חודשים לאחר אישור הרשות השנייה: הושלמה עסקת ערוץ 24
חברת טלעד הודיעה הבוקר (יום ג') כי הושלמה הרכישה של ערוץ 24 מידי חברת קשת. בפועל העסקה הושלמה כבר לפני מספר שבועות, ועל פי הערכות, שילמה טלעד בין 10 ל-15 מיליון שקלים עבור הערוץ. "ערוץ 24 החדש" יושק בערב יום העצמאות, ונראה כי הדגש בערוץ החדש לא יהיה רק על מוזיקה.
לפני 4 חודשים אישרה הרשות השנייה את העברת השליטה בערוץ מדי קשת לידי טלעד שבשליטת קבוצת NMC יונייטד, שבעליה היא חברת האחזקות יונייטד קינג שהקימו האחים ליאון ז"ל ומשה אדרי, ומחזיקה במתחמי סינמה סיטי, כמו גם בחברת הפקות ומערך הפצת סרטים. בהמשך אישרה את העסקה רשות התחרות (בשמה הקודם: הממונה על ההגבלים העסקיים, א"כ).
ערוץ 24 הוא אחד מ-5 ערוצים ייעודיים שהממשלה תכננה להקים כבר בתחילת שנות ה-2000 (ובפועל קמו ארבעה: המוזיקה, ערוץ 9 דובר הרוסית, ערוץ 20 שבמקור היה מורשת, והלא TV דובר הערבית, א"כ), אבל יופעל מעתה כערוץ מסחרי זעיר ללא מחויבויות תוכן רגולטוריות. לאחרונה החליטו בעליו החדשים גם להסירו משירות עידן פלוס – בשל העלויות הכרוכות בשידור בפלטפורמה זו – כ-2 מיליון שקלים בשנה.
- 2.מהפח אל הפחת (ל"ת)צנעני 23/08/2019 16:07הגב לתגובה זו
- 1.חזרנו לעבר שבו ערוץ 2 היו 3 זכיונות רק שכל אחד בערוץ בנ (ל"ת)עדו 08/05/2019 19:27הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
