגולציה מתהדקת במגוון תחומים, ובראשם פרטיות המשתמשים, תוכן ופרסום. במדינות כמו צרפת, הודו וקליפורניה, חוקים מחייבים את החברה להחמיר באיסוף ושימוש בנתוני משתמשים, מה שעלול לפגוע ברווחיות של מודל הפרסומות החדש שלה.
- המלכודת של נטפליקס: כשהצלחה גדולה מדי הופכת לנטל
- דוחות טובים לנטפליקס; מעלה תחזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באירופה למשל, רגולציות
כמו ה-GDPR מגבילות את האפשרות להציג פרסומות ממוקדות, והדבר עלול להרתיע מפרסמים או לצמצם את ההכנסות לכל משתמש. בנוסף, רגולציה על תוכן, בין אם צנזורה במדינות מסוימות או דרישה להפקת אחוז מסוים של תוכן מקומי, מאלצת את נטפליקס להשקיע יותר גם באזורים שפוטנציאל הרווח
בהם מוגבל. מעבר לכך, כל טעות או חריגה בהגנה על פרטיות עשויה להוביל לקנסות עתק ולפגיעה תדמיתית. כל אלו מציבים את נטפליקס במצב שבו היא חייבת לנווט בין ציפיות שוק גבוהות לבין מגבלות רגולטוריות ההולכות ומתרחבות, שלעיתים מאטות את החדשנות ומכבידות על השקת שירותים
חדשים.
לצד התחזיות האופטימיות, נטפליקס ניצבת מול שוק רווי ותחרותי יותר מאי פעם. דיסני, אמזון, אפל, ו-HBO מקצות משאבים עצומים להפקת תכנים, תוך שהן מחזיקות ביכולות הפצה בינלאומיות ובמותגים מבוססים. כדי לשמור על יתרון תחרותי, נטפליקס
נדרשת להמשיך ולהשקיע בתוכן מקורי באיכות גבוהה - אתגר שמעלה שאלות בנוגע לרווחיות ארוכת הטווח של החברה, במיוחד אם תבחר להרחיב את מודל המנויים הזולים על חשבון תמחור גבוה יותר.
תחום נוסף שבמרכז ההשקעה של נטפליקס הוא תחום הגיימינג. החברה רכשה מספר אולפני פיתוח והשיקה משחקים חדשים שנשענים על עולמות הסדרות האהובות בפלטפורמה. המהלך, שנחשב עדיין בשלב מוקדם מבחינת תרומתו להכנסות, נועד להעמיק את המעורבות של המשתמשים ולהרחיב את ההיצע. במקביל, נטפליקס נהנית מיתרון יחסי במלחמת הסחר העולמית, בעוד חברות שמבוססות על ייצור חומרה ויבוא פיזי סובלות מהתייקרויות ומכסים, נטפליקס פועלת כמעט לחלוטין במרחב הדיגיטלי, מה שמספק לה גמישות ויציבות נדירה בתקופה של טלטלה בשווקים.
- השביתה המקומית שהובילה לשינוי בכל כלכלת פולין ומה קרה היום לפני 37 שנה
- פוקסקון מחזקת את אנבידיה: הכנסות שרתי ה-AI צפויות לעלות ב־170%
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- ללא ניסיון בהשקעות: בן 23 גייס מיליארד וחצי דולר לקרן AI
בשונה מחברות שנשענות על ייצור במזרח כמו אפל, אנבידיה, או חברות אחרות, נטפליקס נשענת על הפצת תוכן על גבי האינטרנט, מה שמפחית את הרגישות שלה להפרעות בשרשראות אספקה או למכסים על מוצרים פיזיים. בהנהלת נטפליקס מעריכים כי האטה כלכלית עשויה להוביל דווקא לעלייה בצפייה הביתית על חשבון בילויים יקרים כמו קולנוע או מסעדות - מגמה שיכולה להמשיך ולתמוך בהכנסות החברה גם בתקופות של חולשה בצריכה.
שווי השוק של נטפליקס עומד על כ-398.5 מיליארד דולר, מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-4.5%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים עלתה בכ-50%. מכפיל הרווח העתידי של החברה הוא 31.
- 1.מצחיק 15/04/2025 18:30הגב לתגובה זובינתיים אנכנו חיים כאן
.jpg)
מנהלי מאנדיי נפגשו עם חצי מיליארד דולר
מאז ההנפקה ועד ממש סמוך לדוחות הכספיים, מנהלי מאנדיי מוכרים מניות בשוק בהיקפים גדולים - הנה התמונה המלאה
מניית מאנדיי monday.com -0.42% נחתכה ב-30% אחרי שפרסמה דוחות ותחזית קדימה. וול סטריט התאכזבה מעט מהירידה בשיעורי הרווחיות ומהתחזית, אבל הנפילה במניה מיוחסת בעיקר לפחד הגדול מה-AI: האם אחרי שה-AI החליף את הג'וניורים הוא יכול גם להחליף חברות שלמות? אז כנראה שלא חברות שלמות, אבל חברות שלא ילמדו להתגמש ולהסתגל למהפכה יכולות לאבד את המודל העסקי שלהם ולהיפגע בצורה חדה (הרחבה: האם ה-AI יהרוג את חברות התוכנה?) . מאנדיי מדבררת שהיא מחוברת ל-AI, משתמשת ב-AI ומוכרת AI, ועדיין השוק חושש.
השוק חושש גם מפגיעה עקיפה של ה-AI כפי שקרה ברבעון האחרון. גוגל שמתחרה ב-OpenAI ומפגרת אחריה משמעותית, גייסה את מנוע החיפוש שלה לטובת התחרות והיא משלבת אותו כראשון בחיפושים בחלק גדול מתוצאות החיפוש. זה פוגע באתרי תוכן ובכלל באתרים שמופיעים בתחילת הרשימה וזה פוגע גם בקידום הממומן בגוגל. מאנדיי משקיעה הרבה כסף כדי להופיע במקומות הראשונים בגוגל, והיא השקיעה יותר ברבעון האחרון כי הצ'אט של גוגל דחק אותה ופגע בכניסות דרך גוגל. זו פגיעה עקיפה, כשהאמת היא שאף אחד לא יודע באמת איך ה-AI ישפיע על כל תחום וכל חברה.
מה שמעניין במקרה של מאנדיי שאחרי הנפילה שלה, היה אפשר להתרשם שהמניה מתקנת - היא התחילה למחרת בעלייה של 6%, אבל סיימה בירידה של 1.5%. זה מרמז שהחשש גדול וכל פעם שמגיעים משקיעים אופטימיים הם מקבלים היצעים מכאלו שחוששים. זה לא אומר ומעיד על מה שיהיה בהמשך. האנליסטים מאוד מפרגנים עם המלצות קנייה ומחירי יעד שמבטאים בממוצע פרמיה של 80%. מאנדיי, נזכיר כבר היתה למטה וחזרה. הפעם זו סיבה שונה, זו לא "התפוצצות הבועה" בשוק ההנפקות שמאנדיי לא היתה חלק ממנה - הפעם זו מהפכה טכנולוגית.
מימושים בחצי מיליארד דולר
העובדים של מאנדיי נפגעו מאוד מצניחת מחיר המניה כשלחלק גדול מהם המניות מהוות מרכיב משמעותי בשכר (דרך קבלת מניות חסומות - RSU). גם המנהלים הבכירים והמייסדים והמנכ"לים המשותפים - רועי מן וערן זינמן, איבדו הרבה ערך, אבל הם וההנהלה הבכירה מימשו מאז ההנפקה לפני ארבע שנים מניות בסכום מצרפי של חצי מיליארד דולר!
- המוסדיים נמנעו מהשקעה במאנדיי - הם חסכו הפסד כבד אתמול, אבל פספסו רווח ענק בשנה שעברה
- מאנדיי ו-C3.ai צונחות בשיעורים דו-ספרתיים ומה מראים החוזים העתידיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חשוב להדגיש, נושאי תפקידים ובעלי עניין בחברה לא יכולים לממש מתי שהם רוצים, הם חשופים למידע פנים ולכן הם צריכים לבצע את המכירות במסגרת תוכניות מיוחדות שקבועות מראש (10b5-1). הם צריכים להגדיר את מועד המכירה הרבה לפני וגם את כמות המניות הרבה לפני העסקה בפועל שגם מתבצעת על ידי ברוקר חיצוני. אפשר להניח שגם המנהלים הבכירים ביותר במאנדיי לא צפו את הקריסה במניה אחרי התוצאות, קריסה שהפתיעה גם את טובי האנילסטים, כך שלא סביר שהם ניסו לתזמן יציאה גם אם הם יכלו.
.jpg)
מנהלי מאנדיי נפגשו עם חצי מיליארד דולר
מאז ההנפקה ועד ממש סמוך לדוחות הכספיים, מנהלי מאנדיי מוכרים מניות בשוק בהיקפים גדולים - הנה התמונה המלאה
מניית מאנדיי monday.com -0.42% נחתכה ב-30% אחרי שפרסמה דוחות ותחזית קדימה. וול סטריט התאכזבה מעט מהירידה בשיעורי הרווחיות ומהתחזית, אבל הנפילה במניה מיוחסת בעיקר לפחד הגדול מה-AI: האם אחרי שה-AI החליף את הג'וניורים הוא יכול גם להחליף חברות שלמות? אז כנראה שלא חברות שלמות, אבל חברות שלא ילמדו להתגמש ולהסתגל למהפכה יכולות לאבד את המודל העסקי שלהם ולהיפגע בצורה חדה (הרחבה: האם ה-AI יהרוג את חברות התוכנה?) . מאנדיי מדבררת שהיא מחוברת ל-AI, משתמשת ב-AI ומוכרת AI, ועדיין השוק חושש.
השוק חושש גם מפגיעה עקיפה של ה-AI כפי שקרה ברבעון האחרון. גוגל שמתחרה ב-OpenAI ומפגרת אחריה משמעותית, גייסה את מנוע החיפוש שלה לטובת התחרות והיא משלבת אותו כראשון בחיפושים בחלק גדול מתוצאות החיפוש. זה פוגע באתרי תוכן ובכלל באתרים שמופיעים בתחילת הרשימה וזה פוגע גם בקידום הממומן בגוגל. מאנדיי משקיעה הרבה כסף כדי להופיע במקומות הראשונים בגוגל, והיא השקיעה יותר ברבעון האחרון כי הצ'אט של גוגל דחק אותה ופגע בכניסות דרך גוגל. זו פגיעה עקיפה, כשהאמת היא שאף אחד לא יודע באמת איך ה-AI ישפיע על כל תחום וכל חברה.
מה שמעניין במקרה של מאנדיי שאחרי הנפילה שלה, היה אפשר להתרשם שהמניה מתקנת - היא התחילה למחרת בעלייה של 6%, אבל סיימה בירידה של 1.5%. זה מרמז שהחשש גדול וכל פעם שמגיעים משקיעים אופטימיים הם מקבלים היצעים מכאלו שחוששים. זה לא אומר ומעיד על מה שיהיה בהמשך. האנליסטים מאוד מפרגנים עם המלצות קנייה ומחירי יעד שמבטאים בממוצע פרמיה של 80%. מאנדיי, נזכיר כבר היתה למטה וחזרה. הפעם זו סיבה שונה, זו לא "התפוצצות הבועה" בשוק ההנפקות שמאנדיי לא היתה חלק ממנה - הפעם זו מהפכה טכנולוגית.