אין צ'קאאוט - תשארו עד שיבוא אורח אחר: המלון ששינה חוקים והרוויח בענק

שונאים את הרגע שבו צריך לעזוב את המלון? בעצת משרד הפרסום שלה, רשת מלונות אפשרה לאורחים להישאר במלון בחינם, עד הצ'ק אין של האורח הבא
משה בנימין | (7)
נושאים בכתבה naked מלונות

בזמן שעולם הפרסום מנסה להצדיק את חשיבותו בקרב הלקוחות ומאבד לאיטו את האחיזה, יש מי שנותנים למעשים לדבר. אחת לתקופה אנחנו שומעים על מהלכים שיווקיים/פרסומיים/מוצריים שהחלו במשרדי הפרסום והשפיעו באופן ישיר על המספרים בשורה התחתונה, במאזן ההכנסות של הלקוח. אחד כזה מגיע ממלבורן, אוסטרליה, מסוכנות הפרסום naked עבור רשת המלונות המקומית Art Series Hotel.

רשת המלונות האוסטרלית ביקשה לפתור את בעיית התפוסה הנמוכה של החדרים המוצעים על ידה, שלא בעונת התיירות. דהיינו, להגדיל את ההכנסות, למכור יותר חדרים, ליותר ימים ולמשוך יותר אורחים. כל זאת, כאשר השוק רווי בחדרים, בשלל מחירים ורמות אירוח עם מענה לכל דורש. האמנם כך? הפתרון השיווקי - מבריק, פשוט וקל לביצוע - שהציע משרד הפרסום לרשת המלונות הצליח להפוך את הקערה על פיה ושבר כל יעד שהוצב מראש.

* גורמה ואלכוהול: גם אנחנו היינו באירוע היח"צ של יונייטד אירליינס - לחצו כאן

הרעיון שנקרא Overstay Checkout (להישאר אחרי העזיבה, בתרגום חופשי) מפרק ובונה מחדש את אחד הרגעים היותר מתסכלים עבור אורחים במלונות - הרגע בו צריך לסיים את החופשה ולחזור למציאות, וכן, צריך לעשות את זה עד 11-12, כשכל מה שאתה באמת רוצה זה להישאר כמה שיותר.

במשרד הפרסום מסבירים שהרעיון נולד כתשובה לשאלה: "מדוע מלונות מחייבים אותך לעזוב את החדר למרות שאף אחד לא מיועד להיכנס מיד אחריך?". רעיון ה-Overstay Checkout מעניק לאורח אפשרות להישאר בחדר המלון ולא לבצע צ'קאאוט עד שהאורח הבא במקומך צריך את החדר. זה יכול לקחת כמה שעות, יום, יומיים ואפילו שבוע, וכל זה בחינם. אתם לא משלמים על החדר אבל כן משלמים על אוכל, שתייה ושאר שירותים שהמלון מציע.

בסיכום המהלך נוצלו על ידי האורחים 1286 שעות של אירוח בחינם לאחר מועד העזיבה הרשמי, 343 לילות, ויש מי שאפילו נשאר שבוע שלם. היעד המקורי של האקט השיווקי המפתיע כיוון למכירה של אלף חדרים מעל לצפי הממוצע לעונה. התוצאה הייתה ניצול של 1550 חדרים, במשך חודש, כאשר תקציב הפרסום היה כמעט אפסי. המכירות השוטפות של שירותי המלון הכניסו לו כ-38 אלף דולר, וה-ROI (החזר ההשקעה) על תקציב פרסום של כ-80 אלף דולר עמד על 359%. בנוסף זכה המהלך לחשיפה במדיה בשווי של 1.5 מיליון דולר, 'גניבת' המהלך על ידי מלונות מתחרים ואינספור ציוצי טוויטר, אחד מהם אפילו של הטניסאית סרינה וויליאמס. הישגים מרשימים לכל הדעות.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    הלו תתעוררו 28/08/2013 10:01
    הגב לתגובה זו
    http://www.youtube.com/watch?v=yXUIORwXA2w
  • 6.
    יניב 25/08/2013 14:53
    הגב לתגובה זו
    לא ברור.
  • 5.
    כל הכבוד!! (ל"ת)
    גלעד ב. 25/08/2013 08:11
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מעורר השראה! (ל"ת)
    יואב 21/08/2013 23:32
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גאוני!! (ל"ת)
    סבטלנה 21/08/2013 14:27
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גאוני ! (ל"ת)
    אייל 21/08/2013 14:09
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מילי 21/08/2013 13:39
    הגב לתגובה זו
    רעיון גאוני!
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.