אסטרטגיה לקידום אתרים בגוגל בשנת 2020
שנת 2020 התחילה בסערה והביאה איתה כבר בשלושת החודשים הראשונים מסע בחירות אינטנסיבי, היסטריה המונית סביב מחלה ואף בחירות בארה"ב. בתוך כל ההמולה הזו הבידוד הביתי יצר גם הזדמנויות פז עבור חברות המשווקות את עצמן באמצעות הרשת. כיום, ניתן למנף את העובדה כי רבים קוראים תכנים בטלפון הנייד כדי "להעביר" זמן, ולהשתמש בעובדה הזו כדי לקדם את האתר במנועי החיפוש. זוהי האסטרטגיה המומלצת לקידום אתרים השנה.
שימוש בטרנדים כדי לעודד גולשים להכנס לאתר, מאתרים עם לינק נכנס
אחת הדרכים הבולטות להשיג קישורים נכנסים, מאתרים מובילים לאתר שלכם היא באמצעות רכישה של כתבות תדמית באתרי חדשות. אך, לא מספיק לקבל רק לינק בלבד, כדאי לנסות ולהופיע בעמודים ראשיים. כיצד תוכלו לעשות זאת? נסו למצוא את הנושאים הטרנדיים הנמצאים באותו השבוע בעמוד הבית. למשל, בחודש מרץ 2020 הנושאים הטרנדיים בישראל ובעולם, סבבו את מגפת הקורונה. לפני כן, הנושאים היו הבחירות בישראל ובארצות הברית. בעתיד הקרוב, יתכן והנושא הטרנדי יהיה מיתון עולמי בעקבות המגפה.
אם תצליחו לקשר בצורה חכמה את הנושא שלכם למתרחש בעולם, יהיה לכם קל יותר להכניס קוראים לכתבה עצמה. בנוסף, תוכלו לחזק את הכתבה באמצעות שירותי הפצת תוכן כמו "אאוטבריין" ו"טאבולה" שהתאחדו. פרסום ממומן של הכתבה לזמן קצר, יהפוך אותה לטרנדית ומבוקשת יותר, ויכול לסייע גם בשיווק המותג לצד קידום האתר בגוגל.
תכנים, תכנים ועוד תכנים
החודשים האלה יכולים להיות זמן מצוין להתחיל להעשיר גם את האתר עצמו בתכנים חדשים. אתם יכולים להרחיב ולהעמיק כתבות ומאמרים קיימים, להוסיף בלוג (אם עוד אין באתר), ולמלא אותו בפוסטים חדשים מדי יום. זה הזמן שבו המתחרים שלכם ישחיזו חרבות, וינסו לעשות בדיוק את אותו דבר. לכן, אם המתחרה הראשי שלכם הוסיף עוד מאה עמודים לאתר החודש, אינכם יכולים להשתרך מאחור. להפך, הוסיפו עוד מאה וחמישים מאמרים, והפכו לאתר הבולט בנישה שלכם. מדובר רק בחמישה מאמרים ליום, שיכולים לעשות הבדל משמעותי בתוך חודש.
זהו את מילות המפתח שהמתחרים שלכם מקדמים
כמובן, כאשר אתם כותבים את התכנים החדשים לאתר שלכם, כדאי למצוא את מילות המפתח המתאימות, כדי שיאפשרו לגולשים למצוא אתכם. איך תעשו זאת? התייעצו עם מקדם האתרים שלכם, ומצאו ביחד איתו את מילות המפתח המבוקשות ביותר.
- אלפאבית עקפה את הציפיות עם צמיחה חזקה בענן
- לקראת דוחות ענקיות הטק: לאיזה תשואה מצפה השוק על 420 מיליארד דולר של השקעות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאשר בוחרים מילות מפתח חשוב להתייחס לכמה היבטים:
- מהן מילות המפתח התחרותיות ביותר? בכל נישה יש מילות מפת שהן התחרותיות ביותר, וכמעט כל המתחרים שלכם ינסו להופיע בהן. למשל, בתחום ההובלות המילים האלה יכולות להיות "הובלת דירה" או "מוביל דירות". ערכו רשימה של כל המילים האלה, והתחילו ליצור מאמרים ארוכים ואיכותיים סביבן. חשוב שלא להגזים בכמות החזרות של המילה הזו.
- הגדירו את האזורים הגאוגרפיים בתוך התוכן: נותנים שירותים הרלוונטיים לאזורים מסוימים בארץ או בעולם? חשוב להוסיף תכנים שכוללים גם את האזור הגאוגרפי המתאים. לדוגמה "הובלות בתל אביב", "הדברה ברמת גן" או "תספורות חתולים בירושלים".
- הוסיפו מספר ביטויים נישתיים: מתמחים בנישה מסוימת בתחום שלכם, למשל בהובלה של פסנתרים? או בהובלה באמצעות מנוף? ציינו זאת גם במילות המפתח אותם אתם מקדמים. תופתעו לגלות כי כמות החיפושים תהיה נמוכה יותר למילים הללו, אך היא תאפשר ללקוחות מפולחים היטב הזקוקים לשירות שלכם למצוא אתכם.
חשבו: כיצד הלקוחות יחפשו אתכם בחיפוש קולי?
אחד התחומים החזקים כיום בארה"ב ובעולם, שיתחזק גם בישראל הוא החיפוש הקולי. כאשר גולשים מחפשים אתכם, הם בדרך כלל לא יציינו במילים את מה שהיו כותבים. למשל, מרביתם לא יחפשו "מסעדה איטלקית" אלא דווקא "פסטה טובה". במקום לחפש "מסעדה יפנית" הם יחפשו "סושי". לכן הוסיפו מאמרים ותכנים סביב השירותים שאתם מספקים, המוצרים והמותגים המובילים ולאו דווקא תחום העיסוק עצמו.
לסיכום, שנת 2020 תהווה הזדמנות פז לעסקים שינצלו את התקופות של הבידוד, והזמן שאנשים נמצאים בעיקר ברשת כדי לקדם את המותג. בקרוב מאד העולם יחזור לסדרו, והעסקים שלא הזניחו את קידום האתר בחודשים הללו יוכלו למצוא את עצמם במקומות מפתיעים במנועי החיפוש. דמיינו כי בעוד חודש או חודשיים תגלו כי אתם במקום הראשון בגוגל.
שולפים תוכניות מגירה: בעלי עסקים, כך תמכרו יותר למרות הקורונה
הבורסה קורסת, אלפי אנשים בבידוד, אתרי חדשות זועקים בקול רם על בהלת הקורונה ומדפי החנויות מתרוקנים משימורים. סוף העולם טרם הגיע ונראה שבעלי עסקים מעורערים מעט, אבל מתברר שלהיות יצירתי דווקא עכשיו, זה בונוס.
אם לפני חודש חשבנו שסגירת מפעלי הייצור לרגל ראש השנה הסיני בסין דפקה את תחום האופנה, כיום אנחנו חושבים אחרת. נראה שבעלי עסקים די חוששים מאפקט הדומינו, בעיקר עסקים מתחום התיירות, הפקות אירועים, חברות פרסום, דיגיטל וכו'. זה הזמן לשלוף תוכניות מגירה במקום לשבת על הגדר ולבכות, ואם אין תוכנית שכזאת צריך פשוט ליצור אותה. לפניכם רעיונות יצירתיים להגדלת המכירות, כן, למרות הנגיף הלא מוכר שמתחיל כבר לעצבן.
אלפי אנשים בבידוד, לא תמכרו להם משהו?
הוויכוח על מספר האנשים הנמצאים בבידוד מוכר. משרד הבריאות טוען שרק 20 אלף אנשים בבידוד, אבל העם חושב אחרת. מתברר שאלפי אנשים יושבים בבידוד בבית, חלקם מעבירים את היום עם סדרות בנטפליקס, וחלקם גולשים באתרי חדשות ורשתות חברתיות. זה הזמן לצאת מאזור הנוחות ולמכור להם משהו! רגע, מה נמכור להם? אז מתברר שבעזרת קצת מחשבה יצירתית, אפשר למכור להם הרבה. אני לא מדברת על מוצרים, כי למרות זאת, להתחיל לבנות חנות אונליין זה לא מתאים לכולם.
אז מה כן?
למכור להם את עצמכם כאוטוריטה
חלק מרכזי משיווק הוא ליצור דמות של אוטוריטה. הנה, מה אני עושה עכשיו? מוכרת לכם את עצמי כאוטוריטה, אחת שמבינה דבר או שניים בכתיבת תוכן לאתרים ושיווק מנצח. אהה... ומי שלא מכיר אותי, אני מתמחה בכתיבה של תוכן שיווקי לקידום ואתרי אינטרנט. אז קדימה, כתבו כתבה לבלוג, קייס סטאדי, פוסט מהמם בפייסבוק והתחילו ליצור סרטונים. כן, בנייד. אין צורך בציוד מקצועי. כל מידע בעל ערך מוסף יכול להפוך אתכם לאוטוריטה בתחומכם!
אולי איזה פודקאסט טוב?
שמיעת פודקאסט בבידוד יכולה להפיג את השעמום. רק נציין שבתקופה האחרונה עוד ועוד אנשים נשבו בקסמי הפודקאסטים ומאזינים להם תוך כדי נסיעה, באימוני כושר או סתם במשרד. רגע, מה זה פודקאסט? הוא דומה מאוד לתוכנית רדיו המשודרת באינטרנט, וניתן להאזין לו בקלות מכל מקום. יוצר הפודקאסט הוא אדם בעל מומחיות מסוימת מכל תחום שהוא, המעביר את הידע שלו הלאה. לדוגמה, יועץ דיגיטל משדר פודקאסט על בחירת אפיקי פרסום, יועץ עסקי המתמחה בגיוס הון מעביר טיפים ליזמים ואפילו מעצבת פנים המדברת על עיצוב תעשייתי.
קורסים/ייעוץ אונליין
עוסקים בייעוץ? זה הזמן לשלוף את תכנית המגירה ולהתחיל להעביר קורסים אונליין. בעידן החדש אף אחד לא אוהב לצאת מהבית, אלא לשבת רגל על רגל עם פופקורן וללמוד תחומים שונים אונליין. אז אם אתם מתמחים במשהו ספציפי, הקליטו קורס והציעו אותו למכירה. אם תחפשו ברשת תמצאו פורטלים המרכזים ומקדמים מגוון קורסים אונליין בתשלום, כך שתוכלו להצטרף לקהילה ולייצר הכנסה נוספת.
איפה לפרסם? ואו, לא חסר...
נכון, לא חסר איפה לפרסם, אבל חשוב לפרסם במקום שקהל היעד שלכם נמצא בו. הפרמטר הזה חשוב במיוחד אם תרצו להשקיע תקציבי פרסום, אפילו נמוכים.
ראשית, אפיינו את הלקוח הפוטנציאלי שלכם. מהו הגיל שלו, איפה הוא מתגורר, מצב סוציואקונומי, מין, תחביבים וכו'. לדוגמה, אני כתבת תוכן, הקהל שלי הוא אנשים שנמצאים בתהליך בניית אתר, חברות פרסום, חברות שמנהלות בלוג, מנהלות שיווק וכו'. לאחר אפיון הקהל, בדקו איפה הוא נמצא והתמקדו שם.
אלה האופציות המרכזיות:
- פייסבוק ואינסטגרם – פרסום ממומן, קבוצות ממוקדות, ניהול קמפיין לידים ועוד.
- קידום באאוטבריין/טאבולה –זה נהדר לקדם תוכן באפיק זה בזמנים אלה, כיוון שאנשים רבים גולשים באתרי חדשות כדי להתעדכן במצב הקורונה ויכולים להיחשף לתוכן שלכם.
- קידום ממומן בגוגל – קידום ממומן יאפשר לכם לקבל חשיפה מידית לשירות, לקורס שיצרתם וכו'.
- לינקדאין – מעולה ליצירת קשרים עסקיים וחשיפה מטורפת מקהל איכותי.
- פרסום ביוטיוב – קידום סרטונים או באנרים. דווקא בזמן זה אנשים יותר ויותר נכנסים ליוטיוב.
- זהו! מקווה שעזרתי.
