יאיר נחמד מנכל נאייקס
צילום: ביזפורטל

נאייקס משיקה פלטפורמה המאפשרת תשלום באמצעות נכסים וירטואלים

הפלטפורמה מאפשרת שימוש בנכסים וירטואלים כמו נקודות מועדון, הטבות או קופונים באופן אוטומטי בכל בית עסק או אתר אינטרנט בעולם; המערכת מאפשרת גם לבתי העסק לעקוב אחר הרגלי הצריכה של הלקוחות 
גיא טל | (1)

חברת הפינטק נאייקס 5.21%  מודיעה על השקת פלטפורמת CoinBridge המאפשרתש תשלום באמצעות נכסים וירטואלים פיננסים (כגון: נקודות מועדון, הטבות, קופונים, זיכויים, Cashback, NFT וכל נכס בעל שווי פיננסי) לביצוע רכישות בכל בית עסק או אתר אינטרנט בעולם.

CoinBridge ממקדת בשלב ראשון את פעילותה בתחום הקמעונאות ומועדוני הלקוחות, ומציעה פתרון להגדלת חופש הפעולה הפיננסי של הצרכנים באמצעות הרחבת אפשרויות מימוש הטבות, נקודות מועדון וגיפט-קארדים בכל בית עסק או אתר אינטרנט בעולם – ללא צורך באינטגרציה עם קופות בתי העסק, המהווה חסם למימוש הטבות.

בנוסף, מספקת CoinBridge לקמעונאים ומועדוני הלקוחות מידע אודות עסקאות הצרכנים, ובכך מאפשרת לייצר תובנות עסקיות על הרגלי הצריכה של לקוחותיהם מחוץ לחנויות ולרשתות שלהם, מידע באמצעותו יוכלו למקד את הפעילות העסקית.

לצורך השקת CoinBridge ומימוש הנכסים הדיגיטליים על גבי סכמות כרטיסי האשראי בעולם, נאייקס הצטרפה כמנפיק ברשת מאסטרקארד העולמית וקיבלה רישיון הנפקה ראשון בישראל. פתרון CoinBridge יושק לראשונה במהלך שנה זו בישראל, ובהמשך ייפרס למדינות נוספות בהדרגה. 

שוק מועדוני הלקוחות בארץ ובעולם נמצא בגידול מתמיד – בישראל לבדה קיימים מעל 10

מיליון חברים הרשומים במועדוני הלקוחות השונים (מרבית האוכלוסיה חברה ביותר ממועדון אחד), שווי שוק הנאמנות הישראלי נעמד על כ- $622 מיליון דולר והוא צפוי לגדול בקצב שנתי של .2 ולהגיע לכדי שווי של כמעט מיליארד דולר ב- 2026.

בזירה הגלובלית שוק ההטבות והגיפט-קארדס בלבד צפוי להגיע עד לסוף שנת 2022 לכדי

שווי של כ- 987 מיליארד דולר והצמיחה השנתית הממוצעת בחמש השנים הקרובות צפויה

להגיע לכ- 12.2%, כך שהשוק הגלובלי צפוי להגיע לשווי של 1.56 טריליון דולר עד שנת

2026.

יאיר נחמד מנכ"ל נאייקס: "עם קבלת רשיון המנפיק, אנו מרחיבים באופן משמעותי את סל הפתרונות המתקדמים שלנו והפעם נכנסים לעולם ההנפקה כנדבך משלים לפעילותינו המסורתית בעולמות הסליקה. אנו מודים לחברת מאסטרקארד על שיתוף הפעולה והאמון המבוסס על הניסיון הרחב והעמוק של נאייקס בתחום התשלומים. היכולת שלנו כחברת פינטק גלובלית לפתח פתרונות חדשניים, מדויקים וקלים ליישום שיש בהם צורך אמיתי, מבטיחה העמקת הקשר שלנו עם לקוחות קמעונאיים קיימים, כמו גם הגדלת הערך המוסף והיתרון התחרותי שמאפשר לנו לגייס לקוחות חדשים ולהרחיב את הפריסה של נאייקס בכל מקום".

גיא רוזנהויז, מנכ"ל CoinBridge: ״הפתרון של CoinBridgeהוא פריצת דרך בעולם התשלומים המתקדמים, ביכולת ובחופש להמיר נכסים דיגיטליים לכדי תשלומים ורכישות בזמן אמת, בכל בית עסק בעולם. אנו מספקים כיסוי מלא ודינמי למועדוני לקוחות

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    למבני עניין שווה להשקעה ? תודה (ל"ת)
    אזרח 03/08/2022 09:38
    הגב לתגובה זו
סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייססקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייס

אין עשן בלי אש - תחזית מאכזבת לנייס, אבל יש נקודת אור

מניית נייס בקריסה - איבדה 35% מתחילת השנה, יותר מ-50% בארבע השנים האחרונות; מה יקרה כעת למניה? לא בטוח שמה שחשבתם

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נייס הנמכת תחזית

נייס נייס 4.61%  שהיתה עד לפני שנה וחצי החברה הגדולה בת"א,  איבדה 35% מתחילת השנה ו-50% בארבע השנים האחרונות. החברה מדווחת על תוצאות כספיות חלשות ברבעון השלישי של השנה, ועל תחזית מאכזבת לשנה כולה. הנהלת החברה מדברת על רווח של 12.25 דולר למניה (אמצע הטווח שבין 12.28 דולר למניה ל-12.42 דולר למניה) מתחת להערכות האנליסטים ל-12.43 דולר למניה. התחזית לא כוללת את הרכישה האחרונה בתחום ה-AI.

המשקיעים שואלים שתי שאלות חשובות - הראשונה, מה יקרה למניה? לרוב פספוס בדוחות ובעיקר בתחזית מתבטא בירידה במניה, אבל פה הירידה היתה עוד לפני הדוחות. אין עשן בלי אש - השוק הבין לאן זה הולך, ולכן בפועל, במניה הכל פתוח ותלוי בשאלה השנייה - מה תהיה התחזית לשנה הבאה ואיך ישפיע ה-AI על החברה?

חברת תוכנה צומחת במכפיל רווח נוכחי של 9 - אלו המספרים של נייס כשלשנה הבאה מדובר במכפיל רווח של 10. זה נמוך כמעט בכל קנה מידה וזה מבטא לכאורה מניה בתמחור אטרקטיבי במיוחד. אלא שזה ביטא את החששות הגדולים של השוק מאכזבה במספרים והשוק צדק. אגב, לרוב השוק צודק. השוק מתמחר גם ירידה ברווחים בשנה הבאה. השוק מתמחר תרחיש רע יחסית, כשהוא חושב שה-AI הוא איום ענק על החברה. 

החששות די ברורים ומוצדקים - נייס היא חברה שפועלת גם ב-CRM, וצ'אטים AI משנים לחלוטין את העסקים האלו, ועדיין לחברה יש פעילות רחבה, והיא מוטמעת עמוק במאות גופים. יהיה שינוי, מתרחשת מהפכת AI, אך קשה לדעת אם הפגיעה בנייס תהיה גדולה מהצמיחה ומיכולות ה-AI שהחברה מדברת עליהם. מעבר לכך, הסיכון אכן גדל מאוד, אבל הכל שאלה של מחיר - אז אל תהיו בטוחים שהמניה תרד. הכל פתוח כי המחיר לכאורה נמוך ומגלם תרחיש רע.    


ההנהלה של החברה והיח"צ  מספרים לנו על חצי הכוס המלאה - "אנו שמחים לדווח על רבעון שלישי חזק, הנובע מהמשך יישום האסטרטגיה שלנו, המתמקדת בבינה מלאכותית, ומהביצועים המצוינים שלנו בשוק" אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. ההכנסות הסתכמו ב-732 מיליון דולר, ברף העליון של טווח התחזית, כאשר ההכנסות מענן גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-563 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות מענן נבעה מהמומנטום החזק של תחום חוויית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית ותחום השירות העצמי, שהציגו גידול של 49% בהכנסות השנתיות החוזרות, וגידול של 43% בנטרול Cognigy, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יכולות ה-AI נכללו בכל עסקת CX חדשה של מעל מיליון דולר בשנה, מה שממחיש את התרחבות אימוץ פתרונות ה-AI שלנו בקרב הארגונים הגדולים ביותר".

 

אבי גבאי, מנכ״ל פרטנר, קרדיט צילום: יעל גבאיאבי גבאי, מנכ״ל פרטנר, קרדיט צילום: יעל גבאי

נטפליקס תקפיץ את פרטנר - ואיך זה קשור למע"מ?

רשות המסים קיבלה את עמדת פרטנר בנוגע לדמי המנוי לנטפליקס, והחברה צפויה לרשום רווח חד-פעמי של כ-38 מיליון שקל ברבעון השלישי; בצורה חריגה, מועד פרסום הדוחות יידחה כדי לשקף את התיקון

מנדי הניג |
נושאים בכתבה פרטנר

פרטנר פרטנר -1.22%   מודיעה כי העמדה שלה בנושא חיוב המע"מ על דמי המנוי לנטפליקס התקבלה ברשויות המס. אחרי תקופה ארוכה שבה החברה סחבה על הספרים הפרשה לחבות מע"מ פוטנציאלית, ההבהרה של רשות המיסים היום מאפשרת לה למחוק את ההפרשה ולרשום רווח מהותי אם כי חד-פעמי. חברת התקשורת עדכנה כי מע"מ קיבל את הטענה שלה שלפיה גביית דמי המנוי עבור נטפליקס אינה חלק ממחיר העסקאות שלה. החברה משמשת, לדבריה, רק כ"צינור" בין הלקוח לנטפליקס, ולכן אין לראות בתשלום הזה עסקה החייבת במע"מ. למרות זאת, בשנים האחרונות היא בחרה להכיר בהפרשה ליתר ביטחון, על רקע אי-הוודאות הרגולטורית.

ההבהרה של רשות המסים מסירה את אי-הוודאות וקובעת שעד להנחיה אחרת לא תחול חבות מע"מ על רכיב ההכנסה הזה. בעקבות כך פרטנר תבטל את ההפרשה שנצברה בין 2020 ל-2025, מה שיוביל לרישום רווח לפני מס של כ-38 מיליון שקל בדוחות הרבעון השלישי.

בנוסף, החברה מציינת כי לא תיצור הפרשה חדשה עבור השנים הבאות כל עוד עמדת מע"מ תישאר כפי שנמסרה בהבהרה. עם זאת, היא מדגישה שהמידע מבוסס על המצב הנוכחי, וכי אין ביכולתה להעריך האם העמדה הזו תישאר תקפה גם בעתיד. מעבר לכך, פרטנר דוחה את מועד אישור הדוחות הכספיים לרבעון השלישי כדי לשקף את העדכון החשבונאי ברווח שזה צעד די חריג.

התוצאות של פרטנר ועד כמה הרווח ישפיע

כדי להבין את המשקל של מחיקת ההפרשה, צריך להסתכל קודם על המספרים שפרטנר הציגה ברבעון השני של השנה. החברה סגרה את הרבעון השני עם רווח נקי של 72 מיליון שקל. מול המספר הזה, הרווח החד-פעמי של כ-38-39 מיליון שקל שנובע מהבהרת מע"מ זה תוספת גדולה משמעותית, כמעט 54% מהרווח הנקי שסגרה בו שלושה חודשים קודם. מבחינת השפעה חשבונאית נטו, זה שינוי שיכול להזיז משמעותית את השורה התחתונה ברבעון השלישי - גם אם מדובר ברווח שאינו חוזר ואינו משקף פעילות שוטפת.

ברקע, פרטנר נכנסת לרבעון השלישי אחרי תקופה שבה המדדים המרכזיים השתפרו: ההכנסות משירותים עלו לרמה של 643 מיליון שקל, עלייה של 5% מול השנה שעברה; הרווח התפעולי הגיע ל-103 מיליון שקל; ה-EBITDA המתואם עלה ל-303 מיליון שקל; ותזרים המזומנים החופשי קפץ ל-134 מיליון שקל. הרווח הנקי, כאמור, עמד על 72 מיליון שקל אחרי צמיחה של 26%.