פסטיבל קאן ליונס 2018
צילום: יח"צ פסטיבל קאן

קאן: עלייה של 21% בהגשות מישראל לעומת 4% ירידה בעולם

השוק הישראלי הגיש 161 עבודות לתחרות השנה. הקטגוריה המובילה בישראל היא המדיה עם 27 הגשות. בסיכום העולמי הקטגוריות המובילות הן ה-FILM וה-Brand Experience
משה בנימין |

שוק הפרסום הישראלי רושם השנה עלייה משמעותית של 21% במספר ההגשות לפסטיבל קאן ליונס לפרסום. הגשות השוק הישראלי עומדות ב-2019 על 161, לעומת 133 בשנת 2018. 

העלייה המשמעותית בהגשות מישראל, היא בניגוד למגמה העולמית שהסתכמה בירידה של 4% במספר ההגשות הכולל לפסטיבל, שעומד על 30,953 לעומת 32,372 ב-2018, וזאת למרות חזרתן של סוכנויות פובליסיס לתחרות, לאחר השהייה של שנה שבאה לידי ביטוי בתחרות של 2018.

מבין השנים האחרונות, שנת השיא של פסטיבל קאן ליונס הייתה ב-2016 אז הוגשו לתחרות מספר שיא של 43,101 עבודות. דהיינו, התחרות השנה מציינת ירידה של 28%  מהשיא במספר העבודות המתחרות - פועל יוצא של שינוי כללי התחרות, ביטול מספר הקטגוריות והגבלה על מספר הקטגוריות שאליהן ניתן להגיש את אותה העבודה. 

מבחינת הרקורד המקומי של השוק הישראלי, הזיג-זג נשמר בעקביות מאז 2014, אז הוגשו לתחרות 146 עבודות מישראל, שנה לאחר מכן ב-2015 המספר עלה ל-165, ב-2016 ירד ל-136 וב-2017 נרשמה שנת השיא אז הוגשו 177 עבודות מישראל. ב-2018 נרשמה ירידה חדש ל-133 והשנה, כאמור עומד המספר על 161. אזור המיקוד של ישראל מול שאר המדינות, מציב אותה מתחת לפולין (162) ומעל צ'כיה (115), פורטוגל (112), רומניה (110), אירלנד (104) ועוד.

מספר ההגשות הגדול ביותר, מגיע באופן טבעי מהשוק הגדול ביותר - ארה"ב - עם 8138 הגשות. הבאה אחריה בפער ניכר היא בריטניה עם 2268 הגשות. ברזיל, מדינה ושוק שמאוד מחבב את קאן ליונס הגישה 2093 עבודות, צרפת וגרמניה עם 1345 ו-1294 בהתאמה (צניחה דרמטית בגרמניה לעומת 1752 ב-2018). מדינות בולטות נוספות הן הודו עם 1053, יפן עם 982, סין עם 941, אוסטרליה עם 944 וקנדה עם 904. 

מדיה ו-PR: הקטגוריות שהישראלים אוהבים

פילוח ההגשות מישראל מלמד שהקטגוריה המובילה ב-2019 היא מדיה עם 27 הגשות. אחריה עם 21 הגשות היא קטגוריית ה-PR. לקטגוריית ה-Health & Wellness שבה השוק הישראלי מככב השנה הוגשו 17 עבודות, שמתוכן 12 עלו לשלב הגמר כפיינליסטיות (מקאן, אדלר וגיתם) ביחס מרשים למדי.

בקטגוריית ה-Brand Experience and Activation נרשמו 16 הגשות, 15 בדיירקט, 8 בחוצות, 7 ב-FILM וכך גם במשפיענים, 6 באסטרטגיה יצירתית, 5 ב-Sustainable Development Goals (מהלכים שנועדו להניב תרומה חיובית ומשפיעה על העולם), 4 בדיזיין, 4 בבידור במסגרת ספורט, 4 ב-GLASS, בפרינט 3, ברדיו 3, בחדשנות 2, בפארמה 2, בטיטניום 2, בבידור 2 ו-2 גם ב-Film Craft, באפקטיביות קריאייטיבית 2, בקריאייטיב דאטה 1 ו-1 בבידור במסגרת מוסיקה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הקטגוריות שאליהן אף משרד ישראלי לא הגיש עבודה הן המובייל, ה-Industry Craft, ה-Digital Craft והקריאייטיב e-commerce. 

בסיכום הכללי העולמי, קטגוריית ה-FILM מובילה עם 2,793 הגשות ואחריה ה-Brand Experience עם 2,532. במקום ה-3 בדירוג, קטגוריית החוצות עם 2,389 הגשות. לאחר שהוצגה ב-2018 לראשונה, קטגוריית המשפיענים מאבדת גובה מהר מאוד עם ירידה ל-1,519 לעומת 2,027 ב-2018. בהשוואה להיקף העבודה הגלובלי עם משפיענים שדווקא רושם עלייה, אפשר להניח שהירידה בהגשות מעידה על שימוש שגרתי שאינו יצירתי באופן מובהק בעבודה עם משפיעני רשת.  

הירידה העקבית במעמדו של הפרינט בעולם ממשיכה לתת את אותותיה גם בתחרות השנה עם ירידה לשפל חדש של 1,252 הגשות לעומת 1,440 ב-2018. לצורך ההשוואה, ב-2014 עמד סך ההגשות בקטגוריית הפרינט על 5,007. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.