הגזימו? מועצת יש"ע "גייסה" את שמעון פרס לקמפיין פוליטי

דמותו של פרס עם ציטוט שלו מ-1978, מלווה קמפיין לסיפוחה של מעלה אדומים לישראל. בקמפיין מופיעים עוד שרון, בגין וברק. מובילי הקמפיין דוחים את הטענות לפופוליזם, אבל חתנו של פרס אומר: "תעלול גס של פרסומאי נוכל"
משה בנימין | (3)

חודש בלבד לאחר פטירתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס ודמותו כבר מעטרת קמפיין שילוט חוצות שעלה בסוף השבוע האחרון לאוויר. פרס שמופיע עם דמותו וציטוט שלו "גויס" לקמפיין של מועצת יש"ע, עיריית מעלה אדומים ותנועת רגבים, ללא ידיעה מוקדמת של משפחתו. יחד עמו מופיעים בקמפיין שנועד לתמוך בהליך החקיקה על מעמדה של מעלה אדומים גם ראשי הממשלה המנוחים אריאל שרון ומנחם בגין, כמו גם אהוד ברק.

כאמור, הקמפיין תחת השם "ממשיכים בדרכם" מלווה את הליך החקיקה בעניינה של מעלה אדומים שכיום עודנה מוגדרת כחלק משטחי יהודה ושומרון, תחת דין צבאי וכפופה לאלוף הפיקוד. הקמפיין עושה שימוש בציטוטי עבר של ראשי הממשלה בעניין מעלה אדומים. כך למשל הציוט של פרס מ-1978: "פיתוח מעלה אדומים יבטיח את ביצור ירושלים". בשלט של רה"מ המנוח אריאל שרון מופיע הציטוט" "מעלה אדומים תיבנה כחלק ממדינת ישראל לנצח נצחים". את הליך החקיקה מובילה "שדולת ארץ ישראל" בראשות חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ויואב קיש

מובילי הקמפיין מתנערים מהביקורת על השימוש הציני והפופוליסטי בדמותו של פרס, חודש בלבד לאחר פטירתו ובנוסף באמצעות שימוש בציטוט שלו מלפני 38 שנים, למרות התמורות במשנתו הפוליטית. "אנחנו מכבדים את כול וגם את ראש הממשלה שמעון פרס. יחד עם שרון, פרס היה מראשוני ומקימי העיר וזה לא היה נכון עבורנו לצאת בקמפיין כזה מבלי להתייחס לאמירותיו" כך לדבריהם.

"הטענה לשימוש ציני אינה נכונה" הם אומרים לאייס, "אנחנו מכבדים את זכרו ולכן הוספנו גם אותו לקמפיין. אם למשפחת פרס הייתה התנגדות הם היו פונים אלינו, למרות שמספר עיתונאים כבר ביקשו את תגובתם הם לא העבירו את התייחסותם אלינו". עם זאת, מוסיפים האחראים לקמפיין כי "במידה ותהיה התנגדות ו/או ביקורת ציבורית אנחנו נשמע ונשקול את מעשינו".

במקביל התראיין הבוקר חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', מתומכי הקמפיין והליך החקיקה, בתכניתו של רזי ברקאי בגלי צה"ל, כאשר לדבריו: "המצב הנוכחי אינו נורמלי, תושבי מעלה אדומים זכאים לכל הזכויות כמו תושבי ראשון לציון וערים אחרות. 80% מתושבי מדינת ישראל חושבים שהמדינה צריכה להכיל את מעלה אדומים...פרס אמר את הדברים שצוטטו וזה חלק מזכויותיו ותרומתו למדינת ישראל".

בתכניתו של רזי ברקאי התראיין גם חתנו של הנשיא לשעבר שאמר כי הקמפיין הוא "תעלול גס של פרסומאי נוכל".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מה הבעיה בדיוק? רשעים. (ל"ת)
    אברהם אביכם 31/10/2016 07:17
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אם מותר היה להשתמש ברבין (ועדיין משתמשים) למה אסור להשת (ל"ת)
    ירושלמי 30/10/2016 20:55
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מי משרד הפרסום??? (ל"ת)
    מיקמיק 30/10/2016 12:40
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.