מוטי גוטמן מטריקס
צילום: עידן גרוס

מטריקס רוכשת את זברה טכנולוגיות לפי שווי של 65 מיליון שקל

?בחברה מדגישים כי רכישה זו מחזקת את יכולותיה של מטריקס בתחום הפצת פתרונות הטכנולוגיה
דור עצמון | (1)

ענקית הטכנולוגיה מטריקס 0.98% מודיעה היום על רכישת 70% מהשליטה בחברת 'זברה טכנולוגיות' (זברה א.ג.ר טכנולוגיות בע"מ) המתמחה במתן פתרונות חדשניים בתחומי אבטחת מידע ותקשורת נתונים, ומחזיקה בהכנסות של כרבע מיליארד שקל בשנה. עובדי זברה ומנהליה יצטרפו לשורותיה של מטריקס, וימשיכו לפעול כיחידה עצמאית תחת הנהלתה הנוכחית של החברה. מטריקס רוכשת את זברה טכנולוגיות לפי שווי של 65 מיליון שקל.

'זברה טכנולוגיות' נוסדה בשנת 2008 על ידי המנכ"ל המכהן כיום – אלי וודינסקי, ועיקר פעילותה הוא בהפצת פתרונות בתחומי תקשורת הנתונים, הגנת סייבר, חומרה, תוכנה ושירותים. זברה מפיצה מוצרים של כ-20 יצרנים בינלאומיים, אותם היא מייצגת בישראל, כשבין הבולטים נמנים: Juniper Networks ,TrendMicro, PaloAlto ,PulseSecure ,ForcePoint ,Gigamon, F5 ו-Cato. לקוחותיה של זברה הם בעיקר מפיצי משנה (resellers) שעובדים באופן נרחב עם יצרנים רבים ומגוונים.

רכישה זו מחזקת באופן משמעותי את יכולותיה של מטריקס בתחום הפצת פתרונות הטכנולוגיה, עם התרחבות למוצרים חדשים וקהל לקוחות רחב יותר; דרך הרכישה הנוכחית, מטריקס מגדילה עוד יותר את הנוכחות שלה בענף אבטחת המידע והתשתיות, ולמעשה מייצרת ערך מוסף גדול יותר עבור לקוחותיה עם סל שירותים מקיף יותר.

רכישה זו מצטרפת למעל ממאה מיזוגים ורכישות שביצעה מטריקס עד היום, כאשר האחרונה, שבוצעה בקיץ האחרון, הייתה הרכישה של 100% מחברת רדט (RDT) הישראלית – ספקית מובילה של פתרונות ומערכות למגוון רחב של טכנולוגיות.

"זברה טכנולוגיות תמיד הייתה מפיץ שונה בנוף המפיצים הישראלי", אומר מנכ"ל החברה אלי וודינסקי; "החזון שלנו הוא הפצה עם ערכים מוספים אמתיים ליצרנים. הערכים המוספים באים לידי ביטוי בקיצור תהליך היציאה לשוק, בדחיפה שיווקית ומכירתית מאסיבית תוך יצירה אקטיבית של ביקושים ויתרונות לוגיסטיים ופיננסים בולטים". וודינסקי הוסיף: "חברת מטריקס חולקת את אותה ההשקפה, ומספקת את סל הפתרונות הטכנולוגיים הרחב ביותר – לכן החיבור הוא טבעי".

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס: "אנו מברכים על הצטרפותה של 'זברה טכנולוגיות' למטריקס, יחד עם היצרנים, השותפים והלקוחות. זוהי זכות לצרף לשורותינו חברה איכותית, מצליחה ומקצועית, שכמו מטריקס, מורכבת מצוותים ומנהלים בעלי ניסיון רב שרצים עם החברה לאורך שנים רבות. אנו גאים לכלול את זברה תחת המטרייה שלנו, ולספק מעטפת משלימה לכל צרכי החברה כדי שתמשיך לצמוח ולגדול".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מטריקס - ענקית? טכנולוגיה? - חברת גולגלות. (ל"ת)
    יוסי ק 02/01/2023 10:36
    הגב לתגובה זו
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייבאלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייב

רשות החדשנות משיקה שלוש תכניות דגל בהיקף של 180 מיליון שקל

שלושת המאגדים החדשים בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, מציבים את ישראל בלב זירת המחקר והפיתוח העולמית בתחומי איכות הסביבה, טכנולוגיות חישה וחומרה מתקדמת. מדובר ביוזמות רחבות-היקף שיחברו בין תעשייה, ממשלה ואקדמיה - ובהן חברות ענק כמו אנבידיה, רפאל, אלביט והתעשייה האווירית, לצד מכון ויצמן, מכון וולקני והאוניברסיטה העברית

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רשות החדשנות

רשות החדשנות הודיעה על השקת שלוש תכניות דגל בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, במסגרת מאגדי מחקר יישומי שנועדו להעניק לתעשייה הישראלית יתרון תחרותי וליצור אימפקט כלכלי וסביבתי משמעותי. שלושת המאגדים - Green Soil, DiamondSEMI IL ו-NDT - ממוקדים בליבת החדשנות הישראלית: טכנולוגיות סביבתיות, רכיבי חומרה מתקדמים ומדע החומרים.

ד"ר אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, מסביר כי "שלושת מאגדי הדגל החדשים שאישרנו הם ביטוי עוצמתי ליכולת של ישראל לקחת את המדע והידע המצטבר באקדמיה ולהפוך אותו למנועי צמיחה כלכליים ותעשייתיים אמיתיים. הם מדגימים את העומק והבשלות של החדשנות הישראלית: מההתמודדות עם אתגרי הסביבה והאקלים דרך פיתוח רכיבים מבוססי יהלום שיכולים לשנות את תעשיית המוליכים למחצה ועד טכנולוגיות חישה ובדיקה מתקדמות שמציבות את ישראל בלב המהפכה התעשייתית הבאה".

"המאגדים האלה מראים איך השקעה ממשלתית חכמה, ממוקדת וארוכת טווח יכולה להצמיח ידע חדש, ליצור יתרון טכנולוגי ולבנות תשתיות של מצוינות שישרתו את הכלכלה הישראלית לשנים רבות קדימה. זהו בדיוק השילוב הייחודי של מדע, תעשייה וחזון שמבדיל את ישראל משאר העולם ומאפשר לה להיות לא רק מעצמת סטארט-אפים, אלא מעצמת עומק טכנולוגי גלובלית".

"האתגר האמיתי שלנו כיום הוא להמשיך לייצר חדשנות שמבוססת על ערך אמיתי - על מדע, על תעשייה ועל יכולת יישומית. זהו השלב בהתפתחות של ההייטק הישראלי - המעבר מהמהירות אל העומק, מהמוצר הבודד אל תשתיות שמעצבות את העתיד".

שלושת מאגדי הדגל: טיהור קרקעות, רכיבי מוליכים למחצה מבוססי יהלומים וטכנולוגיות בדיקה

Green Soil היא תכנית לפיתוח טכנולוגיות ביולוגיות לטיהור קרקעות ומי תהום מזיהומים קשים, בהם PFAS (תרכובות כימיות עמידות), חומרי נפץ ודלקים. הפיתוח מבוסס על שימוש בחיידקים ובמרכיבים ביולוגיים מותאמים לפירוק מזהמים בשטח עצמו ובעומק הקרקע, תוך שילוב שיטות החדרה וניטור מתקדמות. התכנית מאגדת 10 חברות ו-16 קבוצות מחקר ובהן אלביט, נטפים, בז"ן, נצר השרון ומכון וולקני, וצפויה לפתוח לשוק הישראלי והעולמי הזדמנויות בהיקפים של מאות מיליארדי דולרים.