אין צ'קאאוט - תשארו עד שיבוא אורח אחר: המלון ששינה חוקים והרוויח בענק
בזמן שעולם הפרסום מנסה להצדיק את חשיבותו בקרב הלקוחות ומאבד לאיטו את האחיזה, יש מי שנותנים למעשים לדבר. אחת לתקופה אנחנו שומעים על מהלכים שיווקיים/פרסומיים/מוצריים שהחלו במשרדי הפרסום והשפיעו באופן ישיר על המספרים בשורה התחתונה, במאזן ההכנסות של הלקוח. אחד כזה מגיע ממלבורן, אוסטרליה, מסוכנות הפרסום naked עבור רשת המלונות המקומית Art Series Hotel.
רשת המלונות האוסטרלית ביקשה לפתור את בעיית התפוסה הנמוכה של החדרים המוצעים על ידה, שלא בעונת התיירות. דהיינו, להגדיל את ההכנסות, למכור יותר חדרים, ליותר ימים ולמשוך יותר אורחים. כל זאת, כאשר השוק רווי בחדרים, בשלל מחירים ורמות אירוח עם מענה לכל דורש. האמנם כך? הפתרון השיווקי - מבריק, פשוט וקל לביצוע - שהציע משרד הפרסום לרשת המלונות הצליח להפוך את הקערה על פיה ושבר כל יעד שהוצב מראש.
הרעיון שנקרא Overstay Checkout (להישאר אחרי העזיבה, בתרגום חופשי) מפרק ובונה מחדש את אחד הרגעים היותר מתסכלים עבור אורחים במלונות - הרגע בו צריך לסיים את החופשה ולחזור למציאות, וכן, צריך לעשות את זה עד 11-12, כשכל מה שאתה באמת רוצה זה להישאר כמה שיותר.
במשרד הפרסום מסבירים שהרעיון נולד כתשובה לשאלה: "מדוע מלונות מחייבים אותך לעזוב את החדר למרות שאף אחד לא מיועד להיכנס מיד אחריך?". רעיון ה-Overstay Checkout מעניק לאורח אפשרות להישאר בחדר המלון ולא לבצע צ'קאאוט עד שהאורח הבא במקומך צריך את החדר. זה יכול לקחת כמה שעות, יום, יומיים ואפילו שבוע, וכל זה בחינם. אתם לא משלמים על החדר אבל כן משלמים על אוכל, שתייה ושאר שירותים שהמלון מציע.
בסיכום המהלך נוצלו על ידי האורחים 1286 שעות של אירוח בחינם לאחר מועד העזיבה הרשמי, 343 לילות, ויש מי שאפילו נשאר שבוע שלם. היעד המקורי של האקט השיווקי המפתיע כיוון למכירה של אלף חדרים מעל לצפי הממוצע לעונה. התוצאה הייתה ניצול של 1550 חדרים, במשך חודש, כאשר תקציב הפרסום היה כמעט אפסי. המכירות השוטפות של שירותי המלון הכניסו לו כ-38 אלף דולר, וה-ROI (החזר ההשקעה) על תקציב פרסום של כ-80 אלף דולר עמד על 359%. בנוסף זכה המהלך לחשיפה במדיה בשווי של 1.5 מיליון דולר, 'גניבת' המהלך על ידי מלונות מתחרים ואינספור ציוצי טוויטר, אחד מהם אפילו של הטניסאית סרינה וויליאמס. הישגים מרשימים לכל הדעות.
- 7.הלו תתעוררו 28/08/2013 10:01הגב לתגובה זוhttp://www.youtube.com/watch?v=yXUIORwXA2w
- 6.יניב 25/08/2013 14:53הגב לתגובה זולא ברור.
- 5.כל הכבוד!! (ל"ת)גלעד ב. 25/08/2013 08:11הגב לתגובה זו
- 4.מעורר השראה! (ל"ת)יואב 21/08/2013 23:32הגב לתגובה זו
- 3.גאוני!! (ל"ת)סבטלנה 21/08/2013 14:27הגב לתגובה זו
- 2.גאוני ! (ל"ת)אייל 21/08/2013 14:09הגב לתגובה זו
- 1.מילי 21/08/2013 13:39הגב לתגובה זורעיון גאוני!
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
