קאן: עלייה של 21% בהגשות מישראל לעומת 4% ירידה בעולם
שוק הפרסום הישראלי רושם השנה עלייה משמעותית של 21% במספר ההגשות לפסטיבל קאן ליונס לפרסום. הגשות השוק הישראלי עומדות ב-2019 על 161, לעומת 133 בשנת 2018.
העלייה המשמעותית בהגשות מישראל, היא בניגוד למגמה העולמית שהסתכמה בירידה של 4% במספר ההגשות הכולל לפסטיבל, שעומד על 30,953 לעומת 32,372 ב-2018, וזאת למרות חזרתן של סוכנויות פובליסיס לתחרות, לאחר השהייה של שנה שבאה לידי ביטוי בתחרות של 2018.
מבין השנים האחרונות, שנת השיא של פסטיבל קאן ליונס הייתה ב-2016 אז הוגשו לתחרות מספר שיא של 43,101 עבודות. דהיינו, התחרות השנה מציינת ירידה של 28% מהשיא במספר העבודות המתחרות - פועל יוצא של שינוי כללי התחרות, ביטול מספר הקטגוריות והגבלה על מספר הקטגוריות שאליהן ניתן להגיש את אותה העבודה.
מבחינת הרקורד המקומי של השוק הישראלי, הזיג-זג נשמר בעקביות מאז 2014, אז הוגשו לתחרות 146 עבודות מישראל, שנה לאחר מכן ב-2015 המספר עלה ל-165, ב-2016 ירד ל-136 וב-2017 נרשמה שנת השיא אז הוגשו 177 עבודות מישראל. ב-2018 נרשמה ירידה חדש ל-133 והשנה, כאמור עומד המספר על 161. אזור המיקוד של ישראל מול שאר המדינות, מציב אותה מתחת לפולין (162) ומעל צ'כיה (115), פורטוגל (112), רומניה (110), אירלנד (104) ועוד.
מספר ההגשות הגדול ביותר, מגיע באופן טבעי מהשוק הגדול ביותר - ארה"ב - עם 8138 הגשות. הבאה אחריה בפער ניכר היא בריטניה עם 2268 הגשות. ברזיל, מדינה ושוק שמאוד מחבב את קאן ליונס הגישה 2093 עבודות, צרפת וגרמניה עם 1345 ו-1294 בהתאמה (צניחה דרמטית בגרמניה לעומת 1752 ב-2018). מדינות בולטות נוספות הן הודו עם 1053, יפן עם 982, סין עם 941, אוסטרליה עם 944 וקנדה עם 904.
מדיה ו-PR: הקטגוריות שהישראלים אוהבים
פילוח ההגשות מישראל מלמד שהקטגוריה המובילה ב-2019 היא מדיה עם 27 הגשות. אחריה עם 21 הגשות היא קטגוריית ה-PR. לקטגוריית ה-Health & Wellness שבה השוק הישראלי מככב השנה הוגשו 17 עבודות, שמתוכן 12 עלו לשלב הגמר כפיינליסטיות (מקאן, אדלר וגיתם) ביחס מרשים למדי.
בקטגוריית ה-Brand Experience and Activation נרשמו 16 הגשות, 15 בדיירקט, 8 בחוצות, 7 ב-FILM וכך גם במשפיענים, 6 באסטרטגיה יצירתית, 5 ב-Sustainable Development Goals (מהלכים שנועדו להניב תרומה חיובית ומשפיעה על העולם), 4 בדיזיין, 4 בבידור במסגרת ספורט, 4 ב-GLASS, בפרינט 3, ברדיו 3, בחדשנות 2, בפארמה 2, בטיטניום 2, בבידור 2 ו-2 גם ב-Film Craft, באפקטיביות קריאייטיבית 2, בקריאייטיב דאטה 1 ו-1 בבידור במסגרת מוסיקה.
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- איך עדן חסון גדל מהכנסות קטנות למיליוני שקלים בשנה?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף...
הקטגוריות שאליהן אף משרד ישראלי לא הגיש עבודה הן המובייל, ה-Industry Craft, ה-Digital Craft והקריאייטיב e-commerce.
בסיכום הכללי העולמי, קטגוריית ה-FILM מובילה עם 2,793 הגשות ואחריה ה-Brand Experience עם 2,532. במקום ה-3 בדירוג, קטגוריית החוצות עם 2,389 הגשות. לאחר שהוצגה ב-2018 לראשונה, קטגוריית המשפיענים מאבדת גובה מהר מאוד עם ירידה ל-1,519 לעומת 2,027 ב-2018. בהשוואה להיקף העבודה הגלובלי עם משפיענים שדווקא רושם עלייה, אפשר להניח שהירידה בהגשות מעידה על שימוש שגרתי שאינו יצירתי באופן מובהק בעבודה עם משפיעני רשת.
הירידה העקבית במעמדו של הפרינט בעולם ממשיכה לתת את אותותיה גם בתחרות השנה עם ירידה לשפל חדש של 1,252 הגשות לעומת 1,440 ב-2018. לצורך ההשוואה, ב-2014 עמד סך ההגשות בקטגוריית הפרינט על 5,007.

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.