אין צ'קאאוט - תשארו עד שיבוא אורח אחר: המלון ששינה חוקים והרוויח בענק
בזמן שעולם הפרסום מנסה להצדיק את חשיבותו בקרב הלקוחות ומאבד לאיטו את האחיזה, יש מי שנותנים למעשים לדבר. אחת לתקופה אנחנו שומעים על מהלכים שיווקיים/פרסומיים/מוצריים שהחלו במשרדי הפרסום והשפיעו באופן ישיר על המספרים בשורה התחתונה, במאזן ההכנסות של הלקוח. אחד כזה מגיע ממלבורן, אוסטרליה, מסוכנות הפרסום naked עבור רשת המלונות המקומית Art Series Hotel.
רשת המלונות האוסטרלית ביקשה לפתור את בעיית התפוסה הנמוכה של החדרים המוצעים על ידה, שלא בעונת התיירות. דהיינו, להגדיל את ההכנסות, למכור יותר חדרים, ליותר ימים ולמשוך יותר אורחים. כל זאת, כאשר השוק רווי בחדרים, בשלל מחירים ורמות אירוח עם מענה לכל דורש. האמנם כך? הפתרון השיווקי - מבריק, פשוט וקל לביצוע - שהציע משרד הפרסום לרשת המלונות הצליח להפוך את הקערה על פיה ושבר כל יעד שהוצב מראש.
הרעיון שנקרא Overstay Checkout (להישאר אחרי העזיבה, בתרגום חופשי) מפרק ובונה מחדש את אחד הרגעים היותר מתסכלים עבור אורחים במלונות - הרגע בו צריך לסיים את החופשה ולחזור למציאות, וכן, צריך לעשות את זה עד 11-12, כשכל מה שאתה באמת רוצה זה להישאר כמה שיותר.
במשרד הפרסום מסבירים שהרעיון נולד כתשובה לשאלה: "מדוע מלונות מחייבים אותך לעזוב את החדר למרות שאף אחד לא מיועד להיכנס מיד אחריך?". רעיון ה-Overstay Checkout מעניק לאורח אפשרות להישאר בחדר המלון ולא לבצע צ'קאאוט עד שהאורח הבא במקומך צריך את החדר. זה יכול לקחת כמה שעות, יום, יומיים ואפילו שבוע, וכל זה בחינם. אתם לא משלמים על החדר אבל כן משלמים על אוכל, שתייה ושאר שירותים שהמלון מציע.
בסיכום המהלך נוצלו על ידי האורחים 1286 שעות של אירוח בחינם לאחר מועד העזיבה הרשמי, 343 לילות, ויש מי שאפילו נשאר שבוע שלם. היעד המקורי של האקט השיווקי המפתיע כיוון למכירה של אלף חדרים מעל לצפי הממוצע לעונה. התוצאה הייתה ניצול של 1550 חדרים, במשך חודש, כאשר תקציב הפרסום היה כמעט אפסי. המכירות השוטפות של שירותי המלון הכניסו לו כ-38 אלף דולר, וה-ROI (החזר ההשקעה) על תקציב פרסום של כ-80 אלף דולר עמד על 359%. בנוסף זכה המהלך לחשיפה במדיה בשווי של 1.5 מיליון דולר, 'גניבת' המהלך על ידי מלונות מתחרים ואינספור ציוצי טוויטר, אחד מהם אפילו של הטניסאית סרינה וויליאמס. הישגים מרשימים לכל הדעות.
- 7.הלו תתעוררו 28/08/2013 10:01הגב לתגובה זוhttp://www.youtube.com/watch?v=yXUIORwXA2w
- 6.יניב 25/08/2013 14:53הגב לתגובה זולא ברור.
- 5.כל הכבוד!! (ל"ת)גלעד ב. 25/08/2013 08:11הגב לתגובה זו
- 4.מעורר השראה! (ל"ת)יואב 21/08/2013 23:32הגב לתגובה זו
- 3.גאוני!! (ל"ת)סבטלנה 21/08/2013 14:27הגב לתגובה זו
- 2.גאוני ! (ל"ת)אייל 21/08/2013 14:09הגב לתגובה זו
- 1.מילי 21/08/2013 13:39הגב לתגובה זורעיון גאוני!
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
