מירלנד עברה לרווח של כ-25.6 מיליון דולר ברבעון השלישי
חברת מירלנד, בבעלות אליעזר פישמן, מסכמת את הרבעון השלישי של 2014 עם הכנסות של כ-15.5 מיליון דולר, לעומת כ-22.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-31%. הרווח הגולמי ברבעון השלישי לשנת 2014 גדל בכ- 3.5% והסתכם לסך של כ- 10.5 מיליון דולר, לעומת כ-10.1 מיליון דולר אשתקד. ברבעון השלישי של השנה לא נרשמו הכנסות ממכירת דירות, זאת לעומת כ-10.556 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-25.6 מיליון דולר, זאת לעומת הפסד של כ-3.4 מיליון דולר אשתקד. מתחילת השנה, חתמה החברה על קווי אשראי עם בנקים שונים ברוסיה בסך כולל של כ-200 מיליון דולר (כ-158 מיליון דולר נטו) תוך הקטנת שיעור הריבית הממוצע ושיפור בתנאי המימון.
בתקופה של שלושת החודשים שהסתיימו ביום 30 בספטמבר, 2014 הסתכמה העלייה בשווי ההוגן של נדל"ן להשקעה לסך של כ- 74.16מיליון דולר, בהשוואה לירידה בשווי הוגן נדל"ן להשקעה בסך 651 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה בשווי ההוגן נבעה בעיקר מתיסוף של כ-17% בשער הדולר ביחס לרובל הרוסי.
רומן רוזנטל, מנכ"ל מירלנד אמר היום: "למרות חוסר היציבות בכלכלה הרוסית בחודשים האחרונים, הבאה לידי ביטוי, בין היתר, בפיחות משמעותי של המטבע המקומי, עסקי הליבה של החברה ממשיכים להיות יציבים עם צמיחה בהכנסות. יכולת החברה לייצר תזרים מזומנים משמעותי ומתמשך מהווה בסיס איתן להמשך התפתחותה וצמיחתה בשנים הבאות, גם בתנאי שוק לא אופטימליים".
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
