קאן: עלייה של 21% בהגשות מישראל לעומת 4% ירידה בעולם
שוק הפרסום הישראלי רושם השנה עלייה משמעותית של 21% במספר ההגשות לפסטיבל קאן ליונס לפרסום. הגשות השוק הישראלי עומדות ב-2019 על 161, לעומת 133 בשנת 2018.
העלייה המשמעותית בהגשות מישראל, היא בניגוד למגמה העולמית שהסתכמה בירידה של 4% במספר ההגשות הכולל לפסטיבל, שעומד על 30,953 לעומת 32,372 ב-2018, וזאת למרות חזרתן של סוכנויות פובליסיס לתחרות, לאחר השהייה של שנה שבאה לידי ביטוי בתחרות של 2018.
מבין השנים האחרונות, שנת השיא של פסטיבל קאן ליונס הייתה ב-2016 אז הוגשו לתחרות מספר שיא של 43,101 עבודות. דהיינו, התחרות השנה מציינת ירידה של 28% מהשיא במספר העבודות המתחרות - פועל יוצא של שינוי כללי התחרות, ביטול מספר הקטגוריות והגבלה על מספר הקטגוריות שאליהן ניתן להגיש את אותה העבודה.
מבחינת הרקורד המקומי של השוק הישראלי, הזיג-זג נשמר בעקביות מאז 2014, אז הוגשו לתחרות 146 עבודות מישראל, שנה לאחר מכן ב-2015 המספר עלה ל-165, ב-2016 ירד ל-136 וב-2017 נרשמה שנת השיא אז הוגשו 177 עבודות מישראל. ב-2018 נרשמה ירידה חדש ל-133 והשנה, כאמור עומד המספר על 161. אזור המיקוד של ישראל מול שאר המדינות, מציב אותה מתחת לפולין (162) ומעל צ'כיה (115), פורטוגל (112), רומניה (110), אירלנד (104) ועוד.
מספר ההגשות הגדול ביותר, מגיע באופן טבעי מהשוק הגדול ביותר - ארה"ב - עם 8138 הגשות. הבאה אחריה בפער ניכר היא בריטניה עם 2268 הגשות. ברזיל, מדינה ושוק שמאוד מחבב את קאן ליונס הגישה 2093 עבודות, צרפת וגרמניה עם 1345 ו-1294 בהתאמה (צניחה דרמטית בגרמניה לעומת 1752 ב-2018). מדינות בולטות נוספות הן הודו עם 1053, יפן עם 982, סין עם 941, אוסטרליה עם 944 וקנדה עם 904.
מדיה ו-PR: הקטגוריות שהישראלים אוהבים
פילוח ההגשות מישראל מלמד שהקטגוריה המובילה ב-2019 היא מדיה עם 27 הגשות. אחריה עם 21 הגשות היא קטגוריית ה-PR. לקטגוריית ה-Health & Wellness שבה השוק הישראלי מככב השנה הוגשו 17 עבודות, שמתוכן 12 עלו לשלב הגמר כפיינליסטיות (מקאן, אדלר וגיתם) ביחס מרשים למדי.
בקטגוריית ה-Brand Experience and Activation נרשמו 16 הגשות, 15 בדיירקט, 8 בחוצות, 7 ב-FILM וכך גם במשפיענים, 6 באסטרטגיה יצירתית, 5 ב-Sustainable Development Goals (מהלכים שנועדו להניב תרומה חיובית ומשפיעה על העולם), 4 בדיזיין, 4 בבידור במסגרת ספורט, 4 ב-GLASS, בפרינט 3, ברדיו 3, בחדשנות 2, בפארמה 2, בטיטניום 2, בבידור 2 ו-2 גם ב-Film Craft, באפקטיביות קריאייטיבית 2, בקריאייטיב דאטה 1 ו-1 בבידור במסגרת מוסיקה.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הקטגוריות שאליהן אף משרד ישראלי לא הגיש עבודה הן המובייל, ה-Industry Craft, ה-Digital Craft והקריאייטיב e-commerce.
בסיכום הכללי העולמי, קטגוריית ה-FILM מובילה עם 2,793 הגשות ואחריה ה-Brand Experience עם 2,532. במקום ה-3 בדירוג, קטגוריית החוצות עם 2,389 הגשות. לאחר שהוצגה ב-2018 לראשונה, קטגוריית המשפיענים מאבדת גובה מהר מאוד עם ירידה ל-1,519 לעומת 2,027 ב-2018. בהשוואה להיקף העבודה הגלובלי עם משפיענים שדווקא רושם עלייה, אפשר להניח שהירידה בהגשות מעידה על שימוש שגרתי שאינו יצירתי באופן מובהק בעבודה עם משפיעני רשת.
הירידה העקבית במעמדו של הפרינט בעולם ממשיכה לתת את אותותיה גם בתחרות השנה עם ירידה לשפל חדש של 1,252 הגשות לעומת 1,440 ב-2018. לצורך ההשוואה, ב-2014 עמד סך ההגשות בקטגוריית הפרינט על 5,007.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
