אסטרטגיה לקידום אתרים בגוגל בשנת 2020
שנת 2020 התחילה בסערה והביאה איתה כבר בשלושת החודשים הראשונים מסע בחירות אינטנסיבי, היסטריה המונית סביב מחלה ואף בחירות בארה"ב. בתוך כל ההמולה הזו הבידוד הביתי יצר גם הזדמנויות פז עבור חברות המשווקות את עצמן באמצעות הרשת. כיום, ניתן למנף את העובדה כי רבים קוראים תכנים בטלפון הנייד כדי "להעביר" זמן, ולהשתמש בעובדה הזו כדי לקדם את האתר במנועי החיפוש. זוהי האסטרטגיה המומלצת לקידום אתרים השנה.
שימוש בטרנדים כדי לעודד גולשים להכנס לאתר, מאתרים עם לינק נכנס
אחת הדרכים הבולטות להשיג קישורים נכנסים, מאתרים מובילים לאתר שלכם היא באמצעות רכישה של כתבות תדמית באתרי חדשות. אך, לא מספיק לקבל רק לינק בלבד, כדאי לנסות ולהופיע בעמודים ראשיים. כיצד תוכלו לעשות זאת? נסו למצוא את הנושאים הטרנדיים הנמצאים באותו השבוע בעמוד הבית. למשל, בחודש מרץ 2020 הנושאים הטרנדיים בישראל ובעולם, סבבו את מגפת הקורונה. לפני כן, הנושאים היו הבחירות בישראל ובארצות הברית. בעתיד הקרוב, יתכן והנושא הטרנדי יהיה מיתון עולמי בעקבות המגפה.
אם תצליחו לקשר בצורה חכמה את הנושא שלכם למתרחש בעולם, יהיה לכם קל יותר להכניס קוראים לכתבה עצמה. בנוסף, תוכלו לחזק את הכתבה באמצעות שירותי הפצת תוכן כמו "אאוטבריין" ו"טאבולה" שהתאחדו. פרסום ממומן של הכתבה לזמן קצר, יהפוך אותה לטרנדית ומבוקשת יותר, ויכול לסייע גם בשיווק המותג לצד קידום האתר בגוגל.
תכנים, תכנים ועוד תכנים
החודשים האלה יכולים להיות זמן מצוין להתחיל להעשיר גם את האתר עצמו בתכנים חדשים. אתם יכולים להרחיב ולהעמיק כתבות ומאמרים קיימים, להוסיף בלוג (אם עוד אין באתר), ולמלא אותו בפוסטים חדשים מדי יום. זה הזמן שבו המתחרים שלכם ישחיזו חרבות, וינסו לעשות בדיוק את אותו דבר. לכן, אם המתחרה הראשי שלכם הוסיף עוד מאה עמודים לאתר החודש, אינכם יכולים להשתרך מאחור. להפך, הוסיפו עוד מאה וחמישים מאמרים, והפכו לאתר הבולט בנישה שלכם. מדובר רק בחמישה מאמרים ליום, שיכולים לעשות הבדל משמעותי בתוך חודש.
זהו את מילות המפתח שהמתחרים שלכם מקדמים
כמובן, כאשר אתם כותבים את התכנים החדשים לאתר שלכם, כדאי למצוא את מילות המפתח המתאימות, כדי שיאפשרו לגולשים למצוא אתכם. איך תעשו זאת? התייעצו עם מקדם האתרים שלכם, ומצאו ביחד איתו את מילות המפתח המבוקשות ביותר.
- טראמפ פותח חזית חדשה: האם קנס ענק של האיחוד האירופי על גוגל יצית מלחמת מכסים?
- הענקית שנולדה בדיוק לפני 27 שנים והדגם הכושל של חברת הרכב המצליחה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאשר בוחרים מילות מפתח חשוב להתייחס לכמה היבטים:
- מהן מילות המפתח התחרותיות ביותר? בכל נישה יש מילות מפת שהן התחרותיות ביותר, וכמעט כל המתחרים שלכם ינסו להופיע בהן. למשל, בתחום ההובלות המילים האלה יכולות להיות "הובלת דירה" או "מוביל דירות". ערכו רשימה של כל המילים האלה, והתחילו ליצור מאמרים ארוכים ואיכותיים סביבן. חשוב שלא להגזים בכמות החזרות של המילה הזו.
- הגדירו את האזורים הגאוגרפיים בתוך התוכן: נותנים שירותים הרלוונטיים לאזורים מסוימים בארץ או בעולם? חשוב להוסיף תכנים שכוללים גם את האזור הגאוגרפי המתאים. לדוגמה "הובלות בתל אביב", "הדברה ברמת גן" או "תספורות חתולים בירושלים".
- הוסיפו מספר ביטויים נישתיים: מתמחים בנישה מסוימת בתחום שלכם, למשל בהובלה של פסנתרים? או בהובלה באמצעות מנוף? ציינו זאת גם במילות המפתח אותם אתם מקדמים. תופתעו לגלות כי כמות החיפושים תהיה נמוכה יותר למילים הללו, אך היא תאפשר ללקוחות מפולחים היטב הזקוקים לשירות שלכם למצוא אתכם.
חשבו: כיצד הלקוחות יחפשו אתכם בחיפוש קולי?
אחד התחומים החזקים כיום בארה"ב ובעולם, שיתחזק גם בישראל הוא החיפוש הקולי. כאשר גולשים מחפשים אתכם, הם בדרך כלל לא יציינו במילים את מה שהיו כותבים. למשל, מרביתם לא יחפשו "מסעדה איטלקית" אלא דווקא "פסטה טובה". במקום לחפש "מסעדה יפנית" הם יחפשו "סושי". לכן הוסיפו מאמרים ותכנים סביב השירותים שאתם מספקים, המוצרים והמותגים המובילים ולאו דווקא תחום העיסוק עצמו.
לסיכום, שנת 2020 תהווה הזדמנות פז לעסקים שינצלו את התקופות של הבידוד, והזמן שאנשים נמצאים בעיקר ברשת כדי לקדם את המותג. בקרוב מאד העולם יחזור לסדרו, והעסקים שלא הזניחו את קידום האתר בחודשים הללו יוכלו למצוא את עצמם במקומות מפתיעים במנועי החיפוש. דמיינו כי בעוד חודש או חודשיים תגלו כי אתם במקום הראשון בגוגל.
רחלי קבסה, סיפור הצלחה חוצה גבולות
רחלי קבסה היא אחת הדוגמאות לנשים חזקות שהחליטו באומץ רב להוכיח אחרת את המוסכמות המקובלות בכל הנוגע לנשים ועולם העסקים.
קבסה ילידת העיירה בית שאן בנתה את עצמה בעשר אצבעות וכנגד כל הסיכויים הפכה להיות אחת הכוהנות הגדולות של עולם הקוסמטיקה העולמי, בימים אלו היא מביאה לישראל מותג חדש נוסף מארה"ב. עבור רבים גיל 40 זו צומת דרכים שבה נוהגים להסתכל לאחור במטרה לנסות ולהכיל את מה שהשיגו בחיים, עבור רחלי קבסה גיל זה הוא רק מספר והיא אינה מבזבזת זמן במבט לאחור אלא ממשיכה להוביל ולנווט את דרכה במעלה עולם העסקים כאשר משמשת דוגמה לנשות עסקים בכל מקום אליו מגיעה. הפרוייקט הגדול העכשווי בו קבסה פעילה כולל בתוכו מהלך שיביא לישראל מותג קוסמטיקה אמריקני מוביל וחדשני בעולם האנטי אייג'ינג לנשים ולגברים. בימים הקרובים אמורה קבסה לחתום על פרטי החוזה האחרונים שיעניקו לה הסכם זכיינות בלעדי לשיווק המותג בישראל ובאירופה, תוך כדי הקמה של נציגויות בצרפת, גרמניה ואיטליה. אחד הדברים שמאפיינים את קבסה הוא כי למרות שהפכה להיות סיפור הצלחה בינלאומי, היא לרגע אחד לא שוכחת את המקורות שלה ומהיכן הגיעה. היום, מספר חודשים לפני החגים ראש השנה וסוכות, רחלי קבסה הכריזה כי בקרוב מאוד יפתח בבית שאן יריד אוכל שיהיה חסר תקדים מבחינת הגודל וכמות האנשים שיוכל להכיל בתוכו, כאשר מיטב השפים המובילים של ישראל יתארחו בו, על כך היא סיפרה: "עמלתי על פסטיבל האוכל הזה במשך חודשים תוך כדי כל שאר העיסוקים שלי, העובדה שזה ייערך בעיר הולדתי בית שאן העניקה לי דרייב מטורף ולכן יצרתי קשר עם כל מי שרציתי שיהיה מעורב בפרוייקט, העירייה המקומית של בית שאן, משרדי ממשלה, חברות מובילות בארץ וביחד גייסנו חסויות". התרומה של קבסה לאזור הצפון באה לידי ביטוי גם במסעותיה ברחבי העולם, רבים מראשי הקהילות היהודיות השונות ברחבי הגלובוס יודעים לספר כי בכל פגישה עימה היא שמה לעצמה מטרה, לגייס משאבים עבור פיתוח אזור הצפון בישראל כדי לשמר ולפתח את אתרי המורשת ההיסטוריים של העם היהודי. "כמו כולם גם אני מחכה לרגע שבו משבר הקורונה יהיה מאחורינו", סיפרה קבסה והוסיפה, "ברגע הראשון לאחר המשבר העולמי אני מתכוונת להביא לאזור צפון הארץ יזמים ואנשי עסקים מאירופה וארה"ב כדי שייבחנו מקרוב את הפוטנציאל התיירותי הקיים באזור זה". מבחינת קבסה הרצון להרים את אזור הצפון כולו לא מסתיים רק בתיירות, גם חוסר שוויון הזדמנויות לא נותן לה מנוחה ועל כך היא סיפרה: "אין שום סיבה כי בשנת 2020 הפערים בין צפון ישראל ל"מדינת תל אביב" יהיו כל כך גדולים ואני לא מדברת על המרחק הפיזי אלא על שוויון הזדמנויות בחברה הישראלית. כדי לעזור לעשות ולהביא לשינוי אני פועלת לגיוס כספים ומשאבים לפיתוח הצפון, על הפרק בנייה של אזורי תעשייה חדישים כי גם לפה אפשר להביא את עולם ההייטק. שטח יש, אנשים מוכשרים עם ראש על הכתפיים שצמאים לעבודה טובה גם כן. אני יודעת שמדובר בתהליך ארוך ואני מסתכלת עליו כמו על ריצת מרתון, אבל לקו הסיום ביחד אני אגיע ביחד עם תושבי הצפון". על הריצה הזו ושאר מיזמים של רחלי קבסה אנחנו נמשיך לעקוב מקרוב, לאור הצלחתה עד כה אין לנו ספק כי קו הסיום הזה שהציבה לעצמה הוא רק עוד נקודה בדרך לכיבוש יעדים נוספים. לעמוד הפייסבוק לעמוד האינסטגרם