
יודעים עלינו הכל - וזה מפחיד: הטכנולוגיה בשירות הקמפיינרים
"תאר לעצמך שהמפלגה יודעת איפה אתה נמצא, מה אתה אוהב לאכול, מה התחביבים שלך, מה המנעד הרגשי שלך. תעזוב לאיזו מפלגה אתה רוצה להצביע או לא. יודעים עליך כל כך הרבה מידע. ואז ידעו להתאים לך מסרים, ולא רק לך, גם לכל האנשים שסביבך, כדי שאתה תלך ותצביע עבור אותה מפלגה", כך מסבירה הפרסומאית והמומחית לפרסום דיגיטלי דנה קול, בראיון לביזפורטל, כיצד הקמפיינים לבחירות נראים בעת החדשה. קול היא בעלת משרד הפרסום דיבור. בשנים האחרונות נכנס לז'רגון השיווקי-טכנולוגי המילים דאטה, כלומר האפשרות לפלח את קהל המצביעים הפוטנציאלי שלך, אבל מאז הדאטה הלכה והתפתחה לממדים מפחדים. "בעבר עשיתי הרבה קמפיינים. היה קמפיין נגיד אחת לשלוש שנים. אומרים אוקיי, יש קמפיין יש בחירות, ברור מיהן המפלגות ומי הגושים. מארגנים מטה בחירות אחת לכמה שנים ומגייסים את טובי המומחים. עכשיו מדובר על משהו שהוא און-גויינג (בתנועה, א"כ), כל הזמן קורה ואנחנו לומדים מאחינו 'הטראמפיסטים' (מלשון דונלד טראמפ, א"כ) בארה"ב להיות יותר אלימים, יותר חכמים ויותר מרושעים לדעתי... האווירה הולכת להיות הרבה יותר אלימה. מה שהתחיל בטוויטר, תכנים הרבה יותר אלימים והתגוששויות רחוב, הולך לצאת החוצה הרבה יותר אנשים מרגישים לגיטימציה". לדבריה, הזירה לפעילות של קמפיינים זה רשתות חברתיות. מה שהתחיל במערכות בחירות קודמות, הולך להיות יותר ויותר עצום כאשר הטיקטוק גם נכנסה, שלא לדבר על הדאטה שיש בתוך הרשתות שמתחברות לכל מיני אפליקציות של בחירות, וכל הדבר הזה עובד ביחד כדי שיגרום לך להצביע. טיקטוק זו פלטפורמה שמצליחה לייצר השפעה על העולם שמסביב לה. היא מאד אפקטיבית, מצליחה ליצר תכנים סופר ויראליים. ביבי היה הראשון להיות שם ואחריו הרבה מאד פוליטיקאים נכנסו לשם. טיקטוק הולכת להיות הדבר הכי חזק בבחירות האלה". -קבוצות וואסטאפ, בוטים, את זה אנחנו מכירים. מה יהיה חדש ומה יתעצם? "דיברנו על טיקטוק וכל הפלטפורמות הולכות לעבוד הרבה יותר ביחד. הוואטסאפ שתפס בבחירות האחרונות, דרכן מפעילים כל מיני פעילים, הולך להיות חזק כי מה שקרה, בגלל שהיו לנו כל כך הרבה מערכות בחירות, המפלגות אספו תחמושת. מה זה תחמושת? זה המידע על הפעילים". וגם, החידוש שייכנס לעולם הפרסום ("נוירומרקטינג") ומי יודע לנצל את רשתות החברתיות לטובתו (אפילו יותר מנתניהו). צפו בראיוןTV .
- 1.זליג 08/08/2022 14:08הגב לתגובה זותכתבו ב FB ובכל רשת שאתם אוהדי ליברמן, שכולם יתחילו להזיע.

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני
ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד.
הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים.
ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11).
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- האח הגדול עם מעל חצי מיליון צופים, בחדשות, 12 בראש, כרגיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד.

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד.
רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן
עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.