נדלן
צילום: istock

חברת הבניה שמזנקת כעת בוול סטריט לאחר פרסום הדו"חות

עונת הדו"חות בוול סטריט ממשיכה לצבור תאוצה, כאשר השבוע סקטור חברות הבניה נמצא במרכז. מניית KB HOME משלימה היום זינוק של 40% מתחילת 2019
עמית נעם טל |

עונת הדו"חות בוול סטריט ממשיכה לצבור תאוצה, כאשר סקטור הנדל"ן בארה"ב מרכז עניין. לאחר הדו"חות החלשים של לנאר (סימול:LEN) מוקדם יותר השבוע, חברת KB HOME (סימול:KBH), אחת מחברות הבנייה הגדולות בארה"ב, פרסמה אמש לאחר סיום המסחר את תוצאותיה לרבעון האחרון, והצליחה להכות את התחזיות. מניית החברה מגיבה כעת בעליות חדות של 5.6%.

החברה דיווחה על הכנסות של 1.02 מיליארד דולר ברבעון האחרון. אמנם מדובר בירידה ביחס להכנסות של 1.1 ברבעון המקביל אשתקד, אך הנתון גבוה מהצפי המוקדם שעמד על הכנסות של 935 מיליון דולר. ההכנסות ב-6 החודשים הראשונים של 2019 עמדו על 1.82 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 1.97 מיליארד דולר ב-2018. 

החברה מסרה ברבעון האחרון כ-4,920 בתים חדשים בארה"ב, כמעט ללא שינוי ביחס לרבעון המקביל אשתקד, כאשר מחיר המכירה הממוצע  ירד ב-7% בחישוב שנתי, ועמד על 369 אלף דולר. הרווח התפעולי של החברה משוק הנדל"ן עמד על 83.4 מיליון דולר, ירידה של בערך 30% מהתקופה המקבילה אשתקד.

בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי של 47.3 מיליון דולר או 0.54 דולר למניה, לעומת רווח של 57.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.  

צבר ההזמנות של החברה גדל ב-532 ברבעון האחרון והסתכם ב-4,064 פרויקטים, כאשר השווי שוק המוערך שלהם עלה לרמה של 1.53 מיליארד דולר. 

בעקבות העליות היום, מניית החברה משלימה עלייה של קרוב ל-40% מתחילת 2019. עם זאת, מניית החברה נסחרת ברמה הנמוכה ביותר מ-33% מהשיא שנקבע בתחילת 2018. תעודת הסל ITB, העוקבת אחר חברות הבניה עולה כעת ב-1.1%. 

גרף מניית החברה בשנים האחרונות

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.