שופרסל, איציק אברכהן, רמי שביט
צילום: יח"צ

היישורת האחרונה: רשת שופרסל רוכשת את ניו פארם תמורת 130 מיליון שקל

שופרסל חתמה סופית על העסקה לרכישת ניו פארם המפסידה. מניית המשביר 365 מזנקת 4%
גיא בן סימון | (2)
נושאים בכתבה ניו פארם

רשת שופרסל 0.56% הודיעה הבוקר, בהמשך להסכם הרכישה של ניו פארם עם המשביר 365 -0.28% , כי החברה תשלם עבור הרשת 130 מיליון שקל, וזאת במידה והממונה על ההגבלים העסקיים יאשר את העסקה. במסגרת ההסכם נקבע כי ניו פארם תקבל החזר חוב מחברה קשורה בסך 12 מיליון שקל.

מניית המשביר 365 מזנקת ביותר מ-4% במחזור מסחר של 425 אלף שקל, לעומת מחזור מסחר יומי ממוצע של 116 אלף שקל בחודש האחרון. מניית שופרסל עולה 0.9% במחזור מסחר של 1.3 מיליון שקל, לעומת מחזור יומי ממוצע של 9.8 מיליון שקל בחודש האחרון.

בתוך כך, שופרסל צרפה להודעה נתונים לגבי ניו פארם שסיפקה המוכרת המשביר 365. לפי הנתונים, ניו פארם רשמה בשנת 2016 הפסד (לפני מס) של 22 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 15 מיליון שקל בשנת 2015. ההכנסות ב-2016 הסתכמו ב-711 מיליון שקל וב-2015 הסתכממו ב-696.9 מיליון שקל. 

פעילות ניו פארם כוללת שלושה תחומים עיקריים: קוסמטיקה, טואלטיקה ובתי מרקחת וטבע. רשת ניו פארם מפעילה 67 סניפים, מתוכם 57 סניפי פארם בפורמט עשיר (שניים מתוכם בזכייניות) ו-10 סניפי מדיקל המתמחים במתן שירותי רוקחות ומעסיקה כ-1,100 עובדים. העסקה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים תוך 3 חודשים וכן לבדיקת נאותות שתבוצע על ידי שופרסל עד למועד ההשלמה.

שופרסל מסרה כי בכוונתה להמשיך להפעיל את רשת ניו פארם כחברה נפרדת, וכי בכוונתה לשלה את ניו פארם במועדון הלקוחות, כרטיסי האשראי ובמכירות האונליין שלה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    bhr 09/04/2017 09:21
    הגב לתגובה זו
    במסגרת הדו"חות של המשביר. היא לא חושפת. בנוסף, תמיד צורפה בדו"חות הערכת שווי של הרשת הכוללת את כל הנתונים. קצת בקיאות לא תזיק
  • אס 09/04/2017 12:04
    הגב לתגובה זו
    נסיון חלש להסתיר את האמת הצרופה. החברה האם מסתירה שנים את הנתונים המאכזבים של ניו פארם . מעולם לא היתה רווחית כתוצאה מניהול כושל ביותר ומיקומים גרועים. עכשיו פעם ראשונה שיש סיכוי לרווחיות בגלל כח הקניה העצום והבוסט שנותנת שופר סל.
בזק
צילום: לילך צור

תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר: בי קום בדרך לפירוק אחרי מכירת בזק

אחרי מכירת יתרת ההחזקה בבזק, הערך הנכסי עומד על 27 שקל למניה מול כ 25 שקל בשוק. הפער מגלם 8%, כששורה של הוצאות ותשלומים משפטיים יכולה לצמצם את המספר לאזור 5% עד 6% בחישוב שמרני מאוד

ליאור דנקנר |

בי קומיוניקיישנס 5.8%  מתקדמת לפירוק וחלוקה לבעלי המניות אחרי שמכרה את יתרת המניות שלה בבזק 5.1% . לפי מצגת החברה הערך הנכסי למניה עומד על 27 שקל, בזמן שבשוק היא נסחרת סביב 25 שקל. הפער מגלם תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר, עם שחיקה אפשרית בגלל הוצאות ותשלומים משפטיים.

המכירה של בי קומיוניקיישנס מסמנת יציאה סופית של קרן סרצ'לייט ודוד פורר מההחזקה בבזק, אחרי קבלת אישורים שאפשרו ירידה מתחת לרף שמגדיר גרעין שליטה והפצה רחבה בשוק. בזק נשארת חברה בלי גרעין שליטה, והשאלה שחוזרת היא אם יתגבש בעל בית חדש דרך איסוף מניות מהמוסדיים ובמסחר בשוק.

במקביל, זה שבזק בלי גרעין שליטה לא מחייב מהלך מיידי. אבל זה כן מעלה מחדש את הדיון על גופים שמסתכלים על עסקה ארוכת טווח, בעיקר כאלה שיודעים לעבוד עם תזרים יציב ומינוף.


גרעין השליטה והאם בזק יכולה להתייעל

בין השמות שעולים בשיחות בשוק מופיעות קיסטון וקרן תש"י. ההיגיון של קרנות תשתית בבזק נשען על שני דברים שנוטים לעבוד להן טוב. הראשון הוא יציבות תזרימית של עסק תקשורת גדול עם תשתיות לאומיות. השני הוא יכולת לבצע רכישה במינוף, כלומר לשלב הון עצמי עם חוב, מתוך הנחה שמימון זול יחסית משפר את התשואה לאורך זמן.

אבל מול ההיגיון הזה עומדת נקודה פשוטה. בזק לא נסחרת כאילו היא מציאה. שווי השוק שלה סביב 18.5 מיליארד שקל והמניה במכפיל רווח של כ-13 עד 14. בהשוואה עולמית, מכפילים בענף התקשורת נוטים להיות נמוכים יותר, ולכן קשה לבנות תרחיש של אפסייד מהיר רק מתמחור מחדש.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.