לקראת דוחות פדקס: מה מצפה השוק מענקית השילוחים?
בסוף מאי השנה מניית פדקס (FDX) הגיעה לשיא של כל הזמנים עם מחיר של 315.6 דולר למניה. מאז ירדה המניה בקצת יותר מ-19% ונעצרה על קצת למעלה מ-255 דולר למניה. ביום שלישי אחרי המסחר היא תדווח על הרבעון הפיסקלי הראשון ל-2022, כלומר היא מתחילה את הדיווחים השנתיים שלה כבר עכשיו, כשהמשמעות היא שהשוק מצפה לראות מה יהיה הגיידנס לשנה הקרובה לקראת עונת השיא של השילוחים.
לפי הערכות בשוק, החברה צפויה להציג צמיחה של 13% בהכנסות שיתקרבו ל-22 מיליארד דולר. בשורת הרווח למניה (EPS) החברה צפויה להציג 5 דולר לעומת 4.87 דולר EPS בתקופה המקבילה אשתקד, או עלייה של 3%. בכל מקרה, ב-4 הרבעונים האחרונים המניה היכתה את הצפי בממוצע של 28%, כך שבשוק בהחלט מחכים לדוחות שיסמנו את המשך כיוונה של המניה. העלאת תחזית משמעותית תתמוך במניה, כל סימן לסטגנציה והשוק ידאג להוריד אותה.
אחד מהפרמטרים הבולטים שצפויים לתמוך במניה זו העליה בשינוע האווירי שחוות חברות התעופה המסורתיות, בעקבות העלייה העקבית במחירי השינוע הימיים. סוכנות התעופה הבינ"ל, ה-IATA, קבעה לאחרונה ש"במבט קדימה, עסקים ומובילים צפויים לעמוד בפני ביקושים חזקים בשינוע אווירי, בזמן הפיק של השילוח האווירי ברבעון 4 ועסקים יצטרכו את השינוע האווירי לקראת אירועים צרכניים גדולים כמו בלאק פריידיי. התעריף השינוע האווירי החיובי ביחס לשינוע הימי, יכולים להעניק עוד תמריצים לעסקים לשנע סחורות באוויר".
יותר מסביר להניח שגם פדקס נהנית מכך, שכן חלק לא מבוטל מהכנסותיה מגיע משינוע אווירי. ברבעון שעבר החברה אמרה כי תשקיע למעלה מ-7 מיליארד דולר בעוד מטוסים ודרכי שינוע כדי לעמוד בביקושים. החברה גם דיווחה לאחרונה כי היא יוצאת לגיוס של 90 אלף עובדים חדשים לקראת עונת השילוחים הקרובה.
- פדקס עקפה את התחזיות והמניה מגיבה בעליות
- אינטל מתממשת, פדקס מזנקת - המניות הבולטות היום בוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה השוק מצפה?
"הרבעון האחרון נותר חזק, למרות שאנחנו רואים עיכובים במשלוחים, כשאנחנו צופים שההנהלה תתמודד עם כך", כתבה האנליסטית היליין בקר מקאוון והוסיפה כי "אנחנו מתקרבים לשיא עונת השילוחים ואנחנו מצפים שהחברה תעסיק עוד 50 אלף עובדים כדי להתמודד עם מה שצפוי להיות ביקושי שיא".
אבל כמו יתר השוק הצופה פני אינפלציה, המשוכה המשמעותית ביותר של FDX תהיה במרווחי התפעול בצל העליות במחירים. האנליסט ראווי שנקר ממורגן סטנלי (MS) כתב כי "אחרי שב-18 החודשים האחרונים הפוקוס היה על השורה העליונה, ברבעון הקרוב תשומת הלב עוברת לעלויות, כשפדקס מתמודדת עם אינפלציה בתעסוקה ואינפלציה באופן כללי, מה שצפוי להכביד על התוצאות", כתב.
"אנו רואים צמיחה ב-EBIT בשל שיפור במרווחים ובהכנסות בשל עלייה בנפחים, שמונע על ידי מחסור בקיבולות של השינוע האווירי בשילוב עלייה ברכישות המקוונות. אנחנו רואים איום על משלוחי החבילות, אבל עד שתהיינה עדות לשינוי במומנטום הרווחים, המניה יכולה להמשיך להיסחר לפי מכפיל שבין 14 ל-15", הוסיף.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 1.מנתח דוחות 19/09/2021 18:39הגב לתגובה זוויש לה הכנסות של 500 מיליון בשנה ממרלוגים - אחלה דוחות - תמשיך צפונה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
