בליץ אוספת שני לקוחות: ליסינג בסכום נמוך, לא מכירה של הקטנועים
חברת הקטנועים החשמליים בליץ מדווחת על הסכמים מול שני לקוחות בהולנד: האחד זכיין של רשת הפיצריות DOMINO'S PIZZA INC (PIZZA) והשני הוא רשת משלוחי המצרכים Gorlilas. ואולם, נראה כי שני הלקוחות מגבילים את ההשקעה שלהם בקטנועים של בליץ לכדי מודל השכרה בליסינג בלבד, ולא ירכשו אותם ממנה.
בליץ תעמיד בימים הקרובים עשרות קטנועים לצי של שני הלקוחות למשך 36 חודשים לפי ההסכם שנחתם בינתיים ותקבל תשלום כנגד השימוש מדי חודש. כלומר, הלקוחות יוכלו לצמצם את הצי (בתלות בביקושים למשלוחים, בחלופות לכלי תחבורה אחרים וכו'). גם בהנחה שהקטנועים ישמשו את הלקוחות אכן במשך שלוש שנים מלאות, הסכום שתקבל בליץ יהיה מיליון שקל - והסכום כולל בתוכו את שירותי התחזוקה ומכירת החלפים.
השאלה אם כן היא כמה כדאי מודל הליסינג עבור בליץ, שכן הקטנועים נשחקים עם השימוש בהם (וזאת ללא קשר לסוללות עצמן, שהטכנולוגיה של בליץ מבוססת על החלפה תדירה שלהן). קטנוע שלא תוכל למכור בסוף תקופת ההשכרה או להשכירו ללקוח אחר בשל בלאי יהיה כזה שתפסיד עליו כסף - אלא אם במהלך הליסינג דמי ההשכרה שתקבל יכסו את עלות יצורו. בבליץ לא מתייחסים לתחשיבים הללו בדיווח שהוציאו, לדבריהם מדובר בסודות מסחריים. ההערכות בשוק הן שבהתבסס על הסכומים החודשיים המקובלים בחוזי הליסינג של בליץ, תוך פחות משנה וחצי מוחזרת העלות של כל קטנוע.
עוד מסבירים בסביבת החברה, כי מבחינתם מודל הליסינג הוא העדיף ומגדיל את ההתחייבויות של הלקוח כלפיהם. ההבדל הוא שאם במודל המכירה הלקוח קונה הן את האופנועים והן שירותים מבליץ, אך דואג לבדו לביטוח למשל, אזי שבליסינג בליץ מספקת את כל החבילה, וזו הסיבה, לטענתם, שגם הלקוח מעדיף את הליסינג.
- פלישתם של האופנועים - האם כדאי לרכוש דו-גלגלי בישראל?
- בליץ מדברת על מכירות של עשרות אלפי אופנועים באפריקה. זה סביר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפיהם ככל שיסגרו יותר עסקאות שכאלה היעד הוא להעלות את שיעור הרווח הגולמי בטווח הארוך מ-40% ל-60%. עד כה העסקאות עליהן דיווחה היו במודל של מכירה, וגם בדוחות החברה יכולים היו המשקיעים למצוא פילוח נפרד למכירות קטנועים והכנסות משירותי תחזוקה וחלפים. הפנייה המוצהרת למודל הליסינג, משמעה שקצב הצמיחה וגיוס הלקוחות על בסיס מכירת הקטנועים אינו עובד מספיק טוב.
בצד אלה מעדכנים בבליץ על מזכר הבנות לא מחייב עם רשת משלוחי המצרכים האנגלית Stuart, שכיום הצי שלה נשען בכלל על אופניים חשמליים. האחרונה תבחן במהלך הרבעון השני של השנה את האפשרות להשתמש בקטנועים של בליץ. כך, קיבלה סטיוארט אופציה לחתום על ליסינג תפעולי בהיקף של 50 קטנועים שיסופקו בלונדון, החל מהרבעון השלישי. מדובר על הכנסות של 4 מיליון שקל לאורך תקופת הליסינג כולה, אם יחתם ההסכם.
"מזכר הבנות זה מהווה התקשרות ראשונה של החברה באנגליה, והוא מהווה פוטנציאל להזמנות במדינות נוספות בהן פועלת רשת Stuart כאמור אשר בכפוף להתקיימותן עשויים להגיע למיליוני פאונד נוספים", מדגישים בבליץ.
- ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים
- אינטרקיור נופלת: חוב בספק של 27 מיליון שקל מבזלת
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית

תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר: בי קום בדרך לפירוק אחרי מכירת בזק
אחרי מכירת יתרת ההחזקה בבזק, הערך הנכסי עומד על 27 שקל למניה מול כ 25 שקל בשוק. הפער מגלם 8%, כששורה של הוצאות ותשלומים משפטיים יכולה לצמצם את המספר לאזור 5% עד 6% בחישוב שמרני מאוד

