למעט לפיד - מנהלי הקמפיינים פספסו את הפוטנציאל בסלולר
הבחירות הקרבות סיפקו הזדמנות חד-פעמית לפוליטיקאים שלנו להציג חדשנות בתחום קמפייני הבחירות, אבל סקירת הפעילות שהפיקו עבורם מנהלי הקמפיינים בסלולר מגלה לאלירן אסרף בעיקר החמצה גדולה.
אם אתם גולשים בסמארטפון בימים אלה, אין סיכוי שתוכלו להתעלם מהנוכחות המאסיבית של פוליטיקאים במדיה הסלולרית, שפורשת בפניכם ספקטרום של מועמדים מכל פינות המפה הפוליטית - נפתלי בנט מתחלף עם בנימין נתניהו שמוחלף על ידי יאיר לפיד, שמפנה את מקומו בתורו לציפי לבני או לשלי יחימוביץ' (ואפילו הרב אמסלם שם).
לכאורה הכל טוב: צוותי ניהול הקמפיינים הפנימו את חשיבותו של הפרסום בסלולר והצליחו להניח את ידיהם על כל פיקסל פנוי. אז זהו, שלא בדיוק. עצם הנוכחות בסלולר חשובה בתור התחלה, אבל פעילות חכמה ואפקטיבית בסלולר שסוחטת עד תום את יתרונותיו של המדיום - היא השלב הבא שיש לשאוף אליו.
אל תשאל מה אתה יכול לעשות עבור הסלולר, תשאל מה הסלולר יכול לעשות עבורך
הפרסום במדיום הסלולרי מאפשר כמה יתרונות שיכולים להכריע קמפיינים פוליטיים, אך חלקם פוספסו במערכת הבחירות הזו:
פילוח, מיקוד וטרגוט. אחד היתרונות המובהקים של המדיום הסלולרי הוא יכולת הפילוח של קהל המשתמשים לסיגמנטים. יכולת פילוח כזו מאפשרת ליצור מגוון של תכנים בהתאמה גבוהה למאפייני הקהל, תוך אבחנה בין גברים, נשים, גילאים שונים ואפילו תחומי עניין, ולחשוף כל משתמש לתכנים המתאימים לו ואף בזמן ובמקום האפקטיביים ביותר. לעומת זאת, הקמפיינים שעלו, חשפו את כל המשתמשים למסרים אחידים, תוך התעלמות גורפת מההבדלים הניכרים ביניהם, וכך הפסידו מן האפקטיביות שלהם.
אינטראקציה והנעה לפעולה. במגרש שבו פועלים גולשי האינטרנט והגולשים הסלולריים בפרט- מיידיות היא שם המשחק. הם פועלים באופן אינסטינקטיבי ובמהירות, סורקים את התכנים ומגיבים באופן מיידי לאלה המדברים אליהם, ונעים ללא הרף בין הזירות. היכולת והנכונות להגיב באופן מיידי הופכות אותם למועמדים מושלמים לגיוס לפעולה או להתחלת אינטראקציה כלשהי, אפשרויות שהוחמצו לרוב על ידי מנהלי הקמפיינים של הפוליטיקאים.
מבין כל הקמפיינים הפוליטיים שהופיעו לאחרונה בסלולר, היחיד שקרץ לגולש הסלולר ועשה שימוש מסוים באינטראקטיביות הוא זה של יאיר לפיד. הקמפיין של לפיד הציג מעברון שדימה שיחה אישית נכנסת ממנו. הוא הצליח להוציא את הגולש משאננותו ולעורר בו סקרנות או תהייה, כך שרבים קיבלו את "השיחה האישית" מלפיד. (הרעיון בבסיסו הוצג עוד קודם בקמפיין מוצלח של בזק, בו לקח חלק גידי גוב) עם זאת, אפילו במקרה זה ההנעה לפעולה הייתה מוגבלת, שכן היא הובילה את הגולש לצפייה בסרטון וידיאו של לפיד, הסתיימה שם ולא השכילה ליצור איתו שיח כלשהו בעקבותיו.
סנכרון עם זירות דיגיטליות אחרות. מבחינת הפרסומים במדיום הסלולרי עולה כי רובם הובילו לסרטוני יוטיוב של המועמדים. הבחירה ביצירת תכני וידאו והפנייה אליהם נכונות מבחינות מסוימות, אך זירת היוטיוב מתאפיינת באינטראקטיביות נמוכה למדי, בהעברה חד-צדדית של תכנים ואינה מעודדת יצירת שיחה, גיוס לפעילות ומעורבות. בחירה בשיטת פעולה זו לא מאפשרת לנצל את אופיה האינטראקטיבית של הרשת ואת הפצת התכנים האינטואיטיבית בין זירות שונות תוך "שינוע" מיידי של הגולשים ביניהן.
יחס השקעה/שטח פרסום טוב יותר. הסלולר מאפשר לרכוש שטחי פרסום בזירות מרכזיות, בתקציבים שאינם מספיקים ליצירת נוכחות בולטת באמצעי מדיה אחרים ומספק תמורה טובה יותר לכסף המושקע מכל זירה אחרת. יתרון זה היה הדבר היחיד שבא לידי ביטוי בקמפיינים שעלו, והפרסומים הופיעו בכל אתרי התוכן הגדולים, מ- ynet ו-וואלה, דרך הארץ ו-nrg ועד מאקו.
לסיכום, מנהלי הקמפיינים במערכת הבחירות הנוכחית כבר מודעים היום לחשיבות הנוכחות במדיום הסלולרי ולתמורה הגבוהה שהוא מניב למשתמשים בו. הדרך להפיכת השיווק בסלולר לחלק בלתי נפרד מן התמהיל השיווקי של המותג כבר נסללת והיא יכולה להוות דוגמה לחשיבה נכונה לניהול קמפיינים. מנהלי הקמפיינים אמנם הניחו את היסודות על ידי רכישת שטחי הפרסום, אבל טרם השכילו להמשיך ולבנות אסטרטגיה שתאפשר ניצול מלא של פוטנציאל האינטראקציה עם הגולש.
הכותב הוא מנהל חטיבת הסלולר במשרד הניו מדיה
- 10.אורי 31/01/2013 10:32הגב לתגובה זוסקירה שטוחה. אגב, בנט עשה שימוש נהדר בכל הכלים הדיגיטליים
- 9.אז כל אחד יכול לפרסם באפליקציות? (ל"ת)ליהי 21/01/2013 11:51הגב לתגובה זו
- 8.דקל 21/01/2013 09:46הגב לתגובה זואחלה סקירה,אם למועמדים היה שכל-היו מעבירים הרבה יותר תקציבים לסלולר.
- 7.רלי 20/01/2013 22:08הגב לתגובה זובמקרה אני מכירה את החברה שעושה ליאיר לפיד את השיווק וזה לא אתה !!!!!
- רון 21/01/2013 09:45הגב לתגובה זוסה"כ הבנאדם עשה סקירה ופירגן לקמפיין אחר שלא הוא עשה-מה הבעיה?
- רלי 21/01/2013 19:07לא נראה לעניין !
- 6.רלי 20/01/2013 21:45הגב לתגובה זואתה מציג את זה כאילו זה אתה שיזמת ומנהל לו את הקמפיין הסלולרי . במקרה אני מכירה את החברה שעושה ליאיר לפיד זו פרפל .
- 5.גדי 20/01/2013 20:27הגב לתגובה זומי זה הקשקשן הזה?
- 4.השאלה היא אם זה בכלל עושה משהו לאנשים (ל"ת)רונית 20/01/2013 20:01הגב לתגובה זו
- 3.אמא אווזה דואגת לגוזלים (ל"ת)20/01/2013 19:04הגב לתגובה זו
- 2.גל (ל"ת)סקירה יפה! 20/01/2013 18:08הגב לתגובה זו
- 1.גם נבהלתי כלפיד פתאום קפץ לי בווינט (ל"ת)נוגה 20/01/2013 17:00הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
.jpg)