אור רייכרט, קידוש
צילום: תמיר אורבאום. עיבוד: אייס
פרסום ראשון

ה"בלייזר" של חובשי הכיפות: מגזין ראשון לגברים במגזר הדתי-לאומי יופץ מהשבוע

הירחון שיופץ ב-25 אלף עותקים, מבקש לצאת מגבולות המגזר - ויפרסם מותגי יוקרה. בין הכותבים - עמית סגל. המו"ל הוא הפרסומאי אור רייכרט, שאומר לאייס: "המפרסמים מפספסים מיליון בני אדם. צריך לשנות את זה"
אלכסנדר כץ | (16)

הפרסומאי ואיש הקריאייטיב אור רייכרט מוסיף לעצמו טייטל נוסף: מו"ל. לאייס נודע כי הבייבי החדש של רייכרט הוא ירחון מגזיני ייעודי חדש לגברים מהמגזר הדתי-לאומי בשם קידוש.

 

מדובר על מגזין פרימיום שבשלב הראשון יכלול 36 עמודים עם כריכה עבה, והוא יופץ חים מיום שישי הקרוב ב-25 אלף עותקים בבתי כנסת באזורים ממוקדים עם ציבור אמיד, כגון רעננה, גבעת שמואל, פתח תקווה ותל אביב. בשלב הבא התכנון הוא להפיץ אותו גם באמצעות מינויים.

 

כבר בגיליון הראשון תופיע כתבה מרכזית עם העיתונאי לשעבר ח"כ ינון מגל. בראיון לאבנר שאקי, שגם היה מעורכי הגיליון הראשון, חושף מגל כי הוא זה שסחב על גבו את שייח' עבד אל-כרים עובייד לאחר חטיפתו בלבנון. באותו ראיון הוא גם מדבר על הליך ההתחזקות שלו.

 

המגזין יכלול גם טור קבוע של עמית סגל, ביקורת מסעדות עם אורי מלמד, טור הומור של הסטנדאפיסט אמיר מויאל, מדור תרבות (בראיון עם חנן בן ארי), זווית נשית של דינה אברמסון, מדור שוק ההון, ביקורת ספרים, מדור "דובון ועוזי" על אופנה וגדז'טים, ומדור שתיה - בו רייכרט עצמו יציג ויסקי, יינות ויציג מתכונים לקוקטיילים.

 

"מגזין שפונה אליי ולחברים שלי"

 

רייכרט הוא בעלים של משרד פרסום הנושא את שמו. בעבר הלא רחוק היה שותף במשרד הפרסום זליגר שומרון רייכר. הוא קריקטוריסט, מבקר מסעדות, ופעיל בקבוצות הומור ימניות ודתיות, שמקיימות הופעות סטנדאפ. הוא מפיק ומנחה למשל את המופע זובור בהשתתפות יותר זמרי, יאיר אורבך ואמיר מויאל.

 

בחודשים האחרונים היה לו חלום להקים מגזין שיפנה לאנשים כמותו. את הכסף הוא הביא מהבית, ומאמין שאפשר להרוויח  בתחום. "זה מגזין שאני למשל רוצה לקרוא אותו", הוא אומר בלי שמץ של צניעות. "את בלייזר אני לא יכול להכניס הביתה. בשביל שאני אקרא על דברים שאני אוהב, מסתבר שאני צריך ליצור את זה. אני והחברים שלי - אנחנו הדתיים הקלאסיים החדשים, כאלה שנוסע לחו"ל אבל לא להשתטח על קברי צדיקים, שיוצאים לאכול במסעדות טובות וכשרות, שקונים גאדג'טים. אנחנו ציבור שמתחיל להבין ולהכיר את הנאות החיים, ועד כה אף אחד לא פנה אלינו".

 

"לא סתם קראנו למגזין 'קידוש', זה הרי אירוע שקורה בשבת בבוקר אחרי התפילה, מתכנסים כמה חבר'ה, לוקחים ויסקי טוב, מתקשקשים על מכוניות, אופנה, ספורט, מותגים", הוא מסביר. "הציבור הדתי-לאומי הוא שבוי של הפרינט במשך 25 שעות בשבוע, מכניסת השבת ועד יציאתה. אנחנו לא באינטרנט, אנחנו אוהבים לקרוא".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

"אף אחד לא בא לאסוף את הכסף מהרצפה"

 

בחודשים האחרונים קיים רייכרט פגישות עם משרדי פרסום שונים, כדי להציג להם את המגזין המתוכנן. "עשיתי פרזנטציות למשרדי הפרסום הגדולים – מקאן, אדלר, גליקמן ואנחנו בקשר גם עם אחרים. בניגוד לעלוני השבת, אנחנו הראשונים שפונים למפרסמים מחוץ למגזר שמסוגלים לתת מענה לתוכן שאנחנו נותנים", אומר רייכרט. "בגיליון הראשון יבואן התכשיטים פדני מפרסם בעמוד האחרון, וגם טומי הלפיגר, סמסונג, בגיר וזיפ ברשימה. בסך הכל ישנם 11 מפרסמים. לא כל מפרסם אני אשים שם. זה מגזין פרימיום. אני לא יכול לשים ליד פדני את הצידנית של בית אל".

 

לדבריו, המגזר הדתי-לאומי לא זכה עד כה להתייחסות מיוחדת ולהכרה בכוח הקנייה שלו. "המפרסמים יתחילו להבין ויבינו שהציבור שלנו ראוי להתייחסות שונה, שאנחנו מגזר שעומד בפני עצמו, שיש לו את השיח הפנימי שלו, התרבות שלו. אנחנו קונים רכבים כי בגיל 35 אנחנו נשואים עם 4 ילדים וצריכים מכוניות גדולות יותר. יש לנו כסף להוציא על הנאות -  על מסעדה טובה פה ושם, על טיול, על ספר טוב".

 

לדבריו, מטרת העל שלו היא להסביר למפרסמים הגדולים שמדובר במגזר שעומד בפני עצמו: "יש כמה מגזינים - 'נשים' ו'מוצ"ש', אבל שם תמצא פרסומות לדירות בהתנחלויות ולמכללות. אני חושב שהמפרסמים מפספסים מיליון בני אדם, אנחנו מגזר גדול ואף אחד לא בא לאסוף את הכסף מהרצפה".

 

-זו מחשבה קצת נאיבית. אתה מכיר את שוק הפרינט הישראלי. מצבו קשה

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    קיבלתי והיה מעניין אבל גם מתנשא לדעתי צריך להיות קצת יותר מעודן כי בכל זאת - בית כנסת (ל"ת)
    מיקי 17/08/2015 15:48
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    בן 08/07/2015 01:45
    הגב לתגובה זו
    לעניות דעתי עינת ברזילי חיבת לכתוב כאן.
  • 11.
    קידוש? 25/06/2015 08:55
    הגב לתגובה זו
    זה השם של המגזין, קידוש?
  • 10.
    פרסום ראשון 25/06/2015 08:53
    הגב לתגובה זו
    פרסום ראשון
  • 9.
    בוני 24/06/2015 22:33
    הגב לתגובה זו
    עוד מגזין שיסגר. אפשר לחשוב שמגזינים למגזר הדתי לאומי מוכרים משהו. נשים... אותיות... סגולה... כלום ושום דבר, עוד בחור צעיר שחושב שהמציא את הגלגל. חבל על הכסף שלך
  • 8.
    שמוליק 24/06/2015 09:58
    הגב לתגובה זו
    "אני בא ליצור משהו שאני מקווה שישנה את השוק. אם לא הצליח לעשות את זה - להסביר למפרסמים את זה שאנחנו מגזר - אני אסגור את המגזין". אם לא הצליח? באמת?
  • 7.
    אבירם 24/06/2015 00:59
    הגב לתגובה זו
    עדיף בלעדיו
  • 6.
    דתי 23/06/2015 19:04
    הגב לתגובה זו
    מה עם ספורט? יש המון גברים דתיים שספורט הוא חלק מרכזי אצלהם, וכדאי שיהיה לזה גם חלק חשוב במגזין...
  • 5.
    נערת שער לשעבר 23/06/2015 18:24
    הגב לתגובה זו
    תנצב"ה, אבל אני בטוחה שרק טוב יצא מהמגזין הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלו שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות יער בסופו של דבר
  • 4.
    איך משיגים את העיתון? (ל"ת)
    מיכל 23/06/2015 14:06
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ג'ק טייטל 23/06/2015 13:56
    הגב לתגובה זו
    יפה להם !
  • 2.
    בועז 23/06/2015 13:25
    הגב לתגובה זו
    העיתון הזה לא מחזיק יותר משנה
  • אושרי 24/06/2015 12:06
    הגב לתגובה זו
    תכתוב את השם המלא שלך ותעמוד מאחורי הדברים. אם אכן העיתון מחזיק יותר משנה הרי שאתה חייב למו"ל בקבוק גולד לייבל
  • הבעיה שכולם חושבים כמוך אז לא יהיה מי שיתערב איתך.. :) (ל"ת)
    נכון אבל 23/06/2015 18:57
    הגב לתגובה זו
  • קידוש 23/06/2015 16:12
    הגב לתגובה זו
    אנחנו לא מתערבים על בלנדים
  • 1.
    יעקב שמאי 23/06/2015 12:58
    הגב לתגובה זו
    איך לא חשבו על זה קודם?????
מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף בראש כל רצועות השידור

כמות הצופים במהדורות החדשות חזרה לנורמה, אחרי פיק חריג, אך המגמה נשמרה, 12 עדיין בראש, 14 מצמצם פערים ו-13 מגרד את ה-100 אלף צופים; אחד מעשרה צופי המהדורות המרכזיות צופה במהדורה המרכזית של כאן11

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לאחר ששככה הסערה, אמש כמות הצופים במהדורות המרכזיות ירדה ל-742 אלף צופים. כמובן, שמבחינת הנתונים של כל ערוץ וערוץ נרשמה ירידה מאשר בערב יום ראשון החריג, אבל מבחינת הדירוג עצמו, המגמות נותרו זהות. 12 עדיין בראש, 14 מדביק פערים, 13 מאבד גובה וכאן11 על גבול הנישה. 

מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 13.5% רייטינג ו-320 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-241 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.6% רייטינג ו-1010 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 80 אלף צופים ו-3.3% רייטינג.


פריים טיים

בערב של ריאליטי חזק, הריאליטי תמיד יהיה בראש, וכך היה גם אמש, כש-"מאסטר שף" של קשת הובילה בגאון, עם 14.2% רייטינג ו-333 אלף צופים (והיתה התכנית הנצפית ביותר בכל לוח השידורים). אחריה היתה "הפטריוטים" שהולכת ומתחזקת מדי ערב, ואתמול היתה התכנית השלישית הנצפית בלוח השידורים, עם 9.2% רייטינג ו-297 אלף צופים. השעשועון של רשת, "כלוב הזהב", היה הרחק מאחור, עם 4.9% רייטינג ו-115 אלף צופים ואילו עוד הרחק מאחור היה תכנית ראיונות חדשה של כאן11, "הייתי שם", שפתחה עם רצח רבין וקיבלה 2.5% רייטינג עם 56 אלף צופים בלבד. 

רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.3% ו-108 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.8% רייטינג ו-66 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 2% רייטינג ו-52 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך ערוץ 14 לקח את ההובלה, עם "על הבוקר" עם נוי בר, שהיה בראש עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים. אחריו היה משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, שעמד על רייטינג של 2.5% ו-55 אלף צופים בלבד, ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.2% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.