למעט לפיד - מנהלי הקמפיינים פספסו את הפוטנציאל בסלולר
הבחירות הקרבות סיפקו הזדמנות חד-פעמית לפוליטיקאים שלנו להציג חדשנות בתחום קמפייני הבחירות, אבל סקירת הפעילות שהפיקו עבורם מנהלי הקמפיינים בסלולר מגלה לאלירן אסרף בעיקר החמצה גדולה.
אם אתם גולשים בסמארטפון בימים אלה, אין סיכוי שתוכלו להתעלם מהנוכחות המאסיבית של פוליטיקאים במדיה הסלולרית, שפורשת בפניכם ספקטרום של מועמדים מכל פינות המפה הפוליטית - נפתלי בנט מתחלף עם בנימין נתניהו שמוחלף על ידי יאיר לפיד, שמפנה את מקומו בתורו לציפי לבני או לשלי יחימוביץ' (ואפילו הרב אמסלם שם).
לכאורה הכל טוב: צוותי ניהול הקמפיינים הפנימו את חשיבותו של הפרסום בסלולר והצליחו להניח את ידיהם על כל פיקסל פנוי. אז זהו, שלא בדיוק. עצם הנוכחות בסלולר חשובה בתור התחלה, אבל פעילות חכמה ואפקטיבית בסלולר שסוחטת עד תום את יתרונותיו של המדיום - היא השלב הבא שיש לשאוף אליו.
אל תשאל מה אתה יכול לעשות עבור הסלולר, תשאל מה הסלולר יכול לעשות עבורך
הפרסום במדיום הסלולרי מאפשר כמה יתרונות שיכולים להכריע קמפיינים פוליטיים, אך חלקם פוספסו במערכת הבחירות הזו:
פילוח, מיקוד וטרגוט. אחד היתרונות המובהקים של המדיום הסלולרי הוא יכולת הפילוח של קהל המשתמשים לסיגמנטים. יכולת פילוח כזו מאפשרת ליצור מגוון של תכנים בהתאמה גבוהה למאפייני הקהל, תוך אבחנה בין גברים, נשים, גילאים שונים ואפילו תחומי עניין, ולחשוף כל משתמש לתכנים המתאימים לו ואף בזמן ובמקום האפקטיביים ביותר. לעומת זאת, הקמפיינים שעלו, חשפו את כל המשתמשים למסרים אחידים, תוך התעלמות גורפת מההבדלים הניכרים ביניהם, וכך הפסידו מן האפקטיביות שלהם.
אינטראקציה והנעה לפעולה. במגרש שבו פועלים גולשי האינטרנט והגולשים הסלולריים בפרט- מיידיות היא שם המשחק. הם פועלים באופן אינסטינקטיבי ובמהירות, סורקים את התכנים ומגיבים באופן מיידי לאלה המדברים אליהם, ונעים ללא הרף בין הזירות. היכולת והנכונות להגיב באופן מיידי הופכות אותם למועמדים מושלמים לגיוס לפעולה או להתחלת אינטראקציה כלשהי, אפשרויות שהוחמצו לרוב על ידי מנהלי הקמפיינים של הפוליטיקאים.
מבין כל הקמפיינים הפוליטיים שהופיעו לאחרונה בסלולר, היחיד שקרץ לגולש הסלולר ועשה שימוש מסוים באינטראקטיביות הוא זה של יאיר לפיד. הקמפיין של לפיד הציג מעברון שדימה שיחה אישית נכנסת ממנו. הוא הצליח להוציא את הגולש משאננותו ולעורר בו סקרנות או תהייה, כך שרבים קיבלו את "השיחה האישית" מלפיד. (הרעיון בבסיסו הוצג עוד קודם בקמפיין מוצלח של בזק, בו לקח חלק גידי גוב) עם זאת, אפילו במקרה זה ההנעה לפעולה הייתה מוגבלת, שכן היא הובילה את הגולש לצפייה בסרטון וידיאו של לפיד, הסתיימה שם ולא השכילה ליצור איתו שיח כלשהו בעקבותיו.
- 10.אורי 31/01/2013 10:32הגב לתגובה זוסקירה שטוחה. אגב, בנט עשה שימוש נהדר בכל הכלים הדיגיטליים
- 9.אז כל אחד יכול לפרסם באפליקציות? (ל"ת)ליהי 21/01/2013 11:51הגב לתגובה זו
- 8.דקל 21/01/2013 09:46הגב לתגובה זואחלה סקירה,אם למועמדים היה שכל-היו מעבירים הרבה יותר תקציבים לסלולר.
- 7.רלי 20/01/2013 22:08הגב לתגובה זובמקרה אני מכירה את החברה שעושה ליאיר לפיד את השיווק וזה לא אתה !!!!!
- רון 21/01/2013 09:45הגב לתגובה זוסה"כ הבנאדם עשה סקירה ופירגן לקמפיין אחר שלא הוא עשה-מה הבעיה?
- רלי 21/01/2013 19:07לא נראה לעניין !
- 6.רלי 20/01/2013 21:45הגב לתגובה זואתה מציג את זה כאילו זה אתה שיזמת ומנהל לו את הקמפיין הסלולרי . במקרה אני מכירה את החברה שעושה ליאיר לפיד זו פרפל .
- 5.גדי 20/01/2013 20:27הגב לתגובה זומי זה הקשקשן הזה?
- 4.השאלה היא אם זה בכלל עושה משהו לאנשים (ל"ת)רונית 20/01/2013 20:01הגב לתגובה זו
- 3.אמא אווזה דואגת לגוזלים (ל"ת)20/01/2013 19:04הגב לתגובה זו
- 2.גל (ל"ת)סקירה יפה! 20/01/2013 18:08הגב לתגובה זו
- 1.גם נבהלתי כלפיד פתאום קפץ לי בווינט (ל"ת)נוגה 20/01/2013 17:00הגב לתגובה זו