אילון מאסק טסלה
צילום: צ'ארלי דיטס, unsplash, יוטיוב

אילון מאסק אומר שיצרנית רכב סינית תהיה שנייה לטסלה: "הם עובדים הכי חכם"

לטסלה יש מספר אתגרים בסין בתחום הרכב החשמלי, כולל שלל סטארט-אפים כמו Nio, Xpeng ו-Li Auto, אך היריבה הגדולה ביותר שלה בסין כרגע היא BYD; "יש לנו הרבה כבוד לחברות הרכב בסין. הם התחרותיים ביותר בעולם... הם עובדים הכי קשה והם עובדים הכי חכם", אמר מאסק
דור עצמון |

אילון מאסק אמר שיצרנית רכב סינית עשויה להיות המתחרה הקרובה ביותר לטסלה TESLA INC , תוך שהדגיש כי החברה "מנצחת בסין" כרגע לדבריו. לטסלה יש מספר אתגרים בסין בתחום הרכב החשמלי, כולל שלל סטארט-אפים כמו Nio NIO INC , Xpeng XPENG ו-Li Auto LI AUTO INC .

היריבה הגדולה ביותר של טסלה בסין כרגע היא יצרנית הרכב BYD BYD COMPANY LTD ADR הנתמכת על ידי וורן באפט. בשנה שעברה, BYD מכרה 911,140 כלי רכב חשמליים עם סוללות ברחבי העולם ובסך הכל 1.8 מיליון כלי רכב, כאשר נלקח בחשבון היברידיות פלאג-אין. טסלה מסרה 1.31 מיליון מכוניות בסך הכל בשנת 2022.

מאסק ענה על שאלה לגבי הנוף התחרותי של המכוניות החשמליות בשיחה שאחרי הדוחות של טסלה אמש, ואמר שהחברה "מבוהלת לגבי העתיד, ובכן, זה הולך להיות נהדר". מאסק הוסיף ואמר כי "יש לנו הרבה כבוד לחברות הרכב בסין. הם התחרותיים ביותר בעולם... הם עובדים הכי קשה והם עובדים הכי חכם... אז הרבה כבוד לחברות הרכב הסיניות שאנחנו מתחרים בהן. ולכן, אם הייתי מנחש... כנראה שחברה כלשהי מסין היא בעלת הסבירות הגבוהה ביותר להיות השנייה לטסלה".

דגם 3 של טסלה היה המכונית החמישית הנמכרת ביותר לרכבי אנרגיה חדשים בסין בשנת 2022, על פי איגוד רכב הנוסעים בסין. מכוניות מתוצרת BYD ו-SAIC-GM-Wuling נמכרו יותר בשנת 2022 מאשר דגם 3 של טסלה. דגם Y של טסלה היה רכב הספורט החשמלי השני הנמכר ביותר בסין, אחרי הדגם מבית BYD.

יצרנית הרכב של מאסק התמודדה עם מספר אתגרים בסין בשנה שעברה, כולל שיבושים בייצור במפעל שלה בשנחאי בגלל מדיניות הקורונה המחמירה של המדינה ומחסור ברכיבים. טסלה גם הורידה את מחירי המכוניות שלה בסין בשנת 2022, על רקע סביבה מאקרו-כלכלית קשה וירידת הביקוש של הצרכנים. לא רק יצרניות הרכב הסיניות מתחרות בטסלה. גם ענקיות הרכב המסורתיות בארה"ב ובאירופה רוצות נתח מעוגת הרכב החשמלי. הרברט דיס, מנכ"ל יצרנית הרכב הגרמנית פולקסווגן VOLKSWAGEN A G ORD , אמר כי הוא מאמין שהחברה שלו יכולה לעקוף את טסלה כדי להפוך למוכרת הגדולה בעולם של כלי רכב חשמליים עד 2025.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רכב חשמלי
צילום: shutterstock

רשות המסים: מס הקנייה על רכבים חשמליים יעלה - מה יהיה המס על רכבים שונים?

שינוי במיסוי הרכבים, החמרת מס הקנייה על רכבים חשמליים ל-45% והטבת מס של 35,000 שקל, לצד צמצום ההטבות לרכבים לא חשמליים בהתאם לרמות זיהום האוויר שלהם
הרצי אהרון |
בעוד כשבועיים ייכנסו לתוקף שינויים משמעותיים במס הקנייה על רכבים חשמליים. לפי הצו החדש, מס הקנייה על רכבים חשמליים יעמוד על 45% עם תקרת הטבה של 35 אלף שקל, במקום 50 אלף שקל כפי שהיה בשנת 2024. המשמעות היא כמובן העלאת סכום הרכישה - בטבלה למטה תראו את העלייה במס לפי סוגי רכב.  עליית מסים עם צמצום בהטבות בנוסף, בעוד שמס הקנייה על רכבים חשמליים היה אמור לעלות ל-83% ב-2025, הצו מבקש להמשיך את מתווה המס המופחת על רכבים חשמליים עד לשנת 2027. אבל, הצו מציע צמצום בהטבת המס לרכבים לא חשמליים, בהתאמה לדרגת זיהום האוויר שלהם, ומבצע שינוי במיסוי הירוק הכללי, במטרה לעודד רכישת רכבים עם פחות זיהום. השינויים הצפויים במיסוי הירוק יביאו להחמרה במס הקנייה עבור רכבים מזהמים, במיוחד עבור רכבים בדרגות הזיהום הגבוהות ביותר. המטרה היא ליצור תמריץ לרכוש רכבים פחות מזהמים, כאשר ההטבות יצומצמו לרכבים שאינם חשמליים, ויוספו להם תוספות מס בהתאם לרמות הזיהום. בשנת 2025, בנוסף לצמצום ההטבות, תוכל להיות תוספת של 750 שקל למס הקנייה על רכבים מזהמים, מה שיביא לעליית המחיר של רכבים אלה. בעוד שהרכבים החשמליים ייהנו מהטבה נוספת ויוכלו להימנע מהעלאות המיסוי עד 2027, במטרה להמשיך ולעודד את המעבר לרכב חשמלי, המיסוי הכללי ידרבן את הציבור לבחור ברכבים פחות מזהמים מתוך הקטגוריות השונות. החמרת התנאים על רכבים מזהמים בנוסף, הצו החדש מציע התאמות במיסוי גם לגבי רכבים בדרגת זיהום 15, הקבוצה המזהמת ביותר, כאשר מוצע לפצל את קבוצה זו לשלוש רמות מיסוי נפרדות עם תוספת מס עולה. הצעדים הללו מצביעים על כוונה ברורה להחמיר את המיסוי על רכבים מזהמים, תוך שמירה על הטבות משמעותיות לרכבים חשמליים, בכדי להמשיך ולעודד את המעבר לכלי רכב פחות מזהמים.     העלאת המס לסוגי רכבים שונים: