איציק וייץ קרסו מוטורס
צילום: אסף לב

קרסו: פעילות הליסינג בצמיחה, התרסקות במכירות הרכב

החברה דיווחה על צניחה של 60% בהכנסות ו-72% בשורה התחתונה ל-12.9 מיליון שקל; תזרים המזומנים מפעילות שוטפת - 182.7 מיליון שקל   
אור צרפתי | (8)
נושאים בכתבה ליסינג קרסו

קרסו , יבואנית מותגי הרכב רנו, ניסאן, אינפיניטי ודאצ'יה לצד פעילות ליסיניג תחת מותג Lease4U וקל אוטו, מדווחת על ירידה בשורה העליונה והתחתונה. ירידה של כ-60% במכירות כלי הרכב, קוזזו אל מול עלייה בהכנסות מליסינג. החוב השוטף של החברה צומח.

הכנסות הרבעון הסתכמו ב-663.6 מיליון שקל, ירידה של 36% לעומת 1.04 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

החברה דיווחה על ירידה של 60% בהכנסות ממכירת רכב, שהסתכמו ב-275.2 מיליון שקל בלבד. החברה דיווחה על מכירות של 2,409 רכבים סה"כ, לעומת 6,567 כלי רכב ברבעון המקביל בשנת 2019.

סך הכנסות מגזר הליסינג הסתכמו ב-309.3 מיליון שקל במהלך הרבעון, עלייה של 17% לעומת 264.4 מיליון שקל. מספר עסקאות הליסיניג נכון לתום הרבעון השני הסתכם ב-36,932 רכבים, מתוך 37,104 רכבי ליסיניג שבראשות הקבוצה. נכון לתום שנת 2019, עמדו מספר העסקאות על 23,847 בלבד. צבר ההזמנות לרבעון השלישי מוערך ב-197.6 מיליון שקל, לרבעון הרביעי ב-174.4 מיליון שקל, ובשנת 2021 כולה ב-522.3 מיליון שקל. העלייה במגזר הפעילות מיוחס לאיחוד לראשונה בתחילת חודש מאי, עם פעילות קל-אוטו.

בשורה התחתונה, החברה מדווחת על רווח בסך 12.9 מיליון שקל, ירידה של 72% לעומת 46.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. קרסו דיווחה על קיטון של כ-9 מיליון שקל בהוצאות השיווק, לצד הכרה ברווח הזדמנותי (מוניטין שלילי) מרכישת קל אוטו בסך 7 מיליון שקל. כמו כן הכירה החברה בהפסד מהפרשי שער בסך 6 מיליון שקל לעומת הפסד של 2.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת הסתכמו ב-182.7 מיליון שקל, ירידה של 36% לעומת 283.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. קופת המזומנים הסתכמה בכ-235 מיליון שקל, ויתרת הלקוחות לזמן קצר הסתכמה ב-547.4 מיליון שקל. סך הנכסים השוטפים במזומן (בניכוי מלאי) מסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל, אל מול התחייבויות שוטפות לתשלום (בניכוי הפרשות, והתחייבויות חשבונאיות) של כ-2.3 מיליארד שקל. הגידול בהתחייבויות נובע עקב אשראי שהתקבל לצורך פעילות הרכב החדש, ועקב איחוד לראשונה של חברת קל אוטו.

לאחר סיום הרבעון, הורידה מידרוג דירוג אשראי לחברה. שיקולים העיקריים להורדת הדירוג הם שחיקה במיצובה העסקי של החברה, הבא לידי ביטוי בקיטון בהכנסות החברה ובנתח השוק. להערכת מידרוג הירידה בנתח השוק מושפעת ממחסור ברכבים היברידיים, והיעדר דגמים פופולריים התואמים את ביקושי השוק. כמו כן מידרוג צופה כי מצב זה אינו צפוי להשתנות בטווח הקצר-בינוני.

בכל הנוגע לענף הליסינג ולרכישת קל-אוטו, להערכת מידרוג, המהלך האסטרטגי הופך את החברה לשחקן משמעותי בענף הליסינג, אך ענף זה מאופיים בסיכון עסקי גבוה ביחד לפעילות הליבה של החברה ולכן חלה עלייה מסוימת בסיכון העסקי. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    נייצ'ר וואלי 08/09/2020 21:12
    הגב לתגובה זו
    מנהל הרשת שפגע בכל העובדים פגיעה אנושה במשכורות ובתגמולים. העובדים האיכותיים עברו למקומות אחרים וכבודו גייס אנשי שלומו חסרי ידע ומומחיות ובעיקר, שירותיות שכל כך חשובה בג'ונגל פראי כמו שוק הרכב. בהצלחה לקרסו הקורסת מקווה שיבינו בהנהלה העליונה מהיכן צומח הנזק ואיבוד הלקוחות לפני שיהיה מאוחר מדי
  • 7.
    אבי הורוביץ 03/09/2020 12:22
    הגב לתגובה זו
    פעילות הליסינג אכן בצמיחה אבל מחירי הליסינג נמוכים מאוד
  • 6.
    ניקי לאודה 02/09/2020 10:57
    הגב לתגובה זו
    רכב עלוב שמציע לבעליו רק בעיות וחוסר הנאה. היבואן בישראל נוהג כחזיר יבלות וטורף את לקוחותיו במחירים מופקעים.
  • 5.
    ההוא 02/09/2020 10:46
    הגב לתגובה זו
    כך זה נראה, עובדים טובים מתפטרים, מגיעים עובדים שמקבלים שכר של שני שקלים לשעה, השירות מתדרדר באופן קיצוני והלקוחות מצביעים ברגליים
  • 4.
    ירין 02/09/2020 09:13
    הגב לתגובה זו
    כמו כל חברות יבואני הרכב, רק הרווח העצום והכסף הגדול בראש מענייהם. הרוכשים הפרטיים הם פרה חולבת. לא יותר מכך.
  • 3.
    ירדן 02/09/2020 06:48
    הגב לתגובה זו
    במחיר מופקע
  • 2.
    מאיר 02/09/2020 00:29
    הגב לתגובה זו
    יבואני הרכב בישראל הם למעשה כנופייה של נוכלים בזויים המייבאים לישראל רכבים חדשים ללא התוספות והאיבזור הגבוה הנמכר באירופה וגם מוסיפים חטא על פשע כאשר מוכרים את הרכב בעדרות אלפי שקלים יותר מבאירופה.
  • 1.
    קונה פוטנציאלי 01/09/2020 20:11
    הגב לתגובה זו
    רכבים טובים ונוחים,אבל מאבדים ערך ובלתי אפשרי למכור אותם.בעיות שבליסינג נפתרות
שווקים מסחר (AI)שווקים מסחר (AI)

תחזית ל-2026 - מה יקרה בשווקים, במחירי הדירות ובדולר?

המנכ"לים, מנהלי ההשקעות הבכירים והאנליסטים שאומרים לכם שהשוק יעלה וממליצים על מניות אטרקטיביות שנסחרות בשיא, הם בדיוק אותם אנשים שטעו לפני שנה ולפני שנתיים ולפני שלוש - מי באמת צודק? הנה התשובה  

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה תחזית

אל תצפו לאנשים שמרוויחים משוק ההון להיות אמיתיים לגמרי או להיות לא מוטים. הם לא יכולים להגיד לכם שיהיו ירידות. זה מבחינתם גול עצמי. אנליסטים כמעט לא ממליצים למכור, מנהלי השקעות בכירים, סמנכ"לים ומנכ"לים כמעט ולא אומרים לכם שיהיו ירידות. אצלם הכל חיובי, אופטימי. ההטייה הזו היא בעיה אחת בהתבססות על תחזיות והערכות שלהם, אבל היא לא הגדולה ביותר. הגדולה ביותר היא פשוט חוסר היכולת שלהם לחזות. תעברו על התחזיות בשנה שעברה, לפני שנתיים, לפני שלוש שנים, ועוד, ותגלו שהן לא הכו את השוק. השוק היכה אותן. בעיה שלישית, קטנה יותר, היא שהם הולכים על בטוח. הם לא אמרו לכם שנאוויטס מעניינת לפני שנתיים-שלוש, הם אומרים את זה עכשיו אחרי שעלתה פי 9. הם תמיד ילכו על "המניות הרגילות"  ולא ילכו על מניות קטנות. 

אלו הם כללי המשחק שלהם. ואגב, מה שיותר מאכזב שהם לא רק בינוניים במה שהם אומרים בתקשורת, הם בינוניים בתשואות - אתם אולי מאוד מרוצים כי התשואות בשמיים, אבל האמת היא שביחס לבנצ'מרק, מעטים הצליחו להכות את השוק. כשאתם רואים תשואות של 20%, 22% בקרן השתלמות המנייתית, השאלה היא מה עשה השוק - והוא עשה יותר. גם בהשוואה למסלולים מעורבים השוק עושה יותר. הם מנהלים אקטיביים שאמורים לייצר תשואה טובה, וזה לא כך - במסלול כללי שמחולק לרוב 60% אג"ח והיתר מניות, הרווחתם כ-13-14%, אבל אם הייתם מחלקים את הכסף בין קרנות מחקות, קרנות סל על אגרות חוב ומסלולים מנייתיים הייתם מרוויחים יותר.
בסוף, היכולת של גופים מנהלים להכות את השוק, במיוחד שרוב הכסף שלהם באפיק מנייתי, במניות בחו"ל - היא קטנה, גם בגלל דמי הניהול שמורידים את התשואה שלכם. הרגולטור צריך לספק לחוסכים יכולת להשקיע בחסכונות ארוכים לפנסיה, גמל במכשירים עוקבי מדד בעלויות נמוכות. כשזה יהיה, התשואה שלכם תהיה גבוהה יותר, אבל כמובן שזה לא יהיה פשוט,  מדובר כאן בכסף גדול: דמי הניהול בכל האפיקים המנוהלים מסתכמים בעשרות מיליארדים בשנה. 

ובחזרה לתחזיות. התחזיות של המוסדיים הן תחזיות מלוטשות, יחסית בטוחות, אבל במבחן ההיסטוריה לא פוגעות. התחזיות הטובות יותר הן... שלכן. חוכמת ההמונים, ויש על זה מחקרים רבים, מצליחה לנצח. זה לא אומר שאין חשיבות למומחים, בטח שיש, אבל יש הבדל בין פרשנות-ניתוח של מומחה לעיתון-אתר ובין מה שהוא עושה בפועל. אנחנו מכירים לא מעט מנהלי השקעות שהורידו את הרף המנייתי בחודשים האחרונים בהשקעות האישיות שלהם. הם אומרים לנו שהם לא יכולים לעשות את זה בכספים שהם מנהלים כי זה לפי מחויבות תשקיפית, אבל הם חושבים שהשוק גבוה - כמעט ולא תראו את זה בתחזיות החוצה של הבית שלהם. ולכן, אנו מביאים את הסקר שלכם (הנה הסקר של שנה שעברה). בואו להצביע ולהשפיע. בסקר אתם עונים על כיוון השווקים, הנדל"ן, הדולר, וככל שהמדגם גדול יותר, כך הוא מקבל תוקף חזק יותר: 


 התחזית של גולשי ביזפורטל ל-2026




הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מגמה מעורבת במדדים; מדד הביטוח נופל 1.3%; גי'ן טכנולוגיות עולה 5.6%

המדדים במגמה מעורבות, לאחר פתיחה חיובית; גם במגזר הפיננסים נרשמות ירידות לאחר פתיחה ירוקה; נכנסים ליום ראשון האחרון שבו ייערך מסחר לפני מעבר למתכונת שני-שישי; אנרג'יקס מתממשת קלות - על מה נסגר המכרז המוסדי ומה זה אומר למניה? ג'ין טכנולוגיות מדווחת על מו"מ עם גוף ביטחוני ישראלי משמעותי, הכשרה מדווחת על הסרת חסם שמאפשרת הגבהת מגדל נמרודי ב-8 קומות; מי חוזר להשתלט על תיקון עולם? 

מערכת ביזפורטל |

אל תצפו לאנשים שמרוויחים משוק ההון להיות אמיתיים לגמרי או להיות לא מוטים. הם לא יכולים להגיד לכם שיהיו ירידות. זה מבחינתם גול עצמי. אנליסטים כמעט לא ממליצים למכור, מנהלי השקעות בכירים, סמנכ"לים ומנכ"לים כמעט ולא אומרים לכם שיהיו ירידות. אצלם הכל חיובי, אופטימי. ההטייה הזו היא בעיה אחת בהתבססות על תחזיות והערכות שלהם, אבל היא לא הגדולה ביותר. הגדולה ביותר היא פשוט חוסר היכולת שלהם לחזות. תעברו על התחזיות בשנה שעברה, לפני שנתיים, לפני שלוש שנים, ועוד, ותגלו שהם לא הכו את השוק. השוק היכה אותם. בעיה שלישית, קטנה יותר שהם הולכים על בטוח. הם לא אמרו לכם שנאוויטס מעניינת לפני שנתיים-שלוש, הם אומרים את זה עכשיו אחרי שעלתה פי 9. הם תמיד ילכו על "המניות הרגילות" ולא ילכו על מניות קטנות. המנכ"לים, מנהלי ההשקעות הבכירים והאנליסטים שאומרים לכם שהשוק יעלה וממליצים על מניות אטרקטיביות שנסחרות בשיא, הם בדיוק אותם אנשים שטעו לפני שנה ולפני שנתיים ולפני שלוש - אז מי באמת צודק ולמי אפשר להאמין (אם בכלל)? הנה התשובה: תחזית ל-2026 - מה יקרה בשווקים, במחירי הדירות ובדולר?


היום יהיה זה יום הראשון האחרון שבו יתבצע מסחר ומשבוע הבא נעבור לשבוע של שני עד שישי, שבוע המסחר על הדרך יקוצר גם בכשעתיים כשבשישי הבורסה תיסגר בשעה 14:00. המעבר של הבורסה בתל אביב למתכונת מסחר של שני-שישי אמנם נועד לסנכרן אותנו עם השווקים הגלובליים, אבל יש לו גם מחיר יקר, איבוד היתרון היחסי של ישראל כ'מגיבה ראשונה'. עד היום, ימי ראשון בישראל שימשו כ'סייסמוגרף' ברמה גלובלית לאירועים שהתרחשו במהלך סוף השבוע. היכולת של משקיעים מקומיים וזרים להגיב בזמן אמת, בזמן שוול סטריט ואירופה סגורות, הפכה את תל אביב לזירה אסטרטגית שמרכזת עניין וזרימת כספים ייחודית. בביטול יום ראשון, אנחנו מוותרים על הייחודיות שלנו והופכים לעוד גרורה של השוק האמריקאי, במקום להיות השוק שנותן את הטון הראשון לשבוע המסחר החדש.

חוץ מזה יש חשש ששישי יהיה יום מסחר "מת" או דל מאוד בנזילות בגלל כניסת השבת. בעוד שבוול סטריט המסחר בעיצומו, בישראל הגופים המוסדיים והסוחרים הדתיים עשויים לצאת מהשוק מוקדם בעיקר בתקופת החורף בה השבת נכנסת מוקדם מה שעשוי להוביל למסחר מקוטע ופחות יעיל דווקא בשעות הקריטיות של סוף השבוע.