דנה קול
צילום: ביזפורטל
ראיוןTV

יודעים עלינו הכל - וזה מפחיד: הטכנולוגיה בשירות הקמפיינרים

בנובמבר נלך לבחור שוב, בפעם החמישית מאז 2019. הפרסומאית ואשת הדיגיטל דנה קול, מסבירה בראיון לביזפורטל איך הטכנולוגיות החדשות פוגעות בפרטיות שלנו, מי הבין ומיישם את הכוח של טיקטוק ואיך עשויים לנצל את הרגשות שלנו כדי שנצביע "נכון" בקלפי. צפו בראיוןTV
אלכסנדר כץ | (1)

"תאר לעצמך שהמפלגה יודעת איפה אתה נמצא, מה אתה אוהב לאכול, מה התחביבים שלך, מה המנעד הרגשי שלך. תעזוב לאיזו מפלגה אתה רוצה להצביע או לא. יודעים עליך כל כך הרבה מידע. ואז ידעו להתאים לך מסרים, ולא רק לך, גם לכל האנשים שסביבך, כדי שאתה תלך ותצביע עבור אותה מפלגה", כך מסבירה הפרסומאית והמומחית לפרסום דיגיטלי דנה קול, בראיון לביזפורטל, כיצד הקמפיינים לבחירות נראים בעת החדשה. קול היא בעלת משרד הפרסום דיבור.

 

בשנים האחרונות נכנס לז'רגון השיווקי-טכנולוגי המילים דאטה, כלומר האפשרות לפלח את קהל המצביעים הפוטנציאלי שלך, אבל מאז הדאטה הלכה והתפתחה לממדים מפחדים. "בעבר עשיתי הרבה קמפיינים. היה קמפיין נגיד אחת לשלוש שנים. אומרים אוקיי, יש קמפיין יש בחירות, ברור מיהן המפלגות ומי הגושים. מארגנים מטה בחירות אחת לכמה שנים ומגייסים את טובי המומחים. עכשיו מדובר על משהו שהוא און-גויינג (בתנועה, א"כ), כל הזמן קורה ואנחנו לומדים מאחינו 'הטראמפיסטים' (מלשון דונלד טראמפ, א"כ) בארה"ב להיות יותר אלימים, יותר חכמים ויותר מרושעים לדעתי... האווירה הולכת להיות הרבה יותר אלימה. מה שהתחיל בטוויטר, תכנים הרבה יותר אלימים והתגוששויות רחוב, הולך לצאת החוצה הרבה יותר אנשים מרגישים לגיטימציה".

 

לדבריה, הזירה לפעילות של קמפיינים זה רשתות חברתיות. מה שהתחיל במערכות בחירות קודמות, הולך להיות יותר ויותר עצום כאשר הטיקטוק גם נכנסה, שלא לדבר על הדאטה שיש בתוך הרשתות שמתחברות לכל מיני אפליקציות של בחירות, וכל הדבר הזה עובד ביחד כדי שיגרום לך להצביע. טיקטוק זו פלטפורמה שמצליחה לייצר השפעה על העולם שמסביב לה. היא מאד אפקטיבית, מצליחה ליצר תכנים סופר ויראליים. ביבי היה הראשון להיות שם ואחריו הרבה מאד פוליטיקאים נכנסו לשם. טיקטוק הולכת להיות הדבר הכי חזק בבחירות האלה".

 

-קבוצות וואסטאפ, בוטים, את זה אנחנו מכירים. מה יהיה חדש ומה יתעצם?

"דיברנו על טיקטוק וכל הפלטפורמות הולכות לעבוד הרבה יותר ביחד. הוואטסאפ שתפס בבחירות האחרונות, דרכן מפעילים כל מיני פעילים, הולך להיות חזק כי מה שקרה, בגלל שהיו לנו כל כך הרבה מערכות בחירות, המפלגות אספו תחמושת. מה זה תחמושת? זה המידע על הפעילים".

 

וגם, החידוש שייכנס לעולם הפרסום ("נוירומרקטינג") ומי יודע לנצל את רשתות החברתיות לטובתו (אפילו יותר מנתניהו). צפו בראיוןTV

 .

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    זליג 08/08/2022 14:08
    הגב לתגובה זו
    תכתבו ב FB ובכל רשת שאתם אוהדי ליברמן, שכולם יתחילו להזיע.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.