אין צ'קאאוט - תשארו עד שיבוא אורח אחר: המלון ששינה חוקים והרוויח בענק
בזמן שעולם הפרסום מנסה להצדיק את חשיבותו בקרב הלקוחות ומאבד לאיטו את האחיזה, יש מי שנותנים למעשים לדבר. אחת לתקופה אנחנו שומעים על מהלכים שיווקיים/פרסומיים/מוצריים שהחלו במשרדי הפרסום והשפיעו באופן ישיר על המספרים בשורה התחתונה, במאזן ההכנסות של הלקוח. אחד כזה מגיע ממלבורן, אוסטרליה, מסוכנות הפרסום naked עבור רשת המלונות המקומית Art Series Hotel.
רשת המלונות האוסטרלית ביקשה לפתור את בעיית התפוסה הנמוכה של החדרים המוצעים על ידה, שלא בעונת התיירות. דהיינו, להגדיל את ההכנסות, למכור יותר חדרים, ליותר ימים ולמשוך יותר אורחים. כל זאת, כאשר השוק רווי בחדרים, בשלל מחירים ורמות אירוח עם מענה לכל דורש. האמנם כך? הפתרון השיווקי - מבריק, פשוט וקל לביצוע - שהציע משרד הפרסום לרשת המלונות הצליח להפוך את הקערה על פיה ושבר כל יעד שהוצב מראש.
הרעיון שנקרא Overstay Checkout (להישאר אחרי העזיבה, בתרגום חופשי) מפרק ובונה מחדש את אחד הרגעים היותר מתסכלים עבור אורחים במלונות - הרגע בו צריך לסיים את החופשה ולחזור למציאות, וכן, צריך לעשות את זה עד 11-12, כשכל מה שאתה באמת רוצה זה להישאר כמה שיותר.
במשרד הפרסום מסבירים שהרעיון נולד כתשובה לשאלה: "מדוע מלונות מחייבים אותך לעזוב את החדר למרות שאף אחד לא מיועד להיכנס מיד אחריך?". רעיון ה-Overstay Checkout מעניק לאורח אפשרות להישאר בחדר המלון ולא לבצע צ'קאאוט עד שהאורח הבא במקומך צריך את החדר. זה יכול לקחת כמה שעות, יום, יומיים ואפילו שבוע, וכל זה בחינם. אתם לא משלמים על החדר אבל כן משלמים על אוכל, שתייה ושאר שירותים שהמלון מציע.
בסיכום המהלך נוצלו על ידי האורחים 1286 שעות של אירוח בחינם לאחר מועד העזיבה הרשמי, 343 לילות, ויש מי שאפילו נשאר שבוע שלם. היעד המקורי של האקט השיווקי המפתיע כיוון למכירה של אלף חדרים מעל לצפי הממוצע לעונה. התוצאה הייתה ניצול של 1550 חדרים, במשך חודש, כאשר תקציב הפרסום היה כמעט אפסי. המכירות השוטפות של שירותי המלון הכניסו לו כ-38 אלף דולר, וה-ROI (החזר ההשקעה) על תקציב פרסום של כ-80 אלף דולר עמד על 359%. בנוסף זכה המהלך לחשיפה במדיה בשווי של 1.5 מיליון דולר, 'גניבת' המהלך על ידי מלונות מתחרים ואינספור ציוצי טוויטר, אחד מהם אפילו של הטניסאית סרינה וויליאמס. הישגים מרשימים לכל הדעות.
- 7.הלו תתעוררו 28/08/2013 10:01הגב לתגובה זוhttp://www.youtube.com/watch?v=yXUIORwXA2w
- 6.יניב 25/08/2013 14:53הגב לתגובה זולא ברור.
- 5.כל הכבוד!! (ל"ת)גלעד ב. 25/08/2013 08:11הגב לתגובה זו
- 4.מעורר השראה! (ל"ת)יואב 21/08/2013 23:32הגב לתגובה זו
- 3.גאוני!! (ל"ת)סבטלנה 21/08/2013 14:27הגב לתגובה זו
- 2.גאוני ! (ל"ת)אייל 21/08/2013 14:09הגב לתגובה זו
- 1.מילי 21/08/2013 13:39הגב לתגובה זורעיון גאוני!
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
